CFR a anunțat că a primit șase oferte pentru modernizarea subsecțiunii Cața – Apața, aflată Între Brașov și Sighișoara. Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei.
La licitaţia deschisă au depus documentaţie următoarele 6 asocieri de firme:
– Asocierea Rail Works
– Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș.
– Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL.
– Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS
– Asocierea STRABAG AG- STRABAG SRL
– Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.
Valoarea totală estimată a contractului este de 2.867.944.000. RON fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanțarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat. În perioada următoare, comisia de evaluare va analiza documentele de calificare şi propunerile tehnice şi financiare, precizează CFR.
Subsecțiunea 2. Apața Cap Y- Cap X Cața (km 208+088,954 – km 236+157,940), circa 28 km, va fi reabilitată prin intermediul unui contract de lucrări care va acoperi lucrările civile din stații, terasamente și consolidări, poduri, podețe, tuneluri, drumuri, energoalimentare și telecomunicatii feroviare, precum și lucrările ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), semnalizare și centralizare electronică.
Perioada de execuție a lucrărilor este de patru ani (48 luni) la care se adaugă 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor.
Secțiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată din Ardeal, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apața-Ormeniș-Augustin-Racoș. Astfel, după stația Apața, traseul căii ferate “cotește” spre vest prin tunelul Ormeniș, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după stația Racoș, nu va mai face un “ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.
Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă:
– Tunel Homord – 5 km
– Tunel Mureni – 700 metri
– Tunel Ormenis – 6,9 km
Citește și:
Selina, cea mai mare companie de construcții din vestul României, a ieșit din insolvență
Societatea CITR, liderul pieței de insolvență și restructurare, anunță finalizarea cu succes a procesului de reorganizare a constructorului…
26 martie 2023
A 11-a ediție a International Robotics Championship va avea loc la Oradea
Între 20 și 22 aprilie, Oradea va deveni un hub internațional de robotică, unde vor participa peste 500…
26 martie 2023
15 milioane de euro pentru dotarea școlilor din Oradea cu mobilier și echipamente IT
Toate unitățile de învățământ din Oradea, aflate în subordinea Consiliului Local, vor putea fi dotate cu mobilier, echipamente…
26 martie 2023
Merck se implică într-un proiect de cercetare la Cluj
Gigantul american al vaccinurilor a intrat într-un proiect cu cea mai mare universitate din România. Merck Sharp &…
25 martie 2023
Ambasadorul României în Ungaria, în vizită la Simex și Podgoria Silvania
Gabriel-Cătălin Șopandă, ambasadorul țării noastre în Ungaria, s-a aflat într-o vizită de lucru în județul Sălaj. Ambasadorul a…
25 martie 2023
Brokerii clujeni, promotori ai transparenței la bursă
Grupurile clujene Banca Transilvania (BT) și BRK au făcut parte din comisia care a schimbat “regulile jocului” în…
25 martie 2023
Turda va avea teren de fotbal omologat UEFA
Au debutat lucrările de construire a bazei sportive de tip 1 din municipiul clujean. Compania Națională de Investiții…
25 martie 2023
Hotelul K+K Elisabeta din centrul Bucureștiului, relansat sub brandul Peakture
Lorand și Zsuzsanna Szarvadi, proprietarii Balvanyos Resort & Spa din Covasna, au cumpărat hotelul K+K Elisabeta din centrul…
25 martie 2023
Zi de Zi știri economice:
