Infrastructura Sibiu Slider Ultimele stiri

Câștigătorul Sibiu-Boița, desemnat, sunt pregătite modificări la legislație

Prezent în județul Mureș, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat miercuri că a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția lotului 1 Sibiu-Boița, din autostrada Sibiu – Pitești.

 

Câștigătorul este PORR CONSTRUCT SRL, care a lucrat și pe lotul IV al Autostrăzii Sebeș-Turda, de altfel primul finalizat din cele patru. Valoarea propunerii financiare este de 612.647.863,38 de lei fără TVA, echivalentul a 129 milioane euro fără TVA, având un cost/km de 9,7 milioane euro fără TVA.

Pe 23 martie vor să semneze contractul, dacă nu apare, bineînțeles, nicio contestație.

Nu la fel de fericită este situația pe drumul expres Craiova-Pitești, unde loturile 3 și 4 trebuie relicitate.

“Acolo este o problemă legată de un lucru pe care îl vom reglementa, în sensul că săptămâna viitoare va intra legea achizițiilor la Comisia de Industrii, unde eu voi fi prezent ca să fac niște modificări la această lege. Pentru că Pitești-Craiova, din punctul meu de vedere este strict legat de modul în care unele firme înțeleg să își desfășoare activitatea în România. O firmă care nu a participat la licitație a contestat cele patru loturi, două loturi nu au avut nicio problemă, 1 și 2. Contestația a făcut-o pe rezervele de implementare, care vin să ajute constructorul ca să nu ne mai blocăm de un cuantum de nu știu 10% pentru cheltuielile neprevăzute. Ei, tocmai acest lucru l-au contestat, un complet de judecată a spus pentru două loturi că este ok, pentru alte două loturi le-a admis contestația și trebuie relicitate”, a explicat ministrul Răzvan Cuc.

Licitația va fi organizată cât de repede e posibil, însă nu a fost avansat un orizont de timp.

 

Modificări în legislație

 

Tocmai pentru ca astfel de situații să nu mai apară, ministrul Cuc a propus câteva modificări în legislația de achiziții publice, cum menționam deja anterior că intenționează.

“Dacă o firmă nu participă la licitație sub nicio formă nu poate contesta acest proiect. Pe de altă parte, în momentul în care avem o decizie de la CNSC, în primă instanță, că rămâne câștigător cel care a fost desemnat de comisie, noi semnăm contractul, iar ulterior, alte firme care au nemulțumiri se pot duce în instanță, dar nu rămânem blocați cu proiectul, cum a fost pasajul de la Domnești, l-am licitat în 2015 și am semnat contractul în 2017”, a arătat acesta.

De asemenea, acesta a adăugat că, dacă antreprenorul “nu ține pasul și nu face lucrările în termenul asumat, în condițiile în care nu sunt probleme administrative, nu sunt probleme din punct de vedere financiar, acelui antreprenor i se va desface contractul de prestări servicii și trei ani de zile nu va putea participa la licitații”.

Cu toate problemele de pe șantiere, ministrul a dat asigurări, asigurat în prealabil de Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, că vor fi dați în circulație 180 de km de autostradă.

Ligia VORO

 

Related posts

Amplasamentul pentru construcția Variantei Ocolitoare Satu Mare, predat antreprenorului; termen de finalizare – 18 luni

Stefana Muresan

Ioana Arsenie, consultant financiar: Ce face un antreprenor când se accentuează o etapă de criză?

Ligia Voro

Universitatea Transilvania din Brașov a primit ordinul „Meritul pentru Învățământ” în grad de „Ofițer” din partea Președintelui României

redactia

Asocierea Diferit SRL – Lucrări Drumuri și Poduri SA – Dimex 2000 Company SA a câștigat întreținerea drumurilor județene din Bistrița-Năsăud pentru următorii trei ani

Stefana Muresan

Țăranii din Transilvania au centru de desfacere în mijlocul Clujului

Nora Dumitrescu

Investiția Bosch ar putea crea 2.500 locuri de muncă în Simeria

Stefana Muresan

Clubul Fermierilor Români, o asociație nouă în agricultură

redactia

Finanțele propun majorarea cu 10 miliarde de euro a plafonului pentru emiterea titlurilor de stat pe pieţele internaţionale până în 2022

Ion Surdu

Cum reconfigurează Comandamentul NATO de la Sibiu mediul de afaceri

Ligia Voro

BNR a redus rata dobânzii de politică monetară la 1,25%/an, de la 1,50%/an

Traian Dan

Timflow, cel mai avansat sistem de monitorizare prin satelit a transporturilor de buștean

redactia

Liviu Bădărău, directorul de vânzări AZOMUREȘ: “Potențialul de consum poate atinge în următorii ani 3 milioane de tone”

Ligia Voro

Maramureșul, implicat într-un proiect european împotriva inundațiilor

Nora Dumitrescu

Patru elevi din Sighetu Marmației au creat o microîntreprindere de artizanat

Nora Dumitrescu

România pentru a șaptea oară la EXPO REAL München

redactia

I, Robot

Ionut Oprea

Zece firme selectate în primul accelerator de export din România – ScaleOut

Traian Dan

Turiștii străini ocolesc Transilvania

Nora Dumitrescu

Semtest-BVN, performanțe și în 2016

Stefana Muresan

Școlile particulare din România își oferă ajutorul pentru implementarea învățământului online în sistemul public

Papuc Irina

Claudia Indreica: “Digitalizarea va reduce bugetarii, cu inserarea lor în mediul privat”

Nora Dumitrescu

Antreprenorul Mihai Miron vrea să repatrieze 65 de medici români din Franţa și Germania

Stefana Muresan

Georgică Cornu, reales Președinte al Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș

Stefana Muresan

OUG pentru Bolt, Clever și Uber

Ligia Voro

Leave a Comment