Având ca temă „Reconfigurarea sectoarelor de carne și lapte față de noile realități ale pieței”, cea de-a VII-a editie a Expo-Conferintei Meat.Milk a pus accent pe analiza în amănunt a mediului de afaceri, dar și pe cele mai noi informații furnizate de mediul academic, de institutele de cercetare, precum și de companiile care și-au prezentat ultimele soluții tehnologice, de sănătate animală, de laborator și siguranță alimentară. Conștienți că viabilitatea economică nu poate fi desprinsă de ultimele inovații din domeniul științific și tehnologic, participanții au apreciat în mod deosebit soluțiile oferite pentru afacerile lor de firmele Beck et al. Services și Testo România, ambele din Cluj-Napoca.
Cum ținem evidența a 4000 de facturi/zi cu doar câteva click-uri
Horia Neș, Growth manager Beck et al. Services din Cluj-Napoca, a prezentat, în cadrul Workshop-ului Carne, soluția de evidență a facturilor DocuWare pe care firma sa a reușit să o implementeze în activitatea procesatorului de carne și mezeluri Elit, care are o producție de 1.500 tone/lună preparate și 1.000 tone/lună carne proaspătă.
Procesul de livrare a acestei cantități de marfă implică emiterea unui număr de 4.000 de facturi/noapte, la nivelul întregii țări, facturi care trebuie să ajungă la clienți cu marfa, clienții să recepționeze produsele, după care trebuie verificat dacă cele 4.000 de facturi s-au întors confirmate. Acest proces a fost mult timp efectuat manual de 3 angajați care apelau la soluții de arhivare clasice, pe hârtie, lucru care producea întârzieri de până la două săptămăni în recuperarea facturilor nereturnate, care erau de aproximativ 800/lună.
Compania Elit avea de rezolvat zilnic trei provocări: centralizarea informațiilor colectate de la distribuitorii din toată țara, gestionarea situațiilor în care era necesar să se apeleze la arhivă pentru verificări și reducerea muncii manuale și a timpului alocat verficării facturilor.
Soluția a venit de la echipa de specialiști Beck et al. Services care a implementat platforma DocuWare, cu stocarea informațiilor în cloud. Aceasta este o platformă de content management și funcționează precum o arhivă electronică centralizată, în care documentele se află la dispoziția oricărui departament care are nevoie rapid de informațiile respective.
Platforma DocuWare este gândită să funcționeze similar fluxului din birou: facturile sunt scanate prin intermediul unui scaner de mari dimensiuni care facilitează scanarea și OCR-izarea (Optical Character Recognition) a 300 de facturi simultan, lucru care permite extragerea de date din documente, ulterior sunt sortate pe categorii, indexate și stocate automat în arhiva electronică, interogarea bazei de date se face simplu, ca un motor de căutare, iar documentele pot fi accesate de utilizatori autorizați din diverse departamente.
Principalele beneficii aduse de digitalizarea procesării facturilor la nivelul companiei Elit a fost că s-a redus semnificativ timpul alocat procesării lor, numărul facturilor nereturnate a scăzut de 25 de ori, de la 2.000 de facturi la începutul anului 2016 la 78 la începutul anului 2018, de 150 de ori mai puține facturi lipsă, mai multe departamente pot apela la documente atunci când este necesar, angajați mai responsabili și îmbunătățirea relațiilor cu clienții.
Soluția digitală, care combină software-ul intuitiv cu tehnologia de măsurare precisă și serviciile complete
La rândul lui, Horațiu Bașa, general manager Testo Romania, a prezentat participanților “Noul sistem digital pentru managementul calității și controlul siguranței alimentare”, pus la punct de specialiștii din compania pe care o conduce.
Multe sectoare folosesc deja numeroasele posibilități oferite de progresul digitalizării. În sectorul alimentar, faptul că managementul calității nu va mai fi posibil fără sisteme digitale devine din ce în ce mai evident. Printre distribuitorii din sectorul alimentar și managerii de calitate din lanțurile de restaurante, gradul de conștientizare privind importanța calității alimentelor și responsabilitatea privind respectarea procedurilor este tot mai mare.
