Analize Auto Editorial Slider Ultimele stiri

Employer branding în industria automotive

Industria auto din România, producția de autoturisme și componente auto, a depășit 23 de miliarde de euro în 2017. Institutul Național de Statistică ne spune că, în același an, fabricile de mașini și componente auto au angajat aproape 12.000 de persoane, adică 10% din totalul angajări de anul trecut. Iar numărul total al salariaților din această ramură este situat între 150.000-200.000.

 

Deci, fără îndoială, sectorul automotive este unul dintre cele mai importante sectoare industriale din țară.

Concurența e mare în acest sector și, de mult timp, companiile știu ce să facă pentru a se diferenția de concurență. Se luptă pentru a fi cel mai cunoscut brand sau pentru a fi cea mai respectată companie. Dar cum concurează cu succes pe piața forței de muncă, pentru a se afla printre cei mai căutați angajatori? Iar răspunsul este: prin construcția și menținerea unui brand solid de angajator, adică ceea ce se numește employer branding.

 

Ce este brandul de angajator?

Brandul de angajator este modul în care o companie se prezintă și se adresează actualilor și potențialilor angajați și se compune din totalitatea beneficiilor funcționale, economice și psihologice pe care le oferă și cu care se identifică un angajator (una dintre primele definiții ale termenului, dată în 1996 de Ambler și Barrow). Aceste beneficii includ și reputația angajatorului, condițiile de lucru, valorile și cultura organizației, pentru că un pachet salarial generos nu mai este suficient. Employer branding este procesul de creație și administrare a brandului de angajator.

 

De ce e nevoie de employer branding?

Particularitățile forței de muncă s-au schimbat drastic. Populația este aptă de muncă o perioadă mai îndelungată (vârsta de pensie va crește constant), rata natalității din țară este în scădere (și nu dă semne că se va schimba curând) și tot mai mulți posibili angajați preferă să plece la muncă în străinătate.

Organizația trebuie percepută ca un loc de muncă grozav, atât de angajații actuali – care trebuie păstrați și fidelizați, cât și de toți cei care ar putea fi interesați – adică cei care-și caută activ sau pasiv un loc de muncă, clienți, consumatori, furnizori, parteneri, beneficiari ș.a. Iar employer branding poate aduce diferențierea clară față de concurența tot mai competitivă din piața forței de muncă.

 

Cum faci employer branding?

Cele mai bune rezultate sunt cele obținute prin strategii pe termen lung și eforturi de echipă, combinând metode și tehnici de resurse umane, marketing și relații publice, prin comunicare internă și externă, sub directa supraveghere a managementului companiei.

 

Cui se adresează?

Campaniile se adresează atât potențialilor angajați – pentru creșterea numărului de cereri de angajare primite și de oferte de angajare acceptate, cât și angajaților actuali – pentru fidelizare, motivare și pentru creșterea sentimentului de apartenență la organizație.

 

Care sunt beneficiile?

Implementarea pe termen lung a unei politici de employer branding are următoarele beneficii demonstrate:

  • scad costurile cu angajarea și cu recrutarea
  • crește numărul celor care depun cereri de angajare
  • crește calitatea celor care depun cereri de angajare
  • crește calitatea generală a angajaților/a echipei
  • crește rata de retenție a angajaților
  • crește reputația de angajator a companiei

 

de Cătălin HOSU

 

Cătălin Hosu este consultant de comunicare cu experiență de peste 20 de ani și vicepreședinte al Asociației Române de Relații Publice din 2014. A activat și a colaborat întotdeauna pentru lideri ai pieței: jurnalist de radio, TV și presă scrisă, manager de comunicare, de relații cu presa și purtător de cuvânt pentru o companie multinațională, consultant de comunicare strategică și comunicare de criză. De peste doi ani, activează și ca expert într-un proiect de cercetare al Ministerului Educației, finanțat de Uniunea Europeană.

 

COMM360 este compania de comunicare strategică fondată și condusă de Cătălin Hosu, cu un portofoliu de clienți bine-cunoscuți în sfera publică. Oferă servicii de consultanță, management și training pentru: comunicare strategică, comunicare de criză, managementul reputației, employer branding, tehnici de comunicare și prezentare, mass-media, new-media și marketing digital/prezență on-line.

 

Related posts

Firmele brașovene au trimis în străinătate bunuri de peste 3,5 miliarde euro, în 2018

Stefana Muresan

KeysFin și Starbyte digitalizează procesul de creditare și înrolarea clienților

Ligia Voro

Moldovenii de la Dedeman vor preluarea integrală a Cemacon, la 55 de bani pe acţiune

Stefana Muresan

Veniturile Medicover și Synevo din România au crescut cu 19,1% în primul trimestru

Stefana Muresan

Traseele turistice din zona Cheile Turzii au fost modificate

Nora Dumitrescu

APIA verifică fermierii prin teledetecție

Traian Dan

România poate deveni țara din UE cu cele mai multe femei în domeniul IT&C

Stefana Muresan

Insolvență cu necunoscute pentru Cesiro SA Sighişoara

Ligia Voro

Ascendis a intrat în acționariatul Lumen

Nora Dumitrescu

Top căutări despre Sibiu la nivel local și internațional

A. I.

Transurbis Zalău și-a mărit flota printr-un proiect european

Nora Dumitrescu

Via Tranilvanica – Drumul care unește – continuă până la Putna

Stefana Muresan

Managerul energetic și rolurile acestuia

Stefana Muresan

„Top Ansambluri Rezidențiale” – Târgul dedicat dezvoltatorilor de ansambluri rezidențiale, are loc în noiembrie, la Vivo Mall – Cluj Napoca

Papuc Irina

Unul dintre cei mai mari producători agricoli a mai cumpărat 420 ha în Timiș de la o companie australiană

Stefana Muresan

”Antreprenoriatul Românesc în Pandemie”, conferință OFA-UGIR la Bistrița

redactia

Încep lucrările de reparații la autostrăzi și drumuri naționale, în valoare de 120 mil. lei

Stefana Muresan

Eckerle angajează 200 de oameni pentru fabrica din Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Boc, la Bruxelles: “UE dispare dacă nu rezolvăm exodul creierelor”

Nora Dumitrescu

Fostul hotel al lui Paszkany va fi demolat

Nora Dumitrescu

Regiunea Nord-Vest își pregătește beneficiarii pentru noii bani UE

Nora Dumitrescu

Curieratul pe bicicletă prinde viteză în Transilvania

Nora Dumitrescu

Ministrul Agriculturii: avem pregătite textele pentru rechiziţii şi pentru suspendarea exportului de cereale

Papuc Irina

2,67 mil. EUR din negocierile consumatorilor cu băncile. De acum și persoanele juridice se pot adresa CSALB

Ligia Voro

Leave a Comment