Cluj Ultimele stiri

RO-Wine Cluj devine festival anual

*Prima ediție transilvăneană a “RO-Wine | The International Wine Festival of Romania” a fost un adevărat succes: 1700 de vizitatori, 1.300 de sticle de vin golite și peste 50 de producători români sau internaționali.

Cu peste 1.700 de vizitatori, cu biletele VIP epuizate înainte de deschiderea oficială și cu peste 1.300 de sticle golite (și alte sute deschise…), prima ediție transilvăneană a “RO-Wine | The International Wine Festival of Romania”, desfășurată între 27 și 28 octombrie la Cluj, în spațiul somptuos al CHIOS Social Lounge, poate fi numită un adevărat succes.

Festivalul a reunit, direct sau prin distribuitori, peste 50 de producători români sau internaționali, cu toții selectați exclusiv prin prisma calității vinurilor.

Urmând modelul consacrat al edițiilor anterioare din București, accentul a fost pus pe interacțiunea directă dintre oaspeți și proprietarii de crame și podgorii și, pentru că vinul a fost personajul central, organizatorii au optat pentru modelul occidental al festivalurilor superpremium, cu standuri identice pentru fiecare producător și cu un număr limitat de etichete ce pot fi prezentate.

„Se practică, la festivalurile mari, asaltarea senzorială a vizitatorilor, cu muzică tare, cu standuri spectaculoase, lumini, hostess-e, astfel încât atenția vizitatorilor să fie, pe cât posibil, deturnată, iar îngăduința lor, pe cât posibil, să devină mai ușor de dobândit. Aici, totul este despre vin, despre ce știe și poate el să spună, despre cât de mult își convinge singur clienții că merită să revină. Nu doar că ne opunem modelului comercial de „târg” de vinuri, consideram că, de fapt, un asemenea model ar fi o insultă pentru publicul clujean, deja inițiat în tainele oenologiei. Nivelul ridicat al audienței a fost, de fapt, și principalul motiv care ne-a convins să organizăm această ediție-pilot. Lucrurile au fost peste așteptări și putem deja să spunem că RO-Wine Cluj a fost piatra de hotar pentru o nouă tradiție: va deveni un festival anual”, spune Marinela V. Ardelean, co-organizator al evenimentului.

”Am decis să facem o ediție RO-Wine la Cluj-Napoca din dorința de a extinde accesul pasionaților la vinuri de calitate, dar, mai ales, pentru că simțeam că există potențial în Ardeal, că vom avea cui să povestim despre vin și să creăm prietenii de durată. Nu ne-am pus obiective pentru prima ediție, fiind o premieră pentru echipa RO-Wine să treacă dincolo de sfera Bucureștiului, însă am avut o surpriză extrem de frumoasă! Ne-am bucurat de prezența unui număr foarte mare de vizitatori, de prieteni și de reprezentați HoReCa, care și-au dorit să nu rateze întâlnirea cu unele dintre cele mai rafinate vinuri. Nu ne-am dezis niciodată din a prezenta publicului vinuri de mare clasă, dându-le șansa să cunoască gusturi și arome cu adevărat unice, și vom continua să facem asta, an de an, în București, dar și la următoarele ediții din Cluj-Napoca, pentru toți iubitorii de vin!” a declarat Liviu Popescu.

Dincolo de vinurile disponibile la standuri sau în zona VIP, RO-Wine Cluj a găzduit și o serie de evenimente speciale – degustări comparative între diverse recolte ale celebrului Flamboyand de la Davino, prima degustare verticală a celor patru ediții de Apogeum Fetească Neagră (Tohani), o prezentare a brânzeturilor superpremium President, alături de cele mai potrivite vinuri, precum și lansarea oficială a celui de-al treilea volum al The Wine Book of Romania, ghidul anual al vinurilor românești premium.

“RO-Wine | The International Wine Festival of Romania” este primul festival autohton de vin orientat exclusiv către piața vinurilor premium și de lux. Cele trei ediții desfășurate până acum în București, au fost organizate de Marinela V. Ardelean și de Liviu Popescu – coproprietar Fratelli Group și Vicepreședinte HORA – și Mihai Popescu – designer si arhitect de success, de asemenea coproprietar al Fratelli Group. Festivalurile au reușit să aducă împreună câteva dintre cele mai exclusiviste crame din lume și au propus în fiecare an selecții de vinuri rare sau greu accesibile.

Marinela V. Ardelean este autoarea ghidului The Wine Book of Romania, degustător și critic de vin, jurat în competiții internaționale și Global Brand Ambassador Vinars Brâncoveanu.

Parteneri oficiali ai RO-Wine | The International Wine Festival of Romania: Cez Vanzare, Selgros, Sobranie, Aqua Carpatica, Banca Transilvania, Reciclad’Or, Chef & Sommelier, Cafes Richard, Alexandrion Group, President, Miele.

Related posts

Studiu Unlock: Companiile se reîntorc în oraș

Ionut Oprea

Creatorul Bitdefender: Orice lider de business ar trebui să adopte o şcoală

Stefana Muresan

Medicii români întorși din Italia au adus cinci ventilatoare pulmonare donate de Papa Francisc Spitalului din Suceava

Traian Dan

Parking cu terasă verde și teren de sport la Cluj

Nora Dumitrescu

Arad, Timişoara, Oradea şi Cluj-Napoca înfiinţează „patrulaterala vestului” pentru inițierea unor proiecte mari

redactia

Consorţiul Universitaria se reuneşte la Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Sistemul Român de Verificare al Medicamentelor devine operațional!

Nicolae Pop

Colonada imperială din Buziaș, unică în Europa, restaurată cu fonduri europene

redactia

Târgul internațional de mașini agricole SIMA Paris, amânat pentru februarie 2021

Traian Dan

Consiliul Județean Timiș înfiinţează un centru-pilot de colectare a fructelor și legumelor

redactia

Producătorul de încălţăminte Clujana, în insolvenţă; activitatea va continua

Stefana Muresan

Zboruri săptămânale către Antalya de la Târgu Mureș

Ligia Voro

Sute de IT-iști din zona Transilvania-Banat, înrolați în grupul Cognizant

Nora Dumitrescu

12 hectare de noi spații verzi în valoare de 8 milioane de euro la Oradea

Traian Dan

Eusebiu Burcaș: “Putem semna liniștiți contracte de sute de mii de euro după videonegocieri”

Nora Dumitrescu

Digital Nation lansează programul „Profesor în Online” pentru cadre didactice

Traian Dan

Finanțare europeană pentru Centrul „Smart Industries” al Universității Oradea

Traian Dan

OMV Petrom, câştig net de peste 4 mld. lei, plus 64%, la afaceri de 22,5 mld. lei, în creştere cu 16%

redactia

Investiţiile străine directe au scăzut în primele 9 luni ale anului

Papuc Irina

Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în Timiș, declarată de utilitate publică

redactia

Skanska sells office building in Warsaw, Poland, for EUR 98 M, about SEK 1.0 billion

Ion Surdu

Italienii și românii, ca frații? Fraternitatea italo-română, sub lupă, pe 24 martie 2019, la Grand Hotel Italia

Stefana Muresan

Judetul Cluj, promovat in Republica Moldova

redactia

New Nivy zone received BREEAM Communities certification at the Excellent level and ranks amongst the top 4 developments worldwide

Ionut Oprea

Leave a Comment