Infrastructura Sibiu Ultimele stiri

CNAIR anunţă constructorii pentru cea mai aşteptată autostradă din România

Câştigătorii licitaţiilor pentru autostrada Sibiu-Piteşti, loturile 1 şi 5, vor fi anunţaţi în câteva zile, a declarat, pentru News.ro directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga.

“Nu vă pot spune dacă sunt firme româneşti sau străine, câştigătorii licitaţiilor pentru tronsoanele 1 şi 5 vor fi anunţaţi în câteva zile. În cursul lunii februarie vrem să semnăm contractele.  Proiectarea durează 12 luni, cerem constructorilor să o termine la începutul anului 2020. Lucrările pentru cei aproximativ 45 km de autostradă, respectiv loturile 1 şi 3 din autostrada Sibiu-Piteşti, încep anul viitor”, a precizat directorul general al CNAIR, Narcis Neaga.

La sfârşitul anului trecut, al Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reuşit să obţină acordul de mediu pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, document crucial pentru desfăşurarea licitaţiei şi construcţiei celui mai aşteptat proiect de infrastructură rutieră din România.

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 122,1 km, este împărţită în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Conform  datelor prezentate de CNAIR, primul nod rutier face legătura cu DN 1 şi va fi la intrare în localitatea Sibiu. Al doilea punct important al autostrăzii este la km 14 şi va face legătura cu DN 7 şi autostrada Sibiu-Făgăraş. La km 44-45, în apropiere de Cornetu, se construieşte al treilea nod rutier, la km 44-45. “Între km 73-74 va fi construit nodul rutier de la Văleni, la km 82-83, cel de la Tigveni, următorul nod rutier face legătura cu oraşul Curtea de Argeş km 91-92. Există încă două noduri rutire, la km 105-106, în apropiere de Băiculeşti şi cel de la Bascov, km 120-122”, conform oficialilor CNAIR.

Spaţii de servicii şi garduri care să nu permită trecerea animalelor

În acordul de mediu se precizează că vor exista opt spaţii de servicii pentru benzinării şi parcări de scurtă durată. O altă problemă ridicată în documetul emis de Ministerul Mediului, prin Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, este construirea unor garduri de protecţie care să nu permită trecerea animalelor. Mai mult, pentru reducerea riscului de pătrundere a faunei sălbatice în zona carosabilă a autostrăzii prin zona nodurilor rutiere, pe bretele se vor instala grilaje pentru faună.

“Un sistem de identificare şi colectare a potenţialelor victime de animale de pe autostradă trebuie implementat, cel puţin în zona de contact a SPA/ SCI Frumoasa cu SPA/ SCI Făgăraş, în nordul şi estul SPA/ SCI Cozia şi în zona SPA Lacurile de acumulare de pe Argeş (…)În funcţie de poziţia instalării, lăţimea grilajului trebuie stabilită astfel încât să nu permită animalelor (ex. căprioară, cerb) să realizeze salturi peste structură”, se precizează în acordul de mediu.

Lucrările pentru construirea celor aproximativ 45 km de aurostradă, între Sibiu-Boiţa şi Curtea de Argeş-Piteşti încep anul viitor, termenul de finalizare a proiectului fiind de 36 de luni. Costul celor aproximativ 122 km de autostradă, între Sibiu şi Piteşti, este estimat la 3 miliarde de euro, potrivit sursei citate.

Related posts

Fundația Prințul de Wales lansează primul program în sprijinul micilor fermieri și producători români

Stefana Muresan

Finanţare europeană de peste 11 mil. lei pentru modernizarea și dotarea UPU-SMURD Zalău

redactia

Proiect pilot al Primăriei Oradea și RER Vest de colectare selectivă a sticlei

Traian Dan

Premieră națională: Clujul digitalizează integral plata taxelor și impozitelor

Nora Dumitrescu

Primul centru de formare profesională integrată din România, la Oradea; investiție de 3 mil. euro, din fonduri comunitare

Stefana Muresan

POSITIVE BUSINESS: Un eveniment despre despre responsabilitate, sustenabilitate și implicare

Ion Surdu

Investiție de peste 40 mil. euro într-un spital pentru copii din Arad

Stefana Muresan

Prima generație de femei mecanic de locomotivă, formată și angajată de Grup Feroviar Român

Stefana Muresan

VIDEO Compania Lanco a donat o cabină de dezinfecție performantă Spitalului Județean Sibiu

Ion Surdu

Produse 100% românești au ajuns în Qatar la unul dintre cele mai mari târguri agricole din lume

Stefana Muresan

”Best Practices Recognition” pentru Schaeffler România din partea PSA Peugeot Citroen

Ligia Voro

Italienii din Bihor, Timiș și Arad trag un semnal de alarmă asupra efectelor crizei

Traian Dan

Poșta Română, ATM-uri în oficiile poștale

Stefana Muresan

Autoritățile s-au răzgândit – exportul de cereale poate fi reluat: Ordonanța militară nr. 9

Ion Surdu

O companie din Cluj primenește rețeaua de apă a Șimleului

Nora Dumitrescu

Centrul Cultural Clujean a intrat într-un program european de 3 milioane €

Nora Dumitrescu

ADR Vest lucrează cu Universitatea din Londra la strategia de transport metropolitan pentru Timişoara

Robert Bloancă

Măști la cel mult 3 lei și 400 de tablete pentru copiii săraci din Oradea

Traian Dan

ASF le reamintește companiilor ce obligații au în contextul pandemiei de coronavirus

Ligia Voro

Informaticienii de la AROBS, rechemați la birou

Nora Dumitrescu

CNAIR, 6 milioane de euro pentru lotul 3 Sebeş-Turda, constructor Tirrena Scavi

Stefana Muresan

Lotul patru al Autostrăzii Lugoj- Deva va putea fi dat în circulaţie în octombrie, dau asigurări antreprenorii spanioli

Stefana Muresan

De’Longhi, Ecolor și Sykes, angajatorii toamnei la Cluj

Nora Dumitrescu

Semnare contract Centura de Sud a Timișoarei. Contract de 359 milioane lei, constructor – Tirrena Scavi

redactia

Leave a Comment