Analize IT&C Ultimele stiri

Recrutarea intră pe fast forward în era rețelelor sociale

Tinerii activi pe piața muncii își doresc să aplice pentru un job și să fie angajați printr-un proces cât mai simplu și rapid. Aceștia se așteaptă ca angajatorii să aibă o atitudine proactivă și să ducă ofertele de muncă acolo unde are loc adevărata comunicare în online: pe rețelele sociale, în comunități online (9gag, reddit, twitch) și pe site-urile de știri.
Pe lângă asta, generația Millennials își dorește anunțuri de angajare scurte și clare, posibilitatea aplicării de pe mobil, fără a completa formulare lungi, care necesită multe informații (cel puțin în prima fază a procesului de recrutare). Acestea sunt câteva dintre rezultatele unui studiu realizat de platforma de recruitment marketing SmartDreamers (https://smartdreamers.com/), în România.
Aproape 44% dintre respondenții studiului sunt activi pe rețelele sociale între 1 și 3 ore pe zi. Următoarea categorie aparține celor care petrec mai puțin de o oră pe zi pe Facebook, Instagram sau LinkedIn – peste 22%. Urmează tinerii care sunt online între 3-6 ore pe zi (cu 21,5%) și cei care au o prezență în Social Media mai mare de 6 ore pe zi, cu 12,4 procente.
Cât despre mediul în care tinerii vor să afle de noile joburi, Social Media este într-o bătălie deschisă cu site-urile clasice de joburi. 44,6% dintre cei care au participat la studiu vor să afle despre noile joburi pe canale alternative de recrutare, cum ar fi Facebook, Instagram, YouTube sau comunitățile online pe care le frecventează.
Faptul că pentru multe companii devine dificil să acopere un număr mare de posturi vacante, face din Social Media un canal important de recrutare, mai ales dacă un angajator caută persoane care lucrează pentru concurență. 57,9% dintre respondenți afirmă că dau click pe un Anunț de Job în Social Media pentru a vedea despre ce e vorba. În același timp, 37,1% afirmă că ar intra pe anunț doar dacă acesta ar fi unul atractiv. Doar 5% dintre cei intervievați afirmă că nu dau click pe un anunț de pe Social Media deoarece preferă să caute locuri de muncă pe platformele de recrutare.
“De multe ori, deși vede un anunț de angajare pe mobil în timp ce e în oraș, în autobuz sau metrou, candidatul trebuie să ajungă la un laptop sau PC pentru a aplica. Și asta pentru că foarte puține companii din România oferă posibilitatea candidaților de a aplica pe mobil. Potrivit studiului nostru, 51,8% dintre respondenți vor ca aplicarea să fie posibilă de pe smartphone, la doar câteva click-uri distanță.” afirmă Damian Samoilă, Employer Branding Specialist în cadrul SmartDreamers.
Atunci când vor să afle mai multe detalii despre o companie, 83,4% dintre tineri merg pe site-ul respectivului brand. În lista surselor de informare se mai înscriu știrile și articolele despre companie apărute în mass media (44,7%), conturile de social media ale brandului dar și platformele de joburi.
Există o serie de impedimente care îi determină pe tineri să nu aplice la un loc de muncă sau să evite joburi ale companiilor în cauză. 59,8% afirmă că o piedică majoră în aplicare este descrierea lungă, complicată sau neclară a poziției. Totodată, un alt motiv e legat de durata procesului de aplicare și volumul mare de informații solicitate. Pentru 21,6% dintre respondenți o piedică este reprezentată de lipsa imaginilor și a video-urilor din prezentarea companiei.
Studiul s-a derulat în România, pe un eșantion reprezentativ de 1158 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani. Marja de eroare este de plus sau minus 3% la nivelul întregului eșantion.
SmartDreamers este o soluție de automatizare a procesului de recruitment marketing dedicată companiilor din întreaga lume. Înființată în anul 2014 la Tîrgu-Mureș, SmartDreamers este partenerul unor branduri importante precum Genpact, Vodafone, UiPath, Orange sau Amazon în eforturile acestora de a recruta cei mai talentați candidați. Platforma SmartDreamers este utilizată pentru activități de recruitment marketing în țări importante din Europa, America de Nord și Asia.

Related posts

Mureș: Green Residence face pași spre finish-line și dă consistență brandului Ideal Home (Fomco Imobiliare)

redactia

România a coborât pe locul 45 în clasamentul mondial privind calitatea vieţii şi bunăstarea socială

Papuc Irina

Complexul sportiv la Pădurea Neagră prinde viață

Traian Dan

Ce propun noile ansambluri rezidențiale din Iași: locuințe smart, eco-friendly

redactia

Trei proprietăți istorice din Transilvania, de vânzare cu 1,5 milioane euro

Nora Dumitrescu

Omul de afaceri Ovidiu Buluc a vândut Farmexim și HelpNet către gigantul german Phoenix

Stefana Muresan

Campanie pentru ridicarea de locuințe sociale în marile orașe

Nora Dumitrescu

Grupul Banca Transilvania deține active de aproape 20 miliarde euro

Nora Dumitrescu

Sibienii au cel mai mare salariu din regiune

Stefana Muresan

Oradea se pregăteşte de Cartea Recordurilor

Traian Dan

Colliers a consiliat Nepi Rockcastle în vânzarea strategică a portofoliului de birouri pentru peste 300 milioane euro

Papuc Irina

Prima conferință online destinată agriculturii în Republica Moldova, LIVE pe 25 iunie 2020 de la ora 11:30

Papuc Irina

Budapest at MIPIM 2017

Ionut Oprea

Electric Castle își va mări suprafața de festival cu 30% anul viitor

Nora Dumitrescu

Lucrări spectaculoase la nodul Gilău, pe Autostrada Transilvania. ”Monstrul” adus de Tirrena Scavi montează grinzi de 165 de tone

Stefana Muresan

Pasiune în educație. Ce proiecte au dezvoltat sau sprijnit companiile ardelene?

Ligia Voro

Trei supermarketuri strâng alimente pentru persoanele defavorizate la Cluj

Nora Dumitrescu

Universitatea de Vest din Timișoara a premiat excelența. Gala Premiilor UVT și-a desemnat laureații ediției 2018

redactia

Expediție științifică a UBB în Caucaz

Ligia Voro

APIA efectuează plata ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor

Ion Surdu

Teraplast a preluat integral compania Politub

Stefana Muresan

Apulum Alba Iulia – de la cadouri pentru Castro, Gaddafi și Kim Ir Sen, la afaceri de zeci de milioane de euro pe piața liberă

redactia

Trafic restricționat astăzi pe Autostrada A1, până la ora 16.00

Papuc Irina

ROMGAZ sprijină Crucea Roșie Română cu 1.250.000 lei în lupta cu COVID-19

Ligia Voro

Leave a Comment