Auto Industrie

Electro-Mobility 2019: conducerea autonomă este dezvoltată de viitorii experți din domeniu

  • 78 de finaliști au concurat în ultima etapă a competiției Electro-Mobility organizată de Continental Iași
  • Au participat studenți din București, Cluj, Galați, Iași și Suceava
  • Premii în valoare totală de 2800 de euro

78 de studenți din București, Cluj, Galați, Iași și Suceava au luat parte la una dintre cele trei componente ale competiției Electro-Mobility: Embedded, Hardware sau Software.

Aflată la cea de-a 13-a ediție, competiția studențească Electro-Mobility Embedded a avut ca principală temă și anul acesta conducerea autonomă. Viziunea pe 5 ani a competiției este clădită în jurul conducerii autonome și a nivelurilor de automatizare definite de industrie, unde nivelul 0 reprezintă absența oricărui sistem de asistare la condus, iar nivelul 5 reprezintă automatizarea maximă, unde nu mai este necesară existența unui subiect uman pentru a monitoriza sau controla deplasarea vehiculului.

„Etapa Electro-Mobility Embedded de anul trecut a introdus primele elemente ce asigură nivelul 1 spre 2 din conducerea autonomă, anume concurenții au dezvoltat mașini electrice cu asistare la menținerea benzii de circulație, oprire/evitare în caz de obstacole, recunoașterea semnelor de circulație. Anul acesta am trecut la următorul nivel. Concurenții au avut provocarea ca mașinile lor să se conducă singure în elemente de trafic semaforizat sau cu alți participanți la trafic. În următorii ani, complexitatea proiectului va fi mai ridicată”,  a spus Rareș Antăluț, președintele juriului Electro-Mobility Embedded.

În paralel s-au desfășurat alte două competiţii: Electro-Mobility Software, în care un grup de studenţi a avut sarcini de programare și Electro-Mobility Hardware în care studenţi ieşeni au fost provocați să construiască pe loc un circuit electric.

„Competiția studențească Electro-Mobility a devenit o tradiție și în fiecare an ne bucurăm să cunoaștem viitori ingineri pasionați de tehnologie. Prin organizarea acesteia urmărim să contribuim alături de profesorii din mediul universitar la ridicarea nivelul de pregătire al studenților în acest domeniu. De asemenea, ne propunem să aducem în atenția publicului activitatea din industria automotive dezvoltată în Iași“, a spus Marian Petrescu, directorul locației Continental din Iași.

Câștigătorii Electro-Mobility Embedded din acest an au fost: HBFS Robotics Team formată din Diana Biacu, Cristian Dobre, Mihai Crăciunescu, Maria Cîrciumaru de la Facultatea de Automatică și Calculatoare din București (locul 1), PICO Team formată din Marius Bolota, Adrian Chelaru, Ionuț Mertic, Cristian Vlad Parfeni de la Facultatea de Inginerie Electrică, Energetică și Informatică Aplicată din Iași (locul 2 și Premiul special pentru design software) și Fast Snail formată din Emanuel Guraliuc, Cristi Miron, Cristian Andrei Murariu de la Facultatea de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor din Suceava. Premiul special pentru design hardware a mers la echipa MEFA ROBOTICS formată din Catrina Bodean, Andrei Marian Curea, Radu Șerban Dinca, Marian Stoica de la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din București.

Valoarea totală a premiilor a fost 2800 euro:

Locul I – 1500 euro pentru echipă

Locul II – 700 euro pentru echipă

Locul III – 300 euro pentru echipă

Premii speciale – 300 euro.

Câștigătorii Electro-Mobility Software au fost Andrei Ciobănașu (locul 1), Anjelo Dudun (locul 2), Teodor Anițoaei (locul 3), iar cei Electro-Mobility Hardware au fost: Narcis Alexandru Petrișor (locul 1), Gabriela Moroșanu (locul 2), Dragoș Zapodeanu (locul 3).

Related posts

Ford recrutează aproape 1000 de oameni la Craiova

Stefana Muresan

Kaufland și Cooperativa Agricolă „Țara Mea”, program național pentru carne de porc 100% românească

Stefana Muresan

Transalpina se închide sâmbătă și duminică, între Novaci și Rânca!

Ligia Voro

Alpin57Lux din Sebeş produce zilnic 100 de tone de îngheţată

Stefana Muresan

MS | Noul Hyundai Tucson, primele impresii

Moldovenii de la Dedeman vor preluarea integrală a Cemacon, la 55 de bani pe acţiune

Stefana Muresan

Calitate germană „Made in Brașov”

redactia

APIA: Dacia, Volkswagen și Skoda, primele în topul mărcilor în România

Stefana Muresan

Germanii de la Ertex Internațional vor să construiască o fabrică la Codlea

Stefana Muresan

Brașov: Rom Paper investește un milion de euro în amenajarea viitorului sediu, după procurarea Euro Tricot

Papuc Irina

G4media: Schimbarea la față a Blajului după investiția Bosch

Papuc Irina

Uși inteligente pentru autovehicule: Continental continuă să dezvolte cheile mașinii digitale

Stefana Muresan

Omul de afaceri austriac Michael Tojner, marele câştigător al ajutoarelor de stat. Investiții de sute de milioane de euro în Maramureș și Satu Mare

redactia

Apulum Alba Iulia – de la cadouri pentru Castro, Gaddafi și Kim Ir Sen, la afaceri de zeci de milioane de euro pe piața liberă

redactia

Grupul italian Marcegaglia a vândut o fabrică din Timiș concurenților polonezi de la Impro, cu peste 5 milioane euro

Stefana Muresan

Continental pregăteşte investiţii de peste 180 mil. Euro în România în 2019

redactia

Consiliul Concurenței analizează o nouă tranzacție a grupului Globalworth în domeniul imobiliar și închirierii de spații industriale din România

Papuc Irina

FOTO: AZOMUREȘ, lecție integrată despre fertilizanți

Ligia Voro

Transavia, exporturi de 21 milioane de euro anual

Stefana Muresan

BMW, 100 de ani de istorie, 100 de ani de viitor

Suedezii de la Autoliv, 11.000 de angajați anul acesta

Stefana Muresan

CITR, administrator judiciar Clujana: brandul poate depăși momentul de cumpănă

Stefana Muresan

Porsche Engineering Cluj, plan de angajări, valabil până de Paște

Stefana Muresan

Olandezii de la Damen angajează oameni din toate categoriile profesionale pentru şantierul din Mangalia. Vor să ajungă la 3.000 de angajaţi

redactia

Leave a Comment