Cluj Infrastructura Ultimele stiri

Metroul de la Cluj-Napoca “metroul viitorului“. Se va lansa anunţul pentru licitaţia privind studiul de prefezabilitate

Primarul Emil Boc a declarat joi, în debutul şedinţei de Consiliu Local, că în următoarele zile se va lansa anunţul pentru licitaţia privind studiul de prefezabilitate al viitorului metrou de la Cluj-Napoca.

“Suntem foarte aproape să lansăm studiul de prefezabilitate pentru selectarea consultantului astfel încât să elaborăm un caiet de sarcini după toate rigorile viitorului unui metrou şi nu după ceea ce există astăzi în materie de realizare a unui metrou obişnuit. Sper ca în prima parte a lunii noiembrie, în primele 10 zile, să fim în măsură să lansăm în licitaţie publică pentru studiul de prefezabilitate. Pentru investiţii mai mari de 75 milioane de euro este nevoie şi de studiu de prefezabilitate şi de studiu de fezabilitate. Este o cerinţă legală. Evident, după aceea va continua cu licitaţia de execuţie”, a precizat Boc, scrie monitorulcj.ro.

Edilul spune că metroul de la Cluj nu va reproduce „o situaţie existentă astăzi”.

„Am lucrat aproape un an de zile la pregătirea documentaţiei tehnice, inclusiv colegii mei au fost prezenţi la Bucureşti pentru a verifica stadiul tehnic al realizării metroului de acolo. Metroul pe care îl pregătim să îl construim la Cluj nu este unul care să reproducă o situaţie existentă astăzi. De exemplu, metroul viitorului nu va mai avea acele captatoare de curent şi nu va fi un tunel aşa de mare aşa cum este astăzi pentru că for fi înlocuite mecanisme electrice şi de altă natură. Va fi şi un cost mai redus. Tot ce se face va ţine cont de evoluţia tehnologiei în materie de realizare a metroului, de aceea am avut nevoie de un consultant pentru a vedea tot ce este mai actual în lume cu privire la construcţia de la zero a unui metrou. E mai simplu să construieşti un metrou de la zero decât să îl modernizezi pe cel existent. E complicat să modifici ceea ce este creat. În primele 10 zile din luna noiembrie vom lansa caietul de sarcini în licitaţie publică”, a mai spus Boc, potrivit sursei citate.

În premieră, în bugetul pe anul 2018, 3,4 milioane lei, dintr-un total de 10 milioane, vor merge pe diverse studii în vederea construirii unui metrou.

În aprilie 2018, primarul Emil Boc a anunțat că japonezii sunt interesați de construirea unui metrou la Cluj-Napoca. Potrivit edilului, linia de metrou ar urma să fie construită între Florești și Apahida în următorii “10-15 ani”.

“Clujul celor 500.000 de oameni care este aproape, cu Floreștiul, zona metropolitană, cu tot ce intră şi ce iese în Cluj, aproape acum suntem la 500.000. Peste 10 ani Clujul nu va putea evita această discuție de a avea măcar o linie de metrou. Noi am decis la nivelul Primăriei să pornim un studiu de prefezabilitate care să ne spună traseul, costurile, modalitățile de finanțare și cum poate fi realizat acest lucru. Valoarea unui asemenea metrou este destul de ridicată, costă câteva sute de milioane de euro. Trebuie gândit un plan de finanţare multianual pe 20 – 25 de ani dacă se poate, o chestiune multianuală, în care să ai în vedere realizarea unei linii așa cum am zis din Florești până în Apahida, asta să fie linia principală, iar după aceea, la un moment dat, să faci şi alte linii de conexiune”, spunea Boc.

Related posts

Aeroportul din Brașov a primit certificatele de urbanism pentru câteva elemente de construcție

redactia

2000 de angajați Michelin și familiile lor au sărbătorit 40 de ani de activitate a uzinei din Zalău

Stefana Muresan

La Timişoara se caută soluţii pentru construirea unui nou port

Robert Bloancă

Finanțare europeană pentru Centrul „Smart Industries” al Universității Oradea

Traian Dan

Banca Transilvania, primul brand bancar românesc care intră în top 500

Stefana Muresan

Dotări pe bani europeni pentru UPU a Spitalului de Copii „Louis Țurcanu” Timișoara

Stefana Muresan

[Enjoy Transylvania!] Arad: 15 years of development, 15 years of economic growth!

Transilvania Business

[Enjoy Transylvania!] Oradea, jewel polished with community funds. Record amount attracted from projects with European funding

Ligia Voro

JTI România a donat Poliției de Frontieră echipamente de ultimă generaţie

Stefana Muresan

Ventilator mecanic de urgență, conceput la Universitatea Tehnică

Nora Dumitrescu

FOTO: Investiția ROMGAZ la Iernut – “Dintr-un televizor cu lămpi, într-o plasmă super meseriașă”

redactia

VILLA VINEA, crama anului 2017 în Transilvania

Stefana Muresan

Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu are un nou rector: Sorin Radu

Papuc Irina

Cum puteți accesa sute de milioane de euro pentru a ieși din criză. Fonduri disponibile: până la 1 miliard de euro

Papuc Irina

Alu Menziken, investiții de 44 mil. euro într-o nouă fabrică din Medieșul Aurit, județul Satu Mare

Stefana Muresan

DPD România a lansat un serviciu de curierat regional, cu livrări în Bulgaria, Ungaria şi Grecia

Stefana Muresan

Împrumuturile făcute de primării reprezintă 4% din datoria publică. Topul județelor cu cele mai mari datorii

Papuc Irina

Proiecte de infrastructură și regenerare urbană de peste 18 mil. euro în Oradea

Stefana Muresan

Firmele care sprijină învățământul dual beneficiază de facilități fiscale

Traian Dan

Ingredientul “X” pentru succes în afaceri

Ligia Voro

Turismul românesc în 2021: „Are şanse de revenire, dar nimeni nu poate estima cât va dura tranziţia”

Ion Surdu

Acțiuni ale ROMGAZ pentru deblocarea investiției de la Centrala de la Iernut

Ligia Voro

UBB a depășit pragul anului 2016 la înscrierile pentru admiterea la facultate

Stefana Muresan

Veniturile producătorului de componente auto Compa Sibiu au fost în 2019 cu 5 milioane de lei mai mari decât în 2018

Papuc Irina

Leave a Comment