Brașov Industrie Investitii Slider Ultimele stiri

Calitate germană „Made in Brașov”

*Schaeffler România este povestea de succes a unui producător de top pentru domeniul automotive şi industrial

În decursul a aproape 15 ani fabrica din România a Grupului Schaeffler a reuşit să se poziţioneze ca furnizor de top pentru domeniul industrial şi automotive, angajator preferat în zona în care activează cu cei 4.800 de angajaţi şi deschizător de drumuri prin proiectele deosebite iniţiate şi implementate, în cercetare-dezvoltare, educaţie şi domeniul social. Cifre impresionante confirmă gradul de mărime, impact şi cunoaştere cumulate de compania braşoveană.

Schaeffler Romania – una dintre cele mai mari companii germane din Transilvania

Grupul Schaeffler este un furnizor integrat de componente pentru automobile și industrie și lider pe plan mondial în acest domeniu. Întreprinderea este caracterizată prin înalta calitate a produselor sale, tehnologia remarcabilă și forța inovatoare deosebită. Cu componente de precizie ridicată și sisteme pentru motor, transmisie și șasiu, precum și cu soluții pentru lagăre de rostogolire și de alunecare pentru o multitudine de aplicații industriale, Grupul Schaeffler își aduce o contribuție decisivă la „Mobilitatea pentru mâine“. În anul 2017, întreprinderea specializată în tehnologie a realizat o cifră de afaceri de aprox. 14 miliarde de euro. Cu mai mult de 90.000 de angajați, Schaeffler este una dintre cele mai mari întreprinderi de familie din lume și dispune, cu aprox. 170 de locații în peste 50 de țări, de o rețea mondială de locații de producție, centre de cercetare și dezvoltare și societăți de desfacere a produselor.
Schaeffler România este una dintre locațiile de producție de top ale Grupului Schaeffler. Compania produce în România, la Brașov, componente pentru industria auto și rulmenți grei pentru aplicații industriale. Povestea Schaeffler România începe încă din 2002, moment în care fabrica a luat fiintă, într-o hală închiriată din Uzina „Tractorul”, cu aproximativ 100 de angajați. Proiectul inițial prevedea realizarea unei fabrici cu 3 hale de producție, cu o suprafață totală de 55.000 mp. În prezent, după o investiție de peste 600 milioane de euro, compania se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 100.000 de metri pătraţi unde se regăsesc cele 6 hale de producţie.

În fabrica de la Cristian, activitatea este derulată în două mari sectoare: automotive în proporție de 25%, realizând componente pentru industria de autovehicule și industrial în proporție de 75%, în acest sector producându-se rulmenți de diverse tipuri (conici, cilindrici şi oscilanţi), precum și ghidaje liniare pentru aplicații diverse din industria grea, industria eoliană, sisteme de acţionare şi vehicule pe şine sau industria medicală. La nivel de Grup Schaeffler, locaţia din România deţine statutul de top-expert în domeniul producţiei de rulmenţi de mari dimensiuni.
Investiția susţinută în dezvoltarea competenţelor şi cunoştinţelor, prioritatea acordată calităţii şi disponibilitatea de a răspunde provocărilor a pus compania pe harta producătorilor de top. Reputaţia companiei este confirmată şi de recunoașterile și distincțiile acordate din partea unor clienți premium, precum Volvo, BMW, Audi, Siemens, GM, care atestă performanțele remarcabile, calitatea înaltă a produselor și service-ul excepțional oferit de companie.

Dezvoltarea în focus

Schaeffler Romania este una dintre cele mai mari și solide companii din zonă, echipa este bine pregătită și a conștientizat momentele sale de maturitate, transformându-le în oportunități de dezvoltare. Astfel, compania a investit major în domeniul R&D, în acest sens anul 2012 marchează inaugurarea unuia dintre cele mai moderne Centre de Inginerie la Braşov. Acest lucru a însemnat un pas important în strategia de dezvoltare a companiei, prin valoare adăugată proceselor de producție și, nu în ultimul rând, a însemnat consolidarea poziției de ”shared service R&D” la nivel mondial în cadrul Grupului Schaeffler, dar și pentru alți clienți externi. Centrul de ingineri își desfășoară activitatea în prezent cu peste 200 de ingineri și are competențe în domenii precum: Proiectare Produs, Calcul Tehnic, Analize Tehnice, Metode CAD, Programare Software CAE, proiectare și dezvoltare de concepte noi. Menținând viziunea de a fi lideri în tehnologie, Schaeffler România marchează, în octombrie 2018, trecerea la următorul nivel. Prin ceremonia de așezare a pietrei de temelie a noului Centru de Testare, în portofoliul de activități de R&D din Schaeffler România, se adaugă o nouă activitate importantă în procesul de validare produs, crescând astfel considerabil maturitatea în cadrul proceselor de dezvoltare produs.

Pe lângă dezvoltarea la cel mai înalt nivel, compania investeşte resurse pentru a susţine şi pe cei de la început de drum, construind un portofoliu impresionant de programe educaţionale destinate elevilor, studenţilor şi absolvenţilor. Un exemplu de program din portofoliul destinat studenţilor este „Bursele de Excelență” care se adresează studenţilor care aspiră la o carieră de succes în domenii tehnice şi nontehnice şi doresc să facă primii paşi în acest sens într-o companie de vârf din domeniul construcţiilor de maşini.
Însă, în mediul preuniversitar se regăseşte cea mai impresionantă investiţie în educaţie făcută de companie: prima şcoală profesională în sistem dual din România. Schaeffler a iniţiat şi dezvoltat, alături de alte firme din zonă şi cu susţinerea autorităților, Şcoala Profesională Germană Kronstadt. După 5 generaţii de absolvenţi, care au devenit între timp anagajaţi ai companiilor în care au făcut stagiile practice de pregătire, școala are, în anul școlar 2018-2019, aproximativ 850 elevi, o confirmare a succesului acestui proiect.

