Arad Cluj Importate Industrie Infrastructura Ultimele stiri

Tramvaiul românesc: Astra Vagoane ar putea livra 62 de garnituri Imperio şi Autentic în Cluj-Napoca, Arad, Oradea şi Galaţi

Fabrica de tramvaie deţinută de Astra Vagoane Călători Arad ar urma să livreze 62 de garnituri din modelele Imperio şi Autentic în patru mari oraşe din România, în urma licitaţiilor organizate de administraţiile locale şi la care societatea a fost singurul ofertant, în două cazuri existând opţiunea de livrare suplimentară, în total, a încă 28 de tramvaie.

Omul de afaceri Valer Blidar, care controlează fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, joi, pentru AGERPRES, că a fost singurul ofertant la licitaţia ce s-a desfăşurat la Arad pentru zece tramvaie noi şi care s-a încheiat în urmă cu câteva zile. În acest context, fabrica ar urma să semneze contractul de livrare după ce perioada de evaluarea a ofertei va fi încheiată.

Potrivit lui Blidar, societatea pe care o conduce a fost singura care a avut oferte şi în oraşele Cluj-Napoca, unde ar urma să livreze 24 de tramvaie, Galaţi – 18 tramvaie şi Oradea – 10 tramvaie. În total, fabrica ar urma să producă şi să livreze în ţară cel puţin 62 de tramvaie, la care se mai pot adăuga 28, pentru că în două oraşe s-a prevăzut opţiunea de suplimentare a comenzilor.

“În cazul municipiului Oradea, în prima etapă vom livra 10 tramvaie, dar există opţiunea pentru încă 10, iar la Arad, pe lângă cele 10 de la licitaţie, există opţiunea extinderii achiziţiei cu alte 18”, a declarat Blidar.

Întrebat de capacitatea la care lucrează fabrica de tramvaie din Arad, omul de afaceri a spus că noile contracte vor conduce la angajarea a cel puţin o sută de oameni, pentru a se face faţă producţiei.

“Ultimii doi ani au fost destul de trişti pentru fabrica noastră, pentru că am lucrat la doar 30% din capacitate, dar în prezent lucrăm la 60%. Vom creşte şi mai mult şi vom fi nevoiţi să angajăm cel puţin 100 de oameni pentru a ne onora obligaţiile. Jumătate dintre oamenii ce vor fi angajaţi provin din şcoala noastră de meserii, unde avem toate cele opt specializări necesare fabricilor pe care le deţinem”, a afirmat Valer Blidar.

Omul de afaceri a adăugat că în ţară “au început să fie organizate licitaţii pentru tramvaie în aproape toate oraşele care au acest tip de transport”.

“Cu toate acestea, la unele licitaţii nu putem participa din cauza unei condiţii pe care nu o înţelegem, fiind cerute tramvaie cu o lungime mai mare decât orice se produce în ţara noastră. Noi vom livra în România, în baza contractelor pe care le avem, cele două modele, Imperio, cu lungimi de 27 sau 36 de metri, şi Autentic, care este un concept propriu şi are o lungime de 18 metri. Mai e şi problema că, după 40 de ani în care oraşele nu au cumpărat tramvaie noi, acum toate vor în acelaşi timp şi cu livrare în decurs de un an, ceea ce este foarte greu. Cu toate acestea, fabrica noastră a avut la licitaţii nu doar avantajul preţului scăzut, dar şi termenul de livrare mic”, a spus Blidar.

Referitor la licitaţia organizată în Arad, primarul Gheorghe Falcă a confirmat, într-o postare pe Facebook, că a existat un singur ofertant, adăugând că pe lângă cele 10 tramvaie ar urma să fie cumpărate ale 18.

“S-a încheiat perioada de depunere a ofertelor la licitaţia organizată de Primăria Arad în vederea achiziţionării a 28 de tramvaie noi. În prima etapă ne propunem să înnoim parcul Companiei de Transport Public cu 10 tramvaie, existând posibilitatea de extindere a contractului la 28 de garnituri noi. Ofertele primite parcurg etapa de evaluare tehnică şi financiară, sperăm ca în scurtă vreme să aflăm numele companiei care va furniza municipiului noile tramvaie. Investiţia va fi realizată din fonduri europene”, a scris Falcă.

Municipalitatea arădeană a obţinut, în toamna anului trecut, o finanţare de peste 16 milioane de euro, din fonduri europene, la care se adaugă o finanţare locală de aproape două milioane de euro pentru achiziţia celor zece tramvaie. Totuşi, conform reprezentanţilor administraţiei locale, în următorii patru ani vor fi cumpărate, în total, 28 de tramvaie noi, investiţie estimată la 57 de milioane de euro.

În prezent, oraşul Arad are cea mai dezvoltată reţea de linii de tramvai din România, după Bucureşti, iar Compania de Transport Public are 138 de garnituri aflate în circulaţie.

Cu privire la contractele externe pentru tramvaie, Valer Blidar a spus că există unul cu o ţară din Uniunea Europeană, însă deocamdată nu are acordul acestui client pentru a da publicităţii informaţiile.

Fabrica de tramvaie din Arad are aproximativ 500 de angajaţi, iar împreună cu fabrica de vagoane călători grupul are peste 1.000 de salariaţi.

Related posts

Elite în business. Județul Mureș. Ranking 8: Oprea Avicom și Puiul de Crăiești. Succesul construit pas cu pas

Transilvania Business

Cum intră banii UE în cea mai micuță comună a Regiunii Nord-Vest

Stefana Muresan

UPDATE. Mesajul FOREN 2018 va fi conturat în cadrul unui workshop

Ligia Voro

16 staţii de încărcare a vehiculelor electrice la Oradea

Traian Dan

Hidroelectrica bate recordul istoric de profit

redactia

Cinci antreprenori români, invitați să își deschidă business în SUA

Nora Dumitrescu

Belgian Week 2016

Investiții de peste 90 de milioane de euro în distribuția de gaze naturale și electricitate

Ligia Voro

Politica comercială a UE – noi oportunităţi şi provocări pentru mediul de business din România

Ligia Voro

NTT DATA Romania, 18 ani de inovație și încredere oferită partenerilor săi

redactia

Platforma feroviară Remarul, complex rezidențial

Nora Dumitrescu

De la orașele inteligente, la geometria satului – ArchiTECHture Conference&Expo 2017

Stefana Muresan

Contract de 16 milioane de euro, semnat între Railport Curtici și producătorul de vagoane Astra Rail Industries, la Târgul Economiei Arădene

Stefana Muresan

Bosch continuă programele educaționale dedicate studenților și publicului pasionat de tehnologie

Stefana Muresan

Dent Estet a încheiat primele 9 luni ale anului cu afaceri de 35 de milioane de lei

redactia

Regina Maria și Regele Ferdinand pe bancnota de 100 de lei

redactia

Un nou incubator de afaceri în Odorheiu Secuiesc

Ligia Voro

Manageri. Fermieri versus IT și Automotive

Ligia Voro

Banca Transilvania va finanța un accelerator pentru tinerii hotelieri

Nora Dumitrescu

Dimex și Explan au finalizat drumul Lăpușului

Nora Dumitrescu

Transilvania, raiul brânzeturilor de calitate (III) – Telemeaua de Ibănești

Timișoara: Au fost plantați primii 350 de arbori în cel mai mare parc suspendat din ţară

Stefana Muresan

Compania farmaceutică Ropharma Brașov, profit net de 1,66 milioane lei în T1

Stefana Muresan

Satu Mare: S-au semnat patru contracte de modernizare a infrastructurii rutiere

redactia

Leave a Comment