Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Piața de produse artizanale conservate, în formare. Cele mai cunoscute branduri

Piața de produse conservate este în formare iar producătorii care investesc concurează cu produsele marilor companii sau cu produse home-made, fără etichetă, luate de la tarabă.

 

La modă sunt dulcețurile și gemurile dar si zacusca, pasta de ardei, ciuperci, compot sau salata de vinete. În lupta cu brandurile mari Topoloveni sau Râureni,  micii producatori apelează la soluții inventive. Lansează produse exotice, ca gem de ananas sau dulceață de ardei iute, scrie dcbusiness.ro.

Cele mai bune rezultate le au cei care si-au găsit clienți în străinătate, unde piața este deja formată iar preturile încă mici ale produselor românești atrag consumatori.

Un brand deja cunoscut pe mica piață de profil este Bunătăți de la Cristina, al soților Socea. Aceștia au investit câteva mii de euro întro fabrica artizanala la Suceva iar 90% din produse le dau la export. Franța și Japonia sunt principalele destinații ale produselor familiei Socea, care vinde mii de borcane doar pe piața franceză.

Alte branduri care încep să găsească un segment de piață pe care să se stabilizeze sunt Cămara de la munte, Dulceața lui Răzvan, Fructos (afacere socială finanțata de proiectul Țara lui Andrei), Terra Grande sau Bunicel.

Prețurile variază de la minim 11-12 lei per borcan pentru dulceturi clasice, până la 30 de lei, prețul unui borcan de gem de ananas cu rom și vanilie.

Răzvan Rusu, din Reghin, care la 25 de ani a devenit furnizor privat pentru Mega Image. Acesta a investit serios în afacere, doar fabrica costându-l peste 20.000 de euro. Spre deosebire de soții Socea, care au refuzat ofertele retalerilor: “Nu am vrut să ne amestecăm cu produse derizorii”, au motivat ei.

Alții pornesc cu mai puțin, cazul lui Alin Petric din Cetea, județul Alba, care cu numai 5.000 de euro a lansat o afacere cu conserve artianale, coapte tradițional. Acesta se promovează la toate târgurile de profil cu brandul Gustul din Cetea și s-a bazat pe resurse proprii din livadă și sursplus preluat de la vecini.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Sumă record plătită pentru un teren agricol la Arad de un antreprenor local

Articolul următor

Fabrica de medicamente Hyperion din Iași, achiziționată de investitori din Bulgaria și Belarus

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share