Arad Cluj Importate Industrie Infrastructura Ultimele stiri

Tramvaiul românesc: Astra Vagoane ar putea livra 62 de garnituri Imperio şi Autentic în Cluj-Napoca, Arad, Oradea şi Galaţi

Fabrica de tramvaie deţinută de Astra Vagoane Călători Arad ar urma să livreze 62 de garnituri din modelele Imperio şi Autentic în patru mari oraşe din România, în urma licitaţiilor organizate de administraţiile locale şi la care societatea a fost singurul ofertant, în două cazuri existând opţiunea de livrare suplimentară, în total, a încă 28 de tramvaie.

Omul de afaceri Valer Blidar, care controlează fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, joi, pentru AGERPRES, că a fost singurul ofertant la licitaţia ce s-a desfăşurat la Arad pentru zece tramvaie noi şi care s-a încheiat în urmă cu câteva zile. În acest context, fabrica ar urma să semneze contractul de livrare după ce perioada de evaluarea a ofertei va fi încheiată.

Potrivit lui Blidar, societatea pe care o conduce a fost singura care a avut oferte şi în oraşele Cluj-Napoca, unde ar urma să livreze 24 de tramvaie, Galaţi – 18 tramvaie şi Oradea – 10 tramvaie. În total, fabrica ar urma să producă şi să livreze în ţară cel puţin 62 de tramvaie, la care se mai pot adăuga 28, pentru că în două oraşe s-a prevăzut opţiunea de suplimentare a comenzilor.

“În cazul municipiului Oradea, în prima etapă vom livra 10 tramvaie, dar există opţiunea pentru încă 10, iar la Arad, pe lângă cele 10 de la licitaţie, există opţiunea extinderii achiziţiei cu alte 18”, a declarat Blidar.

Întrebat de capacitatea la care lucrează fabrica de tramvaie din Arad, omul de afaceri a spus că noile contracte vor conduce la angajarea a cel puţin o sută de oameni, pentru a se face faţă producţiei.

“Ultimii doi ani au fost destul de trişti pentru fabrica noastră, pentru că am lucrat la doar 30% din capacitate, dar în prezent lucrăm la 60%. Vom creşte şi mai mult şi vom fi nevoiţi să angajăm cel puţin 100 de oameni pentru a ne onora obligaţiile. Jumătate dintre oamenii ce vor fi angajaţi provin din şcoala noastră de meserii, unde avem toate cele opt specializări necesare fabricilor pe care le deţinem”, a afirmat Valer Blidar.

Omul de afaceri a adăugat că în ţară “au început să fie organizate licitaţii pentru tramvaie în aproape toate oraşele care au acest tip de transport”.

“Cu toate acestea, la unele licitaţii nu putem participa din cauza unei condiţii pe care nu o înţelegem, fiind cerute tramvaie cu o lungime mai mare decât orice se produce în ţara noastră. Noi vom livra în România, în baza contractelor pe care le avem, cele două modele, Imperio, cu lungimi de 27 sau 36 de metri, şi Autentic, care este un concept propriu şi are o lungime de 18 metri. Mai e şi problema că, după 40 de ani în care oraşele nu au cumpărat tramvaie noi, acum toate vor în acelaşi timp şi cu livrare în decurs de un an, ceea ce este foarte greu. Cu toate acestea, fabrica noastră a avut la licitaţii nu doar avantajul preţului scăzut, dar şi termenul de livrare mic”, a spus Blidar.

Referitor la licitaţia organizată în Arad, primarul Gheorghe Falcă a confirmat, într-o postare pe Facebook, că a existat un singur ofertant, adăugând că pe lângă cele 10 tramvaie ar urma să fie cumpărate ale 18.

