România avea, anul trecut, 763 de kilometri (km) de autostrăzi, reprezentând 4,3% din totalul drumurilor naţionale şi de aproape 40 de ori mai mulţi kilometri de drumuri pietruite şi de pământ, respectiv 30.125 kilometri, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, publicate miercuri.
Pe de altă parte, aproape jumătate (41,4%) din lungimea drumurilor modernizate avea durata de serviciu depăşită.
“Din totalul drumurilor naţionale, 35,1% (6.200 km) erau drumuri europene, 4,3% (763 km) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 1,6% (290 km) erau drumuri cu 3 benzi, 10,3% (1.826 km) drumuri cu 4 benzi şi 0,1% (22 km) drumuri cu 6 benzi. Drumurile judeţene erau în proporţie de 38,7% drumuri modernizate şi 41,3% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite”, potrivit sursei citate.
În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 41,4% din lungimea drumurilor modernizate şi 48,2% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.
La 31 decembrie 2017, drumurile publice totalizau 86.099 kilometri, din care 17.654 km (20,5%) drumuri naţionale, 35.149 km (40,8%) drumuri judeţene şi 33.296 km (38,7%), drumuri comunale.
Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra 34.900 km (40,5%) drumuri modernizate (în proporţie de 92,1% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 21.074 km (24,5%) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 30.125 km (35,0%) drumuri pietruite şi de pământ.
Comisia Europeană a publicat, în această lună, un document potrivit căruia România este pe ultimul loc în UE în ceea ce priveşte cele mai sigure drumuri, în condiţiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale mortalitate din UE (98 de accidente mortale la un milion de locuitori, dublu faţă de media din UE).
Potrivit CE, drumurile europene au fost şi în 2017 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 49 de accidente mortale la un milion de locuitori. Executivul comunitar subliniază că în prezent doar două state membre, România şi Bulgaria, au o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori, faţă de şapte state membre în anul 2010.
Citește și:
Puterea leului, expusă în capitala culturală a Transilvaniei
În inima orașului Sibiu, într-un cadru istoric remarcabil, Banca Națională a României și Muzeul Național Brukenthal aduc împreună…
24 aprilie 2024
Concurs Internațional de Atelaje pe pășunea Berkeș din comuna Oșorhei
Peste 160 de cai și 41 de atelaje din șapte țări vor concura în acest weekend la Pășunea…
24 aprilie 2024
Promelek va miza pe soluțiile de energie regenerabilă în 2024
În contextul unui interes global crescut pentru soluții de sustenabilitate, compania Promelek XXI Cluj, unul dintre principalii jucători…
24 aprilie 2024
Edilul Becleanului, inclus între managerii de succes ai României
Nicolae Moldovan a fost premiat în cadrul Galei Capital Excelență în Management, ediția 2024. “Anul 2023 a fost…
24 aprilie 2024
Înainte de executarea silită băncile trebuie să-și ajute clienții să depășească situațiile dificile
Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri…
24 aprilie 2024
Get to know the 50 most influential people in Romanian real estate
Property Forum is excited to announce the fourth edition of its annual listing of the 50 most influential people in…
24 aprilie 2024
Dr. Adriana Cioca, managing director Artemis România, a fost aleasă președinte al Camerei de Comerț Elveția-România
Antreprenorii și investitorii români și elvețieni, membri ai Camerei de Comerț Elveția-România (CCE-R), au ales un nou Consiliu…
24 aprilie 2024
Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand
Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la…
24 aprilie 2024