Analize IT&C

Digitalizarea în mediul de business din România în 2019 – studiu de percepție. Angajații, liderii în adoptarea tehnologiilor digitale în companii

Transformarea digitală în mediul de business din România este un proces continuu de adoptare și adaptare, 66% dintre respondenții studiului considerând-o un demers cu un impact pozitiv.

 

Ipsos, cea mai mare companie de cercetare de piață online din România și Internet & Mobile World, proiect al grupului Universum Events, prin „Raportul de digitalizare a pieței de business din România (2018, 2017)” arată percepția românilor, specialiști și manageri din companii cu cifră de afaceri de până la 5 milioane de euro, asupra gradului de digitalizare și a schimbărilor reflectate la nivel de business și în automatizarea proceselor, ce sectoare au nevoie de îmbunătățiri și care este impactul digitalizării la scară largă asupra mediului de business privat.

 

Angajații, liderii în adoptarea tehnologiilor digitale la birou

 

Conform studiului, liderii în asimilarea și implementarea tehnologiilor digitale în companiile românești sunt angajații din departamentele de IT și marketing, urmați de CEO și managementul companiei, în comparație cu alte țări din Europa, precum Franța, Germania, UK, unde procesul de digitalizare începe cu CEO și managementul companiilor și este extins către angajați. Aproximativ 60% dintre respondenți consideră că procesul de digitalizare în companiile în care lucrează este mai degrabă unul autodidact, aceștia căutând și implementând la nivel individual tehnologii digitale care să îi ajute în optimizarea activității zilnice profesionale.

Chiar dacă CEO și managerii din companii nu par a fi primii promotori ai digitalizării businessului, același studiu arată faptul că peste 89% dintre respondenți au observat creșterea interesului top managementului față de asimilarea sistemelor digitale și implementarea lor în beneficiul companiilor pe care le conduc:

 

“În ultimii 4 ani am remarcat un interes din ce în ce mai crescut din partea managerilor companiilor românești în a interacționa și a înțelege cum îi poate ajuta digitalizarea în dezvoltarea businessului pe care îl conduc, fapt pe care îl resimțim prin creșterea gradului de participare a CEO și a persoanelor de decizie din companii la evenimentele de profil pe care le organizăm, alături de profesioniști din Marketing, IT, E-commerce din toate industriile”, menționează Alexandru Măxineanu, Universum Events, Project Manager al evenimentului Internet & Mobile World, aflat la a 8-a ediție, cu aproape 10.000 de participanți.

 

De asemenea, impactul pozitiv al digitalizării se observă și în creșterea gradului de dezvoltare de soluții digitale custom (29%), care depășește cu două puncte procentuale achiziționarea de tehnologii digitale implementate la scară largă în diferite industrii la nivel mondial. Raportul reușește să creioneze și un top al proceselor digitale care vor impacta sectorul privat din România, concentrând astfel și bugete de investiții în următorii 3 ani: automatizarea proceselor (62%), urmată de Big Data & Cloud (56%) și analiza predictivă (55%).

 

Întrebați despre gradul de maturitate digitală a companiei în care activează, 30% dintre respondenți consideră că mediul profesional în care își desfășoară activitatea este în stadiul de “evaluator digital”, adică îmbrățișează cu pași mărunți revoluția digitală și planifică în timp, la nivel macro, absorbția ei completă în ADN-ul businessului.

 

În ceea ce privește impactul pe care îl va produce digitalizarea în companiile românești în următorii 3 ani, 1 din 2 respondenți cu funcție de management consideră acest demers unul disruptiv în activitatea businessului.

 

Digitalizarea în sectorul public – mai multă nevoie în Educație și Sănătate

 

Întrebați despre digitalizarea în sectorul public, respondenții chestionați consideră că Educația și Sănătatea au nevoie de o îmbunătățire a tehnologiilor digitale folosite, cu atât mai mult cu cât ambele au interacțiune continuă și comunicare aproape neîntreruptă cu populația țării. De altfel, ambele sectoare de activitate publică sunt medii dinamice, educaționale și informaționale.

 

Compania digitală ideală – cât de aproape suntem?

 

Complet digitalizată, la începutul procesului sau în prospecțiune de a implementa, percepția a aproape 50% dintre respondenți este că organizația în care activează este aproape de conceptul de „companie digitală ideală”, peste 80% dintre aceștia considerând că am intrat deja în era digitală. Iar cu un procent încurajator de curiozitate (84%) și optimism (74%), așteptăm cu interes rezultatele și efectele pe termen lung ale fenomenului digitalizării.

 

Raportul de digitalizare a pieței de business din România (2018, 2017) este realizat pe un eșantion relevant de 1361 respondenți, dintre care 758 respondenți în anul 2017 și un număr de 603 respondenți în 2018, aceștia din urmă având următoarele caracteristici demografice:  vârsta medie de 35 ani, 61% bărbați și 39% femei, în funcții de execuție și de decizie (manageri, CEO) din companii medii și mari din domeniile IT, Internet și E-Commerce, Advertising, servicii Financiare și altele. 29% dintre companiile implicate în studiu depășesc 5 milioane de euro cifră de afaceri. Rapoartele comparative pe țări au fost bazate pe studii realizate de Ipsos în anii 2017 și 2018. Raportul poate fi preluat și publicat doar cu menționarea sursei: Internet & Mobile World și link către www.imworld.ro.

 

Transformarea digitală este principala tematică a celei de-a VIII-a ediții IMWorld, desfășurată pe 2-3 octombrie 2019, Romexpo Pavilion B1, București. Evenimentul atrage peste 9,500 de participanți din mediul business, aducând în același loc peste 150 de speakeri locali și internaționali și mai mult de 140 de companii expozante cu soluții din IT & digital. Biletele la preț promoțional sunt disponibile acum pe www.imworld.ro.

 

Grupul internaţional de origine franceză Ipsos ocupă numărul 3 global în domeniul cercetării de piaţă, este listat la Bursa din Paris şi este prezent în 89 de ţări. În România, grupul Ipsos este prezent prin două entităţi, Ipsos România şi Ipsos Interactive Services şi are peste 1.000 de angajaţi. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi https://www.ipsos.com/ro-ro

Related posts

Piața de outsourcing din România a ajuns la aproape 800 de milioane de euro

Papuc Irina

Târgul de Turism al României 2021 va fi organizat virtual de Romexpo între 18 – 21 februarie

Traian Dan

iHunt se listează pe piața AeRO a Bursei de Valori București

Ligia Voro

Afacerile furnizorului de soluţii IT Net Brinel au ajuns la 34 mil. euro

Stefana Muresan

Afacerile de perspectivă din Ardeal, plafonate la 44.000 de euro

Stefana Muresan

Din trei salarii minime propuse, IMM-urile l-ar alege pe al patrulea

Traian Dan

E.ON România a lansat chatbot-ul Ioana

Traian Dan

Cluj Innovation Days: Colaborarea între mediul de afaceri și cel de cercetare, o necesitate

Stefana Muresan

B | Pentru Romania, 2016 este un moment de rascruce

România, supremaţia în topul celor mai profitabile sisteme bancare din Europa

Stefana Muresan

Digitalizarea, factor cheie ce a determinat impactul crizei pandemiei asupra IMM-urilor

Traian Dan

Startup-urile sunt invitate sa-si expuna proiectele la Techsylvania 2017

Tirdea Ionut

Barometrul de conjunctură economică CCIFER – iunie 2017

Ligia Voro

Undelucram.ro, finanțare de 300.000 de euro pentru a se extinde internațional

Ligia Voro

Ce abilități te ajută să te angajezi în 2021?

Traian Dan

Studiu INACO: România nu ține pasul cu digitalizarea serviciilor publice europene. Doar 10% din populație are competențe digitale

Papuc Irina

Unicornul american Tradeshift: Centrul de greutate al expansiunii din IT va fi în România

redactia

CCIR și Ambasada Canadei, despre beneficiile CETA pentru mediul de afaceri

Stefana Muresan

ABSL România: Sibiu, o piață cu potențial, aflată în continuă expansiune

Stefana Muresan

BERD a îmbunătățit estimarea de creștere a economiei

Stefana Muresan

Oradea pe primul loc în topul pressone.ro – „Cele mai bune orașe din România”

Traian Dan

Tap to Phone: soluția lansată de Visa în România. Alpha Bank și CEC Bank sunt primele instituții care au implementat aplicația prin care mobilul devine POS

Ion Surdu

Iulian Iuga, Accesa: “Am reușit să avem succes pe propriile picioare”

Stefana Muresan

Fan Courier adoptă chatboţi Druid pentru interacţionarea cu clienţii

Traian Dan

Leave a Comment