Ministrul Transporturilor Lucian Şova a declarat, miercuri, la Alba Iulia, că şi-a propus ca obiectiv ca în luna mai două dintre segmentele Autostrăzii Sebeş – Turda, respectiv 3 şi 4, să fie deschise circulaţiei, precizând că în cazul celorlalte două loturi – 1 şi 2 – “încă suntem departe de a vorbi despre recepţie”.
“Eu mi-am fixat aşa ca obiectiv ca în cursul lunii mai aceste două segmente să fie deschise. Facem eforturi şi cu constructorii. Avem discuţii săptămânal. Unele dintre aspectele semnalate ca neconformităţi din partea experţilor de la compania de drumuri au fost asumate şi intervin asupra lor astfel încât să fie împăcate şi exigenţele pe care trebuie să le îndeplinească autoritatea contractantă, dar până la urmă să folosim aceste segmente de autostradă, atât de puţine cât sunt totuşi, să fie date în circulaţie, pentru că orice kilometru de autostradă este important şi cu atât mai rău că totuşi există cale de rulare utilizabilă, e păcat să stăm să ne uităm la ea”, a spus Lucian Şova, citat de news.ro.
El a precizat că după “evenimentele nefericite” din trecut privind recepţia altor segmente de autostradă s-a ajuns ca recepţia să nu poate fi făcută decât cu îndeplinirea tuturor condiţionalităţilor.
Întrebat despre loturile 1 şi 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda, ministrul Transporturilor a spus că în cazul acestora “încă suntem departe de a vorbi despre recepţie”.
Ministrul a adăugat că îşi propune ca de la sfârşitul acestei luni să aibă “o activitatea mai consistentă” cu CNAIR şi totodată să facă vizite pe şantiere pentru a afla la faţa locului care sunt problemele cu care se confruntă atât constructorii, cât şi autoritatea contractantă.
Autostrada A10 Sebeş – Turda traversează judeţele Alba şi Cluj, având lungimea totală de 70 kilometri, şi leagă autostrăzile A1 şi A3. Autostrada ar fi trebuit finalizată în 2016, iar lucrarea este împărţită pe patru loturi, dintre care 3 şi 4 sunt cele mai avansate, iar pe 1 şi 2 se înregistrează cele mai mari întârzieri.
Comisia Europeană (CE) a anunţat recent că a aprobat pentru România suma de 272 de milioane euro pentru construcţia autostrăzii Sebeş-Turda.
Citește și:
Autostrada Zimbor – Poarta Sălajului, construită cu 162 de milioane de euro
Proiectul tehnic pentru secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3) a trecut de Compania Națională de…
27 mai 2022
Prima pistă sintetică de alergare din mediul rural din Bihor, la Vadu Crișului
Primăria Vadu Crișului inaugurează prima pistă sintetică de alergare din mediul rural, din județul Bihor, realizată cu susținerea…
27 mai 2022
Colegiul Național „Mihai Eminescu’’ reabilitat cu bani de la CNI, POR și PNRR
Consilierii locali orădeni și-au dat acordul pentru indicatorii tehnico – economici la faza DALI actualizat pentru etapa I…
27 mai 2022
Cum decurg lucrările la cel mai mare pod din România
Cea mai complexă lucrare inginerească se desfășoară în prezent la gurile Dunării, fiind vorba despre construirea podului de…
27 mai 2022
Ultimul strat de asfalt pe Drumul Apusenilor
Lucrările de reabilitare și modernizare pe Drumul Apusenilor, dintre județele Cluj și Bihor, au intrat în faza așternerii…
27 mai 2022
Facultatea de Construcții, Cadastru și Arhitectură Oradea, acreditată ARACIS
Unul din cele mai ambițioase visuri ale conducerii Universității din Oradea și a Facultății de Construcții, Cadastru și…
27 mai 2022
Drumul expres către Autostrada Transilvania a mai trecut de un obstacol
Șoseaua de tip drum expres Autostrada Transilvania – Tureni (DX A3) a primit aviz favorabil în Consiliul interministerial,…
27 mai 2022
AROBS: afaceri și profit mai mari în “anul războiului”
Cea mai mare companie de tehnologie listată la Bursa de Valori București (BVB), AROBS Cluj, a avut rezultate…
27 mai 2022
Zi de Zi știri ecoomice:
Leco Impex. Pion de bază în agricultură și industrie, de 30 de ani!
O afacere de familie bazată de încredere, […]
27 mai 2022
ULTIMA ORĂ! Statul român, negocieri pentru cumpărarea Fabricii de zahăr din Luduș!
Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, […]
26 mai 2022
Harri Kiiski (Azomureș) exclude o criză alimentară în România
Directorul general al Azomureş, Harri Kiiski, a […]
26 mai 2022
FOTOREPORTAJ: ”Mureșul Rezidențial 2022. Dezvoltarea durabilă”
Aproximativ 50 de reprezentanți ai principalelor […]
26 mai 2022
Decizie pentru închiderea Fabricii de zahăr din Luduș
Proprietarii fabricii de zahăr Luduş au semnat […]
25 mai 2022
Mureș: Percheziții într-un dosar de contrabandă cu aur
Procurorii DIICOT şi poliţiştii din […]
25 mai 2022
REPORTAJ. ”Cocoșul de Aur” s-a reîntors acasă
Una dintre cele mai îndrăgite clădiri de pe […]
23 mai 2022
Președinte nou la Ordinul Arhitecților Mureș
Ordinul Arhitecților din România (OAR) – […]
23 mai 2022