Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Pionierii realității augmentate din Cluj. ARYD, povestea imaginilor

Dacă o imagine cântăreşte cât 1.000 de cuvinte, cât ar cântări întreaga poveste ascunsă în spatele imaginii? Trei clujeni au decis să creeze o aplicaţie care dă posibilitatea brandurilor, artiştilor şi utilizatorilor individuali să împărtăşească poveştile din spatele unei reclame, a unei piese de artă sau a unui moment din viaţă surprins într-o imagine.

Ideea a fost concepută pe baza succesului unei expoziţii de artă a unuia dintre fondatori, Adrian Grecu, un pionier în privinţa corelării artistice a lumii reale şi a celei virtuale. Expoziţia a extins experienţa vizitatorului prin intermediul unei aplicaţii de realitate augmentată – Augmented Reality (AR), dezvoltată de un game developer din Cluj, Mihai Anton.

Ciprian Popoviciu, antreprenor clujean stabilit în SUA, a propus extinderea acestui concept din contextul artei, în domeniul dezvoltării brandurilor. Astfel s-a născut Augmented Reality for Your Discovery (ARYD).

Echipa internațională formată la Cluj este unică prin faptul că are expertiza necesară pentru a dezvolta şi menţine platforma în sine, dar şi pentru a ajuta clienţii şi partenerii să creeze, prin intermediul AR, experienţe unice care comunică în mod excepţional mesajele relevante. Combinaţia de expertiză antreprenorială, artistică şi de software development este, în opinia fondatorilor, esenţială în succesul unui astfel de proiect.

Deşi aflată încă în faza “Stealth Mode”, aplicaţia a fost folosită cu succes în câteva expoziţii de artă, în muzee internaţionale, dar şi în campanii de marketing. ARYD a creat parteneriate cu firme din România şi SUA care vor folosi propunerile sale pentru marketing, brand launch/development.

În acelaşi timp, ARYD continuă să extindă cercul de artişti care folosesc aplicaţia pentru propriile lucrări şi asistă partenerii săi în crearea unor experienţe de brand unice. Clujenii au conceput și un website propriu, ARDYNAMIX.COM, pe care toți cei interesați de parteneriate sau de colaborări în acest domeniu au posibilitatea să îi contacteze.

Ce este realitatea augmentată

AR este una din aparițiile noilor media – o extensie a realității virtuale – ce reflectă schimbările în urma universalizării computerelor și a dispozitivelor mobile personale. Aceasta este un live, direct sau indirect, în lumea reală, ale cărei elemente pot fi completate de către calculator sau de intrări senzoriale (sunet, video, grafice, date GPS). Cu ajutorul acestor tehnologii, informațiile despre lumea reală înconjurătoare de utilizator devin interactive și manevrabile. Realitatea augmentată poate fi folosită în publicitate, medicină, dispozitive de navigare, industrie, comerț, artă, turism, educație sau divertisment.

Ciprian Popoviciu – Antreprenor cu sediul în Raleigh, North Carolina (SUA) cu o experiență de 21 de ani în domeniul tehnologiei informației, pornind de la idee până la monetizare. Este un expert recunoscut în industrie, consilier pentru Comisia Europeană, autor a două cărți Cisco Press, a mai multor standarde tehnologice și a multor articole din industrie. Are doctoratul în fizică teoretică și un Master of Business Administration la University of North Carolina at Chapel Hill.

Adrian Grecu – Artist și designer cu experiență îndelungată în domeniul IT, este absolvent al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca și al Facultății de Fizică din cadrul Universității Babeș-Bolyai, care combină pictura cu imagini generate pe computer, obținute prin modelare 3D, rendering și imprimare pe pânză. Este un pionier în combinarea mediilor tradiționale cu realitatea augmentată și virtuală. Lucrările sale au câștigat premii și au fost prezentate la expoziții internaționale de la Londra, Seul, Koga, Sint Niklaas, Gliwicze, Kanagawa, Cheju, Veneția.

Mihai Anton – A obținut un Bachelor in Science în tehnologie media la Universitatea Aalborg din Copenhaga (Danemarca). Acolo a studiat subiecte din domenii variate precum programare, game design, designul interfeței cu utilizatorul (UI) și designul experienței utilizatorului (UX), modelare 3D, animație, editare sunet și video. Are o experiență de șapte ani în domeniu, activând ca game developer pentru proiecte variate, de la jocuri și aplicații pentru telefoane mobile până la simulatoare 3D și experiențe de realitate augmentată și virtuală pentru clienți din SUA și UE.

Adrian Grecu, ARYD: “Eu am activat și în mediul artistic, și în cel universitar, am lucrat și în corporație, iar la un moment dat am decis să devin antreprenor. Ținta noastră este piața americană, dar aceasta nu înseamnă că în România nu există posibilități enorme de aplicare a AR, atât de către companiile private, cât și de instituțiile publice. Am derulat deja un proiect pilot cu un muzeu din Statele Unite; din păcate, muzeele de la noi sunt încă reticente, nici nu dispun de o finanțare corespunzătoare”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Transilvania poate arăta României cum se poate transforma cu investiții de 2 miliarde de euro

Articolul următor

Peste 10 milioane de euro pentru microîntreprinderile din Regiunea Vest

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share