Potrivit Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR, beneficiile acordate de către angajatorii români au devenit tot mai variate și creative ca metodă de retenție și fidelizare a angajaților.
Dacă până acum câțiva ani doar tichetele de masă sau decontarea transportului erau incluse în pachetul de bonificații, în prezent, angajatorii oferă un sistem mult mai complex din acest punct de vedere: tichete cadouri, abonamente medicale, abonamente la saloane de SPA – înfrumusețare, de sport, excursii plătite, camere de relaxare, fructe la birou. La acestea se adaugă inclusiv posibilitatea de a lucra de acasă sau opțiunea de a achiziționa produse și servicii la prețuri reduse.
„Beneficiile reprezintă un instrument solid de motivare a angajaților, de stimulare a performanței și de păstrare, pe termen lung, a loialității lor în cadrul companiilor, dar și de atragere a noi candidați implicați în procesele de recrutare. Implementat într-un mod coerent, corect și transparent, și ținându-se cont de tendințele din piață, dar și de resursele disponibile ale companiilor, acest sistem de bonusare poate conduce la o retenție sporită a angajaților”, a declarat Raluca Peneș, HR Coordinator Smartree.
Conform statisticilor Smartree, valoarea medie a beneficiilor oferite de companii la nivelul anului 2017 a a fost mai mare cu 11% față de media anului precedent, cu o creștere de 25% în decembrie 2017 comparativ cu decembrie 2016. Creșterea înregistrată de-a lungul anului a fost determinată de implementarea programelor de bonusare de către companiile care s-au adaptat rapid la cerințele din piață cu scopul fidelizării propriilor angajați, dar și cu obiectivul de a atrage alți candidați.
În 2017, 79% dintre companiile clienți Smartree au oferit diverse beneficii angajatilor, în creștere cu 4% față de anul precedent, în timp ce 8% dintre aceștia au oferit beneficii în mod diferențiat, în funcție de politica fiecărei entități din grup. Un procentaj de 13% dintre clienții Smartree nu au oferit beneficii anul trecut propriilor angajați.
“Având în vedere că piața ofertelor de muncă a fost una foarte competitivă în 2017, din ce în ce mai multe companii au implementat noi sisteme de beneficii, prin extinderea acestor politici la nivelul tuturor departamentelor. În același timp, sunt și companii multinaționale care deja și-au făcut cunoscută decizia de a intra în 2018 pe piața din România, aspect care va determina actualii angajatori să pastreze și să adapteze continuu aceste sisteme de beneficii, pentru motivarea angajaților existenți, dar și pentru atragerea de noi potențiali candidați”, a adăugat Raluca Peneș.
Pentru anul curent reprezentanții companiei estimează o creștere de 10% în ceea ce privește valoarea medie a bonusurilor acordate angajaților, pe fondul unei piețe a muncii tot mai dinamice. De asemenea, în 2018, angajatorii vor căuta metode tot mai neconvenționale de a-și fideliza membrii echipelor, cu accent pe opțiuni de natură non-financiară a pachetului de beneficii.
Despre Smartree
Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR, a fost înființată în anul 2000 şi oferă o gamă completă de servicii: de la salarizare, administrare de personal, analiză și raportare pentru management, recrutare, muncă temporară, până la consultanță în domeniu.
La baza serviciilor Smartree stau platforme proprietare de soluții software integrate, dedicate managementului resurselor umane.
Smartree procesează 600.000 de angajați anual și are aproape 200 de clienți, în majoritate companii multinaționale, dar și companii cu capital integral românesc. Smartree beneficiază de experiența și competențele a peste 80 de specialiști în payroll, administrare de personal și recrutare.
Citește și:
TIFF își mărește bugetul la 1,7 milioane €
Scumpirile la avioane și hoteluri, servicii necesare pentru aducerea invitaților la Cluj, au mărit substanțial costurile celui mai…
16 mai 2024
Cinci firme sau asocieri de firme vor să facă Centura Timișoara Vest
Varianta de Ocolire Timișoara Vest are o lungime de 13,90 km. Contractul prevede construcția a zece lucrări de…
16 mai 2024
Timișoara va avea un skatepark de 15 milioane de lei
Proiectul pentru construirea unui nou skatepark, născut din colaborarea dintre Primăria Municipiului Timișoara și comunitatea locală, urmează să…
16 mai 2024
DEER: “Integrăm prosumatorii și vehiculele electrice”
În primul trimestru al anului, Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj a pus în funcțiune investiții de 70…
16 mai 2024
Patru pasaje pietonale pe sub Centura Oradea, construite cu fonduri europene
Valoarea investiției este de 11 milioane de euro, durata de execuție fiind de 6 luni de la emiterea…
16 mai 2024
Antreprenoriatul predat în școală în Maramureș va fi generalizat la nivel național
Inițiativa Camerei de Comerț și Industrie Maramureș (CCIM) de a promova antreprenoriatul în unitățile de învățământ prin intermediul…
16 mai 2024
Oradea nu poate ignora Felixul. Felixul nu poate ignora Oradea
Cum poate deveni Bihorul mai atractiv din punct de vedere turistic? Aceasta a fost întrebarea la care au…
16 mai 2024
Campionii excelenței în vin Gîrboiu la RO Wine 2024, Cluj-Napoca
RO Wine, ediția clujeană din 2024 a coagulat crame de rezonanță, precum Crama Gîrboiu, care au adus în…
16 mai 2024