Carmerad, un brand românesc, mureșean, care redefinește moda și îmbrăcămintea pentru fetițe a bifat în luna martie a acestui an cea de-a doua participare la Orange County Fashion Week în California. În spatele său se află designerul vestimentar autodidact Adina Bidian. Am vizitat-o în propriul atelier, unde am avut parte de o lecție de design și am văzut unde iau formă creațiile vesele, colorate și prietenoase cu fetițele de 6-11 ani.
Pe Adina Bidian am întâlnit-o într-unul din locurile unde se simte cel mai bine, propriul atelier, unde iau formă rochițele născute dintr-o dragoste imensă, cea pentru fiica sa, Evelyn. Poate de aceea, creațiile sale exprimă dincolo de forma aparte, aplecată spre dorințele copiilor, multă gingăşie.
În atelierul cochet, stau cuminți materiale colorate, mașini de cusut, de făcut broderie și șnururi, papiote mici și mari cu ață colorată, liniare speciale pentru realizarea tiparului, hârtie specială și câte și mai câte lucruri de care are nevoie un designer care se respectă. O investiție importantă, dar necesară pentru ca rochițele să respire a eleganță, unicitate, feminitate și bun gust.
Micuțele cliente pot vedea, de asemenea, produsele unicat, de serie mică, pe care Adina le-a trimis în California – colecția Petals, în 2017, și colecția Wings, în 2018. Creații custom made, realizate cu migală, din materiale naturale, în culori care se inspiră din natură, pentru fetițe de 6-11 ani, un segment de vârstă care își descoperă feminitatea, își doresc să fie cochete și trupul lor nu suferă încă transformările adolescenței.
Stil tradițional cu influențe moderne
Adina s-a gândit cum să creeze rochițe pentru fetițe care să poată fi purtate și la 6 și la 9 ani, la fel de bine. Tiparul a fost astfel o provocare, pentru că necesită timp ca să îl creezi, iar pentru realizarea lui ai nevoie de ustensile foarte bune. De altfel, Adina și mama sa au urmat cursuri de tipar.
“Cursurile de coasere, tehnica și construcția tiparului cât și tehnica de croi a țesăturilor sunt certificate prin cursurile oferite anual – 2011-2017 – de designerul Blanca Popp din München care are propria școală de design”, ne spune Adina.
În creațiile sale, designerul mureșean folosește materiale naturale, importate în general din Germania și Austria, pentru că și-a dorit propriile materiale. Bumbacul, inul și nu numai, în culori puternice sau pale, alese instinctual din mostrele pe care le primește, sunt câteva din materiile prime pe care Adina le utilizează pentru rochițe.
“Testarea materialelor și garanția oferită de certificatele de calitate – Germania, Spania și Austria -, informarea continuă și prezentă în domeniul îmbrăcăminții pentru copii, toate împreună au fost un lung proces de cunoaștere și achiziții fundamentale în domeniu, deoarece dorința mea a fost și este să prezint un produs unic pe o piață extrem de competitivă și plină de farmec, dar cu nevoi noi de abordare”, ne explică designerul vestimentar.
Pentru ca rochițele să se așeze bine și să nu fie incomode, a renunțat, spre exemplu, la fermoar, și face magii cu tăieturile în partea din față a rochițelor, astfel că “fentează” constituția corpului. De asemenea, toate rochițele au căptușeală, concepută tot după tipar, astfel că rochițele sunt mult mai confortabile, copiii le simt ca a doua piele. Creațiile sunt individualizate prin aplicațiile care imită coșulețe, fluturi, de altfel nota personală a brandului Carmerad, o formă de a se individualiza și exprima a designerului, care se vor regăsi cu siguranță și în viitoarele colecții.
În funcție de momentul când sunt purtate, într-o rochiță veți descoperi dantele hand-made, tul și alte materiale mai pretențioase.
A ales un stil tradițional, cu influențe moderne, ceea ce a fost cea mai mare provocare, dar și cea mai lungă cale de cercetare, informare, realizare de identitate vizuală a conceptului propus – logo, etichete textile-hârtie.
Spre lumea largă
Un pas spre promovarea brandului Carmerad și a creațiilor a fost lumea virtuală.
„Lansarea în mediul on-line a avut loc în toamna anului 2016, mai aprofundată în 2017, prin lansarea propriului site – www.carmerad.eu, la care am adăugat în decursul anului evenimentele petrecute, povestirile de pe blog, scrise de mine, traduse prin intermediul unui specialist atestat în limba engleză, alături de imagini superbe din cadrul ședințelor foto realizate de către fotograful Sandor Bereczky în locațiile și decorurile alese cu grijă de mine”, ne povestește Adina primii pași pe care i-a făcut pentru promovarea acestuia. Denumirea Carmerad e despre familie, deoarece include inițialele copiilor, a soțului, a ei și a altor persoane importante din familia lărgită.
Una din modalitățile de promovare a creațiilor a fost pe Instagram, unde de altfel au descoperit-o cei de la Orange County Fashion Week California și i-au trimis, în 2017, o invitație printr-un email. A crezut că e o păcăleală la început. Până la urmă a mers la prezentare în Statele Unite ale Americii cu 28 de rochițe.
“A fost o defilare, o prezentare la Disneyland, nu am fost direct pe scenă, ceea ce ar fi fost stresant, fetițele au fost foarte încântate de rochițe, nu mai voiau să le dezbrace”, își amintește Adina despre experiența într-o țară despre care spune că trebuie neapărat văzută.
Participarea la săptămâna modei din California i-a oferit posibilitatea să își expună creațiile pe platforma de e-commerce a organizatorilor.
A avut și are însă și alte colaborări.
“Anul trecut am colaborat cu revistele online Fashion Kids Magazine, La Mode Child-Teen Magazine și Inspire – Digital or Not Fine Art Australia, colaborarea de-a lungul anului prin diferite evenimente – și în magazin fizi – sunt ocazii care mi-au oferit posibilitatea de a păși în etapa de recunoaștere a demersurilor și a efortului personal. Lunile de primăvară (n.a. anul acesta) promit colaborarea cu un magazin în Marbella – Spania, cu expunerea produselor atent selectate de către ei, de asemenea pregătirea câtorva modele – Port Bavarez – pentru Germania, cu posibilitate de expunere pe piața lor. Am primit aprecieri în descursul anilor, testând și trecând produsul din mână în mână, din țară în țară, prin desele deplasări anuale care mi-au oferit încrederea și convingerea că încă există loc în această piață selectivă”, mărturisește designerul vestimentar pentru fetițe.
Prima prezentare în țară a avut-o în luna aprilie, în Tîrgu Mureș, un eveniment primit cu interes, admirație, bucurie și încurajat pe viitor.
Pasionată de desen
“Am crescut într-un mediu artistic, dobândind competențe în îndemânarea desenului, prin schițele, portretele, proporțiile corpului uman, exersate de-a lungul timpului ca liber profesionist, dar și în cadrul cursurilor de specialitate frecventate, care au fost frumos înrădăcinate pe parcursul dezvoltării mele profesionale. Locurile vizitate, atmosfera muzeelor, expozițiilor, spectacolelor cât și norocul de a avea rude de mulți ani în diferite colțuri ale lumii, mi-au oferit posibilitatea de a cerceta, observa și de a-mi îmbogăți creativitatea și imaginația, de a-mi forma gustul artistic, contribuind la configurarea ambientului plastic-vizual”, ne mărturisește aceasta.
În ciuda cochetării cu latura sa artistică, Adina și-a spus la un moment dat că trebuie să învețe și aspectele pragmatice ale unei afaceri. Astfel că a absolvit Facultatea de Științe Economice din Cluj-Napoca și un master în Administrarea Afacerilor.
Călătoria noastră într-un univers presărat de creativitate se oprește aici, însă îmi rămân în minte cuvintele Adinei: “Trebuie să ne redescoperim feminitatea, să fim mai elegante”.
de Ligia VORO
Citește și:
Marius Maier: „Vă felicit că transmiteți vestea bună de 15 ani!”
Sunt foarte multe companii care au grijă de angajații lor așa că jurnalista Nadina Câmpean l-a provocat pe…
21 iunie 2025
Cerasela Naie-Tatu: „66% dintre români sunt în Burnout!”
Sănătatea angajaților și a proprietarilor de afaceri este un subiect actual în business și a făcut subiectul celui…
21 iunie 2025
Un nou cămin, la standarde europene, în Campusul Universității din Oradea
Vineri, 20 iunie 2025, s-a pus piatra de temelie a unui nou cămin studențesc în Campusul Universității din…
20 iunie 2025
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Daniela Hagmann, CEO Geodata Services: Economiile produse de digitalizarea administrației publice cât bugetul Ministerului Sănătății
În pas cu constructorii consacrați, administrațiile publice evoluează pe linia digitalizării și, implicit, a standardizării proceselor înspre eficientizarea…
20 iunie 2025
Simonis: „Centrul de Recuperare Lovrin, încă o promisiune pe care reușim să o onorăm”
Consiliul Județean Timiș, prin președinte, a semnat contractul de construcție al Centrului de Recuperare Medicală Ortopedie și Traumatologie…
20 iunie 2025
TUȚU TRANS – Un sfert de secol de evoluție: De la Transport la Agricultură
Un drum construit pas cu pas, un proces de transformare continuă, ghidat de respect, responsabilitate și pasiune. Aceasta…
20 iunie 2025
Festivalul Medieval revine în perioada 4-6 iulie 2025, în Oradea
Noutățile Festivalului Medieval de la Oradea sunt bătăliile cu vikingi de pe Crișul Repede și demonstrațiile trupelor de…
20 iunie 2025
Investiții
Un nou cămin, la standarde europene, în Campusul Universității din Oradea
Vineri, 20 iunie 2025, s-a pus piatra de temelie a unui nou cămin studențesc în Campusul Universității din…
20 iunie 2025
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Simonis: „Centrul de Recuperare Lovrin, încă o promisiune pe care reușim să o onorăm”
Consiliul Județean Timiș, prin președinte, a semnat contractul de construcție al Centrului de Recuperare Medicală Ortopedie și Traumatologie…
20 iunie 2025
La Oradea s-a lansat primul grup BNI Platinum din România – BNI Varadinum
Cel mai mare grup BNI din România a fost lansat marți, 17 iunie 2025 la Oradea. Grupul are…
19 iunie 2025
Despre digitalizarea instituțiilor publice și a IMM-urilor la Oradea Innovation Day
Parcul Științific și Tehnologic Bihor a găzduit miercuri, 18 iunie 2025, Oradea Innovation Day, un eveniment dedicat accelerării…
19 iunie 2025
SIGNAL IDUNA obține aprobarea ASF pentru achiziția pachetului majoritar al Garanta Asigurări
SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE anunță primirea aprobării finale din partea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) pentru achiziționarea pachetului…
19 iunie 2025
Aparatură medicală de ultimă generație pentru spitalul din Arad prin fonduri RO-HU
Spitalele din județele Arad și Békés vor fi dotate cu aparatură medicală modernă, esențială pentru prevenția, diagnosticarea și…
18 iunie 2025
Conferința BE INSPIRED. MAKE IT HAPPEN! ajunge la Craiova în 19 iunie
Seria de conferințe regionale „Be Inspired. Make it Happen!”, organizată de Asociația B-Leader împreună cu Doingbusiness.ro și…
18 iunie 2025
Infrastructură
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Daniela Hagmann, CEO Geodata Services: Economiile produse de digitalizarea administrației publice cât bugetul Ministerului Sănătății
În pas cu constructorii consacrați, administrațiile publice evoluează pe linia digitalizării și, implicit, a standardizării proceselor înspre eficientizarea…
20 iunie 2025
Aparatură medicală de ultimă generație pentru spitalul din Arad prin fonduri RO-HU
Spitalele din județele Arad și Békés vor fi dotate cu aparatură medicală modernă, esențială pentru prevenția, diagnosticarea și…
18 iunie 2025
Se știu câștigătorii licitației pentru construirea a patru pasaje rutiere noi în Oradea
Asfamixt, Selina plus Drum Asfalt, și PORR Construct, vor construi cele patru pasaje rutiere la ieșirea din Oradea,…
18 iunie 2025
Încă un pas pentru construirea drumului spre Aquaparkul dintre Băile Felix și 1 Mai
Consiliul Județean Bihor a aprobat, joi, 12 iunie 2025, indicatorii tehnico-economici actualizați pentru Inelul Rutier Metropolitan. Prin această…
12 iunie 2025
Politehniștii clujeni au testat “Autostrada Erbașu”
Constructorii sectorului Suplacu de Barcău – Chiribiș al A3 le-au prezentat stadiul lucrărilor și le-au explicat provocările proiectului.…
12 iunie 2025
Robotul zidar, în acțiune la nZEB Expo 2025
nZEB Expo, cel mai mare eveniment din România dedicat construcțiilor eficiente energetic, își deschide porțile vinerea aceasta, pe…
11 iunie 2025
Marius Șoflete, co-organizator: nZEB Expo, un catalizator pentru construcții mai bune
Marius Șoflete este un pionier în domeniul proiectării și construcției de case pasive, iar remarcabil este că se…
10 iunie 2025
Turism
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Festivalul Medieval revine în perioada 4-6 iulie 2025, în Oradea
Noutățile Festivalului Medieval de la Oradea sunt bătăliile cu vikingi de pe Crișul Repede și demonstrațiile trupelor de…
20 iunie 2025
În weekend se deschide oficial sezonul de vară la Ghioroc – „Litoralul Vestului”
În cadrul unui peisaj estival, la doar câțiva kilometri de Arad, pe plaja de la Ghioroc, s-a deschis…
19 iunie 2025
,,Gusturi și tradiții DE BIHOR” în Ștei
Sâmbătă și duminică, 5 și 6 iulie 2025, va fi organizată prima ediție a evenimentului ,,Gusturi și tradiții…
19 iunie 2025
La Oradea s-a lansat primul grup BNI Platinum din România – BNI Varadinum
Cel mai mare grup BNI din România a fost lansat marți, 17 iunie 2025 la Oradea. Grupul are…
19 iunie 2025
Ionuț Popescu, Potcoava: “Noi depunem un dosar întreg pentru fonduri UE, ungurii, numai două coli”
Fondatorul centrului de echitație din Runcu și președintele Federației Române de Turism Ecvestru (FRTE) s-a arătat nemulțumit de…
17 iunie 2025
Eugen Tudosie, UNDA: “Avem un plan pe cinci ani, cu centru de evenimente și hotel-boutique”
Directorul general al complexului din București s-a referit, în cadrul Conferinței România 2030, atât la investiția în sine,…
17 iunie 2025
Avioane charter de la Cluj spre Insula Lesbos, în sezonul estival
AeroVacanțe, agenția organizatoare a grupului Aerotravel, a anunțat că din iunie, turiștii din Cluj se pot putea bucura…
17 iunie 2025
Educație
Un nou cămin, la standarde europene, în Campusul Universității din Oradea
Vineri, 20 iunie 2025, s-a pus piatra de temelie a unui nou cămin studențesc în Campusul Universității din…
20 iunie 2025
De 6 ani ROMGAZ investește în educație și în formarea viitoarei generații de specialiști
ROMGAZ, cel mai mare producător, principal furnizor de gaze naturale și cel mai mare operator de depozite de…
20 iunie 2025
,,Gusturi și tradiții DE BIHOR” în Ștei
Sâmbătă și duminică, 5 și 6 iulie 2025, va fi organizată prima ediție a evenimentului ,,Gusturi și tradiții…
19 iunie 2025
La Oradea s-a lansat primul grup BNI Platinum din România – BNI Varadinum
Cel mai mare grup BNI din România a fost lansat marți, 17 iunie 2025 la Oradea. Grupul are…
19 iunie 2025
Claudiu Mândru, Alfa Software, la Conferința România 2030 : “Lumea va fi digitală sau nu va fi deloc”
În prezent, marea majoritate a oamenilor nu își mai poate închipui viața în afara tehnologiei. Mai mult, încet-încet,…
19 iunie 2025
Despre digitalizarea instituțiilor publice și a IMM-urilor la Oradea Innovation Day
Parcul Științific și Tehnologic Bihor a găzduit miercuri, 18 iunie 2025, Oradea Innovation Day, un eveniment dedicat accelerării…
19 iunie 2025
Conferința BE INSPIRED. MAKE IT HAPPEN! ajunge la Craiova în 19 iunie
Seria de conferințe regionale „Be Inspired. Make it Happen!”, organizată de Asociația B-Leader împreună cu Doingbusiness.ro și…
18 iunie 2025
Alfred Simonis: „Sute de copii din Timiș nu mai au problema transportului la școală”
Investiție serioasă în mobilitatea educațională din Timiș: microbuze electrice pentru 29 de localități, prin PNRR, vor urma alte…
17 iunie 2025
Zi de Zi știri economice:
