Analize Auto Ultimele stiri

Doar masinile electrice nu sunt suficiente: trebuie combinate tehnologiile de propulsie pentru atenuarea schimbarilor climatice

Presedintele consiliului executiv al Continental, Dr. Elmar Degenhart, a cerut o dezbatere deschisa despre tehnologia necesara pentru reducerea emisiilor de CO2 din traficul rutier. La “Automobilwoche Kongress” din Berlin, el a spus ca „mobilitatea electrica este doar o parte a solutiei. Pentru a atenua schimbarile climatice in mod eficient, avem nevoie de o combinatie de sisteme de antrenare electrica, sisteme care formeaza motoare diesel curate, combustibili sintetici neutri din punct de vedere climatic si celule de combustie“. El a spus ca guvernele care interzic tehnologiile cu combustie interna nu aleg calea cea buna, mai ales ca acceptarea noilor tehnologii in randul consumatorilor nu poate fi aplicata prin mijloace politice.
In ceea ce priveste generarea de energie electrica, Dr. Degenhart a adaugat: „Contributia mobilitatii electrice la atenuarea schimbarilor climatice este in mare masura dependenta de modul in care este generata electricitatea si de amprenta de carbon. In majoritatea pietelor, sistemul electric are deja un usor avantaj fata de motorul cu combustie interna in ceea ce priveste emisiile de CO2. Cu toate acestea, ponderea vehiculelor electrice in flota globala creste relativ incet, prin urmare, acestea vor avea doar un efect asupra emisiilor de CO2 pe termen lung“.
In acelasi timp, Elmar Degenhart a subliniat si cat de important este pentru industrie si guverne sa colaboreze: „Reglementarile tehnologice sunt contraproductive. Este mai mult datoria industriei de a investi in tehnologiile care ne permit sa respectam reglementarile cu privire la emisii. Prin urmare, este mai intelept ca guvernele sa promoveze cercetarea si dezvoltarea inovatiilor necesare si sa stabileasca un cadru de incredere pe termen lung in acest sens“.
Provocarea reprezentata de celulele de baterii: miliarde de euro necesare investitiilor
Elmar Degenhart vede competitia tehnologica si comerciala a dezvoltarii celulelor bateriilor ca provocarea cu care trebuie sa se confrunte daca vor fi lansate rapid milioane de vehicule electrice. „De exemplu, in momentul de fata nu avem tehnologia celulara potrivita. Aceasta inseamna ca acumulatorii de astazi nu indeplinesc cerintele pentru a permite vehiculelor electrice sa intre pe piata. In plus, trebuie sa investim miliarde de euro in crearea unei capacitati suficiente a bateriilor“, a explicat Degenhart.
De exemplu, daca masinile electrice ar trebui sa reprezinte aproximativ 70% din toate autoturismele si vehiculele utilitare usoare de pana la sase tone produse in 2050, pentru a avea un efect semnificativ asupra atenuarii schimbarilor climatice, acest lucru ar evidentia necesarul foarte mare de investitii . Pentru a crea cantitatea suficienta de stocare a bateriei, ar fi necesar sa avem in jur de 165 de fabrici de baterii, fiecare cu o productie anuala de 40 de ore gigawatt. Pe baza preturilor de astazi, acest lucru ar necesita o investitie de aproximativ 500 de miliarde de euro.
Cererea de energie si materii prime nu va impiedica mobilitatea electrica
Producerea, incarcarea si reciclarea sistemelor de baterii necesare pentru aceasta ar insemna o generare a aproximativ 2.500 de ore terawatt de energie suplimentara. Acest lucru ar echivala cu aproximativ o zecime din cererea globala de energie la nivel mondial, care ar putea fi realizata cu viitoarele procese de generare a energiei electrice, in functie de cresterea eficientei. Acelasi lucru este valabil si pentru cererea de materii prime – in special de litiu si cobalt – din care, teoretic, exista suficiente cantitati disponibile. In acelasi timp, Degenhart a subliniat problemele legate de rezervele de cobalt, dintre care unele sunt situate in regiuni instabile din punct de vedere politic.
Continental este bine echipat pentru schimbarea tehnologiilor de propulsie
Degenhart vede compania sa ca fiind pozitionata in mod ideal pentru viitorul sistemelor de propulsie: „Ne confruntam, cu entusiasm si incredere, cu provocarea schimbarii tehnologiilor de propulsie a vehiculelor. In acest proces, ne concentram asupra cererii tot mai mari de tehnologii de inalta eficienta, cu emisii reduse pentru motoarele cu ardere interna, precum si asupra sistemelor electrice“.
„Suntem cu totii responsabili pentru mediul nostru inconjurator. Pana la urma, deciziile pe care le luam astazi vor determina modul in care noi si copiii nostri vor trai in viitor. Sa ne provocam in acest fel“, a concluzionat Degenhart.

