Auto Industrie

Linii de climatizare auto fabricate pentru întreaga lume, radiografiate cu raze X la Timișoara

Investiție de aproximativ 1.7 milioane de lei în echipament de top ce radiografiază instalațiile de aer condiționat. Tomograful industrial asigură cea mai înaltă calitate a produselor pentru industria automotive.  Prototipurile vor testa și materiale pentru locații din Mexic și Serbia

 

Companie de tehnologie, Continental a investit 1,7 milioane de lei în echipamente de testare în locația sa ContiTech din Timișoara. Un scanner cu raze X validează calitatea sistemelor de aer condiționat fabricate pentru industria auto.

„Folosim aceeași tehnologie ca și în medicină. „Pacienții“ noștri, prototipuri pentru liniile de climatizare auto, sunt supuși unui proces neinvaziv prin care pot fi depistate eventualele defecte din interiorul lor“, explică Natanael Simon, inginer computer tomograf în cadrul ContiTech România. Unitatea de producție din Timișoara deservește și alte locații Continental din lume, efectuând teste pe produse inclusiv pentru fabrici din Serbia sau Mexic.

„ Deși tehnologia folosită este aceeași ca în domeniul medical, tomograful industrial este un utilaj specific, proiectat special pentru fabrica din Timișoara. Intensitatea razelor nu este mai mare decât în cazul celui medical, însă timpul de expunere al pieselor este ridicat, obținându-se astfel o imagine 3D de o mare acuratețe. Utilajul nu reprezintă un pericol pentru sănătatea angajaților care îl operează“, continuă Nataniel.

Piesa de verificat este rotită automat 360° în câmpul de raze X, la fiecare grad preluându-se cel puțin o poză. Ulterior, cu ajutorul unui software dedicat, cele peste 360 de fotografii se compun într-un volum 3D. Piesa poate fi apoi rotită și vizualizată din orice unghi pentru depistarea posibilelor nereguli. Programul de pe calculator indexează automat defectele și, în funcție de culoarea atribuită, poate fi apreciată calitatea piesei.

„Fabrica din Timișoara este prima și singura din Continental unde sunt folosite razele Roentgen în testele sale din producție. Valoarea investiției este de aproximativ 1,7 milioane de lei”, spune Silviu Oană, inginer de proces Contitech România.

Fabrica din Timișoara, deschisă în 2002, este una dintre cele șapte fabrici Continental din România. Aici se produc țevi pentru sistemul de aer condiționat al mașinilor, pentru sistemul de servodirecție și control al șasiului, precum și curele de transmisie și de distribuție. Anual, în unitatea de producție din Timișoara sunt fabricate aproximativ 26 de milioane de piese.

Continental dezvoltă tehnologii și servicii inovatoare pentru mobilitatea sustenabilă și interconectată a oamenilor şi a bunurilor acestora. Compania cu profil tehnologic fondată în 1871 oferă soluții sigure, eficiente și accesibile pentru autovehicule, mașini, trafic și transport. Continental a realizat în 2018 o cifră de afaceri preliminară de aproximativ 44,4 miliarde de euro și are în prezent circa 244.000 de angajați în 60 de țări și piețe.

 

În perioada 1999-2018, Continental a investit circa 1.6 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele 5 divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Continental este partener în două joint-venture în Iași și Slatina şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. Continental avea la finalul anului 2018, peste 20.000 de angajaţi, din care o treime sunt ingineri și informaticieni în centrele de cercetare și dezvoltare și va continua să angajeze în funcție de viitoarele proiecte.

Related posts

Gabriela Streza, noul director de marketing al AdePlast

Stefana Muresan

Apare o fabrică de bere artizanală la Cluj

Nora Dumitrescu

Free Now ajunge în Brașov. Compania oferă servicii de taxi gratuite pentru primii 100.000 de pasageri

Papuc Irina

Teraplast devine singurul proprietar al producătorului de ţevi Politub

Stefana Muresan

Sibiu: Continental, peste 400 de locuri de muncă disponibile

Stefana Muresan

Concernul Guhring, parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj

Nora Dumitrescu

Producătorul de mobilă Simex din Sălaj, afaceri de aproximativ 7 mil. euro

Stefana Muresan

Maramureșenii de la Taparo propun producătorilor de mobilă un material realizat din plante tehnice

Stefana Muresan

Alev Interiors, confort și calitate durabilă

Stefana Muresan

Sute de angajați ai Groupe Renault Romania împreună cu familiile lor s-au solidarizat în lupta cu cancerul mamar

Ligia Voro

Turcii de la Kastamonu au numit un român la conducerea fabricii de prelucrare a lemnului din Reghin

redactia

Groupe Renault anunță un proiect de dezvoltare a organizației în jurul mărcilor sale

Nicolae Pop

Anunț Groupe Renault: Uzinele din Mioveni își întrerup activitatea începând de mâine

Ligia Voro

Spaniolii de la Cikautxo se extind și fac noi angajări la Câmpia Turzii

Stefana Muresan

Noul senzor de profil 2D-/3D de la wenglor cu lumina UV

redactia

Satu Mare: Alu Menziken investește în două hale noi la Medieşu Aurit

Stefana Muresan

O companie din Cluj face ambulanțe împotriva coronavirusului

Nora Dumitrescu

Astra Vagoane Călători din Arad caută încă 200 de oameni. Câștigă piața internă

redactia

Investiții noi “pe țeavă” la Tenaris. Zalăul intră pe piața automotive

Stefana Muresan

Daimler își extinde rețeaua globală de producție remanufactură prin deschiderea unei noi facilități de remanufacturare în România

redactia

Pall-Ex și-a inaugurat cel mai nou hub în Sibiu, în cadrul Network Industrial Park, dezvoltat de Zacaria

Stefana Muresan

Holzindustrie Schweighofer – sistem de urmărire a camioanelor prin GPS

Stefana Muresan

Cinci măsuri solicitate Guvernului din partea IMM-urilor din România

Papuc Irina

KUMA România – 20 ani

Ligia Voro

Leave a Comment