Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Topul Celor mai doriți angajatori în 2019

Catalyst Solutions a anunțat, astăzi, rezultatele studiului Cei mai doriți angajatori, derulat în perioada martie-mai a acestui an pe un eșantion de 18.247 de respodenți cu profil business, engineering și farma. Scopul studiului este să dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii din România. Acesta este cel mai complex instrument din piață care măsoară nivelul de atractivitate al angajatorilor de pe piața locală și oferă o înțelegere a comportamentului candidaților și asteptările acestora în raport cu angajatorii locali.

 

Ediția cu numărul 14 a studiului Cei mai doriți angajatori a fost realizată la nivel național, pe baza a 18.247 de răspunsuri libere, neasistate ale respondenților. Numărul foarte mare de opțiuni de carieră existente în piață a dus la extinderea listei de posibili angajatori pentru un potențial candidat. Acest lucru a determinat și o modificare a metodologiei studiului Cei mai doriți angajatori, la această ediție evaluând top 5 companii pentru care respodentii și-ar dori să lucreze. Pe baza răspunsurilor liber exprimate la această întrebare a fost alcătuit Top 30 Cei mai doriți angajatori de către candidații din România.

“Anul acesta, Continental ocupă primul loc în topul preferințelor respodenților. Dimensiunea organizației, alături de distribuția geografică și diversitatea de roluri pe care un potențial candidat o poate găsi într-o astfel de organizație sunt câteva din lucrurile care au contribuit la numărul mare de nominalizări ca cel mai dorit angajator. Sectorul IT&C rămâne cel mai bine reprezentat în top 10, 70% dintre companiile aflate în primele 10 locuri activând în acest sector. Companiile din domeniul bancar au înregistrat o creștere semnificativă în numărul de mențiuni. Unul din factorii care au contribuit la acest lucru este reprezentat de proiectele de digitalizare lansate de către acestea cu scopul de automatizare a proceselor, realizarea de plăți contactless, utilizarea de roboți pentru interacțiunea cu clienții sau lansarea de noi platforme digitale pentru clienți. Acest lucru duce la o revitalizare a unui industrii percepute că fiind destul de tradițională” – Alexandra Stancu, Employer Branding Consultancy Coordinator – Catalyst Solutions.  

 

Top 5 factori asociați cu Cei mai doriți angajatori?

În cadrul studiului din acest an au fost evaluați factorii asociați cu fiecare dintre angajatorii nominalizați. În total, au fost analizați 22 de factori grupați în 4 mari categorii: reputația; mediul de lucru; pachetul salarial și oportunitățile de avansare; oportunitățile de dezvoltare profesională și caracteristicile jobului unui angajator.

Atractivitatea pachetului salarial rămâne factorul asociat cel mai des cu plasarea unei companii în topul Celor mai doriți angajatori. Astfel, asocierea brandului de angajator cu noțiunea de „companie care oferă pachete salariale atractive” contribuie destul de mult la cât de atractiv este un angajator pe piața de forței de muncă.

A fi jucător de top în domeniul în care compania operează este al doilea factor ca frecvență în asociere cu Cei mai doriți angajatori. De cele mai multe ori vine la pachet fie cu dimensiunea organizației și succesul pe piață, cifra de afaceri generată sau produsele și serviciile oferite. Al treilea factor face referire la companiile care dețin sistem interne prin care se asigură că le oferă candidaților mediul în care să crească în permanență pentru că, de cele mai multe ori, o provocare ne scoate din monotonie și ne oferă ocazia să punem o „cărămidă la construcția” expertizei noastre.

Brandul de angajator este foarte important pentru procesul de recrutare, iar factorii de mai sus sunt importanți pentru pozitionarea companiei în piață si deschiderea candidaților către noi oportunități profesionale venite din partea reprezentaților companiei. În timp ce, criteriile care influențează alegerea unui angajator vor face diferența în decizia de angajare.

Care sunt cei mai importanți factori care influențează alegerea unui angajator?

Studiul Cei mai doriți angajatori oferă informații cu privire la factorii care stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg angajatorul. În procesul decizional au fost menționate mai multe criterii, unele cu o importanță mai mare, altele cu o importanță mai mică. Recunoașterea performanțelor, alături de atmosfera de lucru plăcută și existența unor manageri care să susțină angajații în procesul de dezvoltare apar în topul factorilor care contribuie la decizia candidaților. Pachetul salarial atractiv, cu toate că este unul din cele mai frecvente lucruri asociate cu angajatorii cei mai doriți din piață, ocupă locul 5 în termen de importanță. Ceea ce înseamnă că este un aspect important, dar nu neapărat decisiv, mai ales pentru candidații cu experință.

 

Care sunt cei mai puțin importanți factori în alegerea viitorului angajator?

Pe o scală de la 1 la 5, oportunitățile internaționale, a fi un jucător de top în domeniul de activitate și faptul că organizația dezvoltă produse și servicii inovative sunt criteriile cu cel mai scăzut nivel al importanței. De cele mai multe ori, mediul de lucru, echipa și specificațiile job-ul ajung să cântărească mai greu în procesul decizional.

 

Care sunt canalele utilizate în ultimul an de respondenți atunci când vor să se informeze cu privire la joburi şi oportunităţile de carieră?

Rezultatele studiului subliniază faptul că site-urile de joburi (59%) reprezintă sursa numărul 1 de informare utilizată de către candidați în ultimul an pentru a se informa cu privire la angajatori și joburile din piață. Din acest motiv, prezența angajatorilor cu informații detaliate cu privire la organizație și oportunitățile pe care le oferă candidaților este esențială în construirea brandului de angajator.

Alături de site-urile de joburi, rețeaua de cunoștințe, fie că vorbim de colegi sau prieteni sau persoane care lucrează în organizațiile care sunt de interes pentru un anumit candidat, reprezintă sursa numărul 2 de informare. Din acest motiv, experiența pe care companiile o oferă angajaților este definitorie pentru imaginea pe care aceștia o propagă în piață. Având în vedere faptul că aceste discuții sunt și cea mai de încredere sursă de informare, evaluarea și îmbunătățirea constantă a „ecosistemului” în cadrul căruia angajații își desfășoară activitatea este o componentă cheie a strategiei de Employer Branding.

Rezultatele studiului Cei mai doriți angajatori 2019 se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – mai. La studiu au participat 18.247de respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență din toată țara, cu profil business, engineering și farma.

În urma colectării datelor, informațiile prelucrate sunt centralizate sub forma de rapoarte diferențiate în funcție de interesul candidaților pentru anumite industrii, de background-ul academic și nivel de experiență. Tipurile de rapoarte disponibile: Business, Engineering, IT&C, FMCG, Farma, Outsourcing & SSC, Retail.

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Încă 50.000 de euro de la GapMinder pentru startupul cu cea mai accelerată evoluție

Articolul următor

ADR Vest, seminar online pentru microîntreprinderi. Aflați despre finanțări

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share