Agricultura Fonduri Europene Ultimele stiri

Peste 170 milioane euro pentru programe de informare şi promovare, destinate organizațiilor din sectorul agroalimentar

Comisia Europeană a adoptat pentru anul 2018 programul de lucru cu privire la acţiunile de informare şi promovare ale produselor agricole puse în aplicare pe piaţa internă şi în ţările terţe, care prevede lista temelor prioritare, bugetele aferente şi acţiunile care pot fi puse în aplicare. Suma alocată programelor de promovare eligibile pentru cofinanţarea UE, în anul 2018, este de 179,1 milioane euro, cu 37,1 milioane euro mai mult faţă de bugetul din 2017.
”Campania 2018 vine cu o noutate, reprezentată de programele de informare şi promovare de pe piaţa UE, destinate să evidenţieze aspectul durabil al producţiei de carne de oaie şi capră, care este considerat cel mai extins sistem de producţie animalieră şi care joacă un rol important în protejarea naturii şi păstrarea biodiversităţii”, arată un comunicat emis joi de Ministerul Agriculturii.
Bugetul alocat sectorului cărnii de ovine şi caprine este de 6 milioane euro, din care 2 milioane euro sunt prevăzute pentru programele simple şi 4 milioane euro sunt destinate programelor multinaţionale.
Solicitanţii pot propune două tipuri de programe: programele simple şi programele multinaţionale. Programele simple pot fi depuse de una sau mai multe organizaţii din aceeaşi ţară a Uniunii Europene. Programele multinaţionale provin de la cel puţin două organizaţii naţionale din cel puţin două state membre sau din una sau mai multe organizaţii europene.
Scopul programului este, pe de o parte, de a creşte numărul de activităţi destinate ţărilor terţe, în care există cel mai mare potenţial de dezvoltare, iar pe de altă parte, de a informa consumatorii de pe piaţa internă cu privire la standardele ridicate ale produselor UE, respectiv diferitele sisteme şi etichete ale UE privind calitatea (denumirea de origine protejată − DOP, indicaţia geografică protejată − IGP, specialitatea tradiţională garantată − STG).
Programele pot fi depuse de organizaţiile profesionale şi interprofesionale ale sectorului, reprezentative la nivel naţional, grupuri şi organizaţii de producători, precum şi organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv activităţile de promovare.
Pentru a beneficia de sprijin financiar din partea Uniunii Europene, organizaţiile din statele membre trebuie să realizeze un program în acest domeniu care să cuprindă acţiuni de informare şi promovare.
Grupurile şi organizaţiile de producători au posibilitatea de a elabora proiecte de propuneri pe care le vor putea depune la Comisia Europeană, urmând a fi evaluate de către experţi independenţi.
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale facilitează accesul organizaţiilor de producători la aceste programe, prin informare. Astfel, pe 9 februarie, MADR va organiza o întâlnire între reprezentanţii Comisiei Europene şi cei ai asociaţiilor reprezentative din sectorul agroalimentar.

Related posts

S-a dat startul lucrărilor de reabilitare a DN76 între Vârfurile și Ștei

Traian Dan

[Enjoy Transylvania!] Drumul aurului

Transilvania Business

Dezvoltarea căii ferate din România, prioritatea ministrului Transporturilor

Stefana Muresan

S-a deschis aplicația pentru programul de granturi destinat IMM, PFA și ONG

Traian Dan

Traderul de cereale East Grain din Satu Mare, afaceri de 40 mil. de euro cu 12 angajați

Stefana Muresan

Sibiul va avea un sistem de camere inteligente, investiție de 12 milioane de euro

Stefana Muresan

Fondurile europene ajută județul Sibiu să aibă de patru ori mai multe investiții decât veniturile proprii

Papuc Irina

Gustare tradiţională din Bihor la Olimpiada culinară de la Stuttgart

Traian Dan

Compania Unifarm, un business de succes dublat de activitate cu caracter social-sanitar

Stefana Muresan

Județul Alba, cea mai spectaculoasă creștere economică din România în ultimii trei ani

Stefana Muresan

International Diplomacy360 Conference: Securitate și Prosperitate la granița estică a NATO și UE

Ionut Oprea

La doi ani de la incendiu, fațada Palatul Greco-catolic din Oradea va fi gata

Traian Dan

Domeniul schiabil Șureanu din Alba va avea un hotel de cinci stele

Stefana Muresan

Cătălin Tănăsie, Salesforce Architect Verticala Digital Business Solutions (DBS), NTT DATA Romania: “Pentru mine e inovator să fac parte dintr-o companie care e interesată și de interacțiunea cu propriii angajați”

redactia

Părinții din Cluj își fac cumpărăturile în spațiul virtual

Nora Dumitrescu

Începe construcţia autostrăzii Sibiu – Piteşti

Stefana Muresan

Maramureșul se implică în două proiecte turistice

Nora Dumitrescu

Manufacturing and industrial excellence celebrated in Warsaw

Ionut Oprea

Demonstraţie de transbordare de pe rutier pe calea ferată la Oradea

Traian Dan

Jeffrey Sachs, cel mai bun profesor de economie din lume, laudă direcțiile de dezvoltare ale Clujului

Stefana Muresan

POZITIV TB: Rodica Lupu – „Cel mai bun rezultat al crizei va fi creșterea nivelului de digitalizare în toate mediile”

Traian Dan

Clusterele Transilvaniei pregătesc viitoarele abilități pentru industrie

Nora Dumitrescu

O aplicație românească premiată de ONU la o competiție mondială de turism: fondatori sunt doi tineri din Sibiu și București

Papuc Irina

Președintele României, față în față cu mediul de afaceri: 5 mesaje transmise de IMM-uri

Ion Surdu

Leave a Comment