Hunedoara Importate Infrastructura Ultimele stiri

CFR SA a testat noul sistem centralizat de semnalizare şi dirijare a traficului feroviar, pe tronsonul Arad-Curtici

Pe tronsonul Arad-Curtici şi retur, CFR SA a făcut, miercuri, un test de probă cu o locomotivă dotată cu echipament computerizat, în vederea verificării modului de funcţionare a noilor instalaţii de centralizare electronică şi de dirijare a traficului feroviar, prin sistemul ERTMS/ETCS nivel 2/GSM-R. Sistemul permite creşterea cu 25% a capacităţii de circulaţie în staţiile de cale ferată, reducerea timpului de efectuare a parcursurilor la intrare în staţii, coordonarea automată a traficului cu sistemul de informare a publicului călător, prin actualizarea în timp real a informaţiilor pe panourile de afişaj din gări şi de la peroane.
Potrivit unui comunicat de presă al CFR Sa, testul de probă a avut drept scop verificarea modului de funcţionare a celui mai modern sistem european de semnalizare feroviară, ERTMS/ETCS nivel 2/GSM-R, în vederea demarării procedurilor de recepţie la terminarea lucrărilor de implementare a sistemului pe tronsonul Frontieră-Curtici-Arad-Km 614.
”Noile instalaţii de centralizare electronică şi de dirijare a traficului feroviar prin sistemul ERTC/ERTMS (nivel 2)/GSM-R din staţiile Glogovăţ, Şofronea, Arad şi Curtici contribuie în mod direct la sporirea siguranţei circulaţiei şi la creşterea capacităţii de transport. Dirijarea traficului feroviar se realizează, de asemenea, din cel mai modern Centru de Management al Traficului, amplasat în Arad, de unde se coordonează în sistem computerizat toată circulaţia trenurilor de pe tronsonul Frontieră – Curtici – Arad – Glogovăţ, prin utilizarea unor echipamente şi tehnologii de ultimă generaţie care transmit în timp real dispecerilor informaţii despre parcursul trenurilor, viteza de circulaţie, starea tehnică a componentelor infrastructurii, gradul de încălzire a osiilor trenurilor, precum şi date necesare organizării traficului în staţiile de cale ferată”, anunţă CFR.
Potrivit companiei, această nouă tehnologie de monitorizare şi coordonare în sistem computerizat a traficului feroviar ”permite creşterea cu 25 % a capacităţii de circulaţie în staţiile de cale ferată, reducerea timpului de efectuare a parcursurilor la intrare în staţii, coordonarea automată a traficului cu sistemul de informare a publicului călător, prin actualizarea în timp real a informaţiilor pe panourile de afişaj din gări şi de la peroane”.
“Sistemul european de semnalizare şi dirijare a traficului feroviar, ERTMS/ETCS nivel 2/GSM-R, implementat pe tronsonul Frontieră – Curtici – Arad – Km 614 oferă operatorilor de transport o infrastructură modernizată interoperabilă la nivel european, iar călătorilor servicii de transport la standarde europene, prin creşterea gradului de siguranţă şi durate mai mici de călătorie”, a declarat Ion Gavrilă, director general al CFR SA, citat în comunicatul de presă.
Proiectul de modernizare a tronsonului Frontieră – Curtici – Arad – km 614 pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h a fost realizat de Asocierea ALSTOM -SWIETELSKY – ASTALDI –EUROCONSTRUCT – DAFORA şi a cuprins lucrări complexe de reabilitare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare, lucrări de instalaţii electrificare, semnalizări şi telecomunicaţii, inclusiv GSM-R, construirea celui mai modern centru de management al traficului, precum şi construcţii civile. Proiectarea şi implementarea tuturor lucrărilor legate de centrul de control al traficului, sistemul european de semnalizare feroviară ETCS Nivelul 2, centralizarea electronică, sistemele de informare a pasagerilor şi modernizarea sistemului de electrificare a căii ferate, prin substaţii de tracţiune electrică, au fost realizate de compania ALSTOM.

Related posts

Start-Up Nation: Concurenţă de 3,3 pe un loc pentru finanţările nerambursabile de la stat

redactia

Carbochim, profit net de 400.792 lei în primul semestru

Stefana Muresan

Devierea Someşului Mic pentru extinderea Aeroportului Cluj-Napoca, buget de 110 milioane de lei

redactia

Viena: ”Ecou internațional” pentru Grupul Grampet, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica

redactia

UVT în topurile internaționale

Transilvania Business

Județele care susțin agricultura Ardealului

Nora Dumitrescu

LOT va conecta Cluj-Napoca cu Polonia și întreaga lume

Transilvania Business

Magic night for CBRE at the 11th annual SEE Real Estate Awards

Managerii din domeniul industriei, comerţului şi serviciilor sunt optimişti

Traian Dan

POZITIV TB: Andreea Paul, președinte INACO – “Traseul actual este de la ON-LINE la OM-LINE”

Ligia Voro

Hidroelectrica, dividende de peste un miliard de lei

Stefana Muresan

CNAIR solicită fonduri europene pentru noul pod peste Dunăre. Investiție de peste 550 mil. euro

redactia

Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia – 100 de ani de la înființare. Centenarul primului liceu de stat înființat după Marea Unire

redactia

DPD Romania has launched DPD Collect, a quick and flexible solution to send and collect parcels

redactia

Braşov: Horaţiu Ţepeş (Bilka Steel) vrea să cumpere fosta platformă Rulmentul

Stefana Muresan

O nouă autostradă până la Timișoara

Stefana Muresan

Care sunt cele mai asigurate județe din Transilvania la dezastre naturale

Nora Dumitrescu

Studiul “Fii flexibil la birou!” sau altfel “Este lucrul doar de acasă cu adevărat o soluție?”

redactia

Elite în business. Județul Mureș. MobilaDalin – mobilier tapițat de top, fabricat în România

Transilvania Business

Soluția revoluționară oferită de un start-up sibian pentru serviciile de relații cu clienții: primul client – Orange Luxembourg

Papuc Irina

UPU Oradea se mută în 43 de containere modulare dotate corespunzător

Traian Dan

Șimleul vrea facilități fiscale pentru investitori după plecarea Ara Shoes

Nora Dumitrescu

Ministrul Fondurilor Europene: Banii europeni pentru cercetare trebuie să producă un impact real în economia românească

Papuc Irina

APIA a inceput campania de primire cereri subventii 2016

Leave a Comment