Werner Wolff, numit în noiembrie anul trecut la conducerea transportatorului aerian naţional Tarom, respectă o strategie de redresare a companiei şi va iniţia un proces amplu de reorganizare a societăţii. Acesta a declarat, într-un interviu pentru News.ro, că Tarom va ajunge pe profit în acest an, după 11 ani de pierderi, deşi preţul în creştere al petrolului îngreunează planurile companiei. În plus, directorul general a început să taie din cheltuieli şi renegociază toate contractele. De asemenea, salariile a jumătate din angajaţi cresc cu 10%.
Strategia de redresare la care se lucrează va fi trecută prin Consiliul de Administraţie şi apoi va fi aprobată în Guvern.
Costurile cu kerosen-ul reprezintă 22% din cheltuielile companiei, însă contractele care au ca obiect furnizarea de carburanţi de aviaţie pentru Tarom vor fi renegociate.
”Tedinţa este clar una pozitivă, în sensul că suntem şi acum pe minus, dar acest lucru se va redresa până la sfârşitul anului. Există lumină pentru Tarom. Am tăiat din cheltuieli şi, în plus, aeronavele noi cumpărate vor avea un impact pozitiv în rezultatele financiare. De exemplu, cele două aeronave Boeing 737-800 Next Generation, recent achiziţionate, au transportat deja aproape 15.000 de pasageri de la integrarea în flota Tarom”, a adăugat Werner Wolff.
Reprezentantul Tarom spune că s-a început operarea acestor noi avioane la numai două zile după ce au fost achiziţionate. El estimează că noile aeronave vor produce 70 milioane dolari în următorii doi ani, din care se scad cheltuielile aferente.
Potrivit sursei citate, a fost totodată încheiat primul contract de asigurare medicală privată pentru tot personalul Tarom, ceea ce a adus o economie de 3,44 milioane euro faţă de contractul de asigurare anterior, care nu prevedea niciun fel de serviciu medical gratuit în regim privat pentru angajaţi şi acoperea numai personalul navigant şi tehnic navigant din companie.
Compania a redus şi chetuielile cu telecomunicaţiile PNRGOV. Informaţiile cu privire la pasageri sunt transmise de la origine la destinaţie, iar taxarea de către furnizor se face la mesaj. Pe vechiul contract compania era taxată la caracter, dezvoltând astfel sume imense pentru Tarom. Această măsură a generat o economie de la 54.000 dolari/lună, respectiv 648.000 dolari/an (aproximativ 2,5 milioane lei) la 52.000 dolari/an.
A fost renegociat şi contractul de comunicaţii cu SITA, iar economia propusă este de 2,7 milioane dolari în cinci ani (aproximativ 10,3 milioane lei/5 ani).
Tarom a obţinut totodată venituri de 5,48 milioane dolari prin vânzarea celor două aeronave Airbus A310 care, prin reintroducerea în operarea comercială, ar fi generat cheltuieli de 26 milioane de dolari în doi ani.
Tarom a achiziţionat recent două aparate Boeing 737-800 Next Generation, pentru care în primii doi ani nu plăteşte nimic. Perioada de plată este de şapte ani, din 2020 Tarom va plăti către Boeing suma lunară de 304.000 dolari, cu peste 70.000 de dolari mai puţin decât ultimul dry lease încheiat cu constructorul american.
Compania va continua totodată renegocierile pentru cele aproximativ 2.000 de contracte în vigoare, ”pentru diminuarea costurilor şi achiziţionarea unor produse şi servicii la preţuri corecte de piaţă”.
Mai mult, salariile a 1.000 de angajaţi din cei 1.852 de salariaţi vor creşte cu 10% din 1 august, dar nu şi pentru management. 51% din personal are acum sub 3.000 lei brut, afirmă oficialul Tarom.
Tarom operează în prezent pe zborurile externe şi interne cu o flotă compusă din 25 aeronave.
Numărul pasagerilor transportaţi de Tarom a crescut în primul trimestru din acest an cu 22%, comparativ cu T1 2017, În acelaşi timp, factorul de încărcare al aeronavelor a crescut cu circa 11%. Compania realizează un plus de venituri de 18% faţă de T1 2017.
Pentru acest an, compania a prevăzut o sumă de 440,24 milioane lei pentru investiţii, din care peste 10% sunt fonduri destinate investiţiilor pe sectorul IT. Creşterea totală la capitolul investiţii este de 64,4%, faţă de bugetul companiei pentru anul 2017.
Citește și:
De la 1 aprilie, nu e păcăleală, CFR Călători introduce autobuze pe ruta Oradea – Cluj Napoca
Începând cu data de 1 aprilie 2024, va deveni operațional la CFR Călători serviciul de înlocuire a transportului…
29 martie 2024
Primăria Oradea a fost premiată la Gala „România ești tu”
În cadrul celei de-a treia ediției a Galei „România ești tu”, care s-a desfășurat la Palatul Parlamentului, Primăria…
29 martie 2024
Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara are terminal nou Schengen
Noul terminal al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” Timișoara a devenit operațional începând de vineri, 29 martie 2024. …
29 martie 2024
Theodora Golf Club, cel mai mare resort de golf din România, dă startul noului sezon fantastic de golf
Cel mai mare resort de golf din România, Theodora Golf Club, anunță deschiderea terenului de golf și startul…
29 martie 2024
ORSE: România va putea investi 6 miliarde de euro pentru reducerea sărăciei energetice și de transport
România va fi unul dintre cei mai mari beneficiari ai Fondului Social pentru Climă, ceea ce va crea…
29 martie 2024
STIHL a pus piatra de temelie a noii fabricii de baterii din Eurobusiness Park 1 Oradea
Investiția de 125 de milioane de euro este cea mai mare din parcurile industriale din Oradea, Stihl dorind…
29 martie 2024
Ryanair atacă Wizz la Cluj. “Ei se restrâng, noi ne extindem”
Operatorul low-cost din Irlanda a pornit ofensiva de vară asupra companiei concurente din Ungaria pe Aeroportul Internațional Avram…
29 martie 2024
BT creditează TeraPlast cu 13 milioane € ca să cumpere grupul Freiler
Holdingul TeraPlast a încheiat achiziția grupului Wolfgang Freiler, intrând în proprietatea companiilor WF Kunststoff Handels, Wolfgang Freiler &…
28 martie 2024