Industrie

Targetul FSA România, 60 mil. euro cifra de afaceri pâna în 2020

FSA împlinește anul viitor 20 de ani de activitate, fiind astăzi unul dintre cei mai mari integratori din România în domeniul liniilor de asamblare la cheie, pe piața românească de automotive. Dorin David, General Manager FSA, ne-a portretizat afacerea care țintește spre o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro în 2020.
De unde a pornit FSA România și cum a ajuns în acest punct de dezvoltare din 2017?
Compania noastra a pornit în anul 1998 cu 5 oameni, care cumparau piese mecanice din piața locala ca sa le vânda în Franța și a ajuns unul dintre cei mai mari integratori din România în domeniul liniilor de asamblare la cheie, pe piața româneasca de automotive.
 Care sunt principiile companiei dumneavoastra de funcționare și relaționare cu clienții?
Principiile FSA se bazeaza pe cele 5 valori ale sale. Coeziune: în FSA sunt 13 departamente diferite care concura la realizarea produsului final. Din acest motiv este important ca procedurile de lucru sa fie clare și sa se lucreze în echipa pentru a asigura eficiența. Angajament: spunem ce facem și facem ce spunem. Chiar daca uneori ne penalizeaza acest lucru în competiția cu concurența noastra, FSA nu își va lua niciodata angajamente pe care știe ca nu le poate respecta. Se întâmpla ca în unele cazuri clienții sa ne reproșeze ca nu oferim termenul cel mai scurt și chiar sa ne descalifice pentru aceasta, dar la finalul proiectului constata ca termenul în care a terminat competitorul nostru a fost poate chiar mai lung decât cel oferit de noi. În astfel de situații, consideram ca este mai bine sa știi de la început pe ce sa contezi. Îndrazneala: în ziua de azi proactivitatea este imperativa în domeniul nostru. Trebuie sa fim cu un pas înainte, sa anticipam și sa ne adaptam permanent soluțiile solicitarilor clienților. Sunt tot mai frecvent situațiile în care clientul îți dezvolta produsul în același timp cu linia pe care o construim și pentru asta, a munci într-o permanenta provocare este o constanta de care nu trebuie sa ne fie teama. Exigența: dezvoltarea continua pentru a fi cât mai bun este preocuparea noastra permanenta.Suntem exigenți în primul rând cu noi înșine, ca sa fim siguri ca oferim produse de înalta calitate. Investim în dezvoltarea permanenta a angajaților pentru a obține rezultate excelente și cream parteneriate cu furnizorii de top pentru a asigura succesul livrarilor noastre. Orientare spre client: când lucrezi în industria auto pentru clienți importanți a caror producție depinde de calitatea produselor noastre, încrederea este un factor cheie. Niciun client nu își va risca producția știind ca exista chiar și un risc mic de a nu produce la timp. De aceea suntem preocupați permanent sa oferim încredere clienților noștri.

Ce poate oferi compania partenerilor sai din industrie? Ce va scoate în evidența fața de competitori?
FSA ofera linii de asamblare oriunde în lume la un nivel de calitate echivalent liniilor produse de colegii sai din Franța sau SUA dar la prețuri românești. Pentru clienții din România exista și avantajul limbii și proximitații fața de principalii noștri competitori din afara țarii.
Care este expertiza care va recomanda pe piața interna și externa?
FSA are un departament de proiectare mecanica ți automatizari cu peste 50 de angajați și un plan de dublare a capacitații acestui departament în urmatorii 3 ani. Inginerii noștri stapânesc majoritatea proceselor de asamblare cum ar fi presari, înșurubari, deformari, rivetare, sudura ultrasonica, tratament cu plasma, marcare laser, control visio și dimensional, leak tester și, în general, toate funcțiile de asamblare necesare pentru o linie. Integrare și programare automate, roboți, coboți, axe numerice integreaza funcții complexe și dau viața mașinilor noastre. Liniile noastre le instalăm clienților din întreaga lume pornind din România în Europa și pâna în China, Mexic sau Africa de Sud.
Ce competențe tehnice dețineți, ce capacitate de producție și ce certificate de calitate?
Pe lânga proiectare și automatizari, FSA deține propriul atelier de producție și asamblare asigurându-și astfel o autonomie maxima pentru procesele desfașurate în întregul flux de producșie. Toate activitațile de producție sunt gazduite de un spațiu de peste 5000 mp cu dotarile corespunzatoare specificului activitații. Cum spuneam la început, regulile și procedurile sunt foarte importante pentru a face lucrurile sa mearga așa cum ne-am angajat. De aceea, activitatea în FSA este condusa pe baza sistemelor de calitate ISO 9001/14001/18001 certificate de TUV.
 Care sunt clienții dumneavoastra principali?
Continental, Valeo, TRW, Automobile Dacia, Honeywell, TE Conectivity, Mahle, Bosch, Sensata, Faist, Lectra și Superba.
 Ce planuri de viitor aveți?
În fiecare an, noi prevedem o creștere de peste 25 % în cifra de afaceri, targetul nostru pâna în 2020 este sa ajungem la 60 milioane de euro. Aceasta creștere o vedem și prin dezvoltarea și creșterea personalului la un numar de 260 persoane și o creștere a bazei noastre de clienți.
 
