România avea, anul trecut, 763 de kilometri (km) de autostrăzi, reprezentând 4,3% din totalul drumurilor naţionale şi de aproape 40 de ori mai mulţi kilometri de drumuri pietruite şi de pământ, respectiv 30.125 kilometri, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, publicate miercuri.
Pe de altă parte, aproape jumătate (41,4%) din lungimea drumurilor modernizate avea durata de serviciu depăşită.
“Din totalul drumurilor naţionale, 35,1% (6.200 km) erau drumuri europene, 4,3% (763 km) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 1,6% (290 km) erau drumuri cu 3 benzi, 10,3% (1.826 km) drumuri cu 4 benzi şi 0,1% (22 km) drumuri cu 6 benzi. Drumurile judeţene erau în proporţie de 38,7% drumuri modernizate şi 41,3% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite”, potrivit sursei citate.
În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 41,4% din lungimea drumurilor modernizate şi 48,2% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.
La 31 decembrie 2017, drumurile publice totalizau 86.099 kilometri, din care 17.654 km (20,5%) drumuri naţionale, 35.149 km (40,8%) drumuri judeţene şi 33.296 km (38,7%), drumuri comunale.
Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra 34.900 km (40,5%) drumuri modernizate (în proporţie de 92,1% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 21.074 km (24,5%) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 30.125 km (35,0%) drumuri pietruite şi de pământ.
Comisia Europeană a publicat, în această lună, un document potrivit căruia România este pe ultimul loc în UE în ceea ce priveşte cele mai sigure drumuri, în condiţiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale mortalitate din UE (98 de accidente mortale la un milion de locuitori, dublu faţă de media din UE).
Potrivit CE, drumurile europene au fost şi în 2017 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 49 de accidente mortale la un milion de locuitori. Executivul comunitar subliniază că în prezent doar două state membre, România şi Bulgaria, au o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori, faţă de şapte state membre în anul 2010.
Citește și:
Gala Comunității Bihorene 2023
13 decembrie 2023 ora 18:00 – Teatrul Regina Maria din Oradea începând cu ora 18:00 Gala Comunității Bihorene…
11 decembrie 2023
Două spumante tradiționale Silvania, nr. 1 în România
Două tipuri de vin spumant produse prin metoda Champenoise de Podgoria Silvania au obținut cea mai importantă distincție…
10 decembrie 2023
Conacul Torma se transformă în boutique hotel
Unitatea turistică din județul Bistrița Năsăud va dispune de camere pentru cazare, cramă și sală de evenimente de…
10 decembrie 2023
Apare rețeaua Eutopia Health. Va fi coordonată de UBBMed
Programul european de 5 milioane de euro urmărește dezvoltarea excelenței academice în sănătate. Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB),…
10 decembrie 2023
Despre biografiile Ceaușeștilor la Colocviile Muzeului Țării Crișurilor
Muzeul Țării Crișurilor Oradea – Complex Muzeal, în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor și Primăria Municipiului Oradea, organizează…
10 decembrie 2023
Fonduri de peste 80 de milioane de euro atrase pentru UAV din Arad
Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad a atras în ultimii 3 ani fonduri europene, naționale și locale care au…
10 decembrie 2023
Investițiile în energia eoliană vs. impactul asupra mediului. Ministrul Mediului: „Ar trebui să avem o viziune echilibrată asupra raportului”
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a vorbit la COP28 Dubai despre provocările sistemice în aprobarea investițiilor în energie regenerabilă.…
10 decembrie 2023
Prima ”clădire verde” de birouri de clasă A din Târgu Mureș și-a schimbat proprietarul
Prima ”clădire verde” de birouri de clasă A din Târgu Mureș, Multinvest Business Center, a fost achiziționată, recent,…
9 decembrie 2023
Zi de Zi știri economice:
