Analize IT&C Ultimele stiri

Recrutarea intră pe fast forward în era rețelelor sociale

Tinerii activi pe piața muncii își doresc să aplice pentru un job și să fie angajați printr-un proces cât mai simplu și rapid. Aceștia se așteaptă ca angajatorii să aibă o atitudine proactivă și să ducă ofertele de muncă acolo unde are loc adevărata comunicare în online: pe rețelele sociale, în comunități online (9gag, reddit, twitch) și pe site-urile de știri.
Pe lângă asta, generația Millennials își dorește anunțuri de angajare scurte și clare, posibilitatea aplicării de pe mobil, fără a completa formulare lungi, care necesită multe informații (cel puțin în prima fază a procesului de recrutare). Acestea sunt câteva dintre rezultatele unui studiu realizat de platforma de recruitment marketing SmartDreamers (https://smartdreamers.com/), în România.
Aproape 44% dintre respondenții studiului sunt activi pe rețelele sociale între 1 și 3 ore pe zi. Următoarea categorie aparține celor care petrec mai puțin de o oră pe zi pe Facebook, Instagram sau LinkedIn – peste 22%. Urmează tinerii care sunt online între 3-6 ore pe zi (cu 21,5%) și cei care au o prezență în Social Media mai mare de 6 ore pe zi, cu 12,4 procente.
Cât despre mediul în care tinerii vor să afle de noile joburi, Social Media este într-o bătălie deschisă cu site-urile clasice de joburi. 44,6% dintre cei care au participat la studiu vor să afle despre noile joburi pe canale alternative de recrutare, cum ar fi Facebook, Instagram, YouTube sau comunitățile online pe care le frecventează.
Faptul că pentru multe companii devine dificil să acopere un număr mare de posturi vacante, face din Social Media un canal important de recrutare, mai ales dacă un angajator caută persoane care lucrează pentru concurență. 57,9% dintre respondenți afirmă că dau click pe un Anunț de Job în Social Media pentru a vedea despre ce e vorba. În același timp, 37,1% afirmă că ar intra pe anunț doar dacă acesta ar fi unul atractiv. Doar 5% dintre cei intervievați afirmă că nu dau click pe un anunț de pe Social Media deoarece preferă să caute locuri de muncă pe platformele de recrutare.
“De multe ori, deși vede un anunț de angajare pe mobil în timp ce e în oraș, în autobuz sau metrou, candidatul trebuie să ajungă la un laptop sau PC pentru a aplica. Și asta pentru că foarte puține companii din România oferă posibilitatea candidaților de a aplica pe mobil. Potrivit studiului nostru, 51,8% dintre respondenți vor ca aplicarea să fie posibilă de pe smartphone, la doar câteva click-uri distanță.” afirmă Damian Samoilă, Employer Branding Specialist în cadrul SmartDreamers.
Atunci când vor să afle mai multe detalii despre o companie, 83,4% dintre tineri merg pe site-ul respectivului brand. În lista surselor de informare se mai înscriu știrile și articolele despre companie apărute în mass media (44,7%), conturile de social media ale brandului dar și platformele de joburi.
Există o serie de impedimente care îi determină pe tineri să nu aplice la un loc de muncă sau să evite joburi ale companiilor în cauză. 59,8% afirmă că o piedică majoră în aplicare este descrierea lungă, complicată sau neclară a poziției. Totodată, un alt motiv e legat de durata procesului de aplicare și volumul mare de informații solicitate. Pentru 21,6% dintre respondenți o piedică este reprezentată de lipsa imaginilor și a video-urilor din prezentarea companiei.
Studiul s-a derulat în România, pe un eșantion reprezentativ de 1158 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani. Marja de eroare este de plus sau minus 3% la nivelul întregului eșantion.
SmartDreamers este o soluție de automatizare a procesului de recruitment marketing dedicată companiilor din întreaga lume. Înființată în anul 2014 la Tîrgu-Mureș, SmartDreamers este partenerul unor branduri importante precum Genpact, Vodafone, UiPath, Orange sau Amazon în eforturile acestora de a recruta cei mai talentați candidați. Platforma SmartDreamers este utilizată pentru activități de recruitment marketing în țări importante din Europa, America de Nord și Asia.

Related posts

SC Alfadin Com, de la exploatare la eficiență, în sectorul prelucrării lemnului

Stefana Muresan

SIBIU: O linie de producție a medicamentelor oncologice este scoasă la vânzare, cu prețul de pornire de peste 10 milioane de euro

Papuc Irina

Tunel dublu față de cel de pe Transfăgărășan, construit pe autostrada Transilvania

Stefana Muresan

Doi studenți de la UTCN au creat aplicația care ajută părinții să depisteze problemele de vedere ale copiilor

Stefana Muresan

Rondo Ganahl a achiziționat 60% din Transilvania Pack & Print

Ligia Voro

Spitalul Sf. Constantin din Brașov, afa­ceri de aproximativ 10 mil. euro

Stefana Muresan

Noul președinte al FRT, Ion Țiriac, felicitat de Simona Halep

Ligia Voro

RC Europe a inaugurat la Oradea al treilea proiect de retail sub brandul NEST, din România

Papuc Irina

Conferința Digital Days 2019, Oradea 25 – 26 octombrie

Traian Dan

Fortech mizează pe o cifră de afaceri de 23 mil. euro

Stefana Muresan

14 septembrie – termenul limită pentru depunerea dosarelor pentru CECCAR

Ligia Voro

Atenționare eJobs – tentativă de fraudă

Ligia Voro

Dezinfectant de mâini produs la Facultatea de Medicină din Sibiu la inițiativa a cinci instituții publice și private

Ion Surdu

Acţionarul majoritar al Retrasib Sibiu a lansat o ofertă de preluare integrală a producătorului român pentru 9,6 mil.lei

Stefana Muresan

Controlat de electronică: Continental a lansat primul vehicul fără șofer cu 50 de ani în urmă

redactia

Asociația de afaceri Belgia-România "BEROBA" devine Cameră de Comerț Bilaterală

Ionut Oprea

HAGAG – autorizație de construcție pentru H ELIADE 9 RESIDENCE

Papuc Irina

DAFCOCHIM a confirmat performanţa în agribusiness şi în acest an în faţa fermierilor

Stefana Muresan

Trei luni, activitatea UPU Oradea se va desfășura în 43 de containere modulare

Traian Dan

Sala Polivalentă de la Brașov de minim 10.000 de locuri, pe locul fostului stadion municipal

Stefana Muresan

Timiș: Aquapark în Buziaş, investiție de 10 milioane de euro

Stefana Muresan

Muzeul Etnografic al Transilvaniei se redeschide. Administratorii au pregătit o serie de măsuri speciale

Papuc Irina

Mureșeanul Mircea Solovăstru va reprezenta Districtul 2241 România și Republica Moldova la Rotary International

redactia

PiatraOnline a lansat businessul în sistem de franciză; printre oraşele vizate: Cluj, Timişoara, Sibiu şi Brașov

redactia

Leave a Comment