Antreprenori Cluj IT&C

Pionierii realității augmentate din Cluj. ARYD, povestea imaginilor

Dacă o imagine cântăreşte cât 1.000 de cuvinte, cât ar cântări întreaga poveste ascunsă în spatele imaginii? Trei clujeni au decis să creeze o aplicaţie care dă posibilitatea brandurilor, artiştilor şi utilizatorilor individuali să împărtăşească poveştile din spatele unei reclame, a unei piese de artă sau a unui moment din viaţă surprins într-o imagine.

Ideea a fost concepută pe baza succesului unei expoziţii de artă a unuia dintre fondatori, Adrian Grecu, un pionier în privinţa corelării artistice a lumii reale şi a celei virtuale. Expoziţia a extins experienţa vizitatorului prin intermediul unei aplicaţii de realitate augmentată – Augmented Reality (AR), dezvoltată de un game developer din Cluj, Mihai Anton.

Ciprian Popoviciu, antreprenor clujean stabilit în SUA, a propus extinderea acestui concept din contextul artei, în domeniul dezvoltării brandurilor. Astfel s-a născut Augmented Reality for Your Discovery (ARYD).

Echipa internațională formată la Cluj este unică prin faptul că are expertiza necesară pentru a dezvolta şi menţine platforma în sine, dar şi pentru a ajuta clienţii şi partenerii să creeze, prin intermediul AR, experienţe unice care comunică în mod excepţional mesajele relevante. Combinaţia de expertiză antreprenorială, artistică şi de software development este, în opinia fondatorilor, esenţială în succesul unui astfel de proiect.

Deşi aflată încă în faza “Stealth Mode”, aplicaţia a fost folosită cu succes în câteva expoziţii de artă, în muzee internaţionale, dar şi în campanii de marketing. ARYD a creat parteneriate cu firme din România şi SUA care vor folosi propunerile sale pentru marketing, brand launch/development.

În acelaşi timp, ARYD continuă să extindă cercul de artişti care folosesc aplicaţia pentru propriile lucrări şi asistă partenerii săi în crearea unor experienţe de brand unice. Clujenii au conceput și un website propriu, ARDYNAMIX.COM, pe care toți cei interesați de parteneriate sau de colaborări în acest domeniu au posbilitatea să îi contacteze.

 

Ce este realitatea augmentată

 

AR este una din aparițiile noilor media – o extensie a realității virtuale – ce reflectă schimbările în urma universalizării computerelor și a dispozitivelor mobile personale. Aceasta este un live, direct sau indirect, în lumea reală, ale cărei elemente pot fi completate de către calculator sau de intrări senzoriale (sunet, video, grafice, date GPS). Cu ajutorul acestor tehnologii, informațiile despre lumea reală înconjurătoare de utilizator devin interactive și manevrabile. Realitatea augmentată poate fi folosită în publicitate, medicină, dispozitive de navigare, industrie, comerț, artă, turism, educație sau divertisment.

Ciprian Popoviciu – Antreprenor cu sediul în Raleigh, North Carolina (SUA) cu o experiență de 21 de ani în domeniul tehnologiei informației, pornind de la idee până la monetizare. Este un expert recunoscut în industrie, consilier pentru Comisia Europeană, autor a două cărți Cisco Press, a mai multor standarde tehnologice și a multor articole din industrie. Are doctoratul în fizică teoretică și un Master of Business Administration la University of North Carolina at Chapel Hill.

 

Adrian Grecu – Artist și designer cu experiență îndelungată în domeniul IT, este absolvent al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca și al Facultății de Fizică din cadrul Universității Babeș-Bolyai, care combină pictura cu imagini generate pe computer, obținute prin modelare 3D, rendering și imprimare pe pânză. Este un pionier în combinarea mediilor tradiționale cu realitatea augmentată și virtuală. Lucrările sale au câștigat premii și au fost prezentate la expoziții internaționale de la Londra, Seul, Koga, Sint Niklaas, Gliwicze, Kanagawa, Cheju, Veneția.

