Tinerii activi pe piața muncii își doresc să aplice pentru un job și să fie angajați printr-un proces cât mai simplu și rapid. Aceștia se așteaptă ca angajatorii să aibă o atitudine proactivă și să ducă ofertele de muncă acolo unde are loc adevărata comunicare în online: pe rețelele sociale, în comunități online (9gag, reddit, twitch) și pe site-urile de știri.
Pe lângă asta, generația Millennials își dorește anunțuri de angajare scurte și clare, posibilitatea aplicării de pe mobil, fără a completa formulare lungi, care necesită multe informații (cel puțin în prima fază a procesului de recrutare). Acestea sunt câteva dintre rezultatele unui studiu realizat de platforma de recruitment marketing SmartDreamers (https://smartdreamers.com/), în România.
Aproape 44% dintre respondenții studiului sunt activi pe rețelele sociale între 1 și 3 ore pe zi. Următoarea categorie aparține celor care petrec mai puțin de o oră pe zi pe Facebook, Instagram sau LinkedIn – peste 22%. Urmează tinerii care sunt online între 3-6 ore pe zi (cu 21,5%) și cei care au o prezență în Social Media mai mare de 6 ore pe zi, cu 12,4 procente.
Cât despre mediul în care tinerii vor să afle de noile joburi, Social Media este într-o bătălie deschisă cu site-urile clasice de joburi. 44,6% dintre cei care au participat la studiu vor să afle despre noile joburi pe canale alternative de recrutare, cum ar fi Facebook, Instagram, YouTube sau comunitățile online pe care le frecventează.
Faptul că pentru multe companii devine dificil să acopere un număr mare de posturi vacante, face din Social Media un canal important de recrutare, mai ales dacă un angajator caută persoane care lucrează pentru concurență. 57,9% dintre respondenți afirmă că dau click pe un Anunț de Job în Social Media pentru a vedea despre ce e vorba. În același timp, 37,1% afirmă că ar intra pe anunț doar dacă acesta ar fi unul atractiv. Doar 5% dintre cei intervievați afirmă că nu dau click pe un anunț de pe Social Media deoarece preferă să caute locuri de muncă pe platformele de recrutare.
“De multe ori, deși vede un anunț de angajare pe mobil în timp ce e în oraș, în autobuz sau metrou, candidatul trebuie să ajungă la un laptop sau PC pentru a aplica. Și asta pentru că foarte puține companii din România oferă posibilitatea candidaților de a aplica pe mobil. Potrivit studiului nostru, 51,8% dintre respondenți vor ca aplicarea să fie posibilă de pe smartphone, la doar câteva click-uri distanță.” afirmă Damian Samoilă, Employer Branding Specialist în cadrul SmartDreamers.
Atunci când vor să afle mai multe detalii despre o companie, 83,4% dintre tineri merg pe site-ul respectivului brand. În lista surselor de informare se mai înscriu știrile și articolele despre companie apărute în mass media (44,7%), conturile de social media ale brandului dar și platformele de joburi.
Există o serie de impedimente care îi determină pe tineri să nu aplice la un loc de muncă sau să evite joburi ale companiilor în cauză. 59,8% afirmă că o piedică majoră în aplicare este descrierea lungă, complicată sau neclară a poziției. Totodată, un alt motiv e legat de durata procesului de aplicare și volumul mare de informații solicitate. Pentru 21,6% dintre respondenți o piedică este reprezentată de lipsa imaginilor și a video-urilor din prezentarea companiei.
Studiul s-a derulat în România, pe un eșantion reprezentativ de 1158 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani. Marja de eroare este de plus sau minus 3% la nivelul întregului eșantion.
SmartDreamers este o soluție de automatizare a procesului de recruitment marketing dedicată companiilor din întreaga lume. Înființată în anul 2014 la Tîrgu-Mureș, SmartDreamers este partenerul unor branduri importante precum Genpact, Vodafone, UiPath, Orange sau Amazon în eforturile acestora de a recruta cei mai talentați candidați. Platforma SmartDreamers este utilizată pentru activități de recruitment marketing în țări importante din Europa, America de Nord și Asia.
Citește și:
Kronstadt Hospitality Expert la 5 ani pe piața de consultanță hotelieră
Atunci când am început acest business, am pornit de la premisa eu de ce nu pot. După o…
19 martie 2024
Lucian Ioan, reales în fruntea Uniunii Naționale a Patronatului Român
Hotelul Transilvania din Alba Iulia a găzduit Conferința Națională Ordinară a organizației patronale. Reprezentanții Uniunii Naționale a Patronatului…
18 martie 2024
Cetatea Bathory din Șimleu va fi restaurată cu 8 milioane de euro
Finalizarea lucrărilor din locul în care s-a născut principele Transilvaniei și Poloniei trebuie să se realizeze în decurs…
18 martie 2024
Seria a V a programului „Tineri Lideri pentru Agricultură”, organizat de Clubul Fermierilor Români, a absolvit
100 de tineri fermieri, dintre care 5 din Republica Moldova, au absolvit în 14 martie 2024 a V-a…
18 martie 2024
O singură ofertă pentru zborurile Oradea – Varșovia – Polskie Linie Lotnicze „LOT”
Vineri, 15 martie, a fost termenul limită de depunere a ofertelor în cadrul licitației pentru selectarea unei companii…
18 martie 2024
UPRUC-CTR: Afaceri de 60,8 milioane de lei, în creștere cu 5%, datorită proiectelor externe și diviziei de vase sub presiune
UPRUC-CTR, producătorul de fitinguri de sudură și vase sub presiune din oțel din Făgăraș, a înregistrat în anul…
18 martie 2024
O treime dintre proiectele de finanțare a ONG-urilor, depuse online la Cluj
Un interes în creștere pentru finanțările nerambursabile acordate de Consiliul Județean (CJ) entităților nonprofit se manifestă în acest…
18 martie 2024
DEER a lansat asistentul virtual ChatVolt
Chatbot-ul activat de societatea clujeană va oferi informații rapide și actualizate privind întreruperile în alimentarea cu energie electrică.…
18 martie 2024