Transilvania Business
Auto Brașov București Cluj IT&C Sibiu Slider Ultimele stiri

Advanced Embedded Technologies (AET) Business Unit – verticala în plină dezvoltare a NTT DATA Romania  

Verticala AET din cadrul NTT DATA Romania a început să se dezvolte puternic începând cu anul 2011, ajungând ca astăzi să numere 325 de angajaţi, iar, până la sfârşitul anului, estimările sunt că echipa va ajunge la 400 de specialiști. Mai ales că proiectele sunt numeroase, perspectivele sunt foarte bune, iar clienţii au încredere în echipă şi sunt mulţumiţi de calitatea produselor livrate și a serviciilor prestate. Mai multe am aflat de la Radu Ivănuş, Head of Business Unit, și Loredana Gînscă, Lead Generation Manager AET.

 

De ce ați ales compania NTT DATA Romania?

Radu Ivănuş: NTT DATA Romania era prezentă la Sibiu pe alte tehnologii, Java, PHP, SAP. În 2015 am aflat de la prietenul meu cel mai bun, care lucrează în NTT DATA Romania ca programator, că doresc să își extindă portofoliul și pe zona de embedded.

Mi s-a părut o oportunitate foarte mare, pentru că începeam de la zero, cu o echipă nouă care se forma, era un proiect nou. Îmi plac provocările, nu îmi e frică de muncă și mi-am zis: „hai să ies din zona mea de confort și să fac pasul acesta”. Știam și de alte caracteristici pe care le avea NTT DATA Romania, știam de expansiunea lor, de creșterea numărului de angajați ai companiei, de oportunitățile de creștere managerială, de suportul pe care ți-l oferă în zona de dezvoltare profesională.

Aveam un “good vibe” și s-a adeverit; a fost cel mai bun lucru pe care l-am putut face. Am venit pe poziția de Service Unit Manager, asta înseamnă că eram responsabil de câteva proiecte din cadrul departamentului și am început cu o echipă de 20 de persoane. În plus eram responsabil de o academie, pe care am fondat-o la Sibiu, prin care încercam să învățăm studenți, să îi pregătim tehnic. Acolo aveam și rolul de trainer. Am fost, de asemenea, responsabil să formez echipa de embedded de la Brașov, unde eram, de asemenea, prezenți, dar pe alte tehnologii. Mi s-a părut foarte provocatoare sarcina aceasta.

În decembrie anul trecut am promovat în poziția de Delivery Manager, asta înseamnă că eram responsabil de mai multe proiecte din cadrul grupului și aveam în subordine Service Unit Manageri.

A continuat ascensiunea, ne-am crescut portofoliul, ne-am extins tot mai mult, echipele au crescut foarte mult, cele din Sibiu și Brașov, pe lângă cea din Cluj-Napoca, unde la vremea respectivă aveam cei mai puțini oameni pe această arie.

După 9 luni am preluat rolul de Head of Business Unit, împreună cu  toate proiectele și echipa de bază care era la Cluj-Napoca.

Toate acestea sunt dovada pură că la noi în companie cine muncește, are capabilități, este promovat, nu ești limitat de constrângeri precum să stai X ani în companie pentru a promova.

 

Care sunt responsabilitățile dvs. în cadrul companiei NTT DATA Romania ca Head of Business Unit, Advanced Embedded Technologies?

Radu Ivănuș: Responsabilitatea mea principală este de a coordona activitățile pe care le avem în unitatea de business. Momentan avem 80 de proiecte, cărora le sunt alocate, în funcție de complexitatea proiectului, echipe alcătuite dintr-o singură persoană sau unele de 30 de persoane.

Verticala Advanced Embedded Technologies are cea mai mare echipă din cadrul companiei, numărând, în prezent, 325 de colegi. Bineînțeles că nu coordonez singur, avem diferite niveluri de management şi o echipă foarte bine pusă la punct, din care face parte și Loredana. Printre responsabilităţile care decurg din cea de coordonare se numără: definirea strategiei departamentului, clienților și zonelor de clienți pe care intenționăm să îi targetăm, pieței țintă.

De asemenea, ne preocupă foarte mult calitatea produselor pe care le livrăm și serviciilor pe care le prestăm. De aceea le solicităm clienților noștri feedback permanent, astfel încât să ne asigurăm că atât produsele cât și serviciile sunt conform așteptărilor. Punem foarte mult accent pe calitate pentru că este un puternic diferențiator al nostru și o valoare promovată constant la toate nivelurile.

 

Cum este structurată și ce proiecte derulează verticala Advanced Embedded Technologies?

Radu Ivănuş: Advanced Embedded Technologies este o unitate de business, formată din două departamente, unul dedicat pieței automotive, iar celălalt celor non-automotive. Cele mai multe proiecte sunt în zona de automotive, avem atât clienți naționali, cât și internaționali. Departamentul dedicat piețelor non-automotive este responsabil de proiecte în sectorul energiei, în industria de consum și IoT. Prin cele două departamente încercăm să asigurăm o arie cât mai largă de produse și servicii, iar provocarea Loredanei și a mea este de a crește portofoliul în ambele direcții de business.

 

Explicați-ne succint ce înseamnă efectiv domeniul Advanced Embedded Technologies?

Radu Ivănuş: Noi am intrat pe zona de software, software development și software testing, dar ne-am crescut portofoliul, începând din 2016, și în zona de hardware development, asta pentru a ținti acoperirea de produse complexe. Tot ce are un circuit integrat în care poate să fie inclus software este embedded, fie că vorbim de un circuit integrat care controlează o comandă într-un telefon sau în orice alt dispozitiv. Sistemele trebuie să includă un mini-controller, în care să fie pus un soft pentru a îl programa, pentru a face anumite acțiuni. Este un computer într-un cip. Astfel, tot ce are un cip, este considerat embedded. Dacă îl și putem programa, atunci e și mai bine. Sunt cipuri care vin din fabrică direct cu programare, dar tot au un software cât de cât primar.

Advanced Embedded Technologies înseamnă o multitudine de sisteme avansate, în care am vrut să acoperim atât automotive, cât și non-automotive, atât proiecte simple cât și complexe, în funcţie de client. Dacă vorbim de automotive, complexitatea software-urilor din această industrie sunt net superioare comparativ cu un software dintr-un televizor, spre exemplu. Complexitatea este dată de zona de safety. În cazul automobilelor, orice s-ar întâmpla, nu trebuie să pui viața pasagerilor și a conducătorului auto în pericol. Dacă apare orice problemă la nivel de software sau hardware, la un televizor nu e nicio problemă, ești nemulțumit, dar nu moare nimeni dintr-o eroare de genul acesta, în mașină, dacă nu mai poți acționa frâna, poate să ducă la pierderea de vieți omenești. De aceea, în automotive vorbim de așa-numitele safety-uri și de niște cerințe foarte exigente pe care noi, atunci când facem software-ul și hardware-ul, trebuie să le respectăm.

Poate să fie un modul (o părticică de soft) sau mai multe, de exemplu, într-o cutie automată sunt câteva sute de module, care interacționează între ele.

 

Care a fost cel mai important proiect pe care l-ați dezvoltat împreună cu echipa dvs.? Dar cel mai provocator, care poate fi și cel mai important?

Radu Ivănuş: Ținând cont de multitudinea de clienți pe care îi avem, cele mai importante proiecte mi s-au părut cele în care făceam parte dintr-o echipă internațională. Spre exemplu, un proiect în care erau implicați japonezi, indieni, germani şi români. Era un „Turnul Babel”, multe mentalități, multe diferențe la nivel de stil de lucru. Provocarea era coordonarea tuturor părților și sincronizarea activităților de development. În plus, fiecare parte realiza o parte individuală a soft-ului, iar „așezarea” coerentă și funcțională a acestora pentru a livra un produs funcțional și performant necesită răbdare și foarte mult suport. Importante aș vedea proiectele care, prin natura background-ului, au deja probleme, iar clientul vine pentru rezolvarea acestora, ca un om bolnav care vine la doctor. Acestea mi se par proiecte interesante care am văzut că le dau satisfacție foarte mare colegilor, după ce reușesc să găsească soluțiile potrivite.

