Auto Ultimele stiri

Uși inteligente pentru autovehicule: Continental continuă să dezvolte cheile mașinii digitale

Soluțiile automatizate de conducere și mobilitate, cum ar fi partajarea autovehiculelor și serviciile de flotă, necesită sisteme inovatoare de acces în mașină, deoarece cheile convenționale nu vor mai fi adecvate pentru conceptele de mobilitate ale viitorului. Acesta este motivul pentru care Continental și-a extins soluția Smart Access pentru accesul comod în autoturism prin intermediul telefonului inteligent, oferind șoferilor un pachet complet de servicii. Cu noua soluție de tehnologie pentru deblocarea de urgență, utilizatorii pot avea acces la autoturismul lor, chiar dacă bateria mașinii este descărcată – și o pot face complet digital, fără a fi nevoie să recurgă la cheia mecanică de urgență. În combinație cu sistemul Continental Smart Access, întreaga ușă este inteligentă, ceea ce înseamnă că se deschide și se închide independent.
„Ușa inteligentă este o piatră de hotar în tehnologia de acces pentru că, pentru prima dată, putem oferi utilizatorilor un pachet complet pentru operații fără contact, digitale, de la deblocarea autovehiculului și deschiderea ușii la pornirea motorului. Creăm, astfel, o experiență de conducere mai sigură pentru șoferi și, în plus, oferim mai multă libertate de design producătorilor auto”, explică Andreas Wolf, șeful departamentului Body&Security din cadrul Continental.
Inginerii din România contribuie la dezvoltarea acestor produse. O echipă din Timișoara lucrează atât la tehnologia Near Field Communication (NFC), care permite transmiterea unei comenzi pentru deschiderea ușii atunci când nu bacteria nu mai are energie, cât și la accesul în mașină folosind localizarea cu Bluetooth. O altă echipă, din centrul de cercetare și dezvoltare din Iași, lucrează la dezvoltarea produsului DCU (door control unit) – deschiderea ușii cu energie înmagazinată.
Acces la vehicul, chiar și atunci când acumulatorul este mort, datorită unei chei digitale
Până acum, când o baterie de mașină se descărca, șoferii trebuiau să utilizeze cheia mecanică de urgență și o încuietoare manuală a ușii pentru a intra în vehicul sau pentru a deschide capota. Tehnologia de deblocare de urgență de la Continental va face acest lucru inutil în viitor. Totul este posibil prin folosirea energiei stocate în unitatea de comandă a ușii, suficientă pentru a permite deblocarea ușii din nou.
Sistemul automat de deblocare de urgență este activat prin intermediul tehnologiei NFC, de exemplu prin intermediul unui telefon inteligent, care transmite semnalul în urma unei verificări de securitate de succes și declanșează automat procesul de deblocare a ușii. Acest lucru înseamnă mai mult confort pentru utilizatori, deoarece nu mai au nevoie de o cheie mecanică, nici măcar în situații de urgență. De asemenea, se deschide o mai mare libertate de design pentru constructorii de automobile, care nu mai trebuie să dezvolte o cheie convențională cu o lamă. În combinație cu dispozitivul automat de deschidere a ușii, chiar întregul mâner va deveni depășit, fiind oferite mai multe opțiuni pentru designul exterior precum și îmbunătțirea simultană a rezistenței aerodinamice a autoturismului.
Continental a integrat o funcție de asistență în ușa inteligentă prin care asigură nu doar blocarea de urgență, ci și prezența întregului mâner va fi redundantă. „Ușile controlate electronic permit o operare comodă, fără mâini. Algoritmii de securitate și de control vă permit să deschideți și să închideți în siguranță și ușor ușa vehiculului”, explică Wolf.
Cum funcționează tehnologia Smart Access și cheia virtuală
Smart Access permite accesul convenabil la un vehicul prin intermediul unui smartphone. Sistemul se concentrează pe cheia virtuală, care este salvată într-un dispozitiv mobil. Această cheie, care constă într-o înregistrare de date ce nu pot fi furate, capătă acces numai după o autentificare reușită, făcută o singură dată de utilizator, care o trimite pe smartphone printr-o interfață wireless. Comunicarea ulterioară are loc exclusiv între smartphone și mașină.
În acest scop, sistemul folosește mai multe module de emisie-recepție Bluetooth (BLE – Bluetooth Low Energy) sau NFC (Near Field Communication), amplasate în vehicul, pentru a permite telefonului autorizat să fie localizat atât din interior, cât și din exterior. De îndată ce se detectează o cheie virtuală autorizată, sistemul emite permisiunea de a deschide mașina și de a porni motorul. Prin urmare, nu mai este nevoie de o cheie mecanică.
Continental prezintă această tehnologie în aceste zile, la Salonul Auto de la Frankfurt pe Main.

Related posts

Ioan Tecar a renunțat la Pehart Tec ”pentru câteva zeci bune de milioane de euro”

Stefana Muresan

Autostrada Timişoara – Moraviţa: A fost scos la licitaţie studiul de fezabilitate

Stefana Muresan

Inel verde pentru Salonta – 18.000 de copaci vor fi plantați în jurul orașului

Traian Dan

Inteligența artificială – pârghia cu care România ar putea urca în topul mondial

Stefana Muresan

Adunarea Generală Anuală a Grupului Schaeffler a aprobat dividendele și un nou sistem de remunerare

Ligia Voro

SEE Property Forum 2018, 29th of March, Radisson Blu

Ionut Oprea

iFlow – Soluția completă pentru digitalizarea pontajului din compania ta

Stefana Muresan

Primăria Cluj Napoca începe construcția la patru parkinguri, în același timp

redactia

Licitație pentru execuția celui de-al treilea pod peste Someș din Satu Mare, contract de peste 94 mil. lei

redactia

Finanțele propun majorarea cu 10 miliarde de euro a plafonului pentru emiterea titlurilor de stat pe pieţele internaţionale până în 2022

Ion Surdu

Producătorii de energie regenerabilă solicită modificarea reglementărilor, ceea ce va duce la scăderea prețurilor

Stefana Muresan

12 oferte pentru proiectarea și executarea a 41 km din Autostrada Transilvania

Traian Dan

Business Accelerator – un concept B2B premium pentru companiile din sectorul industrial

Stefana Muresan

Încep să sosească tramvaiele construite la Astra Arad pentru Oradea

Traian Dan

La Operational HR am dezbătut provocările și tendințele departamentelor de resurse umane actuale!

redactia

Bosch construieşte o fabrică la Simeria; investiție de aproximativ 110 mil. euro și peste 700 de locuri de muncă create

Stefana Muresan

S IMMO AG: Hat-trick at the SEE Real Estate Awards

Ionut Oprea

Albalact: În prezent, bugetul de marketing este de 2 milioane euro pe an. Acum 15 ani era de 100.000 euro

Stefana Muresan

Volvo, record de vânzări de peste 700.000 de mașini, pentru prima dată în istoria sa de 93 de ani. Câte mașini a livrat pe piața din România

Papuc Irina

Companii românești, la cel mai mare târg agricol din lume

Stefana Muresan

Proprietarul SunGarden: “Hotelurile pot deveni acum centre pentru vârstnici”

Nora Dumitrescu

Viaductul de la Gilău din Autostrada Transilvania, finalizat de Tirrena Scavi

Stefana Muresan

S-a deschis Vama Borș II – Nagykereki, ce leagă Autostrada A3 cu M4 (Ungaria)

Traian Dan

72% dintre antreprenori nu au încredere în instituțiile statului

Traian Dan

Leave a Comment