Analize Antreprenori București IT&C Ultimele stiri

Topul Celor mai doriți angajatori în 2019

Catalyst Solutions a anunțat, astăzi, rezultatele studiului Cei mai doriți angajatori, derulat în perioada martie-mai a acestui an pe un eșantion de 18.247 de respodenți cu profil business, engineering și farma. Scopul studiului este să dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii din România. Acesta este cel mai complex instrument din piață care măsoară nivelul de atractivitate al angajatorilor de pe piața locală și oferă o înțelegere a comportamentului candidaților și asteptările acestora în raport cu angajatorii locali.

 

Ediția cu numărul 14 a studiului Cei mai doriți angajatori a fost realizată la nivel național, pe baza a 18.247 de răspunsuri libere, neasistate ale respondenților. Numărul foarte mare de opțiuni de carieră existente în piață a dus la extinderea listei de posibili angajatori pentru un potențial candidat. Acest lucru a determinat și o modificare a metodologiei studiului Cei mai doriți angajatori, la această ediție evaluând top 5 companii pentru care respodentii și-ar dori să lucreze. Pe baza răspunsurilor liber exprimate la această întrebare a fost alcătuit Top 30 Cei mai doriți angajatori de către candidații din România.

“Anul acesta, Continental ocupă primul loc în topul preferințelor respodenților. Dimensiunea organizației, alături de distribuția geografică și diversitatea de roluri pe care un potențial candidat o poate găsi într-o astfel de organizație sunt câteva din lucrurile care au contribuit la numărul mare de nominalizări ca cel mai dorit angajator. Sectorul IT&C rămâne cel mai bine reprezentat în top 10, 70% dintre companiile aflate în primele 10 locuri activând în acest sector. Companiile din domeniul bancar au înregistrat o creștere semnificativă în numărul de mențiuni. Unul din factorii care au contribuit la acest lucru este reprezentat de proiectele de digitalizare lansate de către acestea cu scopul de automatizare a proceselor, realizarea de plăți contactless, utilizarea de roboți pentru interacțiunea cu clienții sau lansarea de noi platforme digitale pentru clienți. Acest lucru duce la o revitalizare a unui industrii percepute că fiind destul de tradițională” – Alexandra Stancu, Employer Branding Consultancy Coordinator – Catalyst Solutions.  

 

Top 5 factori asociați cu Cei mai doriți angajatori?

În cadrul studiului din acest an au fost evaluați factorii asociați cu fiecare dintre angajatorii nominalizați. În total, au fost analizați 22 de factori grupați în 4 mari categorii: reputația; mediul de lucru; pachetul salarial și oportunitățile de avansare; oportunitățile de dezvoltare profesională și caracteristicile jobului unui angajator.

Atractivitatea pachetului salarial rămâne factorul asociat cel mai des cu plasarea unei companii în topul Celor mai doriți angajatori. Astfel, asocierea brandului de angajator cu noțiunea de „companie care oferă pachete salariale atractive” contribuie destul de mult la cât de atractiv este un angajator pe piața de forței de muncă.

A fi jucător de top în domeniul în care compania operează este al doilea factor ca frecvență în asociere cu Cei mai doriți angajatori. De cele mai multe ori vine la pachet fie cu dimensiunea organizației și succesul pe piață, cifra de afaceri generată sau produsele și serviciile oferite. Al treilea factor face referire la companiile care dețin sistem interne prin care se asigură că le oferă candidaților mediul în care să crească în permanență pentru că, de cele mai multe ori, o provocare ne scoate din monotonie și ne oferă ocazia să punem o „cărămidă la construcția” expertizei noastre.

Brandul de angajator este foarte important pentru procesul de recrutare, iar factorii de mai sus sunt importanți pentru pozitionarea companiei în piață si deschiderea candidaților către noi oportunități profesionale venite din partea reprezentaților companiei. În timp ce, criteriile care influențează alegerea unui angajator vor face diferența în decizia de angajare.

Care sunt cei mai importanți factori care influențează alegerea unui angajator?

Studiul Cei mai doriți angajatori oferă informații cu privire la factorii care stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg angajatorul. În procesul decizional au fost menționate mai multe criterii, unele cu o importanță mai mare, altele cu o importanță mai mică. Recunoașterea performanțelor, alături de atmosfera de lucru plăcută și existența unor manageri care să susțină angajații în procesul de dezvoltare apar în topul factorilor care contribuie la decizia candidaților. Pachetul salarial atractiv, cu toate că este unul din cele mai frecvente lucruri asociate cu angajatorii cei mai doriți din piață, ocupă locul 5 în termen de importanță. Ceea ce înseamnă că este un aspect important, dar nu neapărat decisiv, mai ales pentru candidații cu experință.

 

Care sunt cei mai puțin importanți factori în alegerea viitorului angajator?

