Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Petre Daea, i-a primit la sediul instituției pe reprezentanții crescătorilor de ovine și pe cei ai marilor rețele comerciale (Asociația Marilor Rețele Comerciale din România) în data de 15 ianuarie 2018.
Scopul întâlnirii a fost acela de a facilita legătura dintre producători și comercianți astfel încât să fie identificate căile optime de colaborare pentru a exista interes de ambele părți implicate. La întâlnirea de astăzi au participat și experții din cadrul Direcției Generale de Industrie Alimentară împreună cu secretarul de stat coordonator, Mihai Vișan.
Reprezentanții retailerilor i-au asigurat pe cei care au luat parte la discuții că există deschidere și disponibilitate pentru a comercializa produse românești în marile lanțuri de magazine, fie că este vorba de carne și produse din carne de oaie, ori din alte tipuri de carne, fructe, legume etc., cu condiția să fie respectate anumite criterii. Între acestea, referindu-se la cele din carne de oaie îndeosebi, cei de la AMRCR au menționat următoarele: carnea să provină de la abatoare autorizate, să fie controlată sanitar-veterinar și să fie tranșată.
La rândul lor, reprezentanții crescătorilor de ovine au precizat că animalele fermierilor sunt sacrificate în abatoare autorizate sanitar-veterinar, din acest punct de vedere fiind îndeplinite toate exigențele impuse, dar au subliniat că este important să existe un dialog între producători și comercianți pentru a cunoaște care sunt cerințele consumatorilor, în așa fel încât să existe interes de ambele părți. În acest context, ministrul Petre Daea a afirmat că acest parteneriat între fermieri și retail-eri trebuie să debuteze, chiar dacă mai sunt unele aspecte ce trebuie perfectate: ”Este important să înceapă corect această colaborare, avem animale bune în România și în funcție de cerințele consumatorului sunt sigur, în timp, că se vor pune la punct toate detaliile.”
Reprezentanții retailerilor au adăugat că sunt alături de producătorii români pentru a găsi cele mai bune soluții în vederea dezvoltării unei relații de lungă durată în beneficiul consumatorilor.
Sursa foto: madr.ro
Citește și:
Animawings începe operarea zborurile Cluj – București
Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj (AIAIC) a anunţat debutul curselor spre Bucureşti operate în premieră de compania aeriană…
17 mai 2024
Porsche pregătește “o investiție de proporții” la Cluj. Cum va arăta noul centru
Complexul cu showroom de prezentare și service va fi amplasat în zona aeroportului, inaugurarea fiind programată pentru anul…
17 mai 2024
Biopharma Plasma investește 37 mil. euro în Eurobusiness Park I Oradea
Societatea Biopharma Plasma companie subsidiară Biopharma Plasma Limited din Ucraina, intenționează să construiască in Oradea, în Parcul Industrial…
17 mai 2024
Își revine piața rezidențială a Clujului
Direcția Județeană de Statistică a anunțat dinamica autorizațiilor de construire eliberate pentru clădiri rezidențiale în martie și în…
17 mai 2024
ATP Trucks Automobile lansează noile sale autotractoare la CoBuild
Compania producătoare de autovehicule de transport rutier și persoane din România anunță lansarea de noi produse în portofoliu.…
17 mai 2024
Mașini “ultimul răcnet”, prezente la un show auto din Maramureș
Camera de Comerț și Industrie Maramureș și Baia Mare Value Centre vor organiza, în perioada 24-26 mai, în…
17 mai 2024
TIFF își mărește bugetul la 1,7 milioane €
Scumpirile la avioane și hoteluri, servicii necesare pentru aducerea invitaților la Cluj, au mărit substanțial costurile celui mai…
16 mai 2024
Cinci firme sau asocieri de firme vor să facă Centura Timișoara Vest
Varianta de Ocolire Timișoara Vest are o lungime de 13,90 km. Contractul prevede construcția a zece lucrări de…
16 mai 2024