2018 a fost un an special pentru BRAT: am sărbătorit împreună cu întreagă industrie de media și publicitate 20 de ani de activitate!
Un mic birou stabilit în urmă cu 20 de ani, de către 33 membri fondatori, printr-un proiect al fundației Freedom House în scopul verificării independente și obiective a cifrelor de difuzare a diverselor publicații din presă scrisă. Astăzi, BRAT este organizația industriei de media care măsoară independent și standardizat performanța produselor media, reperul industriei în tranzacționarea publicității și furnizorul recunoscut al audienței mediului online, presei scrise și panotajului.
De-a lungul existenței, BRAT a contribuit la dezvoltarea industriei de media și publicitate și s-a consolidat într-o asociație reprezentativă reunind, în prezent, peste 150 de membri din industria de media și publicitate: editori de presă online, presă scrisă, agenții, regii și clienți de publicitate, stații radio și companii de outdoor.
BRAT s-a diferențiat ca deschizător de drumuri în industria media, asumându-și provocări, adoptând noi standarde și dezvoltând continuu proiectele sale. Studiile asociației urmează cele mai bune practici și metode la nivel internațional în domeniul cercetării media, selectate și adoptate de membrii asociației, și adaptate specificului industriei locale. Fie că a fost prima organizație care a utilizat în România tehnici și metode inovatoare de la nivel internațional, fie că a dezvoltat proiecte curajoase ce au devenit exemple pentru industriile altor țări, BRAT a fost preocupat de dezvoltarea industriei de media și publicitate din România și a construit instrumente profesioniste care stau la baza dezvoltării și profesionalizării industriei media și de publicitate.
BRAT sprijină industria de media și publicitate prin studii strategice și tactice utilizate în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media. BRAT măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), presei scrise (SNA și auditul tirajelor) și a panotajului (SAO), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS), și monitorizează investițiile în publicitate în 4 medii (MIP): online, presă scrisă, panotaj și radio.
Sărbătoarea BRAT, sărbătoarea industriei
BRAT a sărbătorit în data de 27 septembrie 2018 cei 20 de ani de existență printr-un eveniment de amploare la care a fost invitată întreaga industrie de media și publicitate, fiind prezente sute de persoane.
Moderat de Andi Moisescu, evenimentul a fost un bun prilej de evidențiere și mulțumire față de cei care au contribuit în mod excepțional la dezvoltarea BRAT.
Președintele BRAT, Dragoș Stanca a evidențiat în deschiderea Galei importanța BRAT în industria de media și publicitate, asociația fiind „organismul care oferă încredere, o monedă destul de greu de obținut în România și în lumea de azi. Încercăm să oferim instrumente transparente care ne ajută să avem un business pe principii corecte între noi”.
Directorul general BRAT, Arina Ureche, a declarat: „poate mai important decât studiile, indicatorii de performanță ai produselor media, rezultatele livrate zi de zi de către BRAT, este faptul că industria reunită în cadrul BRAT a devenit o comunitate care își cunoaște și apară interesele atunci când este cazul”, felicitând membrii asociației. BRAT a premiat în cadrul evenimentului editorii cu activitate neîntreruptă de măsurare a produselor editoriale, agențiile media care utilizează încă de la primele livrări de rezultate toate studiile asociației, precum și partenerii și prietenii care au susținut și contribuit la dezvoltarea și evoluția BRAT.
În contextul aniversării celor 20 de ani de existență, BRAT a lansat noua sa identitate vizuală, care menține caracteristicile de seriozitate și încredere ale asociației și aduce un aer dinamic, modern, în acord cu evoluția din ultimii ani.
În cadrul Galei BRAT s-au acordat certificate aniversare pentru editorii de publicații sau siteuri web care au respectat criteriile de obiectivitate și profesionalism în măsurarea propriilor produse media, mențînând continuu în măsurare produsele lor media: Adevărul Holding, Bihoreanul, Burda România, Fun Management, Editura Evenimentul și Capital, Internet Corp, Jurnalul Național, Mediafax Group, Misiunea Casa, Obiectiv Vocea Brăilei, Pro TV, Publicațiile Flacăra, Ringier România, România Liberă, Viața Liberă Galați. De asemenea, au fost evidențiate, prin certificate aniversare, agențiile media care au contribuit la profesionalizarea industriei media din România prin utilizarea continuă a tuturor studiilor și instrumentelor industriei puse la dispoziția pieței de către BRAT – SNA FOCUS, SATI, MIP: BV McCann Erickson, Carat România, Initiative Media, Media Investment Communication, MindShare Media, Publicis Groupe Media, Zenith Media Communications.
BRAT a mulțumit la cinci prieteni și parteneri, persoane și companii care s-au implicat în lansarea și dezvoltarea proiectelor asociației. Aceștia au crezut în parteneriatul cu BRAT, și-au asumat principiile asociației, contribuind decisiv la respectarea acestora. Numele lor sunt: Mihai Anita (PriceWaterhouse Coopers), Adrian Cupșa (General Media Forest), Septimiu Suciu (CCSAS), Andi Dumitrescu (GFK România), Peter Masson&Josephine Bucknull (Sesame).
Festivitatea de acordare a premiilor a culminat cu urcarea pe scenă a foștilor președinți BRAT, Dan Balotescu și Silviu Ispas, care au scris istoria BRAT, au crezut în principiile asociației și i-au apărat valorile în toți acești ani. Momentul festiv a fost marcat alături de actualul președinte, Dragoș Stanca și întreaga echipă BRAT, pe muzica trupei JUKEBOX care a întreținut atmosfera de petrecere în continuarea GALEI.
Evenimentul s-a încheiat, după miezul nopții, în ambianța de club asigurată de DJ-ul locației FACE CLUB. Partenerii care au susținut evenimentul aniversar BRAT 2.0 au fost: Alpha Bank GOLD, IQOS, BRD Group Societe Generale și Red Bull.
Într-o lume pentru care eficiența investiției este unicul reper sigur, BRAT a reușit să-și mențină intacte principiile și valorile, fiind singura soluție viabilă la cele mai mult dintre nevoile industriei.
„BRAT este organismul care oferă încredere, o monedă destul de greu de obținut în România și în lumea de azi. Încercăm să oferim instrumente transparente care ne ajută să avem un business pe principii corecte între noi”,
Dragoș Stanca, președinte BRAT
„Poate mai important decât studiile, indicatorii de performanță ai produselor media, rezultatele livrate zi de zi de către BRAT, este faptul că industria reunită în cadrul BRAT a devenit o comunitate care își cunoaște și apară interesele atunci când este cazul”,
Arina Ureche, director general BRAT