Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti va fi prezentat, la sfârşitul acestui an, în cinci variante, se arată într-un comunicat transmis miercuri de administratorul reţelei publice feroviare – CFR SA.
„După cum se cunoaşte, există un studiu de fezabilitate, elaborat în anul 2008, pentru legătura feroviară între Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (AIHCB). Conform prevederilor legale, CFR SA a procedat la actualizarea studiului de fezabilitate, elaborat în anul 2008, şi a publicat în SEAP în data de 1 martie 2018, documentaţia de achiziţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate. La sfârşitul anului 2018, CFR SA va putea prezenta factorilor de decizie şi opiniei publice estimările financiare şi soluţiile tehnice detaliate pentru cele 5 variante de realizare a conexiunii cu AIHCB”, se arată în comunicat.
„Menţionăm faptul că Ministerul Transporturilor şi CFR SA tratează cu prioritate realizarea unei legături feroviare cu AIHCB şi, ca urmare, va prezenta factorilor de decizie 5 variante la realizare a conexiunii, conform prevederilor legale”, precizează compania de căi ferate.
Potrivit CFR SA, după finalizarea procedurii de achiziţie publică şi semnarea contractului de prestări servicii, consultantul va finaliza până în decembrie 2018 analiza tehnico-economică pentru cele 4 variante posibile de conectare:
– linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoşoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. (gară) situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB şi Terminalul T1 al AIHCB
– linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona P.O. Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB şi Terminalul T1 al AIHCB
– linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din staţia Baloteşti la Terminalul Plecări AIHCB
– varianta de traseu în sistem MONORAIL cu puncte de îmbarcare/debarcare din P.O. Odăi şi din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri – plecări ale AIHCB.
Citește și:
Un pod pietonal și ciclist va traversa Crișul Repede în zona Hotelului Hilton
În ultimii 13 ani în Oradea au fost construite patru poduri peste Crișul Repede destinate circulației auto: Podul…
25 aprilie 2024
Co-fondatorul Shazam, Dhiraj Mukherjee, speaker principal la Bucharest Tech Week
Pionier al industriei tech, Mukherjee va prezenta noi perspective despre reinventarea afacerilor în cadrul Bucharest Tech Week 2024, care…
25 aprilie 2024
Cinci echipe studențești, calificate în finala Digital AgriChallenge
Concursul național destinat studenților a ajuns la final, iar după etapa de selecție, jurizarea va avea loc la…
25 aprilie 2024
Clujul se asociază cu opt localități pentru trenul metropolitan
10 milioane de euro urmează să fie alocați din bugetul județului pentru materializarea obiectivului de investiții. Consiliul Județean…
25 aprilie 2024
Ambasadorul Finlandei în România laudă Oradea pentru dezvoltare
Primarul Oradiei, Florin Birta, și președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, au primit joi, 25 aprilie 2024, vizita…
25 aprilie 2024
DEER predă energetica viitoarelor generații
3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
25 aprilie 2024
Bogdan Maioreanu: Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine
După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță, iar Consiliul Internațional al Aeroporturilor (ACI) World a prezis…
25 aprilie 2024
Brandberry a creionat identitatea Țării Silvaniei
Consiliul Județean (CJ) Sălaj și consultantul de dezvoltare strategică Brandberry au organizat o dezbatere publică pentru prezentarea, în…
25 aprilie 2024