Agricultura Fonduri Europene Ultimele stiri

Peste 170 milioane euro pentru programe de informare şi promovare, destinate organizațiilor din sectorul agroalimentar

Comisia Europeană a adoptat pentru anul 2018 programul de lucru cu privire la acţiunile de informare şi promovare ale produselor agricole puse în aplicare pe piaţa internă şi în ţările terţe, care prevede lista temelor prioritare, bugetele aferente şi acţiunile care pot fi puse în aplicare. Suma alocată programelor de promovare eligibile pentru cofinanţarea UE, în anul 2018, este de 179,1 milioane euro, cu 37,1 milioane euro mai mult faţă de bugetul din 2017.
”Campania 2018 vine cu o noutate, reprezentată de programele de informare şi promovare de pe piaţa UE, destinate să evidenţieze aspectul durabil al producţiei de carne de oaie şi capră, care este considerat cel mai extins sistem de producţie animalieră şi care joacă un rol important în protejarea naturii şi păstrarea biodiversităţii”, arată un comunicat emis joi de Ministerul Agriculturii.
Bugetul alocat sectorului cărnii de ovine şi caprine este de 6 milioane euro, din care 2 milioane euro sunt prevăzute pentru programele simple şi 4 milioane euro sunt destinate programelor multinaţionale.
Solicitanţii pot propune două tipuri de programe: programele simple şi programele multinaţionale. Programele simple pot fi depuse de una sau mai multe organizaţii din aceeaşi ţară a Uniunii Europene. Programele multinaţionale provin de la cel puţin două organizaţii naţionale din cel puţin două state membre sau din una sau mai multe organizaţii europene.
Scopul programului este, pe de o parte, de a creşte numărul de activităţi destinate ţărilor terţe, în care există cel mai mare potenţial de dezvoltare, iar pe de altă parte, de a informa consumatorii de pe piaţa internă cu privire la standardele ridicate ale produselor UE, respectiv diferitele sisteme şi etichete ale UE privind calitatea (denumirea de origine protejată − DOP, indicaţia geografică protejată − IGP, specialitatea tradiţională garantată − STG).
Programele pot fi depuse de organizaţiile profesionale şi interprofesionale ale sectorului, reprezentative la nivel naţional, grupuri şi organizaţii de producători, precum şi organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv activităţile de promovare.
Pentru a beneficia de sprijin financiar din partea Uniunii Europene, organizaţiile din statele membre trebuie să realizeze un program în acest domeniu care să cuprindă acţiuni de informare şi promovare.
Grupurile şi organizaţiile de producători au posibilitatea de a elabora proiecte de propuneri pe care le vor putea depune la Comisia Europeană, urmând a fi evaluate de către experţi independenţi.
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale facilitează accesul organizaţiilor de producători la aceste programe, prin informare. Astfel, pe 9 februarie, MADR va organiza o întâlnire între reprezentanţii Comisiei Europene şi cei ai asociaţiilor reprezentative din sectorul agroalimentar.

Related posts

Oamenii de afaceri din Bistriţa-Năsăud, proiect de modificare a Codului Fiscal

Stefana Muresan

Prima ediție a L.I.F.T. Social Media Training 2019. Social media, tool-ul fascinant care pune lucrurile în mișcare (II)

Ligia Voro

Sume ”fără precedent” pentru bugetul Aeroportului Internaţional “Transilvania” Târgu-Mureş

Stefana Muresan

Ungaria, nouă autostradă spre România

Stefana Muresan

Impactul măsurilor din perioada stării de urgență: 8 din 10 IMM-uri propun modificarea Codului Muncii

Ion Surdu

Danezii de la Rockwool demarează construcţia celei mai mari fabrici de vată minerală din România. CON-A, antreprenor general

Stefana Muresan

Bugetul Agriculturii, mai mare cu 83%

Stefana Muresan

Lanțul de showroom-uri Divani & Sofa, reactivat în Transilvania

Nora Dumitrescu

Aeroportul Cluj își reactivează cursele internaționale. Revine Blue Air

Nora Dumitrescu

Acord de Parteneriat Economic UE-Japonia. Noi oportunități de afaceri pentru companiile românești

redactia

S-au deschis înscrierile la Startarium PitchDay 2019

Ligia Voro

Ungurii aduc autostrada la granița României

Stefana Muresan

Florentin Tuș, reales în fruntea patronilor maramureșeni

Nora Dumitrescu

USAMV Cluj Napoca – prima platformă on-line de consultanță agricolă din România

Stefana Muresan

Werner-Wilhelm Wolff, timișoreanul care conduce Tarom, primii pași pentru a aduce compania pe profit

Stefana Muresan

SMARTREE Workforce Index: 2017 a adus o creștere de 12% a numărului de angajări și de 11% a bonusurilor medii acordate în mediul privat

Stefana Muresan

Informaticienii de la AROBS își fac centru de cercetare la Cluj-Napoca

Nora Dumitrescu

Institutul Inimii din Cluj-Napoca își relocă arhiva de documente pentru reorganizarea activității în contextul pandemiei COVID-19

Ionel Albu

Premieră în România: Primăria Cluj-Napoca dotează Poliția Locală cu mașini electrice

Stefana Muresan

Transavia anunță retragerea din proiectul construcției unui spital de recuperare pentru copii

Papuc Irina

S-a lansat ediția a X-a a „Burselor Telekom”

Traian Dan

„Evenimentele organizate în Sibiu sunt un brand pentru oraș”. Agenda Comunității și Agenda Sport nu vor fi anulate, ci adaptate

Ion Surdu

UMF Iași câştigă anual 12,5 milioane de euro din taxele studenților străini

redactia

Industria IT dă STARTUL programului Bursele ANIS 2020, dedicat cadrelor didactice

Nicolae Pop

Leave a Comment