Producţie la superlativ: în cifre

Dar cifrele zic cele mai multe când este vorba de realizări. Astfel, să vedem ce se poate spune despre Schaeffler România în cifre: în fabrica din Cristian se produc rulmenți cu diametre cuprinse între 13 mm și 3 m. Cel mai greu rulment produs chiar în 2018 cântăreşte 10,5 tone şi va fi montat într-un utilaj gigant de forare de tuneluri de metrou în China. Nici zona de automotive nu se lasă mai prejos: „Niciun automobil fără cel puțin o piesă Schaeffler”. În fabrica braşoveană se produc mai multe componente pentru motor și transmisie, dintre care volumul cel mai mare de producție îl au rolele de camă, cunoscute și ca RSTO. Aproximativ un milion de RSTO sunt produse în fabrică în fiecare zi! Aceste mici componente, esențiale pentru motor, ajung în mașini precum BMW, Audi, VW, Aston Martin, Volvo și lista poate fi continuată.
Într-o lună, peste 400 de camioane de metal sunt prelucrate în producţie pentru a răspunde celor peste 8.000 de comenzi plasate celor peste 3.000 de clienţi finali, producţia zilnică ridicându-se la 1,5 milioane de euro.
Nimic nu ar fi însă posibil fără o echipă puternică de angajaţi care garantează performanţele de top prin implicare, inspiraţie şi consevenţă. Cu această echipă puternică de 4.800 de angajaţi s-a început următoarea etapă de dezvoltare care va include, pe lângă mărirea echipei, creşterea capacităților de producţie, a depozitelor logistice şi a centrului de R&D.

Pe scurt:
 Cel mai greu rulment: 10,5 tone cu diametru de 3 m
 Cel mai ușor rulment: 6,5 grame cu diametru de 13 mm
 Număr de camioane de oțel prelucrare: 100/săptămână
 Număr de comenzi plasate: >8.000/lună
 Cele mai multe piese vândute: >350 milioane/an (rulmenți RSTO)
 Număr de patente (2006-2017): 147 cu 65 în 2017
 Număr de studenți în programe educaționale: 400/an
 Producție zilnică: 1,5 milioane euro
 Număr de posturi de lucru în producție: peste 1.000
 Număr de produse: 12

Related posts

Brandul Bun de Maramureș va fi licențiat

Nora Dumitrescu

Şomajul rămâne la cote extrem de mici în Timiş, în ciuda pandemiei de coronavirus

Robert Bloancă

Radu-Ştefan Oprea: Am semnat un acord cu BVB, pentru că vrem să învăţăm antreprenorii că pot să se finanţeze şi pe piaţa secundară

redactia

Constructorii clujeni, marii câștigători ai licitațiilor pentru apa și canalizarea Turzii

Nora Dumitrescu

Joint Venture-ul OSRAM Continental își începe activitatea

Stefana Muresan

Noi investiții în Oradea: Drum colector şi pasaj pentru Centrul Intermodal

redactia

Competiție pentru start-up-uri. Antreprenorii cu idei sau afaceri în Energie, Mobilitate sau Smart City pot câștiga milioane de euro

Papuc Irina

Patronatele din Cluj strâng rândurile

Stefana Muresan

2 km din Transalpina, închiși în 10 și 11 august, pentru campionatul de drift

Ligia Voro

Testarea prin metoda PCR pentru depistarea Covid-19 a demarat la Sibiu

Papuc Irina

Start-up-ul austriac Artivive, co-înființat de un mureșean, schimbă fața artei prin tehnologia realității augmentate

Stefana Muresan

CNAIR va concesiona spațiile de servicii de pe A1 Sibiu-Deva. Stații de încărcare pentru vehicule electrice și alte facilități

Papuc Irina

SATI 2.0 si SATI DMP – Industria online din Romania trece la nivelul urmator

Stefana Muresan

Măști la cel mult 3 lei și 400 de tablete pentru copiii săraci din Oradea

Traian Dan

TAROM continuă campania ''Dor de lume'' – bilete cu preţuri de la 119 euro dus-întors

Stefana Muresan

Invest Quest, la final. Premiu de 5.000 de lei din partea Rotary District 2241

Ligia Voro

Imagini cu fotbaliști renumiți pe aleile Parcul dendrologic din municipiul Carei

Traian Dan

Aparatură medicală de peste 2 milioane de lei pentru Spitalul din Carei

Traian Dan

Antreprenorii din Moldova au înregistrat cea mai mare creștere a numărului de salariați față de anul precedent din Romania

redactia

Arctic donează 50 de mașini de spălat rufe și 25 de frigidere spitalelor din țară

Ion Surdu

PayWell 2019: 25% dintre companii iau în considerare importul de angajați pentru a-și acoperi deficitul de forță de muncă

Papuc Irina

CEE Property Forum 2020 – Online edition

Ionut Oprea

Sondaj: 55% dintre români sunt interesați să încheie o asigurare de viață, în contextul generat de pandemie

Papuc Irina

AGROTURISM ȘI GASTRONOMIE ROMÂNEASCĂ, primul eveniment dedicat antreprenoriatului în mediul rural inspirat de produsele și tradițiile culinare autentic românești

redactia

Leave a Comment