Agricultura Fonduri Europene Ultimele stiri

Peste 170 milioane euro pentru programe de informare şi promovare, destinate organizațiilor din sectorul agroalimentar

Comisia Europeană a adoptat pentru anul 2018 programul de lucru cu privire la acţiunile de informare şi promovare ale produselor agricole puse în aplicare pe piaţa internă şi în ţările terţe, care prevede lista temelor prioritare, bugetele aferente şi acţiunile care pot fi puse în aplicare. Suma alocată programelor de promovare eligibile pentru cofinanţarea UE, în anul 2018, este de 179,1 milioane euro, cu 37,1 milioane euro mai mult faţă de bugetul din 2017.
”Campania 2018 vine cu o noutate, reprezentată de programele de informare şi promovare de pe piaţa UE, destinate să evidenţieze aspectul durabil al producţiei de carne de oaie şi capră, care este considerat cel mai extins sistem de producţie animalieră şi care joacă un rol important în protejarea naturii şi păstrarea biodiversităţii”, arată un comunicat emis joi de Ministerul Agriculturii.
Bugetul alocat sectorului cărnii de ovine şi caprine este de 6 milioane euro, din care 2 milioane euro sunt prevăzute pentru programele simple şi 4 milioane euro sunt destinate programelor multinaţionale.
Solicitanţii pot propune două tipuri de programe: programele simple şi programele multinaţionale. Programele simple pot fi depuse de una sau mai multe organizaţii din aceeaşi ţară a Uniunii Europene. Programele multinaţionale provin de la cel puţin două organizaţii naţionale din cel puţin două state membre sau din una sau mai multe organizaţii europene.
Scopul programului este, pe de o parte, de a creşte numărul de activităţi destinate ţărilor terţe, în care există cel mai mare potenţial de dezvoltare, iar pe de altă parte, de a informa consumatorii de pe piaţa internă cu privire la standardele ridicate ale produselor UE, respectiv diferitele sisteme şi etichete ale UE privind calitatea (denumirea de origine protejată − DOP, indicaţia geografică protejată − IGP, specialitatea tradiţională garantată − STG).
Programele pot fi depuse de organizaţiile profesionale şi interprofesionale ale sectorului, reprezentative la nivel naţional, grupuri şi organizaţii de producători, precum şi organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv activităţile de promovare.
Pentru a beneficia de sprijin financiar din partea Uniunii Europene, organizaţiile din statele membre trebuie să realizeze un program în acest domeniu care să cuprindă acţiuni de informare şi promovare.
Grupurile şi organizaţiile de producători au posibilitatea de a elabora proiecte de propuneri pe care le vor putea depune la Comisia Europeană, urmând a fi evaluate de către experţi independenţi.
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale facilitează accesul organizaţiilor de producători la aceste programe, prin informare. Astfel, pe 9 februarie, MADR va organiza o întâlnire între reprezentanţii Comisiei Europene şi cei ai asociaţiilor reprezentative din sectorul agroalimentar.

Related posts

66,5 milioane euro, fonduri europene, pentru modernizarea sistemelor de apă şi canalizare din Arad şi Mehedinţi

Stefana Muresan

Transgaz, profit în creştere cu 21% în 9 luni

Stefana Muresan

Peste 4,5 milioane euro, finanțare europeană pentru Odorheiu Secuiesc

Stefana Muresan

Primul autobuz hibrid a ajuns la Oradea

Traian Dan

Cristian Popescu, Partener, Popovici Nițu Stoica & Asociații participă LIVE la conferința PRIA Agriculture, despre exportul de cereale

Papuc Irina

Marian Pîrvu, noul director general al Depaco, companie a Grupului TeraPlast

redactia

Deputatul Valeriu Steriu propune scutirea jurnaliştilor de la plata impozitului pe venit

redactia

Cultura cartofului extratimpuriu – plus de tehnologie, producție, profit cu Zorvec® Enicade™ NZeb

Ligia Voro

ASA Cons a început lucrările la Dedeman Lugoj

Nora Dumitrescu

Drum de legătură cu autostrada Arad-Timișoara, din fonduri europene

Stefana Muresan

CCIA Arad – parteneriate pentru a veni în sprijinul celor care accesează Programul StartUp Nation

Stefana Muresan

Participare gratuita evenimente BusinessMark – HR, Real Estate, CFO, Supply Chain

Ionut Oprea

Sesiune regională de informare în cadrul programului “Dezvoltarea IMM-urilor din România”

Stefana Muresan

Hidroelectrica, Romgaz şi Transgaz, în top zece cele mai profitabile companii

Stefana Muresan

Singurul tablou românesc din colecția IBM, repatriat de Artmark

Ligia Voro

Pria drones conference & exhibition

Ionut Oprea

Cel de al 6-lea Forum de Afaceri al Parteneriatului Estic, la București

Ligia Voro

Brașov: Din 2020, doar cu autovehicule Euro IV în centrul orașului pentru transportul special și greu

Papuc Irina

Hornbach investește 28,5 milioane de euro în magazinul inaugurat la Oradea

Traian Dan

Suedezii de la HMS Networks cumpără dezvoltatorul de soft WEBfactory, cu un centru IT la Sibiu

Stefana Muresan

Cum a fost anul 2020 pentru unul dintre cei mai importanți producători de cosmetice din România: creștere de 73% a vânzărilor online

Ion Surdu

CJ Cluj a investit în acest an 183 mil. euro în reabilitarea infrastructurii rutiere judeţene

redactia

Piaţa apelor minerale din România valorează un miliard de euro, dar cifra se poate tripla

Papuc Irina

Dental Experts: 10 ani de la deschidere, 70 de ani de experienţă, o familie cu trei generaţii de medici

redactia

Leave a Comment