 

Mihai Anton – A obținut un Bachelor in Science în tehnologie media la Universitatea Aalborg din Copenhaga (Danemarca). Acolo a studiat subiecte din domenii variate precum programare, game design, designul interfeței cu utilizatorul (UI) și designul experienței utilizatorului (UX), modelare 3D, animație, editare sunet și video. Are o experiență de șapte ani în domeniu, activând ca game developer pentru proiecte variate, de la jocuri și aplicații pentru telefoane mobile până la simulatoare 3D și experiențe de realitate augmentată și virtuală pentru clienți din SUA și UE.

 

Adrian Grecu, ARYD: “Eu am activat și în mediul artistic, și în cel universitar, am lucrat și în corporație, iar la un moment dat am decis să devin antreprenor. Ținta noastră este piața americană, dar aceasta nu înseamnă că în România nu există posibilități enorme de aplicare a AR, atât de către companiile private, cât și de instituțiile publice. Am derulat deja un proiect pilot cu un muzeu din Statele Unite; din păcate, muzeele de la noi sunt încă reticente, nici nu dispun de o finanțare corespunzătoare”

 

Related posts

NTT Data Romania a închiriat 2.800 mp în Openville Timișoara

Nicolae Pop

18 microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii din Regiunea Vest au semnat contracte de finanțare în cadrul Regio-POR 2014-2020

Stefana Muresan

Oamenii de afaceri din Bistriţa-Năsăud, proiect de modificare a Codului Fiscal

Stefana Muresan

Grupul Delivery Hero anunță achiziția integrală a hipMenu

Ligia Voro

Orange sprijină clienţii pentru a rămâne conectaţi la tot ceea ce este important pentru ei

Ligia Voro

Marcel Boloş pregătește patru mari proiecte axate pe cercetare și tehnologii

Traian Dan

Florentin Tuș, reales în fruntea patronilor maramureșeni

Nora Dumitrescu

FUTURE – programul inovator prin care atragi noi angajați și te implici în #EducatieAltfel

Nicolae Pop

40.000 de euro pentru demararea unei afaceri nonagricole în regiunea Nord-Vest

Stefana Muresan

Lidl organizează o nouă campanie de colectare de alimente în 80 de magazine

Traian Dan

Morphoza: Designing the new difference

Ionut Oprea

Erste Group, partener principal oficial al Finalei League of Legends (LEC)

Traian Dan

Transilvania Business și cotidianul Zi de Zi, membre în PressHub – un proiect finanțat prin Google Digital News Initiative

Stefana Muresan

Concluziile maratonului de Business CCIFER „rePORNIM economia”

Nicolae Pop

Excelența în învățământul profesional dual, premiată

Ligia Voro

Transportatorii din Ardeal își vor școli angajații pe banii Europei

Nora Dumitrescu

Lansare: Dynamic Business Connections

Ionut Oprea

Tabletele și laptop-urile au luat locul vacanțelor de Black Friday 2020

Traian Dan

IMWorld 2017 anunță primele soluții digitale: IoT, chatboți cu AI, softuri pentru IMM și tehnologii în premieră: “big brother”ul utilajelor de producție

Stefana Muresan

Aparat inovativ de monitorizare a calității aerului din clădiri, lansat pe piață de UBB

redactia

Turda, investiții de 7 milioane de euro, fonduri europene, în construcția de drumuri și locuințe sociale

Stefana Muresan

Clujul devine locul ideal pentru întâlnirea dezvoltatorilor de software și aplicații în cadrul PRIA IT&C and Intellectual Property Conference în 15 mai 2018

Ionut Oprea

Cluj: Electroglobal, cifră de afaceri de peste 4,5 mil. euro în T1

Stefana Muresan

NTT DATA, noul sponsor al echipei de fotbal CFR Cluj

Stefana Muresan

Leave a Comment