Analize Auto Editorial Slider Ultimele stiri

Employer branding în industria automotive

Industria auto din România, producția de autoturisme și componente auto, a depășit 23 de miliarde de euro în 2017. Institutul Național de Statistică ne spune că, în același an, fabricile de mașini și componente auto au angajat aproape 12.000 de persoane, adică 10% din totalul angajări de anul trecut. Iar numărul total al salariaților din această ramură este situat între 150.000-200.000.

 

Deci, fără îndoială, sectorul automotive este unul dintre cele mai importante sectoare industriale din țară.

Concurența e mare în acest sector și, de mult timp, companiile știu ce să facă pentru a se diferenția de concurență. Se luptă pentru a fi cel mai cunoscut brand sau pentru a fi cea mai respectată companie. Dar cum concurează cu succes pe piața forței de muncă, pentru a se afla printre cei mai căutați angajatori? Iar răspunsul este: prin construcția și menținerea unui brand solid de angajator, adică ceea ce se numește employer branding.

 

Ce este brandul de angajator?

Brandul de angajator este modul în care o companie se prezintă și se adresează actualilor și potențialilor angajați și se compune din totalitatea beneficiilor funcționale, economice și psihologice pe care le oferă și cu care se identifică un angajator (una dintre primele definiții ale termenului, dată în 1996 de Ambler și Barrow). Aceste beneficii includ și reputația angajatorului, condițiile de lucru, valorile și cultura organizației, pentru că un pachet salarial generos nu mai este suficient. Employer branding este procesul de creație și administrare a brandului de angajator.

 

De ce e nevoie de employer branding?

Particularitățile forței de muncă s-au schimbat drastic. Populația este aptă de muncă o perioadă mai îndelungată (vârsta de pensie va crește constant), rata natalității din țară este în scădere (și nu dă semne că se va schimba curând) și tot mai mulți posibili angajați preferă să plece la muncă în străinătate.

Organizația trebuie percepută ca un loc de muncă grozav, atât de angajații actuali – care trebuie păstrați și fidelizați, cât și de toți cei care ar putea fi interesați – adică cei care-și caută activ sau pasiv un loc de muncă, clienți, consumatori, furnizori, parteneri, beneficiari ș.a. Iar employer branding poate aduce diferențierea clară față de concurența tot mai competitivă din piața forței de muncă.

 

Cum faci employer branding?

Cele mai bune rezultate sunt cele obținute prin strategii pe termen lung și eforturi de echipă, combinând metode și tehnici de resurse umane, marketing și relații publice, prin comunicare internă și externă, sub directa supraveghere a managementului companiei.

 

Cui se adresează?

Campaniile se adresează atât potențialilor angajați – pentru creșterea numărului de cereri de angajare primite și de oferte de angajare acceptate, cât și angajaților actuali – pentru fidelizare, motivare și pentru creșterea sentimentului de apartenență la organizație.

 

Care sunt beneficiile?

Implementarea pe termen lung a unei politici de employer branding are următoarele beneficii demonstrate:

  • scad costurile cu angajarea și cu recrutarea
  • crește numărul celor care depun cereri de angajare
  • crește calitatea celor care depun cereri de angajare
  • crește calitatea generală a angajaților/a echipei
  • crește rata de retenție a angajaților
  • crește reputația de angajator a companiei

 

de Cătălin HOSU

 

Cătălin Hosu este consultant de comunicare cu experiență de peste 20 de ani și vicepreședinte al Asociației Române de Relații Publice din 2014. A activat și a colaborat întotdeauna pentru lideri ai pieței: jurnalist de radio, TV și presă scrisă, manager de comunicare, de relații cu presa și purtător de cuvânt pentru o companie multinațională, consultant de comunicare strategică și comunicare de criză. De peste doi ani, activează și ca expert într-un proiect de cercetare al Ministerului Educației, finanțat de Uniunea Europeană.

 

COMM360 este compania de comunicare strategică fondată și condusă de Cătălin Hosu, cu un portofoliu de clienți bine-cunoscuți în sfera publică. Oferă servicii de consultanță, management și training pentru: comunicare strategică, comunicare de criză, managementul reputației, employer branding, tehnici de comunicare și prezentare, mass-media, new-media și marketing digital/prezență on-line.

 

Related posts

Dezvoltatorul de software Trencadis din Baia Mare, cea mai performantă companie din România în Top Deloitte 50

Stefana Muresan

Șase localități din Transilvania și Banat vor avea legături cu autostrăzile A1 și A3. Lucrările, planificate pentru 2021

Ion Surdu

Ministrul Muncii: „Va urma un prim val de măsuri pentru angajatori, dar şi pentru angajaţii nevoiţi să intre în şomaj tehnic”

Ion Surdu

Majorarea de capital la Banca Transilvania, cu certificat de la ASF

Ligia Voro

Oradea facilitează accesul spre Satu Mare şi Autostrada Transilvania

Traian Dan

Cabana Vadu Crișului, centru de monitorizare și promovare a naturii

Traian Dan

Primul Selgros din Baia Mare va fi funcțional până la finalul anului

Nora Dumitrescu

Ungaria, nouă autostradă spre România

Stefana Muresan

Încep lucrările pe tronsoanele 2,3 și 4 din Poarta Transilvaniei; valoarea contractelor, peste 24 mil. de euro

Stefana Muresan

Nemții de la Reinert, investesc 5 milioane de Euro în Eurobusiness I Oradea

Traian Dan

Transgaz demarează lucrările la stațiile de comprimare gaze naturale din cadrul BRUA

Stefana Muresan

Holcim România și JA România continuă implicarea în proiectele de CSR

Traian Dan

„Coloana Infinitului”, sursa de inspirație pentru o clădire de birouri din China

Stefana Muresan

Piața de real estate românească, realități care anticipează viitorul

Ligia Voro

Relansarea Fulga a adus brandului vânzări mai mari cu 36%

Stefana Muresan

Leader Team Broker – “Asiguratul care are CASCO, bun de plată dacă își retrage plângerea după repararea mașinii ”

Ligia Voro

Fermierii bihoreni, pe locul doi pe țară la solicitări de subvenții de la APIA

Traian Dan

AHK: protejați-vă forța de muncă!

Ligia Voro

Producătorii de energie regenerabilă solicită modificarea reglementărilor, ceea ce va duce la scăderea prețurilor

Stefana Muresan

Apahida, țintă pentru marile lanțuri de magazine

Nora Dumitrescu

Autobuze noi cu inscripția ”Produs în România” pe străzile din Republica Moldova

redactia

Ivan Popovic, Service Unit Manager – Engineering Business Manager NTT DATA Romania: “Cred că o echipă puternică reprezintă fundația fiecărui proiect”

redactia

Grupul TeraPlast a devenit acționarul unic al Wetterbest, unul dintre cei mai importanţi producători de sisteme complete pentru acoperişuri

Papuc Irina

Medicover cumpără spitalul Pelican din Oradea, într-o tranzacție de 23 de milioane de euro

Stefana Muresan

Leave a Comment