Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Dorel Duță, președinte UNSICAR: “Problema în asigurări nu este dacă se întâmplă riscul, ci când”

Cu Dorel Duță, președinte al Uniunii Naționale a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări din România – UNSICAR, am vorbit despre piața asigurărilor, despre exemple pozitive și despre mileniali. Ce ne-a răspuns președintele la toate aceste curiozități, vedeți în interviul de mai jos.

 

Cât concentrează UNSICAR din piața de intermediere și consultanță în asigurări?

Piața de distribuție din România este undeva la 62% din primele brute intermediate subscrise în piața noastră, iar brokerii dețin 62,9% din total, ceea ce înseamnă un grad foarte mare de distribuție prin intermediul brokerilor, adică aproape 63% din produsele din piață sunt distribuite prin intermediul brokerilor, iar UNSICAR deține undeva la 65% din acel 62,9% prin membrii pe care îi avem.

 

Cum arată astăzi piața de asigurări, din punctul dvs. de vedere?

La noi este potențial, tot auzim că este potențial, dar suntem tot la o piață de 2 miliarde de euro. Ce este drept că acei 2 miliarde de euro de acum 5 ani nu mai sunt ca acei 2 miliarde de euro de acum, pentru că prețurile au scăzut, costul asigurării a scăzut foarte mult datorită concurenței, iar numărul de riscuri a crescut, iar expunerea a crescut și mai mult. Acum 10 ani vindeam asigurările cu 0,10-0,12 cotă la %, acum nu vindem sub 0,06 – 0,07. Practic s-a dublat volumul, dar noi ne raportăm la primele de încasare. În ultima perioadă ce a crescut foarte mult sunt asigurările de sănătate private, oamenii au început să fie conștienți de importanța lor. Mai mult chiar, oamenii au început să ceară în pachetul salarial aceste asigurări de sănătate private.

 

Ce puteți face în plus pentru creșterea pieței de asigurări?

Poți să promovezi mai mult. Poți să faci educație. Vedeți în economiile dezvoltate, lucrurile acestea se învață din gimnaziu, a-ți administra patrimoniul, pentru că riști să pierzi tot pentru că nu ai plătit 100 de euro și te trezești că toată agoniseala ta de o viață s-a dus pe apa Sâmbetei.

Problema în asigurări nu este dacă se întâmplă riscul, ci când. Asigurarea acoperă un risc sigur, dar incert. Nu știi când se produce, dar se produce. Și atunci dacă mesajul pe care să îl transmiți este bine înțeles, mai mult de atât ce poți să faci? Aș mai menționa că asigurarea reprezintă butonul de restart al economiei.

 

La încheierea asigurărilor de locuințe stăm dezastruos, totuși avem și exemple pozitive. Despre ce este vorba?

Primăria Municipiului Brașov a notificat toți proprietarii de locuințe că, dacă într-un termen stabilit nu vin cu polițele, sunt amendați, pentru că așa prevede legea.

E și mai de apreciat, mai ales pentru că Brașovul nu este o zonă atât de expusă la cutremure, spre exemplu. Astfel de decizii țin și de nivelul de trai, țin și de mentalitatea locală.

 

Care sunt provocările pe care le aveți acum?

Provocarea majoră a pieței este implementarea legislației și, implicit, operaționalizarea fluxurilor. Avem un flux de documente impus de directivă, sunt destule și voluminoase.

 

Cum atrageți milenialii?

Ei au o altă scară de valori, pentru ei ce este acum, este important, nu ce va fi în viitor, nu gândesc pentru viitor. Și gradul lor de satisfacție se măsoară altfel decât l-am măsurat noi în istoria noastră. Pentru ei trebuie alt tip de campanii.  Nu cred că am reușit să le captăm atenția, iar acest transfer de generație durează. Probabil că vor reuși cei care sunt cu o generație mai aproape. Trebuie să încercăm să facem totul pe flux, să operaționalizăm procesele, iar interacțiunea umană să fie cât mai redusă.

 

Despre UNSICAR

UNSICAR, prima asociație a brokerilor de asigurări din România, a luat ființă în septembrie 2000, la inițiativa unui grup de 12 societăți de intermediere și consultanță în asigurări, ca organizație non profit, neguvernamentală și apolitică, având personalitate juridică în conformitate cu O.G.26/2000. Scopul uniunii constă în sprijinirea membrilor săi în creșterea recunoașterii publice a rolului activității intermediarilor și consultanților în asigurări. De asemenea, uniunea are rol de reprezentare a intereselor membrilor ei, inclusiv reprezentare legală, în instanțele de judecată.

UNSICAR numără 90 de companii membre din toate domeniile de activitate – retail, corporate, companii mici, entități care lucrează pentru industrie și care au interes în industrie.

de Ligia VORO

Articol publicat în ediția print TB 85, aprilie 2019

Despre conferința ECFS2019 puteți citi AICI

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Antonio Souvannasouck, președinte PRBAR: “Problema pieței de asigurări este că este foarte mică, nedezvoltată”  

Articolul următor

Brandul Orange Business Services pe piața românească

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share