„Alege Oaia!” este noul program pe care îl lansează joi Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) la INDAGRA 2017, pentru promovarea și încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie în rândul românilor pe tot parcursul anului, a anunțat, marți, MADR.
Campania de informare și promovare „Alege Oaia !” se va desfășura la nivel național pe o durată de trei luni.
„MADR va avea sprijinul tuturor crescătorilor de ovine din România, care doresc, prin intermediul acestei campanii, să determine consumatorii să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie și preparatele din carne de oaie. De asemenea, s-au alăturat campaniei și reprezentanți din cadrul Ministerului Turismului, ai Ministerului Sănătății și ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, care au format un grup de lucru sub coordonarea Direcției Generale de Politici în Industrie Alimentară în cadrul căreia s-au stabilit obiectivele ce trebuie atinse”, precizează MADR într-un comunicat de presă.
Astfel, prin această campanie de informare și promovare a consumului de carne de oaie denumită „Alege Oaia!” se urmărește valorificarea producțiilor agroalimentare provenite de la specia ovine, creșterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea forței de muncă în sectorul de prelucrare a cărnii și a produselor din carne de oaie, dar și păstrarea tradițiilor privind preparatele culinare din această specie, în special în zonele montane. Campania se va desfășura la nivel național pe o durată de trei luni și are ca principal scop încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie pe tot parcursul anului.
În cadrul târgului INDAGRA 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului și vor oferi gratuit, spre degustare, tocăniță și pastramă, gătite chiar la fața locului după rețete tradiționale, pentru a convinge cât mai mulți vizitatori să încerce preparatele din carne de oaie.
Obiectivul final al acestei campanii este de a informa consumatorul asupra modului de preparare a cărnii de oaie și a produselor din carne de oaie, cât și de dezvoltare a unei culturi culinare în ceea ce privește consumul de carne de oaie. Totodată, se dorește sprijinirea crescătorilor autohtoni de ovine și înființarea unei piețe de gros care va constitui un intermediar între crescătorii de ovine și canalele de comercializare (retail și magazine de proximitate).
Potrivit datelor statistice furnizate de Ministerul Agriculturii, consumul de carne de ovine în anul 2016 a fost în medie de 2,6 kg/cap locuitor, în ușoară creștere față de 2015 când se înregistra un consum de 2,3 kg/locuitor în 2015, dar semnificativ mai mare față de anul 2014 când era de numai 0,7 kg/locuitor anual. Consumul cel mai mare de carne de oaie, respectiv de miel, este în perioada Paștelui, când necesarul este acoperit în mare parte din producția autohtonă.
În comparație, media consumului în UE a fost de 2 kilograme pe locuitor anual în 2015, față de 1,9 în 2014, Franța și Irlanda înregistrând cel mai mare consum, de 2,9 kilograme, respectiv 2,8 kilograme pe locuitor anual.
Pe de altă parte, România exportă cu predilecție ovine vii în țările Orientului Mijlociu și nu numai, respectiv în Libia, teritoriile palestiniene, Iordania, Liban, Turcia, Italia și importă carne de ovine din Ungaria, Spania, Grecia și Austria.
În 2016, exporturile de animale vii (ovine) în țările menționate au totalizat 218 milioane de euro pentru o cantitate de 107.000 tone, iar importurile de carne de miel au totalizat 5,2 milioane pentru 2.000 de tone.
Din ultimele date operative deținute de MADR, efectivele totale de ovine ale României sunt de 16,3 milioane de capete, din care 4,8 milioane capete sunt miei, ceea ce reprezintă 29,4% din efectivul total.
Citește și:
Planuri și decizii strategice la Adama România
Compania Adama România și-a prezentat planurile și deciziile strategice adoptate pentru anul 2024, care țin cont atât de tehnologiile…
27 martie 2024
Corteva Agriscience , dedicație pentru inovație și performanță
Corteva Agriscience a venit, la primul Simpozion tehnic al DAFCOCHIMAgro din acest an, cu o delegație numeroasă: Jean…
27 martie 2024
În Harghita s-au plantat 150 de „𝐶𝑜𝑝𝑎𝑐𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑣𝑖𝑎𝑡̦𝑎̆”
Consiliul Județean Harghita, în parteneriat cu Școala Gimnazială „Petőfi Sándor” din Cristuru Secuiesc, Parohia Unitariană Avrămești, Parohia Reformată…
27 martie 2024
Bee Smart, Bee Healthy, un proiect finalist la EIP-AGRI Innovation Awards 2024
Proiectul Bee Smart, Bee Healthy trecut un riguros proces de selecție din partea EU CAP Network este nominalizați pentru finala…
26 martie 2024
Cele mai eficiente soluții de combatere a buruienilor în postemergență la cultura porumbului
Așa cum am văzut în ultimii ani, condițiile climatice din primăvară sunt din ce în ce mai provocatoare…
26 martie 2024
Mospilan 20 SG – știința și tehnologia japoneză în slujba ta
În urmă cu ceva timp eram într-o fitofarmacie. Un domn cere vânzătoarei “un Mospilan”, ceva pentru grădină. Gândul…
26 martie 2024
Parteneriat al Excelenței, la Simpozionul Tehnic DAFCOCHIM Agro
Tradiționalul Simpozion Tehnic de Primăvară DAFCOCHIM Agro, eveniment la care au participat aproximativ 600 de fermieri transilvăneni, și-a…
26 martie 2024
WineUp Fair in Transylvania transformă Clujul în capitala vinului și a gastronomiei exclusiviste.
În perioada 5-7 aprilie, WineUp Fair in Transylvania transformă Clujul în capitala vinului și a gastronomiei exclusiviste. Cel…
26 martie 2024