Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Soluții inovative pentru industria laptelui și a cărnii prezentate de firmele clujene la Expo-Conferința Meat.Milk

Având ca temă „Reconfigurarea sectoarelor de carne și lapte față de noile realități ale pieței”, cea de-a VII-a editie a Expo-Conferintei Meat.Milk a pus accent pe analiza în amănunt a mediului de afaceri, dar și pe cele mai noi informații furnizate de mediul academic, de institutele de cercetare, precum și de companiile care și-au prezentat ultimele soluții tehnologice, de sănătate animală, de laborator și siguranță alimentară. Conștienți că viabilitatea economică nu poate fi desprinsă de ultimele inovații din domeniul științific și tehnologic, participanții au apreciat în mod deosebit soluțiile oferite pentru afacerile lor de firmele Beck et al. Services și Testo România, ambele din Cluj-Napoca.
Cum ținem evidența a 4000 de facturi/zi cu doar câteva click-uri
Horia Neș, Growth manager Beck et al. Services din Cluj-Napoca, a prezentat, în cadrul Workshop-ului Carne, soluția de evidență a facturilor DocuWare pe care firma sa a reușit să o implementeze în activitatea procesatorului de carne și mezeluri Elit, care are o producție de 1.500 tone/lună preparate și 1.000 tone/lună carne proaspătă.
Procesul de livrare a acestei cantități de marfă implică emiterea unui număr de 4.000 de facturi/noapte, la nivelul întregii țări, facturi care trebuie să ajungă la clienți cu marfa, clienții să recepționeze produsele, după care trebuie verificat dacă cele 4.000 de facturi s-au întors confirmate. Acest proces a fost mult timp efectuat manual de 3 angajați care apelau la soluții de arhivare clasice, pe hârtie, lucru care producea întârzieri de până la două săptămăni în recuperarea facturilor nereturnate, care erau de aproximativ 800/lună.
Compania Elit avea de rezolvat zilnic trei provocări: centralizarea informațiilor colectate de la distribuitorii din toată țara, gestionarea situațiilor în care era necesar să se apeleze la arhivă pentru verificări și reducerea muncii manuale și a timpului alocat verficării facturilor.
Soluția a venit de la echipa de specialiști Beck et al. Services care a implementat platforma DocuWare, cu stocarea informațiilor în cloud. Aceasta este o platformă de content management și funcționează precum o arhivă electronică centralizată, în care documentele se află la dispoziția oricărui departament care are nevoie rapid de informațiile respective.
Platforma DocuWare este gândită să funcționeze similar fluxului din birou: facturile sunt scanate prin intermediul unui scaner de mari dimensiuni care facilitează scanarea și OCR-izarea (Optical Character Recognition) a 300 de facturi simultan, lucru care permite extragerea de date din documente, ulterior sunt sortate pe categorii, indexate și stocate automat în arhiva electronică, interogarea bazei de date se face simplu, ca un motor de căutare, iar documentele pot fi accesate de utilizatori autorizați din diverse departamente.
Principalele beneficii aduse de digitalizarea procesării facturilor la nivelul companiei Elit a fost că s-a redus semnificativ timpul alocat procesării lor, numărul facturilor nereturnate a scăzut de 25 de ori, de la 2.000 de facturi la începutul anului 2016 la 78 la începutul anului 2018, de 150 de ori mai puține facturi lipsă, mai multe departamente pot apela la documente atunci când este necesar, angajați mai responsabili și îmbunătățirea relațiilor cu clienții.
Soluția digitală, care combină software-ul intuitiv cu tehnologia de măsurare precisă și serviciile complete
La rândul lui, Horațiu Bașa, general manager Testo Romania, a prezentat participanților “Noul sistem digital pentru managementul calității și controlul siguranței alimentare”, pus la punct de specialiștii din compania pe care o conduce.

