Caravana mobilității, eveniment lansat de CCIFER în octombrie 2017, a ajuns anul acesta la a III-a ediție şi s-a desfăşurat la Timișoara, pe 21 februarie, cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara. Prin acest eveniment se dorește continuarea unei discuții deschise cu actorii locali pentru a propune alternative la practicile de mobilitate tradiționale și a aduce soluții care să contribuie la dezvoltarea durabilă a orașelor în care trăim.
« Comunicarea Comisiei Europene din 20 iulie 2016 „O strategie europeană privind mobilitatea cu emisii scăzute de dioxid de carbon” propune măsuri menite să accelereze ritmul trecerii la o mobilitate cu emisii reduse, evidențiind oportunitățile care rezultă pentru industrie, servicii, companii energetice și investitori. Astăzi, împreună cu partenerii noștri și Primăria Timișoara, dorim să contribuim prin soluțiile propuse la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cauzate de transporturi și să accelerăm dezvoltarea durabilă a orașelor în care trăim.» a declarat François Coste, Președinte CCIFER în deschiderea evenimentului.
“Timişoara este cel mai important oraş din vestul României, o metropolă care s-a dezvoltat rapid şi care nu a fost pregătită urbanistic pentru un aflux rutier intens. Creşterea economică din ultimii ani a influenţat traficul auto şi a dus la sporirea numărului de maşini. Cu toate amenajările din ultimii ani, există în continuare necesitatea de a întreprinde măsuri majore, pentru implementarea unui concept unitar, modern, pe termen lung, pentru dezvoltarea armonioasă a infrastructurii oraşului nostru. În contextul în care am câştigat titlul de Capitală Europeană a Culturii pentru anul 2021, titlu care ne onorează, dar ne şi obligă, în egală măsură, dezvoltarea urbană este o prioritate pentru municipalitate. Avem un plan de mobilitate urbană durabilă, pentru perioada 2016-2030, care acoperă polul de creștere Timișoara și 15 comune limitrofe. Ne aliniem astfel trendului european de a transforma transportul local într-unul nepoluant, electric, fie ca vorbim de tramvaie, de troleibuze şi vom încerca să implementăm cât de curând acest lucru şi pe autobuzele din dotarea parcului auto al STPT. Suntem singurul oraş din România cu cinci variante de mijloace de transport public, din care patru funcţionale: tramvaie, autobuze, troleibuze, biciclete, iar cele 7 vaporetto achiziţionate de municipalitate urmează să intre în circuit cât de curând. Asigurarea mobilităţii urbane este vitală pentru Timişoara şi vom face toate demersurile în acest sens, prin implementarea de proiecte noi, accesarea de fonduri europene pentru facilitarea unui transport sustenabil, modern şi european în municipiul de pe Bega. ” – a declarat Nicolae Robu, Primarul Timişoarei.
Prima parte a evenimentului a fost compusă din prezentari care au arătat avantajele unei mobilități cu emisii scăzute.
„Dezvoltarea continuă a vehiculelor electrice este o axă prioritară a Grupului Renault la nivel mondial. În România, piața vehiculelor electrice este încă într-o fază incipientă, dar își multiplică volumele considerabil de la an la an. Renault este un pionier în acest domeniu, oferind 3 modele 100% electrice: Zoe (cu autonomie de 400 km, best in class), Kangoo Z.E. (singura utilitară 100% electrică) și Twizy (original, urban și distractiv).” a declarat Alexandru Vescu, Renault.
”Timișoara a fost întotdeauna un oraș care a primit inovațiile cu brațele deschise, fiind o punte de legătură între România și vestul Europei. Datorită ritmului accelerat de dezvoltare a orașului, nevoia de a găsi soluții inteligente pentru a fluidiza traficul și deplasarea prin oraș a devenit mai accentuată. În acest sens, Holcim România are experiența și expertiza de a furniza soluții performante, prietenoase cu mediul, cu amprentă mică de carbon, în vederea reabilitării străzilor și crearea unei rețele de infrastructură durabilă.”a declarat Alina Surducan, Holcim.
