Reprezentanții ADR Centru și ADR Nord-Vest, împreună cu reprezentanții autorităților locale și județene din cele două regiuni au participat la o întâlnire de lucru având ca temă implementarea Programului Operațional Regional 2014-2020 și pregătirea portofoliului regional de proiecte.
Dincolo de diagrame și cifre, scopul principal al întâlnirii a fost de a stabili o poziție comună în susținerea unor proiecte de interes inter-regional și național, pe care autoritățile centrale le-au amânat sau le-au lăsat la nivel de proiect, dar fără de care nici regiunile în discuție, nici România ca stat european nu se pot dezvolta.
„La Brașov s-au pus bazele unei strategii de dezvoltare comune a celor trei regiuni din centrul, vestul și nord-vestul țării, precum și a adoptării unei poziții unitare în relația cu autoritățile guvernamentale și europene. Pornind de la experiența noastră, de la proiectul de consultanță cu Banca Mondială și de la parteneriatul dintre Brașov, București și Constanța, ne propunem să stabilim niște priorități de dezvoltare, priorități care ne afectează pe toți și care au influență și asupra dezvoltării restului țării. Lipsa infrastructurii de trasport este principala problemă a Transilvaniei și a României, și autostrada Transilvania va fi cu singuranță unul dintre punctele pe care le vom susține împreună. Nu putem avea dezvoltare economică fără infrastructură și numai împreună putem convinge Guvernul, indiferent de culoarea lui politică, să includă în prioritățile sale și necesitățile noastre“, a declarat primarul George Scripcaru.
„Trebuie să găsim acele puncte comune pe care dacă le-am susține toți, ar avea mai multe șanse de realizare, indiferent de partidul din care noi sau cei de la guvernare facem parte. Este imposibil să nu ții cont de conectivitate. Conectarea globală a Transilvaniei trebuie susținută și e musai să presăm pentru a realiza acest proiect“, consideră primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, care a vorbit nu numai de necesitatea finalizării autostrăzii Transilvania, ci și despre necesitatea unei bune conectări a localităților din zonele metropolitane cu localitatea reședință de județ, despre rezolvarea crizei forței de muncă sau despre posibilitatea de a accesa bani direct de la Uniunea Europeană. Edilul municipiului Oradea a apreciat Brașovul pentru că este, prin Școala Profesională Kronstadt, „singurul model de succes real din România în privința adaptării programei școlilor profesionale la necesarul pieței de muncă“ și a dat Primăria Brașov ca exemplu pentru recentul protocol de asociere cu București și Constanța, protocol care poate deschide finanțări direct de la Bruxelles și oportunități solide de deazvoltare cel puțin în domeniul turismului.
„Este inadmisibil ca din Satu Mare să am acces către șase capitale europene într-un timp mai scurt decât fac până la București, capitala României. Hărțile și planurile miniștrilor arată bine, dar realitatea arată că suntem la minus, nici măcar la zero, dacă este să vorbim de infrastructura europeană de transport din România“, a observat și primarul municipiului Satu Mare, Kereskenyi Gabor.
Autostrada Transilvania pare să fie principalul proiect pentru care toate județele din zona cetrală, de vest și de nord-vest a României merită să lupte, dar nu este însă și singurul. S-a vorbit despre aeroporturi, inclusiv despre cel de la Brașov, cu care nici Mureșul, nici Sibiul nu se consideră „în concurență“, dar și despre modificarea Masterplanului de transport, despre asigurarea intermodalelor de marfă sau despre sprijinirea „Convenției Carpatice“, o convenție a statelor europene pe teritoriul cărora se află munții Carpați, cu rol de promovare a programelor comune (în special turistice) și de atragere de fonduri europene.
Daniela Câmpean, președintele Consiliului Județean Sibiu, i-a invitat pe toți cei prezenți să definitiveze o listă de obiective la următoarea întâlnire, de la Sibiu, la care vor fi invitați oficial și reprezentanții regiunii de Dezvoltare Vest.
Menționăm că din Regiunea de Dezvoltare 7 Centru, fac parte județele Brașov, Alba, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu. Dacă proeictul inițiat la Brașov se va concretiza, lor li se vor alătura județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare și Sălaj, care compun Regiunea de Dezvoltare Nord-vest, și județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara, corespunzătoare Regiunii de Dezvoltare Vest.
Citește și:
EBM PAPST a dotat un laborator de la IETI cu echipamente de ultimă generație
Pe baza unui protocol de colaborare între Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației (IETI) și Compania EBM-PAPST…
19 aprilie 2024
Tinerii orădeni sunt invitați să se lanseze în afaceri – eveniment VSFA
Universitatea din Oradea deschide Aula Magna pentru toți tinerii orădeni care vor să se lanseze în afaceri. „Vreau…
19 aprilie 2024
Oradea face pași hotărâți în era digitală
Interacțiunea digitală cu cetățenii este o realitate palpabilă, la Oradea. Concret, iată cum se manifestă deschiderea Primăriei Oradea…
19 aprilie 2024
Florin Drăgan, rectorul UPT, militează pentru dezvoltarea conurbației Arad-Timișoara
Dacă în anii 2000 Aradul și Timișoara au însemnat o importantă poartă de intrare a investițiilor străine în…
19 aprilie 2024
Chimcomplex își susține angajații
Grupurile CRC și SCR își ajută în primul rând angajații (peste 2.000) și apoi, pe cei din zonă.…
18 aprilie 2024
Hidroelectrica și Masdar (EAU) extind acordul de colaborare
O delegație a Hidroelectrica, condusă de Karoly Borbely, președinte al directoratului societății, participă la vizita de lucru a…
18 aprilie 2024
Studiu: Temperaturile preferate de români în locuințe
Aproape jumătate dintre români preferă temperatura în locuințe între 22 și 24°C, și chiar peste; Peste 40% și-au…
18 aprilie 2024
Trimișii Ardealului vor să schimbe statutul urșilor și lupilor în UE
Reprezentanții Transilvaniei la Bruxelles susțin modificarea stării de protecție a carnivorelor mari din strict protejat în protejat. Comitetul…
18 aprilie 2024