Multe sectoare folosesc deja numeroasele posibilități oferite de progresul digitalizării. În sectorul alimentar, faptul că managementul calității nu va mai fi posibil fără sisteme digitale devine din ce în ce mai evident. Printre distribuitorii din sectorul alimentar și managerii de calitate din lanțurile de restaurante, gradul de conștientizare privind importanța calității alimentelor și responsabilitatea privind respectarea procedurilor este tot mai mare.
Sistemele digitale nu numai că cresc calitatea managementului în producția alimentară, distribuție și servicii, dar și creează efecte pozitive în întreaga companie. Avantajele managementului calității digitale variază de la procese mai durabile și mai fiabile până la rentabilitatea considerabilă a economiilor de timp și investiții.
Testo Food Solution este soluția inovativă care sporește siguranța alimentară și îmbunătățește eficiența managementului calității obținându-se astfel o rentabilitate a investiției într-un sistem digital, oferind (printr-o) o soluție adaptată pentru fiecare etapă individuală a întreg lanțului de frig, de la transportul alimentelor până la clientul final. În acest sens, Testo prin sistemele sale digitale vă oferă un sprijin crucial în ceea ce privește respectarea și monitorizarea atât a normelor interne cât și externe privind conformitatea în sectorul alimentar.
Înregistrarea în mod fiabil a indicatorilor de calitate și testele automate de temperatură sunt doar câteva din aspectele evidente ale sistemul digital. Mai mult decât atât, sistemul vă permite să urmăriți și să analizați valorile măsurate din orice locație, astfel puteți identifica și reacționa rapid în cazul neregulilor și puteți introduce măsurile corective necesare. În plus, stocarea centrală și automată a datelor vă oferă certitudinea că toate informațiile vor fi arhivate, iar în cazul unui audit forma digitală și, totodată, centralizată a documentației consolidează transparența companiei dumneavoastră.
„Personalul nostru specializat vă stă la dispoziție în toate etapele procesului: de la planificare și punere în funcțiune până la service sau etalonare, nevoile dumneavoastră fiind în permanență în atenția noastră. Împreună, definim toate etapele proiectului, modul în care Testo Food Solution vă ajută în munca zilnică. Suntem întotdeauna acolo pentru dumneavoastră în timpul funcționării sistemului prin suport, întreținere și calibrare a sistemului dumneavoastră la e-mail info@testo.ro sau telefon 0264 202170. Măsurați și monitorizați toți parametrii critici, mai ușor și mai eficient, crescând siguranța alimentară și îmbunătățind managementul calității”, a spus, în încheiere, Horațiu Bașa.
EXPO – Conferința internațională MEAT&MILK, aflată la cea de-a VII-a ediție, este organizată de agenția infoGROUP în primăvara fiecărui an, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, și reunește, timp de două zile, fermierii, procesatorii și specialiștii din Industriile de Lapte și Carne ale României, reprezentanți ai retail-ului, precum și pe cei din domeniile adiacente. Tema ediției din acest an a fost “Reconfigurarea sectoarelor de carne și lapte față de noile realități ale pieței”, prima zi a conferinței fiind dedicată prezentărilor comerciale ale agenților economici. Astfel, au avut intervenții: Gheorghe Horoi, președinte director general Agricola Internațional SA Bacău, Radu Timiș, președinte Cris-Tim și Asociația Română a Cărnii, Sorin Minea, președinte Romalimenta, Ioan Ladoși, președinte Asociația Producătorilor de Carne de Porc din România, Florin Căpățână, Corporate Affaires Carrefour România, Dorin Cojocaru, președinte APRIL, Claudiu Frânc, președinte FCBR. În cea de-a doua zi, participanții au dezbătut în mod direct problemele industriei împreună cu ministrul Agriculturii, Petre Daea, care a venit însoțit de o serie de oficiali cu responsabilități în domeniu, Marius Pârvu – președinte ANPC, Cristian Ioan Duicu – director general ANSVSA, Adrian Pintea – director general APIA.
de Dorel VIDICAN

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Depaco deschide la Cluj-Napoca cel de-al doilea centru regional de vânzare marca Wetterbest

Articolul următor

Comunitatile de mame – pepiniera pentru noua generatie de antreprenori romani

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share