În plus, Adrian Frătean, ENGIE a declarat: “prin prisma statutului local puternic și experienței internaționale în proiecte pentru mobilitatea urbană durabilă, ENGIE oferă soluții economice și prietenoase cu mediul, ca alternativă la combustibilii convenționali. Unul dintre aceste produse este gazul natural comprimat pentru autovehicule (GNCV) ca soluție atât pentru companiile de transport public, cât și pentru companiile posesoare de flote mari”.
“Utilizarea tehnologiilor inovative trebuie să aibă că obiectiv final crearea unui impact pozitiv asupra calității vieții oamenilor, protejarea mediului și dezvoltarea sustenabilă a mediului de afaceri și a comunităților. Colaborarea între sectorul public și cel privat este esențială atât pentru creșterea nivelului general de conștientizare, adaptarea la noile tehnologii cât si pentru adoptarea unor măsuri eficiente de susținere și stimulare a pieței” au declarat Carmen Dan și Livia Stan, Pricewaterhouse Coopers.
A doua parte a evenimentului a evidențiat solutiile digitale care contribuie la un sistem de transport mai performant.
“Rolul de transport al mașinii viitorului se va trasforma într-unul de mobilitate. Comunicarea cu vehiculul și interpretarea datelor transmise reprezintă baza acestei transformări „ a declarat Sorin Costea, Arval.
Mihai SUIU, Orange, a explicat că orașele inteligente sunt orașele care vor folosi soluții integrate de IT&C cu beneficii directe către municipalitate și cetățeni.
Evenimentul a fost completat de un raport de analiză facut de KPMG România cu privire la eficiența și eficacitatea serviciilor municipale și importanța obținerii unor date corecte, la care au participat respondenţi din 35 de oraşe din întreaga lume.
CCIFER exprimă o poziție comună a societăților membre și a investitorilor francezi în România în dialogul cu autoritățile publice. O comunitate de afaceri fondată pe savoir-faire-ul francez, CCIFER este un lider angajat în dezvoltarea durabilă a persoanelor, a companiilor și a României. Camera reunește peste 500 de companii franceze și române care reprezintă 18 Mld de euro și peste 125000 de locuri de muncă. Companiile membre sunt lideri în mai multe sectoare de activitate care formează economia locală.
Citește și:
Un pod pietonal și ciclist va traversa Crișul Repede în zona Hotelului Hilton
În ultimii 13 ani în Oradea au fost construite patru poduri peste Crișul Repede destinate circulației auto: Podul…
25 aprilie 2024
Co-fondatorul Shazam, Dhiraj Mukherjee, speaker principal la Bucharest Tech Week
Pionier al industriei tech, Mukherjee va prezenta noi perspective despre reinventarea afacerilor în cadrul Bucharest Tech Week 2024, care…
25 aprilie 2024
Cinci echipe studențești, calificate în finala Digital AgriChallenge
Concursul național destinat studenților a ajuns la final, iar după etapa de selecție, jurizarea va avea loc la…
25 aprilie 2024
Clujul se asociază cu opt localități pentru trenul metropolitan
10 milioane de euro urmează să fie alocați din bugetul județului pentru materializarea obiectivului de investiții. Consiliul Județean…
25 aprilie 2024
Ambasadorul Finlandei în România laudă Oradea pentru dezvoltare
Primarul Oradiei, Florin Birta, și președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, au primit joi, 25 aprilie 2024, vizita…
25 aprilie 2024
DEER predă energetica viitoarelor generații
3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
25 aprilie 2024
Bogdan Maioreanu: Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine
După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță, iar Consiliul Internațional al Aeroporturilor (ACI) World a prezis…
25 aprilie 2024
Brandberry a creionat identitatea Țării Silvaniei
Consiliul Județean (CJ) Sălaj și consultantul de dezvoltare strategică Brandberry au organizat o dezbatere publică pentru prezentarea, în…
25 aprilie 2024