Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Lanțurile de patiserie ale Clujului își dispută o piață de 7 milioane de locuitori

Panemar și La Casa, cele două principale rețele de magazine de brutărie-patiserie din Cluj, au ieșit la bătaie pe piața Transilvaniei. Dacă lanțul de restaurante al businessman-ului Dorel Goia este deja prezent în opt județe, cel administrat de Nicolae Chiorean face în acest an primul pas în afara Clujului.

 

Dorel Goia, unul dintre primii capitaliști moderni ai Clujului, a deschis în 1990 pizzeria New Croco, în complexul studențesc Hașdeu, local încă funcțional. Fostul profesor de istorie a fost implicat în afaceri precum Astral Telecom (operator TV cablu), Tricotaje Someșul (fabrică de textile), Maestro Industries (producător de mezeluri) sau Maestro Business Center (clădire de birouri).

Toate au fost vândute unor fonduri de investiții sau companii din domeniile respective, activele înstrăinate având o valoare totală de piață în jurul a 400 de milioane de euro. Printre afacerile în care este implicat acum se numără grupul TeraPlast Bistrița, ACI Cluj, rețeaua La Casa, dar și mai multe proiecte imobiliare, rezidențiale și office, mai ales în Cluj-Napoca.

Cu toate că la un moment dat a părăsit domeniul alimentar, prin vânzarea producției de mezeluri către Caroli Food, a revenit în 2013 la “prima dragoste” prin înființarea societății denumite La Casa Ristorante Pizzeria Pane Dolce. S-a extins în 13 orașe din opt județe și deține acum 46 de unități. “Produsele de patiserie le aducem congelate la Oradea. Pornim pe la 3 noaptea din Cluj, descărcăm, după care ne întoarcem acasă”, rezumă un șofer de la La Casa.

Cele 35 de magazine-brutării sunt prezente în spațiile stradale, în timp ce restaurantele sunt plasate în clădiri de birouri precum Liberty Center sau Amera Tower. Cu toate acestea, Goia mărturisea că nu vrea să treacă munții, deoarece o astfel de afacere e greu de gestionat de la distanță: apar probleme de aprovizionare și de logistică. În numai cinci ani numărul angajaților a explodat, de la 7 în 2013, la 364 în 2017, dar și cifra de afaceri, de la 49.000 la 31 de milioane de lei.

 

Primele ieșiri din Cluj-Napoca: Oradea și Turda

 

Panemar este o altă afacere ivită în primii ani ai democrației la Cluj. În 1993 cu un cuptor de cărămidă se cocea pâine de 1 kg. Treptat a apărut moara, a fost clădită fabrica, iar brutarii și patiserii au început să plămădească sortimente noi de pâine, cozonaci, prăjituri. În ultimii ani a trecut printr-un proces de modernizare, cu magazine unde se puteau servi și la mese aceste produse.

Pâinea este frământată manual. Societatea a primit patru certificate de înregistrare ISO pentru managementul calității, siguranței alimentare, de mediu, respectiv pentru competența laboratoarelor de încercări și etalonări.

La început de an, administratorul dădea vestea primei ieșiri în afara județului. “Ne extindem la Oradea”, anunța Nicolae Chiorean. Deocamdată cu unul, apoi cu încă două magazine. Alt oraș aflat în vizor este Turda. Strategia vizează creșterea numărului de unități, în condițiile în care rețeaua trece de 40 de magazine.

Societatea deţine o fabrică proprie, cu o capacitate de producţie de 25 de tone de pâine pe zi şi 5,5 tone de produse de patiserie. O mișcare surprinzătoare, în contextul dezvoltării rețelei, a fost renunțarea, la început de an, la bistroul din Vivo Center, care i-a anunțat pe chiriașii din zona respectivă că va trece la extinderea centrului comercial, printr-o investiție de 20 de milioane de euro.

“În cursul celor 26 de ani de când am început să coacem pâine am învățat că uneori trebuie să renunți la unele lucruri ca să poți începe altele noi. Stați liniștiți, în viitorul apropiat vom deschide magazine Panemar în Cluj-Napoca, în zona Bucium, pe strada Primăverii, strada Dunării și în Piața Mihai Viteazul. Panemar se va extinde și va deschide primele magazine în afara Clujului”, menționa conducerea rețelei.

 

Panemar Morărit și Panificație

 

  • Anul înființării: 1993
  • Afaceri anuale: 64 mil. lei
  • Rezultat net: +6,3 mil. lei
  • Angajați: 529
  • Administrator: Nicolae Chiorean
  • Asociat majoritar: Nicolae Chiorean (98%)

 

La Casa Ristorante

 

  • Anul înființării: 2013
  • Afaceri anuale: 31 mil. lei
  • Rezultat net: -17,9 mil. lei
  • Angajați: 364
  • Administrator: Adriana Zăhan
  • Asociați principali: Daniela Goia (35%), Dorel Goia (15%), Actrom (15%)

 

Top Cluj – fabricarea pâinii și patiserie

(cotă de piață, 2017)

 

  1. La Lorraine 25,7%
  2. Panemar 14,6%
  3. Agropan 8,6%
  4. La Casa 7,7%
  5. Moților SRL 3,9%
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Programul complet al vizitei Papei Francisc în România

Articolul următor

Deda, comuna etalon a Văii Mureșului Superior

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share