Viceprimarul municipiului Oradea, Florin Birta, a prezentat, joi, două proiecte noi ale Primăriei care vizează construirea unui pasaj rutier subteran şi respectiv reabilitarea Podului Dacia, din centrul municipiului.
Pasajul subteran ar urma să fie construit pe bulevardul Magheru, chiar la intrarea pe podul Dacia, şi ar urma să decongestioneze traficul în zona intersecţiei Magheru – Ştrandului – Parcul Traian. Pasajul rutier subteran ar urma să aibă o lungime de 224 de metri, înălţimea de 3,4 metri şi o lăţime de 7,6 metri. Valoarea estimată a lucrărilor se ridică la circa trei milioane de euro.
În acelaşi timp, se vor aborda şi lucrările la podul Dacia, pentru reabilitare şi reconfigurare, având ca scop crearea, din lăţimea actuală de 32 metri, a trei benzi pe sens, cu îngustarea trotuarelor la 2,5 metri şi păstrarea liniilor de tramvai. Valoarea acestui proiect este estimată la 1,8 milioane de euro.
Podul Dacia a fost construit în anul 1954 şi a beneficiat de o extindere în 1987, de atunci nemaifiind efectuate alte lucrări de consolidare.
Cele două proiecte vor fi introduse pe ordinea de zi a şedinţei de luni a Consiliului Local pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, după care vor fi demarate procedurile de licitaţii. Viceprimarul estimează că şantierele vor demara efectiv spre finalul anului, execuţia lucrărilor durând în jur de 15 luni, respectiv 9 luni. În timpul lucrărilor, se va circula pe un singur sens, alternativ.
Finanţarea proiectelor rutiere se va face iniţial din bugetul local, însă Primăria va depune actele pentru finanţare, ulterior, prin Programul Operaţional Regional.
În cadrul conferinţei de joi, viceprimarul Florin Birta a prezentat şi imagini cu proiectul Podului Centenarului, care urmează să fie finalizat până la 1 decembrie 2018, valoarea acestuia fiind de aproximativ 2,5 milioane de euro. Proiectul de hotărâre cu indicatorii tehnico-economici ai noului pod a fost votat recent de Consiliul Local Oradea. Partea carosabilă a podului, pe două benzi de circulaţie, va fi încadrată de trotuare şi piste de biciclete.
Citește și:
Proprietarul Castelului Gilău: “Am investit averea familiei aici”
Investițiile în Domeniul Rakoczi – Banffy se ridică la 12 milioane de euro, ne-a mărturisit omul de afaceri…
19 mai 2024
20 de ani pentru o groapă
Diriguitorii Spitalului Regional de Urgență (SRU) Cluj vor să construiască la foc automat, în patru ani, un obiectiv…
18 mai 2024
Oradea are aeroport nou. S-a inaugurat noul terminal al Aeroportului Oradea
Un terminal la cele mai înalte standarde, de două ori și jumătate mai mare decât vechiul terminal, și…
18 mai 2024
Festivalul Creației și Artelor Iarmaroc la Sat în Parcul Etnografic Cluj
Mai mult de 50 de creatori adunați într-un singur loc au pornit Iarmaroc la sat, un festival ce…
18 mai 2024
PORR Construct a finalizat Centura Sântandrei cu trei luni mai devreme
Vineri, 17 mai, s-a semnat procesul verbal de dare în circulație a Centurii Sântandrei. Traficul rutier va fi…
18 mai 2024
Marii constructori și-au căutat angajați la „Bursa Locurilor de Muncă” de la Oradea
Selina, Construcții Erbașu, Webuild Oradea și Dumexim au avut o ofertă consistentă de locuri de muncă pentru sectorul…
17 mai 2024
Animawings începe operarea zborurile Cluj – București
Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj (AIAIC) a anunţat debutul curselor spre Bucureşti operate în premieră de compania aeriană…
17 mai 2024
Porsche pregătește “o investiție de proporții” la Cluj. Cum va arăta noul centru
Complexul cu showroom de prezentare și service va fi amplasat în zona aeroportului, inaugurarea fiind programată pentru anul…
17 mai 2024