Inspirându-se din şcolile estoniene şi finlandeze, o profesoară din Oradea a convins una dintre cele mai mari companii din judeţ, Celestica România, să experimenteze cu elevii educaţia integrată, o formă de învăţare care combină mai multe discipline şi, foarte important, pune accent pe latura practică. Astfel, elevii nu vor mai învăţa cu creta pe tablă formule de chimie ori legi ale fizicii, ci le vor testa ei înşişi în laboratoarele Celestica, scrie Bihoreanul.
Iniţiativa mutării orelor de ştiinţe din şcoli în laboratoarele unei companii a avut-o Delia Mela, profesoară la Colegiul Tehnic Mihai Viteazul şi, totodată, preşedinta asociaţiei Pro Time-R din Oradea, care îşi propune să aducă concepte educaţionale europene în sistemul şcolar românesc.
Impulsionată de dorinţa unor profesori bihoreni de a testa educaţia integrată, Mela a propus companiei Celestica un parteneriat, ştiind că laboratoarele firmei sunt foarte bine dotate, iar elevii ar avea ce învăţa aici. Reprezentanţii companiei producătoare de componente electrice au fost mai mult decât încântaţi, aşa că, din această lună, vor deveni şi ei… dascăli.
Proiectul, o premieră pentru Bihor, este susţinut financiar de Celestica, firma asigurând inclusiv transportul elevilor. Compania se implică tocmai pentru că-şi doreşte ca elevii să fie bine pregătiţi atunci când îşi vor alege o meserie. “În orele de practică, noţiunile teoretice acumulate se fixează mai bine, interesul elevilor este stârnit, iar ei îşi dezvoltă abilităţile practice. În plus, prin contactul cu colegii noştri, au posibilitatea să înţeleagă utilitatea a tot ceea ce învaţă în clasă, să îi ajute în orientarea spre o viitoare meserie”, spune Monica Câmpan, HR Business Manager în cadrul Celestica Oradea.
Foto: ebihoreanul.ro