 

Cât de importantă este echipa în domeniul dvs. de expertiză – Advanced Embedded Technologies?

Radu Ivănuş: Cel mai important lucru este echipa. Sunt de părere că echipa face managerul și nu managerul face echipa, sunt în această poziție datorită echipei pe care am avut-o. Dacă echipa nu are rezultate, oricât ai fi tu de bun, nici tu nu vei avea rezultate. Managerul este acoperişul, iar echipa este zidul, dar, dacă nu sunt bune cărămizile din zid, adică echipa nu este stabilă sau problemele sunt foarte multe, dacă pui un manager nepotrivit, va destabiliza zidul respectiv. Trebuie să fie un echilibru tot timpul între acoperiş şi zid.

Contează mult să fii alături de colegii tăi, chiar dacă nu poţi să îi ajuţi prea mult la anumite task-uri, e important să fii acolo şi să îi motivezi.

 

Cum selectați oamenii astfel încât să se potrivească exact poziției pe care vor activa și să aveți o echipă atât de bună?

Loredana Gînscă: Cred că este foarte important ca la interviu să participe și managerul echipei, pentru care se angajează persoana respectivă, iar în cadrul NTT DATA Romania se întâmplă acest lucru. Colegii din recrutare fac, într-adevăr, un screening de piață, propun anumite persoane în calitate de candidați, dar efectiv în interviuri participă și managerul echipei. Astfel, la interviu, acesta își poate da seama, dincolo de abilitățile tehnice, dacă persoana respectivă s-ar potrivi cu valorile și cultura companiei sau nu. Acest lucru face diferența. Avem o echipă destul de mare care se ocupă de partea de recrutare și de partea de motivare a angajaților. De asemenea, lunar, fiecare manager are discuții unu la unu cu membrii echipei, ca să vadă care este gradul de motivație, dacă au anumite provocări și să găsească împreună o soluție. Se investește foarte mult în bunăstarea și satisfacția angajatului, iar lucrul acesta se aude și în afara companiei.

 

Primiți un task nu foarte precis din partea unui client, cum interacționați cu acesta, astfel încât să (vă) clarificați cerințele acestuia, iar la final să aveți un client extrem de mulțumit?

Radu Ivănuş: Bineînțeles că prin discuții putem identifica aşteptările şi problemele clienţilor.

Încercăm să fim proactivi, să identificăm aşteptările clienţilor şi să propunem soluţii. De asemenea, ne menţinem o atitudine permanent deschisă, discutăm soluţiile pentru a ne asigura de viabilitatea lor şi suntem flexibili. Flexibilitatea şi adaptabilitatea la nevoile clientului reprezintă un plus foarte mare al NTT DATA Romania.

 

Cum este relaţia cu clienţii, cum soluţionaţi eventualele nemulţumiri?

Radu Ivănuş: Este o relaţie de sinceritate, dacă sunt anumite nemulţumiri, le rezolvăm. Pot să apară probleme în cadrul proiectelor, dar sunt foarte limitate.

de Ligia VORO

Comentarii

Comentarii

Related posts

Schemă de ajutor pentru acciza la motorină în acvacultură – 5,5 mil. lei/an

redactia

Campionii în Business din Transilvania au fost premiați pe scena Operei Naționale Cluj-Napoca

redactia

40 de noi statii de reincarcare pentru masini electrice, prin implicarea BMW, Nissan, MOL si E.ON

Stefana Muresan

Comentarii

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More