Brașov Lideri si afaceri Slider Ultimele stiri

Andreea Mija – director general: “Expert Cleaning crește semnificativ în fiecare an și de aceea investim în capacitatea noastră operațională”

Compania Expert Cleaning este lider de piață în Brașov în domeniul serviciilor de curățenie industrială, retail și office buildings. Fondată în 2005, compania și-a extins activitatea, șase ani mai târziu, la nivel național. Astăzi, portofoliul Expert Cleaning include, în proporție de peste 95%, clienți persoane juridice private. Mai multe detalii despre dezvoltarea Expert Cleaning ne-a oferit Andreea Mija – director general.

Cum și în ce împrejurări a fost înființată compania Expert Cleaning?
Expert Cleaning a fost înființată în 2005, de către soțul meu, având la acea dată, în principal, activitate locală. Din 2006, după finalizarea studiilor superioare, am preluat eu coordonarea activității firmei. Din acel moment, în urma unei analize a domeniului în care activa, am considerat oportun că serviciile noastre să se adreseze, preponderent, persoanelor juridice.
Am început cu servicii prestate pentru spații de birouri (rețele bancare, societăți de asigurări etc.) în județele Brașov și Sibiu.
Au fost câțiva ani de maturizare și de cunoaștere a pieței. Criza declanșată în 2008 a avut provocările ei, perioada pe care am traversat-o, totuși, cu bine, ajustând portofoliul nostru de clienți și păstrând contractele cu clienții bun-platnici.
Din 2011 am extins activitatea la nivel național. Atunci am început primul nostru contract cu un client care avea o rețea națională. Din acel moment am realizat că această activitate este una scalabilă și am început să ne concentrăm pe extinderea ei, în sectoarele curățenie industrială, retail și office buildings. În această perioadă am gestionat și contracte cu clienți publici, participând la proceduri de achiziție publică, însă acum portofoliul nostru include, în proporție de peste 95%, clienți persoane juridice private.
În ultimii 3 ani, activitatea noastră s-a dezvoltat mult în zona de servicii dedicate sectorului industrial, office buildings și rețele mari de retail.

Ce tipuri de activități derulează compania?
Expert Cleaning este o firmă care prestează servicii profesionale de curățenie, așa ne-am înființat și în asta suntem specializați. De doi ani suntem și autorizați pentru prestarea serviciilor de Pest-Control, servicii cu care ne adresăm tot către
clienții persoane juridice cu care lucrăm.
Cerințele pieței ne-au determinat să prestăm și alte servicii din categoria facility management. Noi credem mult în beneficiile externalizării, de aceea ne dorim să oferim clienților noștri soluții complete. De exemplu, în contractele pe care le gestionăm asigurăm complet curățenia zilnică a clădirilor (care include partea de manoperă și cea de dotări), însă furnizăm și materialele consumabile pentru grupul sanitar, îngrijim și zonele exterioare adiacente (zona deșeuri, spații verzi, deszăpezire iarnă, servicii de lucru la înălțime (curățat tubulatură, geamuri, jgheaburi/burlane etc).
Avem situații în care subcontractăm anumite activități, însă în tot ce facem suntem preocupați de întregul proces, de la comandă clientului până la feedback-ul de final al serviciului, având practice toată responsabilitatea de finalizare cu succes a prestației.
Lucrând cu clienți industriali, am dezvoltat și o serie de servicii mai tehnice, cum sunt: curățare rafturi automatizate, servicii curățare/întreținere/refacere pardoseli și marcaje, servicii curățare utilaje pentru spălare și curățare industrială de tipul
Master Zippel, BvL, Perkute etc.
Acestea sunt și domeniile de curățenie specializată și direcții de activitate în care dorim să marșăm cât mai mult în perioada următoare.

Fiind o activitate relativ nouă, cum a reacționat piața în anii de început la ofertele dumneavoastră? Cum ați recrutat angajații? Ce standarde erau atunci?
Îmi aduc aminte, cu precizie, faptul că semnalele din piață, la momentul anilor noștri de început, erau acelea că această nu era foarte confortabilă cu filosofia de externalizare a acestor servicii, iar la nivelul unei companii (cu mai multe puncte de lucru, de exemplu) nu există o uniformizare a serviciilor, a standardelor și a costurilor.
Îmi amintesc, totodată, despre acea perioadă că era destul de simplu în ceea ce privește recrutarea angajaților, disponibilitatea forței de muncă fiind una ridicată. Recrutăm angajații prin anunțuri în presă sau în mediul online, în funcție de specificul zonei unde trebuiau să activeze. Cred că majoritatea clienților nu înțelegeau atunci beneficiile de a lucra cu un furnizor extern, ce tipuri de servicii
puteau fi solicitate sau contractate. Erau (și sunt și acum) clienți în piață care știau exact ce nevoi au, care aveau așteptări și standarde precise. Aici se încadrează, în principal, companiile multinaționale, care solicită în România standardele cu care
lucrează pe piețe externe, mai mature.
În prezent, am diversificat mult canalele de recrutare; condițiile pieței ne adresează provocarea de a fi tot mai creativi în procesul de recrutare a viitorilor angajați și, în mod continuu, evaluăm soluții alternative pentru asigurarea forței de muncă.

