Cluj Investitii Ultimele stiri

Primele zece autobuze electrice din România, puse în circulaţie

Primele zece autobuze electrice din România au fost puse în circulaţie, joi, de Primăria Cluj-Napoca şi Compania de Transport Public (CTP).
Autovehiculele au fost achiziţionate printr-un proiect care a beneficiat de finanţare din fonduri elveţiene şi a fost gândit în perspectiva înnoirii flotei companiei de transport care operează în Cluj-Napoca şi comunele învecinate.
Primarul Emil Boc a declarat că prin acest proiect Cluj-Napoca dă semnalul privind direcţia de evoluţie spre transportul public nepoluant.
“Pentru prima dată în România se introduc în circulaţie autobuze electrice, fiind un eveniment în premieră naţională. Vreau să mulţumesc cetăţeanului elveţian, pentru suportul financiar acordat acestui proiect. Bugetul total al proiectului este de 32 de milioane de lei, din care 27,2 milioane de lei o reprezintă contribuţia elveţiană, restul fiind acoperit din bugetul local, cu aceşti bani fiind achiziţionate zece autobuze electrice, de producţie poloneză. Cluj-Napoca dă semnalul privind direcţia de evoluţie spre transportul public nepoluant, pentru că ne interesează sănătatea fiecăruia dintre noi şi reducerea poluării aerului, astfel că ne propunem ca prioritate strategică schimbarea flotei de transport în comun a CTP care să devină, după 2025, complet nepoluantă”, a declarat afirmat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, citat de Agerpres.
La inaugurarea autobuzelor electrice a fost prezent şi ambasadorul Elveţiei în România, Urs Herren, care a pus accentul pe importanţa soluţiilor care protejează mediul şi pe dezvoltarea durabilă.
“Nu dorim doar înlocuirea unor autobuze vechi cu altele noi, ci dorim orientarea spre un sistem de transport electric, care foloseşte energie curată, nepoluantă, un transport prietenos cu mediul”, a spus diplomatul.
Proiectul gestionat de municipalitate prevede achiziţionarea a încă 30 de autobuze electrice, la care se adaugă 25 de tramvaie şi 50 de troleibuze.
Cele zece autobuzele electrice puse, joi, în circulaţie sunt prevăzute cu WI-FI, aer condiţionat, accesibilitate pentru persoanele cu dizabilităţi şi sunt dotate cu sistem de supraveghere video, sistem de contorizare a numărului de călători care urcă şi coboară şi softuri de eficientizare a traseelor. Un astfel de autobuz are o capacitate de 78 de locuri şi autonomie pentru 120 km-200 de km după o încărcare completă.
Directorul Companiei de Transport Public din Cluj-Napoca, Liviu Neag, a spus că prin realizarea acestui proiect se preconizează reducerea de costuri, dar şi a emisiilor de agenţi poluanţi şi a zgomotului.
“Dacă un autobuz diesel produce 4,5 tone de gaze pe lună, înmulţit cu numărul autobuzelor din flota noastră, rezultă că 140 de tone de gaze poluante nu vor mai exista în Cluj-Napoca. În urma extinderii mijloacelor electrice de transport în comun, se va reduce vizibil poluarea la nivelul oraşului”, a spus Neag.
Costul unui autobuz este de 500.000 de euro. Proiectul prevede şi instalarea a 11 staţii de încărcare lentă a autobuzelor electrice şi a trei staţii de încărcare rapidă, la care bateriile pot fi încărcate în zece minute până la 15%.

Related posts

Astra Trans Carpatic, investiție de 20 mil. euro în noi rute feroviare, a treia fiind între Timişoara şi Baia Mare

redactia

STUDIU Brașovul, pe locul 5 în topul investițiilor IT, cu 3% din totalul business-ului din domeniu

Papuc Irina

Restricții de circulație pe Valea Oltului în perioada 7 – 15 octombrie

Ligia Voro

Cetatea Oradea va găzdui spectacolele teatrelor și concertele Filarmonicii

Traian Dan

Propuneri de la Bruxelles: Prima fermă, programul rabla pentru tractoare și subvenții egale

redactia

Destinațiile preferate de români pentru vacanțe. Grecia, pe locul 2

Papuc Irina

Programul ”Casa Verde” 2019: Finanțare de la stat cu 20.000 de lei pentru instalarea de panouri fotovoltaice

redactia

Constructorul de pe lotul 3 Lugoj-Deva răspunde acuzațiilor

Ligia Voro

Patru spitale din Alba vor fi modernizate cu fonduri europene

redactia

Consorțiu al politehniștilor europeni, creat la Cluj

Nora Dumitrescu

Grupul TeraPlast a devenit acționarul unic al Wetterbest, unul dintre cei mai importanţi producători de sisteme complete pentru acoperişuri

Papuc Irina

Metalica SA, 70 de ani de tradiţie şi inovaţie

Stefana Muresan

Traficul de pasageri pe aeroporturile din România în semestrul I: Otopeni, Cluj și Timișoara, cele mai tranzitate

Stefana Muresan

WATFORD Insurance se lanseaza oficial pe piata asigurarilor din Romania

redactia

Trei destinații speciale din Franța în oferta Wizz Tours România: Paris, Lyon și Nisa

Stefana Muresan

Povestea brașoveanului angajat să schimbe imaginea Americii

redactia

Companiile brașovene, despre efectele crizei: măsurile pe care le solicită de la stat

Ion Surdu

La Sibiu s-a discutat despre nevoia de stimulare a fermelor de elită: strategii europene în domeniul creșterii ovinelor și caprinelor

Papuc Irina

20 de milioane de euro pentru reintroducerea tramvaiului la Reșița

Ligia Voro

S-a lansat Magnet CV, cea mai nouă platformă de locuri de muncă din Mureș, Sibiu și Cluj

redactia

Trenul urban, un nou proiect de amploare al Sibiului. Primar: „Va deservi și localitățile învecinate”

Papuc Irina

Elvețienii de la Georg Fischer cumpără afacerea din Arad a producătorului de piese metalice Precicast

Stefana Muresan

Bani europeni pentru educație în Hunedoara

redactia

Energynomics organizează a șaptea ediție Spring Cocktail 2020

Papuc Irina

Leave a Comment