Hunedoara Importate Infrastructura Ultimele stiri

CFR SA a testat noul sistem centralizat de semnalizare şi dirijare a traficului feroviar, pe tronsonul Arad-Curtici

Pe tronsonul Arad-Curtici şi retur, CFR SA a făcut, miercuri, un test de probă cu o locomotivă dotată cu echipament computerizat, în vederea verificării modului de funcţionare a noilor instalaţii de centralizare electronică şi de dirijare a traficului feroviar, prin sistemul ERTMS/ETCS nivel 2/GSM-R. Sistemul permite creşterea cu 25% a capacităţii de circulaţie în staţiile de cale ferată, reducerea timpului de efectuare a parcursurilor la intrare în staţii, coordonarea automată a traficului cu sistemul de informare a publicului călător, prin actualizarea în timp real a informaţiilor pe panourile de afişaj din gări şi de la peroane.
Potrivit unui comunicat de presă al CFR Sa, testul de probă a avut drept scop verificarea modului de funcţionare a celui mai modern sistem european de semnalizare feroviară, ERTMS/ETCS nivel 2/GSM-R, în vederea demarării procedurilor de recepţie la terminarea lucrărilor de implementare a sistemului pe tronsonul Frontieră-Curtici-Arad-Km 614.
”Noile instalaţii de centralizare electronică şi de dirijare a traficului feroviar prin sistemul ERTC/ERTMS (nivel 2)/GSM-R din staţiile Glogovăţ, Şofronea, Arad şi Curtici contribuie în mod direct la sporirea siguranţei circulaţiei şi la creşterea capacităţii de transport. Dirijarea traficului feroviar se realizează, de asemenea, din cel mai modern Centru de Management al Traficului, amplasat în Arad, de unde se coordonează în sistem computerizat toată circulaţia trenurilor de pe tronsonul Frontieră – Curtici – Arad – Glogovăţ, prin utilizarea unor echipamente şi tehnologii de ultimă generaţie care transmit în timp real dispecerilor informaţii despre parcursul trenurilor, viteza de circulaţie, starea tehnică a componentelor infrastructurii, gradul de încălzire a osiilor trenurilor, precum şi date necesare organizării traficului în staţiile de cale ferată”, anunţă CFR.
Potrivit companiei, această nouă tehnologie de monitorizare şi coordonare în sistem computerizat a traficului feroviar ”permite creşterea cu 25 % a capacităţii de circulaţie în staţiile de cale ferată, reducerea timpului de efectuare a parcursurilor la intrare în staţii, coordonarea automată a traficului cu sistemul de informare a publicului călător, prin actualizarea în timp real a informaţiilor pe panourile de afişaj din gări şi de la peroane”.
“Sistemul european de semnalizare şi dirijare a traficului feroviar, ERTMS/ETCS nivel 2/GSM-R, implementat pe tronsonul Frontieră – Curtici – Arad – Km 614 oferă operatorilor de transport o infrastructură modernizată interoperabilă la nivel european, iar călătorilor servicii de transport la standarde europene, prin creşterea gradului de siguranţă şi durate mai mici de călătorie”, a declarat Ion Gavrilă, director general al CFR SA, citat în comunicatul de presă.
Proiectul de modernizare a tronsonului Frontieră – Curtici – Arad – km 614 pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h a fost realizat de Asocierea ALSTOM -SWIETELSKY – ASTALDI –EUROCONSTRUCT – DAFORA şi a cuprins lucrări complexe de reabilitare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare, lucrări de instalaţii electrificare, semnalizări şi telecomunicaţii, inclusiv GSM-R, construirea celui mai modern centru de management al traficului, precum şi construcţii civile. Proiectarea şi implementarea tuturor lucrărilor legate de centrul de control al traficului, sistemul european de semnalizare feroviară ETCS Nivelul 2, centralizarea electronică, sistemele de informare a pasagerilor şi modernizarea sistemului de electrificare a căii ferate, prin substaţii de tracţiune electrică, au fost realizate de compania ALSTOM.

Related posts

Lotul 3 Iernut – Chețani al Autostrăzii Transilvania se deschide anul acesta. Pe lotul 4, avans slab

Ligia Voro

Clujul își face skatepark de 3 milioane de lei

Nora Dumitrescu

Primele tramvaie “made in Romania” de pe străzile Clujului

Nora Dumitrescu

REPORTAJ Turism în Delta Dunării: Potențial. Lipsă de viziune. Riscuri

Papuc Irina

Lucrările la Autostrada Borș – Biharia sunt terminate în proporție de 87%

Traian Dan

16 proiecte promovate de ANAR la Ministerul Fondurilor Europene

redactia

Consiliul Județean Timiș înfiinţează un centru-pilot de colectare a fructelor și legumelor

redactia

Vizita E.S., domnul Adrian Zuckerman, Ambasadorul SUA în România, la Porțile de Fier

redactia

Mihai Daraban, la Adunarea Extraordinară a Eurochambres: CCIR militează pentru acordarea unui sprijin mai substațial pentru IMM-uri

redactia

1000 de participanți și 3000 de ore petrecute în programele educaționale Schaeffler România

Ligia Voro

Colonada imperială din Buziaș, unică în Europa, restaurată cu fonduri europene

redactia

La Timişoara, primăria pregăteşte o autostradă pentru biciclete lungă de 17 kilometri, o investiţie, 3,6 milioane euro

Robert Bloancă

Tren de lux pus în circulație de Astra Vagoane Călători Arad, cu bilet la preț de CFR, pe relația Baia Mare – Timișoara. Valer Blidar investește 20 mil. euro

redactia

Arobs a dezvoltat un dispozitiv de plată fără contact

Nora Dumitrescu

Un oraș din Alba vrea să devină eco-eficient: proiect de 16 milioane de lei pentru modernizarea iluminatului stradal

Papuc Irina

Investiții în Centrul Istoric al Brașovului: a 7-a stradă este transformată în zonă pietonală

Papuc Irina

Elite în business. Județul Mureș. Geiger Transilvania, performanță constantă în construcții

Transilvania Business

BeKid.ro investește peste 150.000 de euro în departamentul de call center

Ligia Voro

Investiţii de peste două sute de milioane de euro, realizate în acest an în Portul Constanţa

redactia

Laurențiu Mihai (OSMR): ”Medicamentele vor putea fi puse în circulație pe teritoriul UE numai dacă respectă noile reguli de securitate”

Stefana Muresan

Ioan Alin Nistor, decanul Facultății de Business din Cluj-Napoca: “Orientarea studenților spre afaceri este o profesiune de viitor”

Stefana Muresan

Complexul Energetic Hunedoara va furniza servicii de sistem la o putere de 400 de MW până în 2020

Stefana Muresan

Asociația de afaceri Belgia-România "BEROBA" devine Cameră de Comerț Bilaterală

Ionut Oprea

Informaticienii din Transilvania și Banat, angajați în sistem de telemuncă

Nora Dumitrescu

Leave a Comment