Expert Cleaning a ajuns compania numărul 1 în Brașov pe acest profil de activitate. Cum faceți față cererii din piață? Ce standarde sunt acum?
Ne onorează acest statut și ne angajează, în același timp. Practic, este rezultatul unor ani de muncă pentru întreaga noastră echipă și e confortabil să vedem validarea faptului că facem lucrurile cu succes. Filosofia de bază în activitatea noastră a fost întotdeauna faptul că vrem să avem clienți mulțumiți, vrem să aducem un plus în activitatea lor, să îi degrevăm de preocupări pentru aria de care noi ne îngrijim. Lucrurile mi se par destul de simple: e clar că, dacă nu îi aduci un plus unui client, dacă nu îți faci treaba pentru care ești chemat, acel client va renunța la ține. De aceea, întotdeauna privim cu maximă responsabilitate încrederea pe care clienții ne-o acordă.
Expert Cleaning crește semnificativ în fiecare an și de aceea investim în capacitatea noastră operațională, care să ne permit să susținem acest trend. Aici ne referim atât la oameni, ca training și pregătire profesională, cât și la structura și dimensionarea departamentului operațional și la investiții în programe suport. Noi ne poziționăm în piață ca un furnizor care asigură servicii la standarde ridicate.
Pot să spun că avem clienți foarte exigenți în ceea ce privește sarcinile de lucru propriu-zise, standardele de lucru, relația și comunicarea între părți, termenul și capacitatea de răspuns la solicitări, flexibilitatea și adaptabilitatea la nevoile specifice și acesta este un lucru care ne bucură. Acest mod de a face lucrurile l-am dezvoltat treptat, odată cu dezvoltarea companiei, fiind foarte receptivi la solicitările clienților și adaptând și îmbunătățind permanent procesele noastre interne.

Ce investiții ați făcut pentru achiziția de echipamente și procese de lucru moderne?
Expert Cleaning este o societate care s-a dezvoltat din resurse proprii, astfel încât fiecare etapă majoră de dezvoltare a venit natural și cu investițiile aferente. Am implementat deja mai multe proiecte cu finanțare nerambursabilă, care ne-au permis asigurarea de dotări tehnice specifice, precum și programe, softuri, care să ne ajute la organizarea activității noastre și suntem preocupați să fim la zi cu ultimele inovații în industria în care activăm. Participăm la târguri internaționale,
utilizăm echipamente noi și avem capacitatea să furnizăm soluții tehnice adecvate nevoilor clienților noștri.

Ce portofoliu de clienți are, în prezent, compania?
52% din clienții noștri activează în domeniul business to business: automotive, industria grea, aeronautică, crearea și implementarea de software, servicii financiare etc. 48% din clienți sunt din domeniul business to consumer: servicii bancare, bricolaj, outsurcing, retail, alimentație publică etc.
Executăm servicii de curățenie pe bază de abonament, servicii integrate, precum și servicii la cerere.
Serviciile includ executarea propriu-zisă, precum și managementul deșeurilor rezultate din activitatea proprie (managementul lichidelor apoase de spălare etc). Pe lângă proiectele standard de întreținere a locației unui client, am dezvoltat
și servicii de nișă. Pentru clienții noștri asigurăm servicii de curățenie a rafturilor automatizate, servicii de curățare a utilajelor utilizate de client, utilaje pentru spălare și curățare industrial de tipul Master Zippel, BvL, Perkute și altele, servicii de curățare în profunzime și întreținere pardoseli, îndepărtare/refacere marcaje etc.

Cum vedeți domeniul în care activați în următorii 5 ani? Ce planuri de viitor aveți?
Pentru viitor estimăm o creștere a solicitărilor și o sofisticare mai accentuate a pieței. Vedem deja cum companiile încep să acorde o atenție sporită acestor servicii, a mediului de lucru pe care îl asigură propriilor angajați, iar noi suntem pregătiți să-i susținem în aceste demersuri. Intenționăm să ne menținem conectați la ultimele noutăți din domeniu și estimăm că vom păstra un ritm accelerat de creștere și pe viitor. Rămânem consencvenți standardelor, valorilor și principiilor de la început.

Expert Cleaning SRL, Făgăraș, Bd. Unirii, bloc 3, ap. 7, jud. Brașov
Compania nr. 1 în județul Brașov, conform clasamentului întocmit de Camera de Comerț și Industrie Brașov
A servisat peste 200.000 mp prin intervenție directă (fără subcontractare)
Lucrează cu peste 165 angajati de execuție la nivel național și supraveghetori regionali
Creștere constantă a cifrei de afaceri (peste 30% anual)
A implementat software specializat de tipul CRM + pentru buna gestionare a contractelor
Certificată în Sistemul de Management al Calității în conformitate cu cerințele ISO 9001:2008, Sistemul de Management de Mediu în conformitate cu cerințele ISO 14001:2015, precum și Sistemul de Management al Sănătății și Securității Ocupaționale, în conformitate cu OHSAS 18001:2008

Servicii prestate:

Servicii de curățenie și întreținere zilnică, care includ:
– Furnizare de accesorii și consumabile pentru grupul sanitar
– Deszăpezire
– Întreținere spații verzi
– Servicii de lucru la înălțime (alpinism utilitar)

Servicii de intervenție punctuală:
– Curățare pardoseală (curățat pardoseli dure, decapări, refaceri pardoseală, îndepărtare și executare marcaje, curățat pardoseli elastice, inclusiv ESD și textile)
– Curățat rezervoare mașini industriale
– Curățat rafturi automatizate
– Curățenie după constructor și curățenii generale (clădiri birouri, spații industriale, retail)
– Curățenie spații de alimentație publică, unități de învățământ, unități sanitare

Servicii dezinsectie, dezinfectie, deratizare (DDD/Pest Control)

de Nicolae POP

Related posts

Sopor, cartierul de 250 ha al Clujului, în dezbatere publică

redactia

Primii pași pentru Autostrada Unirii: Licitaţie de 30 milioane lei pentru completarea studiului de fezabilitate pentru un sector din Autostrada A8

redactia

MT: Trei coridoare, inclusiv secţiunea Târgu Mureş – Târgu Neamţ, vor face legătura Moldova – Transilvania – Europa Centrală

Stefana Muresan

Leave a Comment