Pe o scală de la 1 la 5, oportunitățile internaționale, a fi un jucător de top în domeniul de activitate și faptul că organizația dezvoltă produse și servicii inovative sunt criteriile cu cel mai scăzut nivel al importanței. De cele mai multe ori, mediul de lucru, echipa și specificațiile job-ul ajung să cântărească mai greu în procesul decizional.

 

Care sunt canalele utilizate în ultimul an de respondenți atunci când vor să se informeze cu privire la joburi şi oportunităţile de carieră?

Rezultatele studiului subliniază faptul că site-urile de joburi (59%) reprezintă sursa numărul 1 de informare utilizată de către candidați în ultimul an pentru a se informa cu privire la angajatori și joburile din piață. Din acest motiv, prezența angajatorilor cu informații detaliate cu privire la organizație și oportunitățile pe care le oferă candidaților este esențială în construirea brandului de angajator.

Alături de site-urile de joburi, rețeaua de cunoștințe, fie că vorbim de colegi sau prieteni sau persoane care lucrează în organizațiile care sunt de interes pentru un anumit candidat, reprezintă sursa numărul 2 de informare. Din acest motiv, experiența pe care companiile o oferă angajaților este definitorie pentru imaginea pe care aceștia o propagă în piață. Având în vedere faptul că aceste discuții sunt și cea mai de încredere sursă de informare, evaluarea și îmbunătățirea constantă a „ecosistemului” în cadrul căruia angajații își desfășoară activitatea este o componentă cheie a strategiei de Employer Branding.

Rezultatele studiului Cei mai doriți angajatori 2019 se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – mai. La studiu au participat 18.247de respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență din toată țara, cu profil business, engineering și farma.

În urma colectării datelor, informațiile prelucrate sunt centralizate sub forma de rapoarte diferențiate în funcție de interesul candidaților pentru anumite industrii, de background-ul academic și nivel de experiență. Tipurile de rapoarte disponibile: Business, Engineering, IT&C, FMCG, Farma, Outsourcing & SSC, Retail.

 

 

Related posts

B | Depunere cereri pentru ajutorul la motorina – trimestrul I

Lipsa unei educaţii de calitate restrânge oferta de specialişti

Surse guvernamentale: Iașiul, în calcule pentru o fabrică a grupului Volkswagen

redactia

Finanţare europeană de peste 11 mil. lei pentru modernizarea și dotarea UPU-SMURD Zalău

redactia

Restaurantele McDonald’s se bucură de un nou sistem digital integrat, realizat de către NTT DATA Romania prin implementarea soluției SAP S/4HANA

Stefana Muresan

Târgul de Crăciun din Sibiu atrage tot mai mulți turiști: cererea pentru cazări a crescut cu 10%

Papuc Irina

Doi antreprenori clujeni au reînviat brandul schiurilor de Reghin

Stefana Muresan

Alu Menziken, angajări pentru viitoarea fabrică din Medieșul Aurit – investiție de 44 mil. euro

Stefana Muresan

Granturi de 50.000 euro pentru startup-uri IT, din fonduri europene

Stefana Muresan

Elite în business. Județul Mureș. Ranking 23: Astor-Valpet. Liant de bază în construcții. De 27 de ani

Florin Marcel

Primăria Arad câștigă o finanţare europeană de peste 85 de milioane de lei

redactia

Clujul, premiat pentru autobuzele electrice

Nora Dumitrescu

Bilanț pentru sectorul zootehnic: peste 606 milioane de euro pentru dezvoltarea fermelor de producție

Ion Surdu

CJ Cluj, receptie finala a lucrarilor din prima etapa de stabilizare a Dealului Hoia

Stefana Muresan

Concernul Bosch va construi în Simeria o fabrică de maşini de spălat

redactia

Reuniunea Ambasadorilor IMM: Propuneri pentru adaptarea la economia digitală

Ligia Voro

Vegis.ro în 2018: afaceri de 2.6 milioane euro și creștere de 40%

redactia

Tara Făgărașului vrea să atragă 2,5 miliarde de euro

Stefana Muresan

Airbus va construi o fabrică de elicoptere în Ungaria, ”în pofida concurenţei regionale puternice”

redactia

BearingPoint sărbătorește 10 ani de succes cu #10DaysOfCaring

Nicolae Pop

“Nu stăm pe margine și comentăm, punem mâna și facem”

Stefana Muresan

Directorul TAROM, despre strategia de dezvoltare: ”Încercăm să folosim poziţia noastră de hub pentru a crea punţi aeriene”

redactia

Simona Bișboacă, cercetător și antreprenor bihorean: „Voiam să fac produse inovatoare, care nu se găseau pe piață”

Traian Dan

Arad, Timişoara, Oradea şi Cluj-Napoca înfiinţează „patrulaterala vestului” pentru inițierea unor proiecte mari

redactia

Leave a Comment