Bihor Industrie Ultimele stiri

Şcoala din fabrică: Sute de elevi din Bihor vor face orele de ştiinţe în laboratoarele Celestica

Inspirându-se din şcolile estoniene şi finlandeze, o profesoară din Oradea a convins una dintre cele mai mari companii din judeţ, Celestica România, să experimenteze cu elevii educaţia integrată, o formă de învăţare care combină mai multe discipline şi, foarte important, pune accent pe latura practică. Astfel, elevii nu vor mai învăţa cu creta pe tablă formule de chimie ori legi ale fizicii, ci le vor testa ei înşişi în laboratoarele Celestica, scrie Bihoreanul.

 

Iniţiativa mutării orelor de ştiinţe din şcoli în laboratoarele unei companii a avut-o Delia Mela, profesoară la Colegiul Tehnic Mihai Viteazul şi, totodată, preşedinta asociaţiei Pro Time-R din Oradea, care îşi propune să aducă concepte educaţionale europene în sistemul şcolar românesc.

Impulsionată de dorinţa unor profesori bihoreni de a testa educaţia integrată, Mela a propus companiei Celestica un parteneriat, ştiind că laboratoarele firmei sunt foarte bine dotate, iar elevii ar avea ce învăţa aici. Reprezentanţii companiei producătoare de componente electrice au fost mai mult decât încântaţi, aşa că, din această lună, vor deveni şi ei… dascăli.

Primii care vor testa educaţia integrată sunt elevii de clasa a VIII-a de la Şcoala Gimnazială Oltea Doamna din Oradea şi cei din clasele a IX-a şi a X-a de la Liceul Teoretic Arany János din Salonta. După vacanţa intersemestrială, timp de o lună, o dată pe săptămână, în loc să facă lecţiile de biologie, chimie, fizică ori informatică în clase, elevii vor merge în laboratoarele Celestica, unde, pe parcursul a trei sau patru ore, vor aplica, împreună cu inginerii companiei, noţiunile predate de profesori, scrie sursa citată.

Proiectul, o premieră pentru Bihor, este susţinut financiar de Celestica, firma asigurând inclusiv transportul elevilor. Compania se implică tocmai pentru că-şi doreşte ca elevii să fie bine pregătiţi atunci când îşi vor alege o meserie. “În orele de practică, noţiunile teoretice acumulate se fixează mai bine, interesul elevilor este stârnit, iar ei îşi dezvoltă abilităţile practice. În plus, prin contactul cu colegii noştri, au posibilitatea să înţeleagă utilitatea a tot ceea ce învaţă în clasă, să îi ajute în orientarea spre o viitoare meserie”, spune Monica Câmpan, HR Business Manager în cadrul Celestica Oradea.

Foto: ebihoreanul.ro

Related posts

Nouă destinații de ecoturism din România, promovate la Londra. Peste 80.000 de britanici vor vedea, discuta și citi despre România

redactia

GIC achizitioneaza P3 cu 2,4 miliarde de euro

Ionut Oprea

Finanțare europeană de 1,3 miliarde euro pentru modernizarea unor tronsoane din coridorul feroviar Curtici-Constanța

Stefana Muresan

Leave a Comment