Infrastructura Sibiu Slider Ultimele stiri

Câștigătorul Sibiu-Boița, desemnat, sunt pregătite modificări la legislație

Prezent în județul Mureș, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat miercuri că a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția lotului 1 Sibiu-Boița, din autostrada Sibiu – Pitești.

 

Câștigătorul este PORR CONSTRUCT SRL, care a lucrat și pe lotul IV al Autostrăzii Sebeș-Turda, de altfel primul finalizat din cele patru. Valoarea propunerii financiare este de 612.647.863,38 de lei fără TVA, echivalentul a 129 milioane euro fără TVA, având un cost/km de 9,7 milioane euro fără TVA.

Pe 23 martie vor să semneze contractul, dacă nu apare, bineînțeles, nicio contestație.

Nu la fel de fericită este situația pe drumul expres Craiova-Pitești, unde loturile 3 și 4 trebuie relicitate.

“Acolo este o problemă legată de un lucru pe care îl vom reglementa, în sensul că săptămâna viitoare va intra legea achizițiilor la Comisia de Industrii, unde eu voi fi prezent ca să fac niște modificări la această lege. Pentru că Pitești-Craiova, din punctul meu de vedere este strict legat de modul în care unele firme înțeleg să își desfășoare activitatea în România. O firmă care nu a participat la licitație a contestat cele patru loturi, două loturi nu au avut nicio problemă, 1 și 2. Contestația a făcut-o pe rezervele de implementare, care vin să ajute constructorul ca să nu ne mai blocăm de un cuantum de nu știu 10% pentru cheltuielile neprevăzute. Ei, tocmai acest lucru l-au contestat, un complet de judecată a spus pentru două loturi că este ok, pentru alte două loturi le-a admis contestația și trebuie relicitate”, a explicat ministrul Răzvan Cuc.

Licitația va fi organizată cât de repede e posibil, însă nu a fost avansat un orizont de timp.

 

Modificări în legislație

 

Tocmai pentru ca astfel de situații să nu mai apară, ministrul Cuc a propus câteva modificări în legislația de achiziții publice, cum menționam deja anterior că intenționează.

“Dacă o firmă nu participă la licitație sub nicio formă nu poate contesta acest proiect. Pe de altă parte, în momentul în care avem o decizie de la CNSC, în primă instanță, că rămâne câștigător cel care a fost desemnat de comisie, noi semnăm contractul, iar ulterior, alte firme care au nemulțumiri se pot duce în instanță, dar nu rămânem blocați cu proiectul, cum a fost pasajul de la Domnești, l-am licitat în 2015 și am semnat contractul în 2017”, a arătat acesta.

De asemenea, acesta a adăugat că, dacă antreprenorul “nu ține pasul și nu face lucrările în termenul asumat, în condițiile în care nu sunt probleme administrative, nu sunt probleme din punct de vedere financiar, acelui antreprenor i se va desface contractul de prestări servicii și trei ani de zile nu va putea participa la licitații”.

Cu toate problemele de pe șantiere, ministrul a dat asigurări, asigurat în prealabil de Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, că vor fi dați în circulație 180 de km de autostradă.

Ligia VORO

 

Related posts

Pentru antreprenori, o soluție financiară de la Safety Broker

Ligia Voro

Irinel Popescu, trecut, prezent și viitor în progresul științific

Ligia Voro

Un investitor din Arabia Saudită a cumpărat fosta cooperativă zootehnică din Biled

Stefana Muresan

Leave a Comment