Comisarul european pentru politica regionala Corina Cretu a aprobat, vineri, modificarea Programului Operational Infrastructura Mare (POIM), prin care vor fi alocate mai multe fonduri europene pentru proiecte de importanta majora pentru Romania, precum Magistrala 6 de metrou sau Autostrada Unirii.
“Concret, prin aceasta decizie, rata de cofinantare europeana creste de la 75% la 85% pentru proiectele privind dezvoltarea retelei transeuropene de transport (TEN-T), a celei de metrou, precum si a celor de transport multimodal”, se mentioneaza intr-un comunicat de presa al Comisiei Europene, transmis vineri.
Totodata, decizia aceasta vine in sprijinul infrastructurii portuare si a operatorilor portuari care vor avea astfel mai multe oportunitati de a dezvolta terminalele de marfa, zonele de manipulare a containerelor, de logistica si instalatii feroviare majore, potrivit CE.
“Romania are nevoie de infrastructura de transport moderna, care sa-i sustina cresterea economica. Modificarile pe care le-am aprobat in cadrul POIM au rolul de a impulsiona dezvoltarea unor retele de transport rutier si feroviar de care Romania are atat de multa nevoie! Sper ca, in perioada urmatoare, sa primim din tara noi propuneri de proiecte in special in domeniul infrastructurii de transport”, a declarat Corina Cretu, la semnarea deciziei de modificarea a POIM.
Modificarile aduse POIM vizeaza si actualizarea strategiei de gestionare a deseurilor, in sensul includerii unor actiuni privind inchiderea unor depozite de deseuri industriale neconforme, precum si consolidarea capacitatii administrative pentru punerea in aplicare a planului national de gestionare a deseurilor.
Decizia Comisiei Europene privind modificarea POIM vine ca urmare a unei cereri transmise in acest sens de Romania in luna octombrie 2018.
In perioada 2014 – 2020, Romania are alocate peste 22 de miliarde de euro prin politica de coeziune a Uniunii Europene, din care 9,2 miliarde sunt destinate Programului Operational Infrastructura Mare.