Analize Auto Editorial Slider Ultimele stiri

Employer branding în industria automotive

Industria auto din România, producția de autoturisme și componente auto, a depășit 23 de miliarde de euro în 2017. Institutul Național de Statistică ne spune că, în același an, fabricile de mașini și componente auto au angajat aproape 12.000 de persoane, adică 10% din totalul angajări de anul trecut. Iar numărul total al salariaților din această ramură este situat între 150.000-200.000.

 

Deci, fără îndoială, sectorul automotive este unul dintre cele mai importante sectoare industriale din țară.

Concurența e mare în acest sector și, de mult timp, companiile știu ce să facă pentru a se diferenția de concurență. Se luptă pentru a fi cel mai cunoscut brand sau pentru a fi cea mai respectată companie. Dar cum concurează cu succes pe piața forței de muncă, pentru a se afla printre cei mai căutați angajatori? Iar răspunsul este: prin construcția și menținerea unui brand solid de angajator, adică ceea ce se numește employer branding.

 

Ce este brandul de angajator?

Brandul de angajator este modul în care o companie se prezintă și se adresează actualilor și potențialilor angajați și se compune din totalitatea beneficiilor funcționale, economice și psihologice pe care le oferă și cu care se identifică un angajator (una dintre primele definiții ale termenului, dată în 1996 de Ambler și Barrow). Aceste beneficii includ și reputația angajatorului, condițiile de lucru, valorile și cultura organizației, pentru că un pachet salarial generos nu mai este suficient. Employer branding este procesul de creație și administrare a brandului de angajator.

 

De ce e nevoie de employer branding?

Particularitățile forței de muncă s-au schimbat drastic. Populația este aptă de muncă o perioadă mai îndelungată (vârsta de pensie va crește constant), rata natalității din țară este în scădere (și nu dă semne că se va schimba curând) și tot mai mulți posibili angajați preferă să plece la muncă în străinătate.

Organizația trebuie percepută ca un loc de muncă grozav, atât de angajații actuali – care trebuie păstrați și fidelizați, cât și de toți cei care ar putea fi interesați – adică cei care-și caută activ sau pasiv un loc de muncă, clienți, consumatori, furnizori, parteneri, beneficiari ș.a. Iar employer branding poate aduce diferențierea clară față de concurența tot mai competitivă din piața forței de muncă.

 

Cum faci employer branding?

Cele mai bune rezultate sunt cele obținute prin strategii pe termen lung și eforturi de echipă, combinând metode și tehnici de resurse umane, marketing și relații publice, prin comunicare internă și externă, sub directa supraveghere a managementului companiei.

 

Cui se adresează?

Campaniile se adresează atât potențialilor angajați – pentru creșterea numărului de cereri de angajare primite și de oferte de angajare acceptate, cât și angajaților actuali – pentru fidelizare, motivare și pentru creșterea sentimentului de apartenență la organizație.

 

Care sunt beneficiile?

Implementarea pe termen lung a unei politici de employer branding are următoarele beneficii demonstrate:

  • scad costurile cu angajarea și cu recrutarea
  • crește numărul celor care depun cereri de angajare
  • crește calitatea celor care depun cereri de angajare
  • crește calitatea generală a angajaților/a echipei
  • crește rata de retenție a angajaților
  • crește reputația de angajator a companiei

 

de Cătălin HOSU

 

Cătălin Hosu este consultant de comunicare cu experiență de peste 20 de ani și vicepreședinte al Asociației Române de Relații Publice din 2014. A activat și a colaborat întotdeauna pentru lideri ai pieței: jurnalist de radio, TV și presă scrisă, manager de comunicare, de relații cu presa și purtător de cuvânt pentru o companie multinațională, consultant de comunicare strategică și comunicare de criză. De peste doi ani, activează și ca expert într-un proiect de cercetare al Ministerului Educației, finanțat de Uniunea Europeană.

 

COMM360 este compania de comunicare strategică fondată și condusă de Cătălin Hosu, cu un portofoliu de clienți bine-cunoscuți în sfera publică. Oferă servicii de consultanță, management și training pentru: comunicare strategică, comunicare de criză, managementul reputației, employer branding, tehnici de comunicare și prezentare, mass-media, new-media și marketing digital/prezență on-line.

 

Related posts

Poziția industriei de protecția plantelor din România cu privire la aprovizionarea cu produse de protecția plantelor

Ligia Voro

Ungaria a suspendat plata ratelor la credite și contribuțiile angajatorilor

Traian Dan

Made in Romania: Patru companii din Transilvania premiate de BVB

Ligia Voro

Cinci produse lactate, atestate ca „Produs Montan” din Bihor

Traian Dan

Lâna prelucrată în Bistrița și Sighet, folosită la izolarea termică a locuințelor

redactia

Aeroportul Internațional Iași, nou record de trafic – avans de 10% în 2018

redactia

Cosmopolit Zenit, proiect nou la Brasov

Papuc Irina

Cluj Business Campus: pregătiri pentru întoarcerea companiilor la birou

redactia

Bitdefender a deschis la Târgu Mureș al cincilea birou din România

Stefana Muresan

Continental a întrerupt temporar activitatea unor unităţi din România. Specialiştii centrului de dezvoltare muncesc la domiciliu

Robert Bloancă

Producatorul brânzeturilor Torockoi din Alba a obținut rezultate mai bune cu ajutorul unui pachet de softuri pentru managementul integrat al afacerii

Papuc Irina

Continental: Electro-Mobility 2017, noul trend auto în varianta studențească – mașina autonomă electrică

Stefana Muresan

Primăriile primesc puteri suplimentare pentru exproprieri

Stefana Muresan

Viena: ”Ecou internațional” pentru Grupul Grampet, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica

redactia

Transgaz, profit în creştere cu 21% în 9 luni

Stefana Muresan

Dm drogerie markt investeşte 13 mil. euro într-un nou sediu şi centru de distribuţie în Timişoara

Stefana Muresan

Fabrica de lapte din Dej și-a instalat linii noi de ambalare

Nora Dumitrescu

Pepco, luat cu asalt după redeschidere

Nora Dumitrescu

KORVETTO – NOUA soluție tehnologică pentru controlul buruienilor din cultura de rapiță”

Ligia Voro

Brașov: Rom Paper investește un milion de euro în amenajarea viitorului sediu, după procurarea Euro Tricot

Papuc Irina

Pria drones conference & exhibition

Ionut Oprea

Cinci antreprenori români, invitați să își deschidă business în SUA

Nora Dumitrescu

CJ Sibiu, demersuri pentru noul spital judetean

Stefana Muresan

Conferința anuală DAFCOCHIM Agro: Summit Agro. Experiență și tehnologie japoneză  

Ligia Voro

Leave a Comment