Transilvania Business
Agricultura Ultimele stiri

Aplicaţie pentru telefoane mobile care găseşte “drumul” către produse agroalimentare atestate

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a lansat versiunea actualizată a CPAC – Catalogul Produselor Alimentare Certificate, aplicație mobilă care permite identificarea și localizarea în timp real a produselor alimentare românești certificate. Astfel, utilizatorii vor putea verifica autenticitatea produselor și vor putea consulta detaliile referitoare la producător și la rețetele utilizate, cu ajutorul funcției de scanare a codurilor QR aplicate pe etichetele produselor omologate.

 

În această perioadă în care țara noastră deține Președinția Consiliului Uniunii Europene și când se pune accent din ce în ce mai mult pe digitizarea agriculturii, AFIR prezintă versiunea îmbunătățită a aplicației CPAC, pe care o consider un instrument util pentru promovarea la nivelul Uniunii Europene a producătorilor români. Catalogul Produselor Alimentare Certificate, dezvoltat integral de către AFIR, ajută consumatorii să aleagă produsele alimentare care sunt sigure și autentice, fără intermediari. Mai mult, în cazul în care codul QR este aplicat pe produs, acesta va putea fi scanat, cumpărătorul având imediat la dispoziție toate datele acestuia. Noua versiune a aplicației CPAC poate fi utilizată și în sistemul de operare IOS, nu numai în Android”, a precizat directorul general al AFIR, Adrian Chesnoiu.

 

Aplicația CPAC a fost lansată în parteneriat cu Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale la începutul lunii noiembrie 2018 și este rezultatul unei acțiuni de voluntariat a departamentului IT din cadrul AFIR. Prin intermediul aplicației, Agenția promovează și sprijină consumul produselor omologate la nivel național (produse tradiționale, montane, cu rețetă consacrată) și la nivel european (produse cu denumire de origine protejată – DOP sau cu indicație geografică protejată – IGP).

 

Comentarii

Comentarii

Related posts

UAE, Turcia şi Golful Persic vor să investească până la 500 de milioane de euro în Transilvania

Stefana Muresan

Jean Valvis va lansa un film de promovare a Româ­niei. Aqua Carpatica a ajuns pe 14 pieţe externe şi la vânzări de 75 mil. euro

redactia

Ceas de lux dedicat Centenarului, lansat de elvețienii de la Tissot. Este inspirat de Alba Iulia și produs în 1918 de bucăți

redactia

Comentarii

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More