Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Studiu: Companiile din regiunea Nord-Vest investesc anual 12% din cifra de afaceri pentru digitalizarea business-ului

Companiile din regiunea Nord-Vest investesc anual, în medie, 12% din cifra de afaceri pentru digitalizare, în contextul în care ponderea cifrei de afaceri curente datorate digitalizării este de circa 18%, un indicator al profitabilităţii sale potenţiale, potrivit unui studiu comandat de ARIES Transilvania – Asociaţia Română pentru Industria Electronică şi Software – Filiala Transilvania şi clusterul Transilvania IT.

Studiul a fost realizat în rândul a 103 companii de IT, 550 de companii din alte sectoare şi 51 de instituţii publice din regiunea de Nord-Vest a ţării, în perioada 1 septembrie – 15 octombrie 2018, de către Encore Research, cu sprijinul Primăriei şi al Consiliului Local Cluj-Napoca.

Totodată, pentru aproximativ 90% dintre companii, digitalizarea a determinat îmbunătăţirea avantajul competitiv şi al portofoliului de clienţi, menţinând un număr constant de angajaţi, potrivit studiului.

Concluziile sunt reprezentative la nivel naţional, procentul investiţiilor în digitalizarea afacerilor fiind similar şi în celelalte regiuni din România, pe fondul unui nivel concurenţial tot mai ridicat.

”Dincolo de cifre, trebuie să ţinem cont că digitalizarea duce la conectare şi la mobilitate, la transformarea datelor în informaţii. De aici rezultă o capacitate de analiză crescută şi un context prielnic inovaţiei, ca un factor diferenţiator relevant în era digitală”, a declarat director executiv ARIES Transilvania, Bianca Muntean.

Afacerile digitalizate vor creşte în proporţie de 35 – 40% în următorii 5 ani, potrivit intenţiilor respondenţilor. În plus, 36% dintre companii se văd digitalizate în maximum 2 ani, 30% alocă minimum 3 ani pentru finalizarea acestui proces, iar alte 30% nu se arată interesate de digitalizare.

În medie, 76% din cifra de afaceri (peste 2 miliarde de lei) a companiilor IT din regiunea de Nord-Vest a ţării o reprezintă vânzările de produse destinate digitalizării.

”Obstacolele identificate în vânzarea soluţiilor de digitalizare sunt necunoaşterea beneficiilor digitalizării, rezistenţa la schimbare, lipsa de pregătire şi bugetele restrânse alocate acestui capitol”, se arată în comunicat.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cartea "Sărbătorind Mâncarea în jurul lumii"- proiect semnat, în scop umanitar, de soțiile șefilor unor misiuni diplomatice la București

Articolul următor

Investiţii de peste două sute de milioane de euro, realizate în acest an în Portul Constanţa

Citește si:
Citeste mai mult

Cardurile emise de BT devin eco-friendly

Banca Transilvania a emis primul card de debit Visa Classic din România din elemente reciclabile. Instituția bancară își…
Total
0
Share