Un mesaj pentru parteneri.
FSA nu se gândește doar la ziua de mâine, ci pe termen lung și de aceea va fi un partener de durata atât pentru clienții cât și pentru furnizorii săi.

 

Related posts

Val de angajări la Hanna Instruments. Fabrică în Sălaj, centru de cercetare la Cluj

Nora Dumitrescu

Omul de afaceri austriac Michael Tojner, marele câştigător al ajutoarelor de stat. Investiții de sute de milioane de euro în Maramureș și Satu Mare

redactia

Ultimul mohican al marii industrii clujene

Stefana Muresan

Deschidere oficială VINVEST 2019

Stefana Muresan

Suedezii de la Ecolor mizează pe afaceri de 320 milioane lei

Stefana Muresan

Leoni caută peste 900 de oameni pentru fabricile din România

Stefana Muresan

16 speakeri, 100 participanti si 8 ore de dezbateri despre transformarea digitala a industriilor din Transilvania la I4T

Stefana Muresan

Prima ediție a Made in Romania s-a încheiat. Transilvania și Banat reprezentate la vârf

Ligia Voro

Brașov: Ambasadorul Belgiei la Bucureşti, discuții cu studenții și cu oameni de afaceri locali

Stefana Muresan

Cea mai mare companie din Maramureș intră în șomaj tehnic

Nora Dumitrescu

Brașov- Kronospan, parc industrial dedicat industriei lemnului

Stefana Muresan

Dachim din Turda produce uleiuri presate la rece de 200.000 de euro

Stefana Muresan

Aramis din Baia-Mare, producator pentru Ikea, trece pragul de 1 miliard de lei

Stefana Muresan

Brașov: Internsnack, profit de aproape 3 milioane de lei anul trecut

Stefana Muresan

CBRE aduce o fabrică de mașini de spălat în Hunedoara, cea mai importantă investiție greenfield din județ de după 1989, în valoare de 110 mil. euro

Stefana Muresan

Cezar Ioan – autorul cărții document „Gastronomie Românească de secolul XXI”: “Cred că avem nevoie să ne mândrim cu gastronomia veche și să o modernizăm ca ea să rămână vie”

Stefana Muresan

Digital Innovation Hub, cu expertiză din partea Comisiei Europene, în Regiunea Vest

Stefana Muresan

ITALTEXTIL Sărata, afaceri de 61,8 mil. euro din mătăsuri pentru Louis Vuitton și Hermes

Stefana Muresan

Turcii de la Kastamonu au numit un român la conducerea fabricii de prelucrare a lemnului din Reghin

redactia

Clujana își face rețea în Transilvania. Va deschide magazine la Sibiu și Bistrița

Nora Dumitrescu

Elba Timişoara, producător de faruri pentru Dacia şi Skoda, afaceri de 250 mil. lei în 2017

Stefana Muresan

O fabrică a grupului TeraPlast, inaugurată în spațiul virtual

Nora Dumitrescu

Clusterul Mobilier Transilvania pregătește scaunul inteligent

Nora Dumitrescu

Ștefan Vuza repornește românește Oltchim 

redactia

Leave a Comment