Transilvania Business
Agricultura Investitii Mureș

FOTO: Crama Liliac și câteva premiere descoperite într-un infotrip

Anul 2019 marchează alte 2 premiere pentru Crama LILIAC. Începând de anul acesta, mai exact de câteva săptămâni, crama LILIAC se mândrește cu prima recoltă a soiului Neuburger. Un soi de struguri vechi de viță de vie nobilă ce își are originile în frumoasa Austrie. Pe piața din România, LILIAC rămane printre puținii producători care cultivă acest soi în prezent. De asemenea, absolut neașteptat și chiar întâmplător, din mixul de experiență al echipei cu natură mereu surprinzătoare, s-a născut o nouă etichetă de vin, denumit cum altfel decât… Unexpected.

 

amb Wine Company, parte a consorțiului austriac amb Holding și compania fondatoare a Cramei LILIAC, anunță încheierea anului 2018 cu o cifră de afaceri de 6,7 milioane lei,  înregistrând un nivel asemănător cu anul 2017 și un  preț mediu pe produs în creștere față de 2017. Numărul vinurilor vândute la export a depășit 30.000 de sticle, reprezentând mai exact 10% din producția anuală. Vinurile Liliac au ajuns în țări precum Austria, Belgia, Olanda, Elveția, Germania, Marea Britanie, Luxemburg și Polonia. Recent, la începutul anului 2019, Crama Liliac și-a făcut simțită prezența și pe piața din Vancouver, Canada.

Înființată în anul 2010, amb Wine Company a finalizat procesul de dezvoltare a Cramei LILIAC în 2015, cumulând o investiție totală de 10 milioane de euro, împărțită în 3 etape cheie:

 

  • investiție inițială de 3 milioane euro realizată în anul 2011 în achiziționarea și cultivarea a 38 ha de vie în Transilvania, în regiunea Batoș (Mureș) și 14 ha în Vermes Lechința (Bistrița-Năsăud), precum și în dezvoltarea unității de vinificare.
  • investiții ulterioare de 1,5 millioane de euro, realizate în perioada 2012-2013, în dezvoltarea suprafețelor de vie cultivate și a facilităților de producție.
  • investiție de aproximativ 3 milioane de euro în extinderea cramei, derulată în anul 2014 și finalizată în prima parte a anului 2015.
  • În 2016 încă 2.5 milioane de euro în derulare pentru achiziții de noi echipamente.
  • Până în 2019, compania a mai investit 1 milion de Euro în extindenrea cramei.

 

Odată cu finalizarea procesului de dezvoltare a facilităților de producție, amb Wine își consolidează poziția pe piața vinurilor premium, având ca obiectiv o cifră de afaceri de 1,75 milioane euro în 2019.

  • Crama LILIAC se întinde pe 52 ha plantate în regiunea Batoș (Mureș) și Vermes-Lechința (Bistrița-Năsăud). Structura plantației (ha/soi): Sauvignon Blanc 10 ha, Merlot 6 ha, Pinot Noir 5,8 ha, Fetească Albă 5,8 ha, Fetească Regală 5,5 ha, Fetească Neagră 4,5 ha, Pinot Gris 4,5 ha, Muscat Ottonel 3,3 ha, Chardonnay 3,2 ha, Gewurztraminer 1,6 ha, Neuburger 1,40 ha.

 

În prezent, crama are o capacitate de producție totală de peste 360.000 l în rezervoare de inox și 150 de butoaie din lemn de stejar transilvănean, dar compania are în plan o extindere a capacității de până la 480.000 l.

Volumul de sticle vândute a înregistrat un trend crescător constant, cu o creștere de preț mediu unitar de 13,5% atingând un prag de aproximativ 300.000 sticle vândute în 2018. Conform statisticilor interne, vinul cel mai vândut a fost Liliac Rosé, urmat Sauvignon Blanc din gama Liliac și Fresh din gama young.LILIAC.

Gama de vinuri a Cramei LILIAC este destinată îndeosebi industriei  HoReCa, însemnând 80% din volumul vândut, și în prezent este listată în peste 700 de restaurante, atât din Bucureșți, cât și în alte orașe din tară: Cluj, Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu, Constanța, Iași și altele.

Restul de 10% din volumul total de sticle vândute se distribuie prin rețeaua de retail IKA (International Key Account) și cel de retail tradițional (magazine specializate).