Sistemele digitale nu numai că cresc calitatea managementului în producția alimentară, distribuție și servicii, dar și creează efecte pozitive în întreaga companie. Avantajele managementului calității digitale variază de la procese mai durabile și mai fiabile până la rentabilitatea considerabilă a economiilor de timp și investiții.
Testo Food Solution este soluția inovativă care sporește siguranța alimentară și îmbunătățește eficiența managementului calității obținându-se astfel o rentabilitate a investiției într-un sistem digital, oferind (printr-o) o soluție adaptată pentru fiecare etapă individuală a întreg lanțului de frig, de la transportul alimentelor până la clientul final. În acest sens, Testo prin sistemele sale digitale vă oferă un sprijin crucial în ceea ce privește respectarea și monitorizarea atât a normelor interne cât și externe privind conformitatea în sectorul alimentar.
Înregistrarea în mod fiabil a indicatorilor de calitate și testele automate de temperatură sunt doar câteva din aspectele evidente ale sistemul digital. Mai mult decât atât, sistemul vă permite să urmăriți și să analizați valorile măsurate din orice locație, astfel puteți identifica și reacționa rapid în cazul neregulilor și puteți introduce măsurile corective necesare. În plus, stocarea centrală și automată a datelor vă oferă certitudinea că toate informațiile vor fi arhivate, iar în cazul unui audit forma digitală și, totodată, centralizată a documentației consolidează transparența companiei dumneavoastră.
„Personalul nostru specializat vă stă la dispoziție în toate etapele procesului: de la planificare și punere în funcțiune până la service sau etalonare, nevoile dumneavoastră fiind în permanență în atenția noastră. Împreună, definim toate etapele proiectului, modul în care Testo Food Solution vă ajută în munca zilnică. Suntem întotdeauna acolo pentru dumneavoastră în timpul funcționării sistemului prin suport, întreținere și calibrare a sistemului dumneavoastră la e-mail info@testo.ro sau telefon 0264 202170. Măsurați și monitorizați toți parametrii critici, mai ușor și mai eficient, crescând siguranța alimentară și îmbunătățind managementul calității”, a spus, în încheiere, Horațiu Bașa.
EXPO – Conferința internațională MEAT&MILK, aflată la cea de-a VII-a ediție, este organizată de agenția infoGROUP în primăvara fiecărui an, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, și reunește, timp de două zile, fermierii, procesatorii și specialiștii din Industriile de Lapte și Carne ale României, reprezentanți ai retail-ului, precum și pe cei din domeniile adiacente. Tema ediției din acest an a fost „Reconfigurarea sectoarelor de carne și lapte față de noile realități ale pieței”, prima zi a conferinței fiind dedicată prezentărilor comerciale ale agenților economici. Astfel, au avut intervenții: Gheorghe Horoi, președinte director general Agricola Internațional SA Bacău, Radu Timiș, președinte Cris-Tim și Asociația Română a Cărnii, Sorin Minea, președinte Romalimenta, Ioan Ladoși, președinte Asociația Producătorilor de Carne de Porc din România, Florin Căpățână, Corporate Affaires Carrefour România, Dorin Cojocaru, președinte APRIL, Claudiu Frânc, președinte FCBR. În cea de-a doua zi, participanții au dezbătut în mod direct problemele industriei împreună cu ministrul Agriculturii, Petre Daea, care a venit însoțit de o serie de oficiali cu responsabilități în domeniu, Marius Pârvu – președinte ANPC, Cristian Ioan Duicu – director general ANSVSA, Adrian Pintea – director general APIA.