“S-a încheiat perioada de depunere a ofertelor la licitaţia organizată de Primăria Arad în vederea achiziţionării a 28 de tramvaie noi. În prima etapă ne propunem să înnoim parcul Companiei de Transport Public cu 10 tramvaie, existând posibilitatea de extindere a contractului la 28 de garnituri noi. Ofertele primite parcurg etapa de evaluare tehnică şi financiară, sperăm ca în scurtă vreme să aflăm numele companiei care va furniza municipiului noile tramvaie. Investiţia va fi realizată din fonduri europene”, a scris Falcă.

Municipalitatea arădeană a obţinut, în toamna anului trecut, o finanţare de peste 16 milioane de euro, din fonduri europene, la care se adaugă o finanţare locală de aproape două milioane de euro pentru achiziţia celor zece tramvaie. Totuşi, conform reprezentanţilor administraţiei locale, în următorii patru ani vor fi cumpărate, în total, 28 de tramvaie noi, investiţie estimată la 57 de milioane de euro.

În prezent, oraşul Arad are cea mai dezvoltată reţea de linii de tramvai din România, după Bucureşti, iar Compania de Transport Public are 138 de garnituri aflate în circulaţie.

Cu privire la contractele externe pentru tramvaie, Valer Blidar a spus că există unul cu o ţară din Uniunea Europeană, însă deocamdată nu are acordul acestui client pentru a da publicităţii informaţiile.

Fabrica de tramvaie din Arad are aproximativ 500 de angajaţi, iar împreună cu fabrica de vagoane călători grupul are peste 1.000 de salariaţi.

Related posts

Ultima zi de targ AGRARIA 2016

Analiză KeysFin: Industria locală de pharma la un maxim istoric în 2020

Ligia Voro

Un nou eveniment Portfolio Farm a fost organizat în centrul țării

Transilvania Business

Mai multe clase pentru învățământul dual la Sibiu. ”Clasa Continental”, la Colegiul Tehnic ”Independența”

Stefana Muresan

Oradea a cumpărat 2.000 de termometre cu infraroşu pentru testarea populaţiei

Traian Dan

CONTRACTOR Engineering & Construction

Transilvania Business

Primii zece contribuabili la bugetul Oradiei pe anul 2017. Care sunt direcțiile de dezvoltare asumate de municipalitate

Stefana Muresan

Primăria Oradea susține construcția de apartamente în municipiu, lansând un regulament în acest sens

Stefana Muresan

Jumbo se alatura West Park Retail

Stefana Muresan

Nouă intrare pe piața românească: CBRE a consiliat Bank of China în deschiderea sucursalei din București, prin închirierea a 800 mp de birouri în City Gate

Papuc Irina

Alte 30 de autobuze Mercedes cu dotări de ultimă generație, puse în circulație la Cluj-Napoca. Investiție de peste 62 mil. lei

redactia

Investiție SF în infrastructura feroviară la Arad

Transilvania Business

FOTO: ATP Trucks Automobile lansează Truston în România

Ligia Voro

Explorați natura pe două roți, cu ajutorul Greensylvania

Ligia Voro

După Airbus și Bell, și americanii de la Lockheed Martin ar vrea să producă elicoptere la Ghimbav

Stefana Muresan

Transelectrica, cinci lucrări de investiţii de aproape 100 de milioane de lei

Stefana Muresan

TRAMECO, Drum Asfalt și LEMACONS, reabilitează Şcoala nr. 11 din Oradea

Traian Dan

Targul National Imobiliar, editia primavara 2016

Exportator de viţei din Timişoara îşi face fermă de 2,6 mil. euro, fonduri europene

Stefana Muresan

19.700 de angajati Continental din Romania lucreaza pentru viitorul industriei auto

Stefana Muresan

KeysFin și Starbyte digitalizează procesul de creditare și înrolarea clienților

Ligia Voro

REAL ESTATE & CONSTRUCTION FORUM

Berarii României: Piața berii a rămas constantă

Stefana Muresan

Clădirea IPJ Cluj, reabilitată cu 19 milioane de euro din fonduri europene

Stefana Muresan

Leave a Comment