Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice şi Moleculare (INCDTIM) Cluj-Napoca derulează un proiect de 15 mil. lei (peste 3 mil. euro), de amprentare izotopică a produselor agroalimentare, în special a vinurilor, cu scopul de a elimina falsurile de pe piaţă şi a certifica autenticitatea şi originea unui produs.
”Proiectul are scopul de a facilita interacţiunea dintre noi, cercetătorii, cu rezultatele noastre, care pot ajuta în mod direct companiile care doresc să se dezvolte pe baze de tehnologie, să lucrăm împreună pentru a transfera ceea ce putem noi face spre mediul economic. (…) Noi utilizăm metode izotopice pentru amprentarea produselor, iar astfel certificăm originea, provenienţa şi regiunea geografică din care este materia primă sau produsul, pentru a împiedica etichetarea frauduloasă a vinului, de exemplu. Prin această amprentare izotopică putem certifica faptul că un vin este produs din strugurii crescuţi pe dealurile producătorului, nu în altă parte, iar la brânzeturi putem certifica faptul că laptele folosit a fost colectat într-o anumită zonă”, a spus Claudiu Filip, directorul INCDTIM Cluj-Napoca, citat de Mediafax.
Avantajul asupra vinului şi ţuicii este faptul că amprenta izotopică rămâne constantă în timp, dacă analizezi un vin în acest an, şi îl analizezi peste 10 ani, constaţi că amprenta izotopică rămâne neschimbată, potrivit reprezentanţilor INCDTIM Cluj-Napoca. Cercetătorii clujeni îi pot ajuta pe producători şi din punctul de vedere al calităţii produselor agricole ecologice, care provin din soluri care nu au fost afectate de tratarea intensivă cu îngrăşăminte chimice.
Citește și:
Get to know the 50 most influential people in Romanian real estate
Property Forum is excited to announce the fourth edition of its annual listing of the 50 most influential people in…
24 aprilie 2024
Dr. Adriana Cioca, managing director Artemis România, a fost aleasă președinte al Camerei de Comerț Elveția-România
Antreprenorii și investitorii români și elvețieni, membri ai Camerei de Comerț Elveția-România (CCE-R), au ales un nou Consiliu…
24 aprilie 2024
Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand
Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la…
24 aprilie 2024
Chic Bijoux și Apidava, liderii Ardealului din BVB Arena
Regiunea Transilvaniei are două companii reprezentate în catalogul pe 2023 al afacerilor antreprenoriale de succes: Chic Bijoux și…
24 aprilie 2024
Vinuri românești de înaltă calitate la Ro Wine Cluj-Napoca 2024
Festivalul Ro Wine a adus la Cluj-Napoca, în perioada 20-21 aprilie 2024, vinuri premiate și premiabile, selecționate de…
23 aprilie 2024
Varianta Ocolitoare Sibiu Sud bifează etapa despăgubirilor
Varianta Ocolitoare Sibiu Sud a îndeplinit încă o etapă din foaia de parcurs. ♦ Inelul de autostradă din…
23 aprilie 2024
Institutul de Cercetare în Inteligența Artificială, piatra de încercare a politehniștilor clujeni
Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) și-a prezentat proiectele majore pe care le vrea pe finanțare europeană. Printre clădirile…
23 aprilie 2024
Cum arată noua clădire de birouri Bosch de la Cluj
Investiția totală în Centrul de Inginerie Bosch Cluj (CIBC) se ridică la 50 de milioane de euro, dintre…
23 aprilie 2024