de Dorel VIDICAN
Citește și:
Biblioteca de afumături, un loc al gustului și al priceperii
O mică afacere de familie se promovează în mod inedit, legându-se de tradiția istorică a orașului și de…
28 iunie 2025
Echipa multidisciplinară de la Medici’s Timișoara schimbă destine
CANCERUL TIROIDIAN – Lupta tăcută și oamenii care o câștigă: echipa multidisciplinară de la Medici’s Timișoara schimbă destine…
28 iunie 2025
Marketing și networking pentru antreprenorii bănățeni la Connect Timișoara
Călin Biriș a fost invitat de BizzClub și Connect Timișoara să vorbească antreprenorilor bănățeni despre marketing în cele…
28 iunie 2025
Biblioteca „Gheorge Șincai” se reinventează: digitalizare și cafenea literară
Lucrările de modernizare a Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” din Oradea se apropie de final, cu un stadiu de…
28 iunie 2025
Salt spectaculos la AJFP Bihor: 1,7 miliarde lei în plus la buget față de 2023
Cu 29,64% au crescut încasările brute ale Agenției Județene a Finanțelor Publice (AJFP) Bihor în 2024, comparativ cu…
27 iunie 2025
Fostul ministru MIPE, Marcel Boloș, s-a întors director general la ADR Nord – Vest
Marcel Boloș, fostul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) s-a întors, cu gânduri mari, pe poziția de…
27 iunie 2025
Business de 8 miliarde lei în Arad: Ce companii au dominat economia județului în 2024
La peste 8,04 miliarde de lei se ridică cifra de afaceri pe anul 2024 a primelor 10 firme…
27 iunie 2025
Investiții de aproape 100 de milioane de lei în modernizarea a cinci parcuri orădene
În perioada următoare vor fi semnate contractele de lucrări pentru modernizarea a cinci parcuri importante din Oradea. Modernizarea…
27 iunie 2025
Investiții
Biblioteca „Gheorge Șincai” se reinventează: digitalizare și cafenea literară
Lucrările de modernizare a Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” din Oradea se apropie de final, cu un stadiu de…
28 iunie 2025
Fostul ministru MIPE, Marcel Boloș, s-a întors director general la ADR Nord – Vest
Marcel Boloș, fostul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) s-a întors, cu gânduri mari, pe poziția de…
27 iunie 2025
Business de 8 miliarde lei în Arad: Ce companii au dominat economia județului în 2024
La peste 8,04 miliarde de lei se ridică cifra de afaceri pe anul 2024 a primelor 10 firme…
27 iunie 2025
Investiții de aproape 100 de milioane de lei în modernizarea a cinci parcuri orădene
În perioada următoare vor fi semnate contractele de lucrări pentru modernizarea a cinci parcuri importante din Oradea. Modernizarea…
27 iunie 2025
Digitalizare cu fonduri europene pentru bibliotecile din județul Arad
11 biblioteci din Municipiul Arad și din județul Arad fi vor dotate cu echipamente informatice, banii provenind din…
26 iunie 2025
Banca Transilvania atrage 300 milioane € de la investitori
Prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile în lei la Bursa de Valori București (BVB) este primită cu interes…
26 iunie 2025
eToro lansează portofolii cu dată țintă în parteneriat cu Franklin Templeton
Platforma de tranzacționare și investiții eToro a anunțat astăzi lansarea a șase portofolii de investiții în parteneriat cu…
26 iunie 2025
Paradisul acvatic din Fortăreața Vinului
Un deal cu o vie veche și o livadă în paragină din Sălaj se transformă în cel mai…
26 iunie 2025
Infrastructură
Hidronic, povestea unei companii din Cluj-Napoca care mișcă apa și transformă comunitățile.
