Industrie Lideri si afaceri Slider Ultimele stiri

Cum a ajuns o companie românească la un nivel de invidiat în business-ul feroviar

În urmă cu aproape șapte ani, când a fost preluată de Grampet Group, compania omului de afaceri Gruia Stoica, prin halele Reloc Craiova bătea vântul – mai erau doar câțiva angajați pentru pază. Acum este o poveste de succes.

La finele lui 2012, Gruia Stoica, proprietarul Grampet Grup, a preluat producătorul de locomotive Electroputere Craiova și Reloc SA, cea mai importantă companie din zona reparațiilor și modernizării de locomotive din România.

La vremea respectivă, Grampet Group a achiziționat activitatea de producție de locomotive de la Electroputere Craiova, fosta Divizie de Vehicule Feroviare și Urbane- DVFU care a fabricat peste 1.000 locomotive electrice și peste 3.000 locomotive Diesel electrice de-a lungul timpului. Noua entitate se numește acum Electroputere VFU SA. Totodată, Grampet Group a achiziționat și fabrica Reloc SA Craiova, tranzacție ce i-a permis să-și consolideze activitatea de reparații de locomotive și material rulant.

În 2014, are loc o premieră: a fost prezentată prima locomotivă proiectată şi realizată integral la Craiova după 24 de ani de stagnare.

Este vorba despre o locomotivă Diesel de 1250 CP, construită de Electroputere VFU şi Reloc SA, în parteneriat cu corporaţia americană Caterpillar, unul dintre cei mai mari constructori de motoare Diesel din lume.

Fabrica de la Craiova avea o capacitate de trei locomotive pe lună, existând deja un precontract în Europa de Vest pentru opt unități. Locomotiva Terranova este destinată serviciului de manevră grea şi transportului de marfă şi poate rula pe linii cale ferată cu ecartament îngust, normal sau larg, putând fi utilizată în majoritatea sistemelor feroviare.

Fabrica din Craiova a ajuns acum, la aproape șapte ani de la privatizare, la un nivel de invidiat în business-ul feroviar.

Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul Finanțelor, în 2017 Reloc Craiova a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 65 milioane de lei (peste 15 milioane de euro) și un profit de 2,16 milioane de lei. Numărul mediu de salariați era de 693.

Grupul format de Electroputere VFU și Reloc SA reprezintă cea mai mare unitate de fabricare și reparații de locomotive din România și din întreaga Europă Centrală și de Sud-Est. Reloc găzduiește un centru de proiectare și cercetare în domeniul tracțiunii feroviare, care va continua la Craiova tradiția locomotivelor Electroputere.

Beneficiarii serviciilor Reloc sunt cele mai mari societăți feroviare private sau de stat din România, Polonia, Serbia, Macedonia, Slovacia, Ungaria sau Bulgaria, dar și numeroase alte companii private. La Reloc s-au făcut cu succes peste 8.500 de reparații planificate, peste 800 reparații accidentale și nenumărate reparații de agregate (motoare de tracțiune, osii, generatoare, transformatoare etc.) și recondiționări de subansamble pentru locomotive.

Related posts

Investiție de 1,8 milioane de euro făcută de Continental la Carei: o nouă stație de epurare a apei

Stefana Muresan

PRIA Oncology

Ionut Oprea

ING Bank devine în acest an 100% disponibilă pe smartphone

Papuc Irina

Autoritățile locale pot prelua de la guvern centurile ocolitoare și alte proiecte de infrastructură

Ion Surdu

OFICIAL: Ford supendă temporar producția la fabricile sale din Europa, inclusiv la Craiova

Ligia Voro

143 de ani de la inventarea telefonului. Care au fost primele cuvinte rostite la aparatul magic

Stefana Muresan

Fondurile europene ajută județul Sibiu să aibă de patru ori mai multe investiții decât veniturile proprii

Papuc Irina

Kestral International deschide un birou în România

Ionut Oprea

Kromberg & Schubert a închiriat 2.000 de metri pătrați de birouri în Vox Technology Park

Transilvania Business

Cea mai bună universitate din România. UBB detronează Universitatea Bucureşti

redactia

Belgienii de la VGP, parc industrial și logistic în Sibiu

Stefana Muresan

Sondaj: Românii reușesc să pună lunar deoparte câte 55 de euro, de cinci ori mai puțin decât austriecii și de două ori mai puțin decât slovacii

Papuc Irina

Dacia Duster scrie instorie în Italia

redactia

Clujul va racola tinerii pasionați de tehnologie din Bihor și Alba

Nora Dumitrescu

Romgaz are finanțarea pentru investiția de la Iernut

Ligia Voro

Compania de transport, distribuţie şi logistică Aquila Ploiesti a cumparat distribuitorul Agrirom din Arad, cu afaceri de 44 milioane euro

redactia

Sonaca Aerospace Transylvania has started the developing of its activities on S200 aircraft and is recruiting new employees

Stefana Muresan

Compania Delphi Technologies mută o parte din activitate din Marea Britanie la Iași. ”Sunt costuri mai mici!”

Stefana Muresan

Managerul Sfara Tours, în fruntea patronatului de turism din Nord-Vest

Nora Dumitrescu

A Hungarian development of record value is appearing at MIPIM 2019

Stefana Muresan

Platforma feroviară Remarul, complex rezidențial

Nora Dumitrescu

VGP reports results for first half 2020

Papuc Irina

Ordonanța militară cu numărul 8: se interzice și se suspendă exportul de grâu, orz, porumb, orez, floarea soarelui, ulei de semințe și produse de brutărie

Papuc Irina

UVT și ATCCE 2021 au dat startul Școlii de vară de leadership cultural

Stefana Muresan

Leave a Comment