Related posts

Constructorii clujeni, marii câștigători ai licitațiilor pentru apa și canalizarea Turzii

Nora Dumitrescu

Fermierii pot accesa credite pe baza adeverințelor eliberate de APIA

Traian Dan

Start la înscrieri pentru competiția dedicată start-upurilor NTT DATA Open Innovation Contest 2020

Nicolae Pop

Un canal online pentru copii, lansat de doi antreprenori din Iaşi, premiat de Google cu “butonul de diamant”

redactia

Burleanu, numit de UEFA în grupul de lucru dedicat strategiei comerciale

Ligia Voro

Primul magazin al producătorilor sălăjeni a trecut testul pandemiei

Nora Dumitrescu

Cluj Arena va avea gazon hibrid la fel cum au ”Camp Nou” și ”San Siro”. Investiție estimată între 500.000 – 1.000.000 de euro

redactia

TeraPlast vizează afaceri de peste 900 de milioane de lei. Consiliului Concurenţei, aviz favorabil pentru preluarea Depaco

Stefana Muresan

BCR a lansat Școala de Business, un program de educație pentru antreprenori

Traian Dan

Fonduri europene pentru restaurarea Ulpia Traiana Sarmizegetusa

Stefana Muresan

Cel mai mare centru de distribuție carburanţi din vest, la Arad; investiție OMV de peste 17 mil. euro

Stefana Muresan

„Administrații eficiente și primari vizionari”. Interviu cu Alin Nica, primarul comunei timișene Dudeștii Noi

Transilvania Business

Compania belgiană Warehouses De Pauw sprijină municipiul Deva în lupta cu Covid-19: donație de echipamente și dezinfectanți medicali

Ion Surdu

Un tânăr sălăjean a ajuns, din simplu muncitor, milionar în euro

Nora Dumitrescu

Tinerii marketeri ai Clujului s-au reorganizat în spațiul virtual

Nora Dumitrescu

Constructorul arădean P.A.B. aparținând omului de afaceri Ion Sandu, angajări masive

Stefana Muresan

Soluția revoluționară oferită de un start-up sibian pentru serviciile de relații cu clienții: primul client – Orange Luxembourg

Papuc Irina

Bosch a investit peste 76 de milioane de euro în România în 2019. Perspective pentru 2020

Papuc Irina

Astra Vagoane Călători din Arad caută încă 200 de oameni. Câștigă piața internă

redactia

Leoni, panuri mari în Bistrița: rămâne cu aproximativ 5.500 de angajați și face pasul spre cablurile high voltage

redactia

„Tax & Finance Forum București 2019”: Două zile de dezbateri despre tendințele fiscale românești și internaționale

Papuc Irina

AAGES, cu marca “Made in Romania”, în peste 25 de țări din lume

Ioan Sandor

Rețeaua MBC se extinde la Tîrgu Mureș

Ionut Oprea

Obligațiunile emise de QUALITANCE intră la tranzacționare la BVB

Ligia Voro

Leave a Comment