Comisia Europeană a adoptat pentru anul 2018 programul de lucru cu privire la acţiunile de informare şi promovare ale produselor agricole puse în aplicare pe piaţa internă şi în ţările terţe, care prevede lista temelor prioritare, bugetele aferente şi acţiunile care pot fi puse în aplicare. Suma alocată programelor de promovare eligibile pentru cofinanţarea UE, în anul 2018, este de 179,1 milioane euro, cu 37,1 milioane euro mai mult faţă de bugetul din 2017.
”Campania 2018 vine cu o noutate, reprezentată de programele de informare şi promovare de pe piaţa UE, destinate să evidenţieze aspectul durabil al producţiei de carne de oaie şi capră, care este considerat cel mai extins sistem de producţie animalieră şi care joacă un rol important în protejarea naturii şi păstrarea biodiversităţii”, arată un comunicat emis joi de Ministerul Agriculturii.
Bugetul alocat sectorului cărnii de ovine şi caprine este de 6 milioane euro, din care 2 milioane euro sunt prevăzute pentru programele simple şi 4 milioane euro sunt destinate programelor multinaţionale.
Solicitanţii pot propune două tipuri de programe: programele simple şi programele multinaţionale. Programele simple pot fi depuse de una sau mai multe organizaţii din aceeaşi ţară a Uniunii Europene. Programele multinaţionale provin de la cel puţin două organizaţii naţionale din cel puţin două state membre sau din una sau mai multe organizaţii europene.
Scopul programului este, pe de o parte, de a creşte numărul de activităţi destinate ţărilor terţe, în care există cel mai mare potenţial de dezvoltare, iar pe de altă parte, de a informa consumatorii de pe piaţa internă cu privire la standardele ridicate ale produselor UE, respectiv diferitele sisteme şi etichete ale UE privind calitatea (denumirea de origine protejată − DOP, indicaţia geografică protejată − IGP, specialitatea tradiţională garantată − STG).
Programele pot fi depuse de organizaţiile profesionale şi interprofesionale ale sectorului, reprezentative la nivel naţional, grupuri şi organizaţii de producători, precum şi organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv activităţile de promovare.
Pentru a beneficia de sprijin financiar din partea Uniunii Europene, organizaţiile din statele membre trebuie să realizeze un program în acest domeniu care să cuprindă acţiuni de informare şi promovare.
Grupurile şi organizaţiile de producători au posibilitatea de a elabora proiecte de propuneri pe care le vor putea depune la Comisia Europeană, urmând a fi evaluate de către experţi independenţi.
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale facilitează accesul organizaţiilor de producători la aceste programe, prin informare. Astfel, pe 9 februarie, MADR va organiza o întâlnire între reprezentanţii Comisiei Europene şi cei ai asociaţiilor reprezentative din sectorul agroalimentar.
Citește și:
Oradea trece la iluminat public pe LED
Oradea va eficientiza energetic sistemul de iluminat public până la finalul anului 2025. În momentul de față Oradea…
30 noiembrie 2023
Bosch Cluj: Un deceniu de inovație și excelență
Amplasate în inima Transilvaniei, cele două facilități Bosch au devenit piloni strategici de inovație și producție. Din 2013,…
29 noiembrie 2023
De Ziua Națională, patru trenuri ale CFR vor purta numele unor personalități
Vineri, 1 decembrie 2023, România sărbătorește 105 de ani de la Marea Unire a tuturor provinciilor istorice sub…
29 noiembrie 2023
Pădure urbană, parc aventura și plajă pe malul stâng al Crișului Repede
Toate acestea, și multe altele, fac parte dintr-un concept ecologic și sustenabil al municipalității orădene pentru revitalizarea teritoriilor…
29 noiembrie 2023
Regenerare urbană de 22 de milioane de euro a Cartierului Nufărul I Oradea
Consilierii locali au aprobat în cadrul ședinței de miercuri, 29 noiembrie 2023, Planul Urbanistic Zonal de regenerare urbană…
29 noiembrie 2023
Fermierii campioni la floarea-soarelui din vestul țării
Într-un an dificil, cu secetă pedologică severă, producțiile de floarea-soarelui la nivel național nu au fost cele scontate…
29 noiembrie 2023
Centura Beclean se inaugurează de Ziua Națională
Varianta de ocolire a orașului din Bistrița-Năsăud va fi dată în folosință chiar de 1 Decembrie. “Comisia de…
29 noiembrie 2023
Industria se redresează la Cluj, comerțul internațional e pe tobogan
Cifrele din mediul industrial arată mai bine în județ la începutul toamnei, însă balanța comercială se înclină în…
29 noiembrie 2023
Zi de Zi știri economice:
