Alba Auto Ultimele stiri

Legendara mașină americană Pontiac GTO are „sânge” de ardelean

Binecunoscuta maşină Pontiac GTO are „sânge” de român. Și mai mult, chiar de ardelean din județul Alba. Tatăl celui care a construit cunoscutul „muscle car” din America era din Șugag. John Zachary DeLorean, fiul lui Zaharia, şi-a câştigat renumele și pentru construcția modelului DMC-12, mașină din filmul „Înapoi în viitor”.

John Zachary DeLorean este foarte cunoscut în Statele Unite pentru construirea celebrului „muscle car” Pontiac GTO. Acesta are la activ mai multe perfomanțe în industria auto, precum Pontiac Firebird, Pontiac Grand Prix, Chevrolet Vega și celebrul DeLorean DMC-12, care a apărut și în filmul SF realizat în anul 1985, “Înapoi in viitor”, potrivit cancan.ro.

Povestea lui John Zachary DeLorean a început când Zaharia, tatăl său originar din Șugag, a emigrat în Stalete Unite ale Americii, la vârsta de 20 de ani. Ajuns în țara tuturor posibilităților, Zaharia a lucrat pentru început într-o moară. Înainte de a se stabili în Michigan, unde a lucrat la Ford, românul a locuit în Montana și Gary din statul Indiana. Întrucât nu stăpânea foarte bine limba engleză și nu avea studii superioare, slujba de la fabrica de mașini nu îi aducea un venit prea mare, iar pentru a compensa, în timpul liber lucra ca tâmplar.

John Zachary DeLorean este cel mai mare dintre cei patru copii ai lui Zaharia. Acesta s-a născut pe 6 ianuarie 1925 în Detroit, Michigan și a murit pe 19 martie în 2005, din cauza unui atac cerebral, la vârsta de 80 de ani.

Americanul cu sânge de român a jucat un rol important în industria americană de mașini. Acesta a a participat și la Al doilea Război Mondial, fiind înrolat în 1943 și a luptat în armata americană trei ani. Pentru a-și ajuta mama și cei trei frați, a muncit încă din timpul studiilor la compania Chrysler, iar, datorită implicării și talentului său, după un an a primit o slujbă la compania Packard Motor, sub supravegherea inginerului Forest McFarland, unde era plătit cu 14.000 de dolari. Patru ani mai târziu, acesta a luat locul șefului său McFarland și conducea departamentul de cercetare și dezvoltare.

Potrivit IMDB.com, cariera sa a luat un real avans când cei de la General Motors care i-au oferit un post de asistent al inginerului șef Pete Estes, pe un salariu de 16.000 de dolari. Anii petrecuți ca inginer la Pontiac au fost plini de succes, producând zeci de inovații pentru companie, iar în 1961 a fost din nou promovat. Ce mai importantă contribuție pe care acesta a avut-o a fost la celebra mașină Pontiac GTO (Gran Turismo Omologato), denumită după Ferrari 250 GTO. De la lansarea în 1974, popularitatea mașinii și vânzările au crescut foarte mult în următorii ani. DeLorean a primit aproape tot creditul pentru crearea primului „muscle car” american.

Până la vârsta de 40 de ani, John Zachary DeLorean a reușit să spargă recordul pentru cel mai tânăr șef de divizie de la GM și era determinat să își continue succesul.

Divizia pe care o conducea mergea pe profit, iar astfel în 1969 a fost promovat din nou ca șef, la Chevrolet, cea mai importantă marcă din grup. În acest timp el a ajuns la un salariu anual de 200.000 de dolari și bonusuri anuale de 400.000 dolari.

Prin contribuţia sa, divizia a avut vânzări record, peste trei milioane de mașini. Vindea aproape cât întregul grup Ford. În 1972 a ajuns să ocupe poziția de vicepreşedinte al întregului grup, iar următoarea promovare era de președinte al GM.

Un an mai târziu, acesta a decis să-și deschidă propria sa fabrică de mașini, DeLorean Motors. Un prototip de mașină a fost prezentat la mijlocul anului 1970, numit DeLorean Safety Vehicle (DSV), a cărei caroserie a fost creată de Giorgetto Giugiaro. Mașina a intrat în producție sub denumirea de DMC-12, dar era cunoscută ca DeLorean.

 

Sursa foto: en.wikipedia.org, facebook.com, delorean.fr, continental-circus.blogspot.com, autoevolution.com, gatsbyonline.com, deloreanmuseum.org, accidentalsexiness.com

Related posts

CNAIR: 13,7 kilometri din Autostrada Transilvania, deschişi traficului rutier

redactia

Webinarii gratuite de business pentru a combate efectele crizei economice

Traian Dan

13 milioane de lei pentru închiderea unui depozit de deşeuri la Oradea

Traian Dan

Patricia Maria Ştirbu, președinte Summit Agro Romania: Puterea Pamântului (RO&ENG)

redactia

Element Industrial diversifies its portfolio with new division focused on smaller, incity projects

Ionut Oprea

Florin Jianu, reales în funcția de președinte al CNIPMMR pentru următorii 4 ani

Traian Dan

O vacă bio din Sălaj dă 54 de litri de lapte pe zi

Nora Dumitrescu

Connect44 se extinde și a închiriat în total 1.000 de metri pătrați în Vox Technology Park

Papuc Irina

Standul comun al României, pentru prima dată la transport logistic München

Ligia Voro

O nouă aplicație pentru clujeni: CTP Cluj

Stefana Muresan

Grand Hotel Italia, afaceri de 28 mil. lei, plus 23%

Stefana Muresan

Delgaz Grid plănuiește investiții în rețele de 1,9 miliarde de lei până în 2023

Traian Dan

Dragoș Anastasiu, reales președinte al AHK Romania

Ligia Voro

Două noi programe destinate firmelor: Comerț (grant maxim de 250.000 de lei) și Microindustrializare (grant maxim de 450.000 de lei)

Stefana Muresan

Care sunt cele mai puternice companii din Alba

Stefana Muresan

GTC: We are not in the same boat, but we are in the same storm!

Ionut Oprea

Conferința și expoziția RoBuild 2018 – CONCRETE EDITION

redactia

UE alocă 266 milioane de euro pentru sectorul de apă

Stefana Muresan

Sibiu – adding flavour to Europe

Stefana Muresan

Synevo România deschide primul său centru de recoltare din Mureș 

Ligia Voro

Porr Construct a câștigat un contract de 50,5 milioane lei cu CFR SA

Stefana Muresan

Hotelul Privo de Cluj, avizat la Urbanism

Nora Dumitrescu

România s-a situat în 2019 pe primul loc în UE la suprafața cultivată, dar și la producția de porumb boabe și floarea-soarelui

Papuc Irina

Street Food Festival Oradea se amână

Traian Dan

Leave a Comment