Hidronic a început cu ambiția de a construi local ceea ce alții aduceau din afară. Astăzi, compania este…
27 iunie 2025
Incursiune în istoria Inteligenței Artificiale
„Aducem 𝐈𝐧𝐭𝐞𝐥𝐢𝐠𝐞𝐧𝐭̗𝐚 𝐀𝐫𝐭𝐢𝐟𝐢𝐜𝐢𝐚𝐥𝐚̆ mai aproape, în Regiunea Vest” a fost sloganul impus de ADR Vest, aceștia reușind ca…
26 iunie 2025
Se deschide complet Inelul Rutier Metropolitan Oradea – a doua centură a Oradiei
Cei care călătoresc dinspre Arad spre Cluj Napoca nu vor mai trebui să treacă pe Centura Oradiei. La…
25 iunie 2025
O asociere condusă de Global Industrial va executa pasajul subteran Oneștilor din Oradea
Asocierea formată din Global Industrial (lider), CML.RO și DP Proiect va avea la dispoziție 15 luni pentru finalizarea…
24 iunie 2025
Antreprenorul DPB consolidează în timp record DN 68A
Compania Drumuri și Poduri Banat a finalizat, înainte de termen, lucrările la DN 68A Coșava – Margina, unul…
24 iunie 2025
Noua parcare, pe 5 niveluri, de la Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor, gata în august
Drum Asfalt (lider de asociere) și Grup Construcții Est (asociat) au ajuns cu lucrările la parcarea supraetajată de…
23 iunie 2025
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Daniela Hagmann, CEO Geodata Services: Economiile produse de digitalizarea administrației publice cât bugetul Ministerului Sănătății
În pas cu constructorii consacrați, administrațiile publice evoluează pe linia digitalizării și, implicit, a standardizării proceselor înspre eficientizarea…
20 iunie 2025
Turism
Fostul ministru MIPE, Marcel Boloș, s-a întors director general la ADR Nord – Vest
Marcel Boloș, fostul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) s-a întors, cu gânduri mari, pe poziția de…
27 iunie 2025
Se deschide complet Inelul Rutier Metropolitan Oradea – a doua centură a Oradiei
Cei care călătoresc dinspre Arad spre Cluj Napoca nu vor mai trebui să treacă pe Centura Oradiei. La…
25 iunie 2025
Peste 300 de vinuri de top, de la 24 de crame, la Salonul Vinurilor Millésime
Salonul Vinurilor Millésime și-a consumat cea de-a VII-a ediție, în weekendul 13 – 15 iunie 2025 în Cetatea…
23 iunie 2025
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Festivalul Medieval revine în perioada 4-6 iulie 2025, în Oradea
Noutățile Festivalului Medieval de la Oradea sunt bătăliile cu vikingi de pe Crișul Repede și demonstrațiile trupelor de…
20 iunie 2025
În weekend se deschide oficial sezonul de vară la Ghioroc – „Litoralul Vestului”
În cadrul unui peisaj estival, la doar câțiva kilometri de Arad, pe plaja de la Ghioroc, s-a deschis…
19 iunie 2025
,,Gusturi și tradiții DE BIHOR” în Ștei
Sâmbătă și duminică, 5 și 6 iulie 2025, va fi organizată prima ediție a evenimentului ,,Gusturi și tradiții…
19 iunie 2025
La Oradea s-a lansat primul grup BNI Platinum din România – BNI Varadinum
Cel mai mare grup BNI din România a fost lansat marți, 17 iunie 2025 la Oradea. Grupul are…
19 iunie 2025
Educație
Marketing și networking pentru antreprenorii bănățeni la Connect Timișoara
Călin Biriș a fost invitat de BizzClub și Connect Timișoara să vorbească antreprenorilor bănățeni despre marketing în cele…
28 iunie 2025
Digitalizare cu fonduri europene pentru bibliotecile din județul Arad
11 biblioteci din Municipiul Arad și din județul Arad fi vor dotate cu echipamente informatice, banii provenind din…
26 iunie 2025
Start în forță: șase afaceri creative intră în Incubatorul Cresc Oradea Mare
Șase startup-uri din domenii precum energie regenerabilă, publicitate, branding sau încălțăminte personalizată și-au găsit locul în Incubatorul de…
26 iunie 2025
Ministrul educației: “Dăm burse de 1,7 miliarde € fără să fim o forță economică”
Daniel David consideră că România are unul din cele mai generoase sisteme europene de burse, însă impactul acestuia…
25 iunie 2025
Open Tribe: Un final de an academic cu sens, curaj și comunitate
Pe 17 iunie, Open Tribe – Academia de business și leadership – a încheiat anul academic cu un…
24 iunie 2025
Peste 300 de vinuri de top, de la 24 de crame, la Salonul Vinurilor Millésime
Salonul Vinurilor Millésime și-a consumat cea de-a VII-a ediție, în weekendul 13 – 15 iunie 2025 în Cetatea…
23 iunie 2025
Fonduri elvețiene pentru implicare civică
Deși nu sunt, practic, fonduri europene, Elveția ne fiind membră a Uniunii Europene, ele au un statut similar…
23 iunie 2025
19 ani de Editura Edu – de la prima pagină la locul I în opțiunile cadrelor didactice
Editura EDU a împlinit 19 ani de când transformă idei în cărți și cărțile în bilete spre viitorul…
23 iunie 2025
Zi de Zi știri economice:
