Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Lucrările de modernizare a tronsonului feroviar Simeria – Sighişoara, finalizate în proporţie de 95%

Lucrările de modernizare a tronsonului feroviar Simeria – Sighişoara sunt finalizate în proporţie de 95% între Simeria şi Sighişoara (174 kilometri), a anunţat CFR Infrastructură pe pagina de Facebook.

Cele mai avansate lucrări sunt cele de pe tronsonul Coşlariu – Sighişoara, unde stadiul de execuţie a ajuns la 96%, cu un avans de 4% faţă de segmentul Simeria – Coşlariu, care înregistrează un progres fizic de 92%.

Directorul general al companiei, Ion Gavrilă, aflat în vizită tehnică pe şantierele feroviare dintre Simeria şi Sighişoara, a verificat stadiul lucrărilor de modernizare pe cele 5 loturi şi le-a solicitat antreprenorilor să adopte aceeaşi abordare responsabilă şi din punct de vedere al decontărilor financiare pentru lucrările executate, în contextul în care CFR SA are asigurată finanţarea pentru toate contractele de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare de la Curtici la Sighişoara.

Potrivit sursei citate, cele mai importante construcţii noi realizate între Simeria şi Sighişoara sunt: podul în formă de Arc (134,6 metri) peste râul Târnava Mare, tunelul Sighişoara (401 metri), tunelul Daneş (969 metri), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989, pasajul superior rutier peste DN 13, pasaj superior rutier Daneş şi tunelul Turdaş (780 de metri), primul tunel din România construit prin metoda tranşee complet deschisă. “Metoda implică realizarea în trepte a excavaţiei, realizarea platformelor pentru execuţia pereţilor, a grinzilor, a pereţilor mulaţi, realizarea picioarelor, a boltei şi turnarea betonului de umplutură şi în final refacerea terenului. Pereţii mulaţi ai tunelului vor împiedica pătrunderea apelor în interior, iar noul tunel va fi dotat cu un sistem modern de colectare şi evacuare a apei pluviale”, precizează CFR Infrastructură.

În prezent, stadiul de execuţie a lucrărilor pe loturi este: Coşlariu – Sighişoara (99,04 km) – 96% (lotul Sighişoara – Aţel (30,87 km) – 95%, lotul Aţel – Micăsasa (31,58 km) – 94%, lotul Micasasa – Coşlariu (36,68 km) – 99%), iar între Simeria – Coşlariu (74,43 km) – 92% (lotul Simeria – Vinţu de Jos (41,40 km) – 96%, lotul Vinţu de Jos – Coşlariu – (33,03 km) – 88%.

Programul pentru modernizarea tronsonului Simeria – Coşlariu – Sighişoara cuprinde toate specialităţile de lucrări feroviare şi are ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Primăria Cluj Napoca începe construcția la patru parkinguri, în același timp

Articolul următor

Producătorul german de ambalaje ILLIG, investiție într-o nouă locație de producție în Parcul Industrial Șura Mică de lângă Sibiu

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share