Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

CNAIR anunţă constructorii pentru cea mai aşteptată autostradă din România

Câştigătorii licitaţiilor pentru autostrada Sibiu-Piteşti, loturile 1 şi 5, vor fi anunţaţi în câteva zile, a declarat, pentru News.ro directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga.

“Nu vă pot spune dacă sunt firme româneşti sau străine, câştigătorii licitaţiilor pentru tronsoanele 1 şi 5 vor fi anunţaţi în câteva zile. În cursul lunii februarie vrem să semnăm contractele.  Proiectarea durează 12 luni, cerem constructorilor să o termine la începutul anului 2020. Lucrările pentru cei aproximativ 45 km de autostradă, respectiv loturile 1 şi 3 din autostrada Sibiu-Piteşti, încep anul viitor”, a precizat directorul general al CNAIR, Narcis Neaga.

La sfârşitul anului trecut, al Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reuşit să obţină acordul de mediu pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, document crucial pentru desfăşurarea licitaţiei şi construcţiei celui mai aşteptat proiect de infrastructură rutieră din România.

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 122,1 km, este împărţită în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Conform  datelor prezentate de CNAIR, primul nod rutier face legătura cu DN 1 şi va fi la intrare în localitatea Sibiu. Al doilea punct important al autostrăzii este la km 14 şi va face legătura cu DN 7 şi autostrada Sibiu-Făgăraş. La km 44-45, în apropiere de Cornetu, se construieşte al treilea nod rutier, la km 44-45. “Între km 73-74 va fi construit nodul rutier de la Văleni, la km 82-83, cel de la Tigveni, următorul nod rutier face legătura cu oraşul Curtea de Argeş km 91-92. Există încă două noduri rutire, la km 105-106, în apropiere de Băiculeşti şi cel de la Bascov, km 120-122”, conform oficialilor CNAIR.

Spaţii de servicii şi garduri care să nu permită trecerea animalelor

În acordul de mediu se precizează că vor exista opt spaţii de servicii pentru benzinării şi parcări de scurtă durată. O altă problemă ridicată în documetul emis de Ministerul Mediului, prin Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, este construirea unor garduri de protecţie care să nu permită trecerea animalelor. Mai mult, pentru reducerea riscului de pătrundere a faunei sălbatice în zona carosabilă a autostrăzii prin zona nodurilor rutiere, pe bretele se vor instala grilaje pentru faună.

“Un sistem de identificare şi colectare a potenţialelor victime de animale de pe autostradă trebuie implementat, cel puţin în zona de contact a SPA/ SCI Frumoasa cu SPA/ SCI Făgăraş, în nordul şi estul SPA/ SCI Cozia şi în zona SPA Lacurile de acumulare de pe Argeş (…)În funcţie de poziţia instalării, lăţimea grilajului trebuie stabilită astfel încât să nu permită animalelor (ex. căprioară, cerb) să realizeze salturi peste structură”, se precizează în acordul de mediu.

Lucrările pentru construirea celor aproximativ 45 km de aurostradă, între Sibiu-Boiţa şi Curtea de Argeş-Piteşti încep anul viitor, termenul de finalizare a proiectului fiind de 36 de luni. Costul celor aproximativ 122 km de autostradă, între Sibiu şi Piteşti, este estimat la 3 miliarde de euro, potrivit sursei citate.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Infrastructură, sănătate și IT, priorități strategice pentru Oradea în 2019

Articolul următor

Autobuze electrice pentru Lugoj, investiție de aproape 25 milioane de lei

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share