Analize Sanatate Ultimele stiri

Piața de medicamente fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, creştere de peste 14 % în 2018

Piaţa de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creştere de 14,4% în 2018, comparativ cu anul anterior, informează luni Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI).

Valoarea totală a acestui segment de piaţă a fost de 3,552 miliarde de lei, în 2018, de la 3,104 miliarde de lei, înregistrat la nivelul anului 2017.

În ceea ce priveşte ultimul trimestru al anului trecut valoarea totală a segmentului de piaţă OTC a fost de 1,023 miliarde de lei, o creştere de aproximativ 19,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când înregistra 858 milioane de lei.

În ultimul trimestru din 2018, cea mai mare creştere a fost înregistrată de categoria “Răceală, gripă şi alergii”, respectiv de 28,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2017, şi de 105,7% faţă de trimestrul precedent, în contextul valului de viroze şi al epidemiei de gripă de la finalul anului 2018.

În ceea ce priveşte clasamentul creşterilor înregistrate la nivelul categoriilor de produse faţă de trimestrul anterior, următoarele poziţii sunt ocupate de categoria de vitamine, minerale şi suplimente, cu un procent de 17,5%, apoi categoria de produse analgezice, cu o creştere de 12,2%, categoria produselor cu indicaţie în afecţiuni gastrointestinale (+8,3%) şi categoria Lifestyle OTC (+5,6%).

Categoria de produse dermatologice a scăzut faţă de trimestrul anterior, cu 26,7%, înregistrând însă un trend ascendent la nivelul întregului an, aceasta fiind una dintre categoriile de produse a căror evoluţie este puternic influenţată de sezonalitate.

Cu toate acestea, la nivel de volum de vânzări şi cotă de piaţă, clasamentul categoriilor de produse arată uşor diferit, pe primul loc la nivel de T4 2018 aflându-se categoria “Răceală, gripă şi alergii”, cu vânzări de 270,9 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 26,5%. Aceasta este urmată de categoria Lifestyle OTC, cu vânzări de 205,3 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 20,1%.

Categoria de produse dermatologice este singura care a înregistrat scăderi faţă de trimestrul anterior, de la 84,1 milioane de lei în vânzări şi o cotă de piaţă de 10,1% în T3 2018, la vânzări de 66,4 milioane de lei şi 6,5% cotă de piaţă, în T4 2018.

La nivelul întregului an, cele mai căutate produse au fost cele din categoria “Răceală, gripă şi alergii”, cu vânzări de 791,5 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 22,3%, urmate de cele din categoria Lifestyle OTC, cu vânzări de 764,2 milioane de lei şi cotă de piaţă de 21,5%, categoria de produse cu indicaţie în afecţiunile gastrointestinale, care a înregistrat vânzări de 690,5 milioane de lei şi cotă de piaţă de 19,4%.

La diferenţe mai mari, urmează categoriile de analgezice, cu 479,1 milioane de lei, respectiv categoria de vitamine, minerale şi suplimente, cu 437 milioane de lei. Categoria de produse dermatologice ocupă ultima poziţie în clasamentul pe anul 2018, cu vânzări totale de 273,6 milioane de lei.

RASCI este afiliată la AESGP (Association of the European Self-Medication Industry), organizaţie europeană non-profit care este vocea sectorului de îngrijire personală în Europa şi care reuneşte mai mult de 2.000 de companii şi asociaţii profesionale.

Asociaţia susţine administrarea responsabilă şi avizată prin informarea corectă şi educarea consumatorilor şi pacienţilor din România, iar cea mai notabilă iniţiativă RASCI, în acest sens, este campania “Despre sănătate, cu responsabilitate’, un demers educaţional asumat pe termen lung, derulat încă de la finalul anului 2017.

Related posts

Provocare la reciclare

Ionut Oprea

Investițiile directe ale companiilor străine, nivelul-record în 2016

Stefana Muresan

Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu Mureş a luat peste 6 mil. euro de la UE pentru reabilitare şi modernizare

Stefana Muresan

Cinci oferte pentru centura metropolitană a Clujului

Stefana Muresan

Deutsche Telekom va face arhivare electronică în centrul său de la Cluj

redactia

IBF 2019 – oportunități pentru dezvoltarea capacității de export și a investițiilor românești pe piețele externe

Ligia Voro

Cum a ajuns o companie românească la un nivel de invidiat în business-ul feroviar

Stefana Muresan

Romgaz, rezultate istorice în 2017

Stefana Muresan

Mihai Daraban: „Turcia este cel mai important partener comercial al României dintre statele non UE”

redactia

Trei asocieri de firme, interesate de amenajarea Stațiunii balneo-climaterice de la Ocna Mureș, contract de peste 6 mil. de euro

Stefana Muresan

Digital Days 2019, pledoarie pentru marketingul digital

Traian Dan

Philips va oferi ecografii gratuite în Transilvania

Nora Dumitrescu

Lotul 2 din tronsonul feroviar Brașov-Sighișoara se deblochează. Contestație respinsă

Ion Surdu

Cine sunt primii speakeri străini confirmați la Tomorrow@Work?

redactia

Cluj Business Days 2017

Ionut Oprea

Smartree Workforce Index: 2016 a adus salarii mai mari

Stefana Muresan

A fost lansat un ghid al surselor de finanțare pentru companii în timpul crizei pandemice

Ion Surdu

Daniel Metz, Răzvan Rimbașiu, Adrian Crivii și Cornel Cătoi – Clubul Pro Opera Transilvană, în sprijinul prestigioasei instituții de cultură

Stefana Muresan

Piața ambalajelor din România se apropie de 900 de milioane de euro: sub 15% sunt din materiale biodegradabile

Papuc Irina

FOTO// Cum arată Unitatea de Suport Medical Bucureștii Noi, amenajată de Leroy Merlin și Auchan

Papuc Irina

APIA, subvenții pentru cicoare, ulei de măsline, trestie de zahăr și fructe cu coaja lemnoasă

Stefana Muresan

Topul exportatorilor, dominat de companiile cu capital străin

Castelul Bánffy și-a regăsit prințesa: Florence. Superstaruri si surprize

Ligia Voro

Silviu Stratulat, speaker at Eurogrowth 2017, a one-of-a-kind, cross-border M&A conference in London organized by ACG

Ionut Oprea

Leave a Comment