Lideri si afaceri Ultimele stiri

COS Romania la 20 de ani

“Eu cred în spațiile de lucru ca generatoare de creativitate, stare de bine, loialitate și profitabilitate”, sintetizează Cristophe Weller, CEO & Founder al COS România, impactul unui business ajuns la 20 de ani.

Ce-și doreau clienții dumneavoastră acum 20 de ani și ce-și doresc acum?
Își doreau cu totul altceva. Pe atunci totul era despre maximizarea utilității spațiului de lucru pentru cât mai mulți angajați posibil. Nevoia de intimitate și confidențialitate era mult mai mare, iar birourile închise erau prima alegere. Treptat, sub influența tendințelor internaționale, companiile au mutat focusul pe ușurința comunicării, pe facilitarea colaborării și astfel spațiile de lucru au început să se deschidă. Utilitatea spațiului rămânea importantă, dar începea să fie recunoscut rolul important al spațiului de lucru în creșterea performanțelor angajaților. În prezent, se pune un accent major pe starea de bine a angajaților, pe spații pozitive, flexibile, diverse, atât pentru lucru, cât și pentru relaxare, atât formale, cât și informale. Am transformat de multe ori cafeteria, locul de luat masa, într-un adevărat „workafe”, cum ne place să îl numim. Perfect pentru întâlniri la orice moment al zilei. Încorporăm cât mai multă lumină naturală în fiecare design pe care îl propunem, pentru că apropierea de natură eliberează endorfine, recunoscute pentru calitatea lor de a îmbunătăți starea de spirit, creativitatea, concentrarea.

Cum au evoluat investițiile în amenajarea de spații de birouri în România?
Cu ani în urmă, companiile aveau un spațiu pe care își doreau să îl mobileze și atât. Discuțiile erau în jurul bugetului per angajat: birou + scaun + dulap. Acum vorbim despre decorațiuni, atmosferă, partiții și soluții personalizate de amenajare, iar prețul este gândit pe metru pătrat. Această evoluție s-a reflectat și în succesul COS România pe piață. Dacă până în 2001 aveam un turnover modest de 1 milion de euro, în 2009 am atins 5 milioane, iar după 2013 creșterea noastră a fost fără precedent, pentru ca în 2016 să avem un turnover de aproape 31 milioane euro, datorită proiectelor excepțional de mari pe care le-am derulat în acel an. În 2017, ne-am păstrat poziția de lider pe piață, cu o cifră de afaceri de peste 28 milioane euro.

Cât de ofertantă s-a arătat România pentru spiritul dumneavoastră de antreprenor internațional?
Spiritul meu antreprenorial s-a manifestat pe deplin aici, pentru că m-am adaptat rapid la regulile pieței și m-am bucurat de avantajul unei echipe dedicate, căreia îi mulțumesc. Împreună am reușit să creștem compania într-un ritm alert, prin multă muncă, ascultând atent nevoile pieței, anticipând dorințele clienților, oferind cea mai bună calitate de pe piață la cele mai bune prețuri. Sigur că evoluția economică a României a dictat în mare parte ritmul nostru de creștere. Până când țara nu s-a deschis către piețele străine și nu a început să atragă investitori externi, compania noastră a rămas mică, dar plină de aspirații. Instabilitatea și furtunile fiscale din România ne-au afectat, de asemenea, prin prisma faptului că investitorii percepeau negativ țara din perspectiva lor de business. Dar după ce România a aderat la NATO, lucrurile s-au schimbat în bine și am încredere că vor continua să se schimbe. Pe lângă factorul fiscal, România este apreciată din ce în ce mai tare pentru factorul uman care atrage tot mai mulți investitori. Toată această dezvoltare, stabilirea unui număr din ce în ce mai mare de companii străine în România, a însemnat pentru noi oportunitatea de a pune în slujba succesului de business al acestora tot know-how-ul nostru, toată experiența echipelor noastre de specialiști, toate soluțiile inovatoare pe care le aducem în România în calitate de parteneri exclusivi ai unora dintre cele mai mari branduri de mobilier și soluții de amenajare din lume.

Ce credeți că rezervă viitorul sectorului de amenajări ale spațiilor de lucru?
Companiile sunt din ce în ce mai interesate de starea de bine a angajaților, mai dispuse să investească în design-ul spațiilor de lucru în care aceștia petrec o mare parte din zi. Prevăd că evoluția va fi influențată de doi factori majori: pe de o parte, focusul pe angajați și preocuparea companiilor de a pune la dispoziția acestora birouri și spații care devin un element cheie al succesului și eficienței lor. Pe de altă parte, focusul pe tehnologii și multifuncționalitatea spațiului de lucru, interconectarea și comunicarea fără întrerupere.

Related posts

Centrul de Genomică de la Cluj a început testările pentru coronavirus

Nora Dumitrescu

Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România are un nou președinte

Papuc Irina

Jidvei lansează cea de-a V-a ediție a campaniei „Must de la Jidvei”  

Ligia Voro

Vești bune pentru românii care lucrează în străinătate

redactia

Grand Rhapsody, cei mai buni în organizarea de evenimente

Transilvania Business

Rețeaua MBC se extinde la Tîrgu Mureș

Ionut Oprea

Comelf caută 140 de oameni pentru fabrica de echipamente industriale din Bistriţa

Stefana Muresan

Păltiniș: Abonamente gratuite pentru schiorii care vor folosi autobuzul în locul mașinii

redactia

Cercetarea: Flexibilitate la Birou

Ionut Oprea

NEPI Rockcastle amână deschiderea Shopping City Târgu Mureș

Ligia Voro

Podgorenii din Dealurile Silagiului. Crama Aramic

Banca Transilvania va finanța un accelerator pentru tinerii hotelieri

Nora Dumitrescu

Situația investițiilor publice din Sibiu: Peste 20 de șantiere deschise

Ion Surdu

MedLife – cifră de afaceri pro-formă de aproape 197 mi. lei în T1, în creştere cu 34%

Stefana Muresan

Comisarul UE Cecilia Malmström și ministrul Ștefan-Radu Oprea vor participa la ”Dialoguri cu cetățenii”, pe teme de comerț internațional

redactia

Estimările agenției de turism Paralela 45 pentru 2020: vânzări de 80 milioane de euro

Papuc Irina

Opera Română îi invită pe clujeni la Balul Operei, dedicat Centenarului Marii Uniri

Stefana Muresan

Huawei Consumer Business Group România îl numește pe Călin Clej în funcția de Director de Marketing

redactia

Piață de peste opt hectare dedicată Centenarului, construită de Primăria Oradea

Stefana Muresan

Primul Kaufland din Dej, înzestrat cu automat de reciclare

Nora Dumitrescu

Astra Film Festival 2019 propune o selecție remarcabilă de filme

Ligia Voro

Consiliul Național al IMM-urilor implementează proiectul “SME Academy”

redactia

Commoditrader investește în echipa din România aducând specialiști în agribusiness

Ligia Voro

George-Alexandru Ivan, director Achiziţii, Comercial şi Relaţii Internaţionale în cadrul CNAB: ”Creșterea performanței depinde de restructurarea organizațională și existența unui plan strategic de investiții”

Stefana Muresan

Leave a Comment