Analize IT&C Ultimele stiri

Recrutarea intră pe fast forward în era rețelelor sociale

Tinerii activi pe piața muncii își doresc să aplice pentru un job și să fie angajați printr-un proces cât mai simplu și rapid. Aceștia se așteaptă ca angajatorii să aibă o atitudine proactivă și să ducă ofertele de muncă acolo unde are loc adevărata comunicare în online: pe rețelele sociale, în comunități online (9gag, reddit, twitch) și pe site-urile de știri.
Pe lângă asta, generația Millennials își dorește anunțuri de angajare scurte și clare, posibilitatea aplicării de pe mobil, fără a completa formulare lungi, care necesită multe informații (cel puțin în prima fază a procesului de recrutare). Acestea sunt câteva dintre rezultatele unui studiu realizat de platforma de recruitment marketing SmartDreamers (https://smartdreamers.com/), în România.
Aproape 44% dintre respondenții studiului sunt activi pe rețelele sociale între 1 și 3 ore pe zi. Următoarea categorie aparține celor care petrec mai puțin de o oră pe zi pe Facebook, Instagram sau LinkedIn – peste 22%. Urmează tinerii care sunt online între 3-6 ore pe zi (cu 21,5%) și cei care au o prezență în Social Media mai mare de 6 ore pe zi, cu 12,4 procente.
Cât despre mediul în care tinerii vor să afle de noile joburi, Social Media este într-o bătălie deschisă cu site-urile clasice de joburi. 44,6% dintre cei care au participat la studiu vor să afle despre noile joburi pe canale alternative de recrutare, cum ar fi Facebook, Instagram, YouTube sau comunitățile online pe care le frecventează.
Faptul că pentru multe companii devine dificil să acopere un număr mare de posturi vacante, face din Social Media un canal important de recrutare, mai ales dacă un angajator caută persoane care lucrează pentru concurență. 57,9% dintre respondenți afirmă că dau click pe un Anunț de Job în Social Media pentru a vedea despre ce e vorba. În același timp, 37,1% afirmă că ar intra pe anunț doar dacă acesta ar fi unul atractiv. Doar 5% dintre cei intervievați afirmă că nu dau click pe un anunț de pe Social Media deoarece preferă să caute locuri de muncă pe platformele de recrutare.
“De multe ori, deși vede un anunț de angajare pe mobil în timp ce e în oraș, în autobuz sau metrou, candidatul trebuie să ajungă la un laptop sau PC pentru a aplica. Și asta pentru că foarte puține companii din România oferă posibilitatea candidaților de a aplica pe mobil. Potrivit studiului nostru, 51,8% dintre respondenți vor ca aplicarea să fie posibilă de pe smartphone, la doar câteva click-uri distanță.” afirmă Damian Samoilă, Employer Branding Specialist în cadrul SmartDreamers.
Atunci când vor să afle mai multe detalii despre o companie, 83,4% dintre tineri merg pe site-ul respectivului brand. În lista surselor de informare se mai înscriu știrile și articolele despre companie apărute în mass media (44,7%), conturile de social media ale brandului dar și platformele de joburi.
Există o serie de impedimente care îi determină pe tineri să nu aplice la un loc de muncă sau să evite joburi ale companiilor în cauză. 59,8% afirmă că o piedică majoră în aplicare este descrierea lungă, complicată sau neclară a poziției. Totodată, un alt motiv e legat de durata procesului de aplicare și volumul mare de informații solicitate. Pentru 21,6% dintre respondenți o piedică este reprezentată de lipsa imaginilor și a video-urilor din prezentarea companiei.
Studiul s-a derulat în România, pe un eșantion reprezentativ de 1158 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani. Marja de eroare este de plus sau minus 3% la nivelul întregului eșantion.
SmartDreamers este o soluție de automatizare a procesului de recruitment marketing dedicată companiilor din întreaga lume. Înființată în anul 2014 la Tîrgu-Mureș, SmartDreamers este partenerul unor branduri importante precum Genpact, Vodafone, UiPath, Orange sau Amazon în eforturile acestora de a recruta cei mai talentați candidați. Platforma SmartDreamers este utilizată pentru activități de recruitment marketing în țări importante din Europa, America de Nord și Asia.

Related posts

Electrogrup va primeni cu 4,5 milioane de euro străzile din Câmpia Turzii

Nora Dumitrescu

Ionuț Țața, o viziune cu aparență futuristă despre smart city

Ligia Voro

Primul sat românesc din America, creat de un director din cadrul Cupru Min Abrud

redactia

Șimleu Silvaniei are proiecte europene de 10 milioane de euro

Nora Dumitrescu

Aeroportul Internaţional Timişoara, cu 63% mai mulţi pasageri

Stefana Muresan

Mentorat pe bani europeni pentru 49 de antreprenori din Ardeal

Nora Dumitrescu

S-a montat noua turlă a Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea

Traian Dan

Horia Ungur, în Boardul Allianz-Țiriac în calitate de Director Vânzări și Distribuție

Ligia Voro

Cercetătorii clujeni vor să-și facă parc de energie regenerabilă cu fonduri europene

Stefana Muresan

[Enjoy Transylvania!] Diary Fragments in Search for a Sense: Via Transilvanica

Transilvania Business

Un clujean vrea să decongestioneze intersecția de la centura Vâlcele – Apahida

Nora Dumitrescu

Timișoara: Internet gratuit în centrul orașului oferit de Continental, în parteneriat cu Orange și municipalitate

Stefana Muresan

Parking de 19 milioane de lei, la Cluj-Napoca

redactia

Acțiuni ale ROMGAZ pentru deblocarea investiției de la Centrala de la Iernut

Ligia Voro

Cluj Business Campus: Ready for a new chapter

Ionut Oprea

Farmacia Myriam Pharma din Cluj, deținută de familia Mureșan, afaceri de 2 mil. de euro

Stefana Muresan

Noi sectoare de drumuri propuse pentru finantare europeană de CJ Cluj

Stefana Muresan

Astra Film Festival, o vedere de ansamblu a ediției din 2019  

Ligia Voro

Peste 170 milioane de euro atrase în Bistriţa-Năsăud prin PNDR 2014-2020, în special de către primării

Stefana Muresan

Top județelor din Regiunea Centru la comerț: exporturi de 8 miliarde de euro, importuri de 7,5 miliarde de euro în 9 luni

Papuc Irina

Spitalul din Zlatna, reabilitat cu fonduri europene

redactia

Continental: 15 ani de istorie la Sibiu

Papuc Irina

Bugetul Primăriei municipiului Satu Mare, lansat în dezbatere publică

Traian Dan

ROMGAZ sprijină Crucea Roșie Română cu 1.250.000 lei în lupta cu Coronavirus COVID-19

Ligia Voro

Leave a Comment