Alba Auto Ultimele stiri

Legendara mașină americană Pontiac GTO are „sânge” de ardelean

Binecunoscuta maşină Pontiac GTO are „sânge” de român. Și mai mult, chiar de ardelean din județul Alba. Tatăl celui care a construit cunoscutul „muscle car” din America era din Șugag. John Zachary DeLorean, fiul lui Zaharia, şi-a câştigat renumele și pentru construcția modelului DMC-12, mașină din filmul „Înapoi în viitor”.

John Zachary DeLorean este foarte cunoscut în Statele Unite pentru construirea celebrului „muscle car” Pontiac GTO. Acesta are la activ mai multe perfomanțe în industria auto, precum Pontiac Firebird, Pontiac Grand Prix, Chevrolet Vega și celebrul DeLorean DMC-12, care a apărut și în filmul SF realizat în anul 1985, “Înapoi in viitor”, potrivit cancan.ro.

Povestea lui John Zachary DeLorean a început când Zaharia, tatăl său originar din Șugag, a emigrat în Stalete Unite ale Americii, la vârsta de 20 de ani. Ajuns în țara tuturor posibilităților, Zaharia a lucrat pentru început într-o moară. Înainte de a se stabili în Michigan, unde a lucrat la Ford, românul a locuit în Montana și Gary din statul Indiana. Întrucât nu stăpânea foarte bine limba engleză și nu avea studii superioare, slujba de la fabrica de mașini nu îi aducea un venit prea mare, iar pentru a compensa, în timpul liber lucra ca tâmplar.

John Zachary DeLorean este cel mai mare dintre cei patru copii ai lui Zaharia. Acesta s-a născut pe 6 ianuarie 1925 în Detroit, Michigan și a murit pe 19 martie în 2005, din cauza unui atac cerebral, la vârsta de 80 de ani.

Americanul cu sânge de român a jucat un rol important în industria americană de mașini. Acesta a a participat și la Al doilea Război Mondial, fiind înrolat în 1943 și a luptat în armata americană trei ani. Pentru a-și ajuta mama și cei trei frați, a muncit încă din timpul studiilor la compania Chrysler, iar, datorită implicării și talentului său, după un an a primit o slujbă la compania Packard Motor, sub supravegherea inginerului Forest McFarland, unde era plătit cu 14.000 de dolari. Patru ani mai târziu, acesta a luat locul șefului său McFarland și conducea departamentul de cercetare și dezvoltare.

Potrivit IMDB.com, cariera sa a luat un real avans când cei de la General Motors care i-au oferit un post de asistent al inginerului șef Pete Estes, pe un salariu de 16.000 de dolari. Anii petrecuți ca inginer la Pontiac au fost plini de succes, producând zeci de inovații pentru companie, iar în 1961 a fost din nou promovat. Ce mai importantă contribuție pe care acesta a avut-o a fost la celebra mașină Pontiac GTO (Gran Turismo Omologato), denumită după Ferrari 250 GTO. De la lansarea în 1974, popularitatea mașinii și vânzările au crescut foarte mult în următorii ani. DeLorean a primit aproape tot creditul pentru crearea primului „muscle car” american.

Până la vârsta de 40 de ani, John Zachary DeLorean a reușit să spargă recordul pentru cel mai tânăr șef de divizie de la GM și era determinat să își continue succesul.

Divizia pe care o conducea mergea pe profit, iar astfel în 1969 a fost promovat din nou ca șef, la Chevrolet, cea mai importantă marcă din grup. În acest timp el a ajuns la un salariu anual de 200.000 de dolari și bonusuri anuale de 400.000 dolari.

Prin contribuţia sa, divizia a avut vânzări record, peste trei milioane de mașini. Vindea aproape cât întregul grup Ford. În 1972 a ajuns să ocupe poziția de vicepreşedinte al întregului grup, iar următoarea promovare era de președinte al GM.

Un an mai târziu, acesta a decis să-și deschidă propria sa fabrică de mașini, DeLorean Motors. Un prototip de mașină a fost prezentat la mijlocul anului 1970, numit DeLorean Safety Vehicle (DSV), a cărei caroserie a fost creată de Giorgetto Giugiaro. Mașina a intrat în producție sub denumirea de DMC-12, dar era cunoscută ca DeLorean.

 

Sursa foto: en.wikipedia.org, facebook.com, delorean.fr, continental-circus.blogspot.com, autoevolution.com, gatsbyonline.com, deloreanmuseum.org, accidentalsexiness.com

Related posts

Medicul Ionuț Leahu, investiție într-un hub de medicină dentară la Cluj-Napoca

redactia

Studiu Continental România și Academia Titi Aur: șoferii admit că încalcă regulile de circulație intenționat

Ligia Voro

Zonă de retail de dimensiunea unui mall în cadrul One Cotroceni Park

Ligia Voro

Transilvania Construcţii vrea să plătească dividende de 1,5 mil.lei pentru T3

redactia

„Oradea – Oraș verde” – Oradea își extinde spațiile verzi cu fonduri europene

Traian Dan

Facturi pentru lotul Ungheni-Ogra, decontate de CNAIR

Stefana Muresan

ADR Vest, seminar online pentru microîntreprinderi. Aflați despre finanțări

Ligia Voro

Chinezii vor finaliza centura Zalăului

Nora Dumitrescu

Satu Mare: Proiect de 3 mil. euro, cu finanţare europeană, pentru înființarea de întreprinderi de economie socială în Negrești Oaș

redactia

Fonduri de peste 29 de milioane de euro pentru proiete în IT

redactia

Doi clujeni produc mezeluri vegetale și le exportă în Europa

Stefana Muresan

Plățile electronice, încurajate cu premii de către Mastercard și Smiley

Traian Dan

Afacerile Cemacon au urcat cu 86% în primul trimestru, la 21,49 milioane lei

Stefana Muresan

Corteva Agriscience, sponsor principal al Farming Simulator League

Ligia Voro

Bihorenii învață de la unguri despre managementul bazinelor didactice

Traian Dan

Bani europeni destinati îmbunătătirii procedurilor si optimizării proceselor în Consiliul Judetean Cluj

Stefana Muresan

Clujul pregătește un proiect european de sustenabilitate a produselor agricole

Nora Dumitrescu

Sume ”fără precedent” pentru bugetul Aeroportului Internaţional “Transilvania” Târgu-Mureş

Stefana Muresan

Universitatea Tehnică va produce roboți sociali

Nora Dumitrescu

Blue Air cumpără 6 Boeing 737 MAX 8 și închiriază alte 12

Stefana Muresan

#TCIC2019 | 400 de participanți | 24 de țări

Ligia Voro

Orange anunță o nouă versiune a Business Internet Security Threatmap

Ligia Voro

Au intrat în vigoare noile în taximetrie: pasagerii stau doar în spate

Nora Dumitrescu

Parintele BMW în Romania începe să vândă şi Volkswagen

Stefana Muresan

Leave a Comment