Infrastructura Sibiu Ultimele stiri

CNAIR anunţă constructorii pentru cea mai aşteptată autostradă din România

Câştigătorii licitaţiilor pentru autostrada Sibiu-Piteşti, loturile 1 şi 5, vor fi anunţaţi în câteva zile, a declarat, pentru News.ro directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga.

“Nu vă pot spune dacă sunt firme româneşti sau străine, câştigătorii licitaţiilor pentru tronsoanele 1 şi 5 vor fi anunţaţi în câteva zile. În cursul lunii februarie vrem să semnăm contractele.  Proiectarea durează 12 luni, cerem constructorilor să o termine la începutul anului 2020. Lucrările pentru cei aproximativ 45 km de autostradă, respectiv loturile 1 şi 3 din autostrada Sibiu-Piteşti, încep anul viitor”, a precizat directorul general al CNAIR, Narcis Neaga.

La sfârşitul anului trecut, al Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reuşit să obţină acordul de mediu pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, document crucial pentru desfăşurarea licitaţiei şi construcţiei celui mai aşteptat proiect de infrastructură rutieră din România.

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 122,1 km, este împărţită în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Conform  datelor prezentate de CNAIR, primul nod rutier face legătura cu DN 1 şi va fi la intrare în localitatea Sibiu. Al doilea punct important al autostrăzii este la km 14 şi va face legătura cu DN 7 şi autostrada Sibiu-Făgăraş. La km 44-45, în apropiere de Cornetu, se construieşte al treilea nod rutier, la km 44-45. “Între km 73-74 va fi construit nodul rutier de la Văleni, la km 82-83, cel de la Tigveni, următorul nod rutier face legătura cu oraşul Curtea de Argeş km 91-92. Există încă două noduri rutire, la km 105-106, în apropiere de Băiculeşti şi cel de la Bascov, km 120-122”, conform oficialilor CNAIR.

Spaţii de servicii şi garduri care să nu permită trecerea animalelor

În acordul de mediu se precizează că vor exista opt spaţii de servicii pentru benzinării şi parcări de scurtă durată. O altă problemă ridicată în documetul emis de Ministerul Mediului, prin Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, este construirea unor garduri de protecţie care să nu permită trecerea animalelor. Mai mult, pentru reducerea riscului de pătrundere a faunei sălbatice în zona carosabilă a autostrăzii prin zona nodurilor rutiere, pe bretele se vor instala grilaje pentru faună.

“Un sistem de identificare şi colectare a potenţialelor victime de animale de pe autostradă trebuie implementat, cel puţin în zona de contact a SPA/ SCI Frumoasa cu SPA/ SCI Făgăraş, în nordul şi estul SPA/ SCI Cozia şi în zona SPA Lacurile de acumulare de pe Argeş (…)În funcţie de poziţia instalării, lăţimea grilajului trebuie stabilită astfel încât să nu permită animalelor (ex. căprioară, cerb) să realizeze salturi peste structură”, se precizează în acordul de mediu.

Lucrările pentru construirea celor aproximativ 45 km de aurostradă, între Sibiu-Boiţa şi Curtea de Argeş-Piteşti încep anul viitor, termenul de finalizare a proiectului fiind de 36 de luni. Costul celor aproximativ 122 km de autostradă, între Sibiu şi Piteşti, este estimat la 3 miliarde de euro, potrivit sursei citate.

Related posts

Începe competiția pentru prima ediție a Camp Kennedy RURAL

Ligia Voro

Proiecte mari în domeniul gazelor: „Legăm conducta BRUA de gazele din Marea Neagră”

redactia

Meat&Milk, ediția a VI-a

Tirdea Ionut

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Arad – Partener Enterprise Europe Network

redactia

Cinci ofertanți pentru contractul național de achiziție a autobuzelor electrice

Stefana Muresan

Compania CBA Nord Vest, 63 de magazine sub brandul Privat

Stefana Muresan

Clujenii de la Oncos se extind în Ardeal

Nora Dumitrescu

Val de angajări la Hanna Instruments. Fabrică în Sălaj, centru de cercetare la Cluj

Nora Dumitrescu

Bucharest – skyline transformation 2025: The largest urban regeneration project in Bucharest

Ionut Oprea

Producţia de struguri de masă a crescut cu 74% faţă de anul 2017

redactia

Emil Boc vrea 30 autobuze electrice, 50 troleibuze și 24 tramvaie din fonduri europene, investiții de 100 de mil. de euro

Stefana Muresan

COVID-19: Opera Brașov trece de la costumele de scenă, la producția de combinezoane de protecție

Papuc Irina

The sum of all fears, variant 2018: when CEOs’ lack of digital culture opens all gates to hackers.

redactia

Aeroportul Internaţional Sibiu, în topul aeroporturilor din grupa 4 – cele cu trafic sub 5 milioane de pasageri pe an – care au înregistrat cele mai mari creşteri de trafic de pasageri

redactia

Primăria Oradea i-a premiat pe cei mai importanți contribuabili din 2019

Traian Dan

Proiectul de buget pe anul 2019 al Ministerului Transporturilor, aviz pozitiv în comisii. Lista principalelor proiecte

redactia

A VPK pledge put in practice for a sustainable present and a future proof living

Ionut Oprea

Romsilva confecționează și vinde trăsura tip fast-food, unică în România

Ligia Voro

Mega Image și-a deschis supermarket în Green Residence

Nora Dumitrescu

Sprijin financiar de până la 1.500 euro/an pentru comasarea terenurilor agricole

Stefana Muresan

Aproximativ 2,7 miliarde de euro vor fi investiți în sectorul feroviar în 2014-2020

Stefana Muresan

Profitul Transelectrica a crescut de peste trei ori în 2018

redactia

Mendola Fabrics, cel mai vândut brand de perdele şi draperii din România

Stefana Muresan

Semnarea contractelor la distanță în contextul răspândirii COVID-19

Ligia Voro

Leave a Comment