Crama Liliac este o cramă boutique, situată în inima Transilvaniei, satul Batoș, Județul Mureș. Această este o regiune cu o bogată tradiție în cultivarea viței de vie. În vinurile LILIAC, pe lângă strugurii româneşți, culeşi cu multă migală şi dragoste, se regăseşte și un procent semnificativ de experienţă internațională.

Printe strugurii cultivați se regăsesc bine-cunoscutele soiuri românești cum ar fi Fetească Regală, Fetească Albă și Fetească Neagră, dar și soiuri internaționale cum ar fi Sauvignon Blanc, Pinot Gris, Chardonnay, Neuburger, Gewurztraminer, Muscat, Merlot și Pinot Noir.

Tehnica de ultimă generaţie vine în completarea artei oferite de oenologi recunoscuţi ca Laurent Dubreuil – oenolog francez, care a produs de-a lungul carierei peste 30 milioane de litri de vin, majoritatea în Franța, Rusia, Armenia și, desigur, în România. Trăiește în România de 15 ani, este căsătorit cu o româncă și a oferit consultanță pentru multe crame din România. Din Iunie 2018 s-a mutat în Batoș, pentru a coordona producția vinului la crama LILIAC.

În 2018crama LILIAC a lansat o nouă premieră, și anume primul vin spumant din portofoliu, Sparkling by LILIAC, produs după o metodă tradițională (methode champagnaise), din Fetească Albă și Chardonnay, ținut timp de 30 de luni pe drojdie. Spumantul este disponibil în magazine specializate, precum și în anumite restaurante.

Reperul portofoliului rămâne TITAN Fetească Neagră, vin produs prima dată în 2013, într-o ediție limitată de 600 de sticle. În 2016 a fost lansat pe piață, iar succesul a fost fulminant, producția fiind sold out în câteva luni. În 2018, crama LILIAC a reeditat vinul, de această dată Titan Fetească Neagră 2015, într-o ediție limitată la 900 de sticle, mai exact 3 barili.

Anul 2019 marchează alte 2 premiere pentru Cramă LILIAC. Începând de anul acesta, mai exact de câteva săptămâni, crama LILIAC se mândrește cu prima recoltă a soiului Neuburger. Un soi de struguri vechi de viță de vie nobilă ce își are originile în frumoasă Austrie. Pe piața din România, LILIAC rămane printre puținii producători care cultivă acest soi în prezent. De asemenea, absolut neașteptat și chiar întâmplător, din mixul de experiență al echipei cu natura mereu surprinzătoare, s-a născut o nouă etichetă de vin, denumit cum altfel decât… Unexpected.

„Lumea vinului e absolut magică. Cu atât mai mult cu cât succesul unui vin ține mult de expertiză și experiență, însă un procent major se datorează și naturii. Ea poate face și desface, poate decide parcursul unui vin și schimbarea lui de la un an la altul. Ea te provoacă să fii mereu în alertă, să inovezi, să găseșți soluții și să-ți surprinzi clienții cu vinuri excelente. După sute de degustări și întâlniri cu clienți din domenii atât de diferite, știu numitorul comun pe care îl au toți: bucuria ce se citește în ochi după ce au descoperit un vin cu personalitate. Într-un timp scurt, vinurile noastre au creat o comunitate de oameni pasionați, cunoscători și mereu dornici să afle mai multe despre vinurile LILIAC. Este îmbucurător să vezi cum oamenii care ne iubesc vinurile devin ambasadori ai brandului într-un mod natural, cum le recomandă și le povestesc mai departe. Deși avem o echipă restrânsă, dar foarte entuziastă, reușim să ne bucurăm de o expansiune sănătoasă și o notorietate care ne duce tot mai mult faima atât în țară, cât și peste hotare. Știu sigur că este doar începutul, care deobicei e mult mai lung în industria noastră, iar evoluția de până acum ne arată că brandul LILIAC și vinurile sale vor ajunge acolo unde nici previziunile nu bat,” declară Miron Radic, CEO amb Wine Company. 

Comentarii

Comentarii

Related posts

Impozit cu 500% mai mare pentru terenurile lăsate pârloagă

Transilvania Business

Ferma Bioterra Doștat, aparținând omului de afaceri Mihai Miron, vrea să lanseze pe piață lapte cu proprietăţi terapeutice

redactia

Cea mai mare seră din România, investiție de peste 2,5 mil. de euro, inaugurată în Timiș

Stefana Muresan

Comentarii

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More