Analize Auto Ultimele stiri

Doar masinile electrice nu sunt suficiente: trebuie combinate tehnologiile de propulsie pentru atenuarea schimbarilor climatice

Presedintele consiliului executiv al Continental, Dr. Elmar Degenhart, a cerut o dezbatere deschisa despre tehnologia necesara pentru reducerea emisiilor de CO2 din traficul rutier. La “Automobilwoche Kongress” din Berlin, el a spus ca „mobilitatea electrica este doar o parte a solutiei. Pentru a atenua schimbarile climatice in mod eficient, avem nevoie de o combinatie de sisteme de antrenare electrica, sisteme care formeaza motoare diesel curate, combustibili sintetici neutri din punct de vedere climatic si celule de combustie“. El a spus ca guvernele care interzic tehnologiile cu combustie interna nu aleg calea cea buna, mai ales ca acceptarea noilor tehnologii in randul consumatorilor nu poate fi aplicata prin mijloace politice.
In ceea ce priveste generarea de energie electrica, Dr. Degenhart a adaugat: „Contributia mobilitatii electrice la atenuarea schimbarilor climatice este in mare masura dependenta de modul in care este generata electricitatea si de amprenta de carbon. In majoritatea pietelor, sistemul electric are deja un usor avantaj fata de motorul cu combustie interna in ceea ce priveste emisiile de CO2. Cu toate acestea, ponderea vehiculelor electrice in flota globala creste relativ incet, prin urmare, acestea vor avea doar un efect asupra emisiilor de CO2 pe termen lung“.
In acelasi timp, Elmar Degenhart a subliniat si cat de important este pentru industrie si guverne sa colaboreze: „Reglementarile tehnologice sunt contraproductive. Este mai mult datoria industriei de a investi in tehnologiile care ne permit sa respectam reglementarile cu privire la emisii. Prin urmare, este mai intelept ca guvernele sa promoveze cercetarea si dezvoltarea inovatiilor necesare si sa stabileasca un cadru de incredere pe termen lung in acest sens“.
Provocarea reprezentata de celulele de baterii: miliarde de euro necesare investitiilor
Elmar Degenhart vede competitia tehnologica si comerciala a dezvoltarii celulelor bateriilor ca provocarea cu care trebuie sa se confrunte daca vor fi lansate rapid milioane de vehicule electrice. „De exemplu, in momentul de fata nu avem tehnologia celulara potrivita. Aceasta inseamna ca acumulatorii de astazi nu indeplinesc cerintele pentru a permite vehiculelor electrice sa intre pe piata. In plus, trebuie sa investim miliarde de euro in crearea unei capacitati suficiente a bateriilor“, a explicat Degenhart.
De exemplu, daca masinile electrice ar trebui sa reprezinte aproximativ 70% din toate autoturismele si vehiculele utilitare usoare de pana la sase tone produse in 2050, pentru a avea un efect semnificativ asupra atenuarii schimbarilor climatice, acest lucru ar evidentia necesarul foarte mare de investitii . Pentru a crea cantitatea suficienta de stocare a bateriei, ar fi necesar sa avem in jur de 165 de fabrici de baterii, fiecare cu o productie anuala de 40 de ore gigawatt. Pe baza preturilor de astazi, acest lucru ar necesita o investitie de aproximativ 500 de miliarde de euro.
Cererea de energie si materii prime nu va impiedica mobilitatea electrica
Producerea, incarcarea si reciclarea sistemelor de baterii necesare pentru aceasta ar insemna o generare a aproximativ 2.500 de ore terawatt de energie suplimentara. Acest lucru ar echivala cu aproximativ o zecime din cererea globala de energie la nivel mondial, care ar putea fi realizata cu viitoarele procese de generare a energiei electrice, in functie de cresterea eficientei. Acelasi lucru este valabil si pentru cererea de materii prime – in special de litiu si cobalt – din care, teoretic, exista suficiente cantitati disponibile. In acelasi timp, Degenhart a subliniat problemele legate de rezervele de cobalt, dintre care unele sunt situate in regiuni instabile din punct de vedere politic.
Continental este bine echipat pentru schimbarea tehnologiilor de propulsie
Degenhart vede compania sa ca fiind pozitionata in mod ideal pentru viitorul sistemelor de propulsie: „Ne confruntam, cu entusiasm si incredere, cu provocarea schimbarii tehnologiilor de propulsie a vehiculelor. In acest proces, ne concentram asupra cererii tot mai mari de tehnologii de inalta eficienta, cu emisii reduse pentru motoarele cu ardere interna, precum si asupra sistemelor electrice“.
„Suntem cu totii responsabili pentru mediul nostru inconjurator. Pana la urma, deciziile pe care le luam astazi vor determina modul in care noi si copiii nostri vor trai in viitor. Sa ne provocam in acest fel“, a concluzionat Degenhart.

Related posts

Timişoara, legată printr-o pistă de biciclete de localitățile aflate pe o rază de 20 km

Stefana Muresan

Rezultate AFI Europa Romania

Ionut Oprea

Electric Castle își va mări suprafața de festival cu 30% anul viitor

Nora Dumitrescu

Morphoza: Designing the new difference

Ionut Oprea

FOTOREPORTAJ TB – Ziua în care Sibiul a primit Europa la el acasă

Stefana Muresan

“Managementul nu înseamnă doar cărți, ci și foarte multă empatie” – Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania, după 20 de ani de business

Nicolae Pop

Sistemele BMS: sistemul nervos și creierul clădirilor inteligente

Ligia Voro

Unicornul american Tradeshift: Centrul de greutate al expansiunii din IT va fi în România

redactia

Aeroporturile din România vor relua traficul spre țările cu risc redus

Nora Dumitrescu

Corina Crețu, vizită oficială în Făgăraș. Se înființează Microregiunea Țara Făgărașului

Stefana Muresan

Ultimatum pentru primăriile bihorene să se adapteze la plata taxelor online

Traian Dan

L.I.F.T. 2019, prima conferință a creatorilor de conținut online din România

Ligia Voro

Sonimpex Topoloveni a lansat un nou produs

Ligia Voro

Perspectivele pieței imobiliare din România, în cadrul celei de-a XI-a ediții a „Real Estate & Construction Forum”

Papuc Irina

Cluj-Napoca: Proiecte eligibile de peste 150 mil. euro fonduri europene

redactia

Producătorul de pavele Symmetrica construieşte o nouă fabrică lângă Arad

redactia

Resorturi spa de lux în Maldive, Fiji, Texas, Londra sau în Băile Herculane, la Grand Hotel Minerva

redactia

În 2018 PIB-ul a fost mai mare cu 4,4% decât în 2017, în termeni reali

Papuc Irina

Cine sunt anonimii care au pus Oradea pe harta proiectelor europene

Stefana Muresan

Centura de Est a municipiului Arad, cel mai mare proiect de infrastructură al Regiunii de Vest, aproape de finanțare europeană

redactia

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri acordă sprijin companiilor şi sectorului financiar prin preluarea parţială a riscurilor de credit

Papuc Irina

Primăria Oradea, investiție de peste 12 mil. lei pentru construirea ”Podului Centenarului”

redactia

Record al ultimilor 5 ani: Volumul tranzacțiilor imobiliare din România a depășit borna de 1 mld. euro în 2019

Papuc Irina

Exporturi ale producătorilor români de peste 59 milioane de euro, facilitate de Lidl

Traian Dan

Leave a Comment